Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D. Elzinga zei:
Is inderdaad de zelfde overgang ; De Panne is de hoofdgemeente of stad en Adinkerke is een deelgemeente . Aan Franse zijde is het de gemeente Bray - Dunes met als deelgemeente Ghijvelde. Dus in feite is het grensovergang Adinkerke - ghijvelde929V6 zei:Mij ook.
Prachtige serie ansichten op de vorige pagina! De "grensovergang Adinkerke" is volgens mij dezelfde als bij Bray-Dunes/De Panne, op beide foto's is namelijk hetzelfde gebouw zichtbaar. Zo'n ouderwetse grensovergang geeft toch veel meer het "we zijn op reis-gevoel" dan het idee van "oh verhip, we zitten al in Frankrijk" van nu...
D. Elzinga zei:De A28, eind 2000. Het straatbeeld is in 10 jaar toch best veranderd, en niet bepaald ten goede. Dit ziet er mi een stuk rustiger uit, zo zonder dagrijverlichting, xenon en dat soort feestlampjes.![]()
Stif zei:Er ijn niet veel super bijzondere auto's tussen op die gekleurde foto.
Ik noem een Saab 9000, een golf1, tipo 3 deurs met dak railing. en daar is het wel mee gezegd, lijkt mij.
Ook nog twee mazda's 121 bolhoedje.
Mechanix zei:Als je zou zeggen dat de foto uit 1995 zo stammen zou ik het zo geloven!
Dattoman zei:Een paar jaar terug vond ik ergens een artikel over een bezoek aan deze fabriek en het bleek dus dat de Cortina MKIII daar ook is geproduceerd. Een auto die in Nederland maar mondjesmaat is verkocht. Blijft toch bijzonder.
Eddy C zei:Waar zijn ze allemaal gebleven?
Nieuwe Fords
Nieuwe Opels
Nieuwe Ascona's
Overige foto's met o.a. uitgestorven Japanse coupés.
Bandenzaak
Occasions anno 1975
Honda dealer anno 1983
Baur zei:Een leuke voor 72Grande?
72grande zei:Gewoon een mooi plaatje (vind ik) uit mei 1973; de ingang van de Brookllyn Battery Tunnel.
![]()
Moderator
michaelgse zei:
Daar ben ik vroeger veel langs gelopen, was altijd een leuke plek om je neus tegen de showroomruiten te drukken.gearhead zei:Die een na laatste foto. Mooie plaat maar daar is het volledig anders geworden.
Wouter82 zei:michaelgse zei:
Moderator
XBXG zei:Prachtig tijdsbeeld. Maar heeft iemand enig idee waar dit is?
Rene zei:Bij de laatste foto zie ik een R-bord tussen de brugpijlers. Dat betekent dat het viaduct zich in de buurt van een wegrestaurant bevindt. In de jaren '60 stonden dergelijke borden op de A12 bij Bunnik en Maarsbergen. Bunnik valt af, maar het viaduct Schelmseweg zou wellicht mogelijk zijn.
Verder zat er op de A28 bij Ermelo zo'n wegrestaurant. Daarmee zou het ook het viaduct Deventerweg in Harderwijk kunnen zijn.
De lichtmasten zijn in elk geval onmiskenbaar Gelders, dus buiten Gelderland hoeven we het denk ik niet te zoeken.
Klassiekerrijder zei:Daar ben ik vroeger veel langs gelopen, was altijd een leuke plek om je neus tegen de showroomruiten te drukken.gearhead zei:Die een na laatste foto. Mooie plaat maar daar is het volledig anders geworden.