A
Anoniem
Guest
Zeker (en wat een leuke vrouw heb je72grande zei:Elwin zei:hopelijk kunnen jullie mijn bijdrage waarderen![]()
Ik wel hoor, leuk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeker (en wat een leuke vrouw heb je72grande zei:Elwin zei:hopelijk kunnen jullie mijn bijdrage waarderen![]()
Ik wel hoor, leuk!
Als dat zou kunnen! Ik weet een Delorean te staan. Zorg jij voor de rest van de techniek?Bowtie zei:Marty, check the flux-capacitator and set the time machine to 1955 and takes us back!
![]()
929V6 zei:En nu is Grompie 58?
Leuke foto, fraai tijdsbeeld. Jammer van de vinger op de lens.![]()
Spekky zei:Amsterdam, Stadionplein. Peugeot 404, Citroën GS, Toyota Corolla van een model wat je nooit meer ziet, Opel Kadett. Op de achtergrond
nog een Renault 20. De rest valt teveel van de foto af of is teveel afgedekt.
![]()
Was dat niet de laatste achterwielaangedreven Corolla? Zo eentje heb ik in Den Haag vrij recent ook nog zien rondrijden. Zag er in mijn herinnering nog prima uit.Elwin zei:ho!!! zo'n corolla kom ik hier nog wekelijks tegen... heel net nog, oudere mensen erin, een goudmetalic ene.. en wat heel raar is, 2
zwarte "rally"strepen eroverheen van voor tot achter... waarschijnlijk kleinzoon zich mogen uitleven... hopelijk zijn het stickers en geen verf!
Phoenixrot74 zei:Zeker (en wat een leuke vrouw heb je72grande zei:Elwin zei:hopelijk kunnen jullie mijn bijdrage waarderen![]()
Ik wel hoor, leuk!)!
Phoenixrot74 zei:Was dat niet de laatste achterwielaangedreven Corolla? Zo eentje heb ik in Den Haag vrij recent ook nog zien rondrijden. Zag er in mijn herinnering nog prima uit.Elwin zei:ho!!! zo'n corolla kom ik hier nog wekelijks tegen... heel net nog, oudere mensen erin, een goudmetalic ene.. en wat heel raar is, 2
zwarte "rally"strepen eroverheen van voor tot achter... waarschijnlijk kleinzoon zich mogen uitleven... hopelijk zijn het stickers en geen verf!
Phoenixrot74 zei:Was dat niet de laatste achterwielaangedreven Corolla? Zo eentje heb ik in Den Haag vrij recent ook nog zien rondrijden. Zag er in mijn herinnering nog prima uit.
HaarlemmermeerstationDennis_zw zei:Wat is Amsterdam H.S. (zie bestemming bus)? Ik ken alleen Hollands Spoor in Den Haag.
Mielcitrofiel zei:Dit topic even doorgespit en vooral de foto's uit de jaren '50 uit Amerika vallen me op; wat een onwerkelijk beeld voor mij, straten met alleen maar van die enorme, Amerikaanse slee-en, allemaal even glimmend, groot en voorzien van grote motoren...
Moderator
Ik ben helemaal niet thuis in google streetview, vandaar mijn vraag: hoe heb je dat zo uitgevogeld?Dennis_zw zei:
Phoenixrot74 zei:Ik ben helemaal niet thuis in google streetview, vandaar mijn vraag: hoe heb je dat zo uitgevogeld?
Grappig trouwens dat op de foto met de bus de drie andere (duidelijk) zichtbare auto's allemaal niet Engels zijn.
Dank, weer wat geleerd!Dennis_zw zei:Phoenixrot74 zei:Ik ben helemaal niet thuis in google streetview, vandaar mijn vraag: hoe heb je dat zo uitgevogeld?
Grappig trouwens dat op de foto met de bus de drie andere (duidelijk) zichtbare auto's allemaal niet Engels zijn.
Da's simpel hoor. Op beide oude foto's kun je de naam van een hotel lezen. Daarop heb ik gegoogled. Van het Bugle Hotel zijn er meerdere, dus moest ik even het juiste vinden, en dat bestaat nog. En van andere hotel was er maar een, dat ook nog bestaat, dus die had ik nog makkelijker te pakken. Dan nog even het adres in Google Maps gezocht, en daar is je Streetview!
Wouter82 zei:Plataanstraat, gezien van de Laan van Meerdervoort naar de Acaciastraat en het Beukplein
# Fotograaf Haagsche Courant (algemeen)
# Datering ex. 2 1974
https://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat207503
Maar maakt hem dat een Engelse auto? Vind ik niet. Een Fiat Cinquecento is ook geen Poolse auto en de Opel Corsa die in Spanje (Zaragoza?) werd gebouwd geen Spaanse. Maar hierover zullen de meningen verschillen...929V6 zei:De Chrysler Alpine (links) is wel in Engeland gebouwd, namelijk in Ryton.
Phoenixrot74 zei:Maar maakt hem dat een Engelse auto? Vind ik niet. Een Fiat Cinquecento is ook geen Poolse auto en de Opel Corsa die in Spanje (Zaragoza?) werd gebouwd geen Spaanse. Maar hierover zullen de meningen verschillen...929V6 zei:De Chrysler Alpine (links) is wel in Engeland gebouwd, namelijk in Ryton.
Dat weet ik ook, maar ik heb het niet over het merk Chrysler, maar over dit specifieke model.abcde zei:Phoenixrot74 zei:Maar maakt hem dat een Engelse auto? Vind ik niet. Een Fiat Cinquecento is ook geen Poolse auto en de Opel Corsa die in Spanje (Zaragoza?) werd gebouwd geen Spaanse. Maar hierover zullen de meningen verschillen...929V6 zei:De Chrysler Alpine (links) is wel in Engeland gebouwd, namelijk in Ryton.
Dat lijkt mij niet helemaal een terechte vergelijking. De geschiedenis van het Europese Chrysler is ook een Engelse (Hillmann, Sunbeam) en dus niet alleen Frans
Idranor zei:Dit neemt niet weg dat er relatief weinig Engelse auto's op de foto staan, moet je eens vergelijken met foto's uit Duitsland of Frankrijk! Nu weten we dus hoe de Britse autoindustrie ter ziele is gegaan... In tegenstelling tot die van Duitsland en Frankrijk!
Ik sluit me bij je commentaar aan. De Acaciastraat is vlak bij mijn huis en is nauwelijks veranderd. Toevallig heb ik vorige week met mijn Passat uit 1974 nog op exact dezelfde plaats op de Laan van Meerdervoort gereden. Die zou dus perfect in dat plaatje passen!Dionysus zei:In 1976 zat ik op de Bavinckschool op de door jou genoemde Acaciastraat.
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik zit te smullen van deze foto's.
Ik mis maar één ding op de foto's, dat zijn Amerikanen. Die zijn in het Haagse altijd al heel populair geweest, maar toen zag je bijna in iedere straat Camaro's, Firebirds en andere grote Yanks met hele grote motoren en heel weinig vermogen.
Keep up the good work!
Dan smul ik nog even door.