Guest
Bij mij in de straat, dik een eeuw geleden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En die onderste heeft naar mijn idee iets met begrafenissen te maken, ook een fries (b op het kenteken)
Pedigreepaul zei:
fiat 500 freak zei:
Daar lijkt het wel op... en als het in 1971 of 1972 was, sta ik vermoedelijk ergens tussen.Fiat Rider zei:Is deze op de grote winkelcentrum op Overvecht genomen??![]()
Klassiekerrijder zei:Daar lijkt het wel op... en als het in 1971 of 1972 was, sta ik vermoedelijk ergens tussen.Fiat Rider zei:Is deze op de grote winkelcentrum op Overvecht genomen??![]()
Pedigreepaul zei:Inladen van Chevrolet Vega's
Nou ja, jeugd... anderhalf jaar daaruit, op de Padmosdreef.Fiat Rider zei:Heb je je jeugd ook op Overvecht doorgebracht?? Dan hebben we elkaar toen wel eens een keer gezien zeker??
Klassiekerrijder zei:Nou ja, jeugd... anderhalf jaar daaruit, op de Padmosdreef.Fiat Rider zei:Heb je je jeugd ook op Overvecht doorgebracht?? Dan hebben we elkaar toen wel eens een keer gezien zeker??
Wouter82 zei:Filmpje van Rijkswaterstaat uit 1982 over de toen nieuwe signalering (matrixborden) boven de weg. Er zijn ook een hoop auto's te zien. Prachtig tijdsbeeld!
https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/beeldbankvenw/Videobekijken.aspx?MediaObjectId=295227
XBXG zei:Jammer dat het filmpje zo'n klein formaat heeft. Of weet iemand hoe je zo'n filmpje min of meer full-screen kunt bekijken?
Brammutjuh zei:@Elzinga: Wow, mooie foto uit Oostenrijk![]()
Moderator
Ja die kwam bijna op twee wielen de bocht door zeilenStif zei:Wat een geweldig filmpje trouwens, zie je die gele den oudsten door de bocht vliegen?
Die gaat echt hard!![]()
Sorry, aldoende leert men. Het is mij niet geheel duidelijk wat het verschil is, maar dat zal wel aan mij alleen liggen.XBXG zei:@rhombusfan: zou je wellicht kunnen quoten met behulp van de optie "reageren met quote"?
Het is nu heel erg onduidelijk waar je op reageert.
Hoi, dat "iets ertussen" in Nijmegen lijkt mij een Toyota of Mazda. De Oostende foto heeft een R Estafette, Opel Rekord B Coupé, Vauxhall HA Viva, de R17, een Opel Manta A Coupé, VW en een Büssing bus. Groeten, rhombusfan.Spekky zei:Nijmegen, met tweemaal een Renault 16 en een Renault 6, en nog iets er tussen.
![]()
Oostene, Renault 17 Decouvrable, Renault Estafette, Opel Manta, Volkswagen Kever.
![]()
Leuke foto, links langs de stoep een Skoda 1101 met daarachter een Ford Anglia/Popular/Prefect, rechts een Ford Consul Mk1 die een Citroen Traction voorbij gaat.XBXG zei:Nog een tram...
![]()
Bern, mooie oude stad. Toevallig was ik er een maand of zes geleden om de grote, bekende Messerli sloperij te bezoeken. Daar lag prachtig spul, waarvan ekele op deze fotos van jou te zien zijn. Ik zie een Simca Aronde, Opel Rekord, Fiat 1400 (of een Lancia Appia misschien), Hanomag AL-28, Vws...D. Elzinga zei:Zwitserland, 1960.
![]()
![]()
![]()
Hoi Jeroen. Even aar jouw plaatjes zitten kijken. Best leuk, hoor. Ook Ik meen dat de gele Trabant met poes meer een Peugeot 404 U met poes is.Baur zei:Overigens lijkt die gele Trabant me eerder een overgeschilderde Peugeot 404.
Je hebt helemaal gelijkKomt waarschijnlijk doordat mijn oom rond die tijd met een Trabant reed:
![]()
Gr Jeroen
Nou eh, even proberen dan maar. Links een stukje Vauxhall F Victor, dan Glas, VW, M-Benz, Ford Zephyr Mk2, VW, Chevrolet Convertible, Opel Kapitän, Morris Minor, Opel Caravan, Leuk plaatje.Wouter82 zei:Dank je!
Hier herken ik een E Kadett Caravan, een Sierra en iets Japans:
![]()
En dit is voor mij te oud
![]()
![]()
Dat zijn even leuke fotos. Die eerste, in Stuttgart, toont een heeeeeel erg interessante wagen, en wel de kleine wagen tussen de Ford Taunus en de VW, dat is een Maico of Champion.Spekky zei:2 maal zwart-wit (dus echt oud) uit Duitsland.
Stuttgart, Oude Slot. Enkele enige Kevertjes en een Mercedes Benz. En ook nog een cabriolet zo te zien.
![]()
Berdorf, ParkHotel. Een Kevertje en 3 oudere autos, waarvan eentje met dakbagage en waarvan een andere zo te zien een bestellertje is.
![]()
Goh, je zou er heimwee van krijgen. Link achterin, bij de Skoda Octavia, een bestelwagen. Dat is een GUTBROD, uiterst zeldzaam. Er staat er één in het Techniek Museum te Berlijn. De DKW Schnellaster is ook leuk.Brammutjuh zei:Op Keversite.nl werden nog een paar mooie gepost:
![]()
![]()
. Noe eh, die onbekende plek zou een Citrofiel toch moeten kennen. Dat is de Notre Dame, een kerkje in het dorpje Parijs. De wagens ervoor zijn verrassend veel van niet-Franse merken, wellicht toeristen. Achter de Renault 4CV een M-Benz, dan een Ford 100E, een Peugeot 203 en nog een M-Benz.Mielcitrofiel zei:Lekker dampen met die fabrieken in 1954... volgens mij maakten ze zich toen daar geen zorgen over maar des te meer over atoombommen.
De film "de Storm" over de watersnoodramp in 1953 is binnenkort ook in de bioscoop, ik ben nu al benieuwd naar al de auto's die voorbij zullen komen!
Parijs 1957:
![]()
Onbekende plek, 1960:
![]()
Apropos de USA fotos, die overigens echt tof zijn en niet alleen vanw de wagens. Van de gebouwen zal ook niet veel meer overgebleven zijn. De rode truck houd ik op een REO. Unieke wagen! De vliegtuigen lijken weliswaar op DC3 Dakota's maar twee ervan zijn van het type Curtiss, die er minder vaak te zien waren. De zilvere truck ernaast is een Ford V8 "Jailbar" model. Dan zijn er verder naar onderen nog een paar foto's, de politiewagen is een 1940er Ford V8. De zwarte wagen op de ietwat donkere foto vanw de schaduw is een Ford uit ong. 1935. De wagen ervoor wellicht een Aerosedan model van GM, dus een Buick, Chevrolet of olds uit ca 1941.300ZX Z31 zei:LOL @ foto Eelco! Dat is hier nog geen 5 kilometer vandaan! De Geveltjes in 's Heerenhoek ziet er nog steeds vrijwel hetzelfde uit.![]()
rhombusfan zei:Noe eh, die onbekende plek zou een Citrofiel toch moeten kennen. Dat is de Notre Dame, een kerkje in het dorpje Parijs. De wagens ervoor zijn verrassend veel van niet-Franse merken, wellicht toeristen. Achter de Renault 4CV een M-Benz, dan een Ford 100E, een Peugeot 203 en nog een M-Benz..
rhombusfan zei:Hoi, dat "iets ertussen" in Nijmegen lijkt mij een Toyota of Mazda.Spekky zei:Nijmegen, met tweemaal een Renault 16 en een Renault 6, en nog iets er tussen.