Foto's uit de oude doos

Dit model 323 is geleverd tussen 1980 en 1984. Maar aan de stand van de zon (via de schaduw van de vrachtwagen) op de foto te zien, en het hectometerpaaltje, zou ik zeggen: 12 mei 1983, 14.56 uur.

Dennis_zw zei:
Dit model 323 is geleverd tussen 1980 en 1984. Maar aan de stand van de zon (via de schaduw van de vrachtwagen) op de foto te zien, en het hectometerpaaltje, zou ik zeggen: 12 mei 1983, 14.56 uur.

Zo nauwkeurig hoefde ook weer niet hoor :) Maar >1980 is een goede tip.

Van de site van de foto die Wouter liet zien:
Bebakening%20WIU.JPG

Knp.%20Oudenrijn%20A2-A12.JPG

N201.jpg

XBXG zei:
tsov zei:

Gaaf!!! Dit is de N201 thv de afslag naar Nederhorst den Berg, vlak voor het punt waar vorig jaar een rotonde is aangelegd. Ik rijd daar heel vaak.
Eén van de weinige verkeersborden waar mijn woonplaats op vermeld staat :D
Die weg daar is nu nog exact zo op de foto, alleen het verkeersbord is vernieuwd (maar de tekst en layout komt nagenoeg overeen).

Ook in de oorlog genomen volgens mij... Let op de geblindeerde lampen van de bus en de (generator?)dolly erachter.

hier een filmpje uit een hele oude doos.

https://www.youtube.com/watch?v=gYadBc9Jcqs

Het verkeer dan in de stenge winter van 1929 over het ijs van de oude maas bij Dordrecht rijdt.

D. Elzinga zei:
Het was blijkbaar moeilijk voor handelaren om in 1970 van een voorraad Traction Avants af te komen.

34g2a8g.jpg

Logisch, waren veel te duur (in gebruikerskosten)... Begin jaren '60 kostte een 2e hands 2CV meer dan een even zo oude Traction 15 Six!

Nijmegen, met tweemaal een Renault 16 en een Renault 6, en nog iets er tussen.
nijmegen800.jpg

Oostene, Renault 17 Decouvrable, Renault Estafette, Opel Manta, Volkswagen Kever.
oostene800.jpg

Stif zei:
Tussen de ds en de ami staat een automobiel die ik niet ken, het is die met die mega imperial.
Iemand een idee?

Dat is een Vauxhall Victor Estate uit de tijd van de meeste andere auto's op de foto: eerste helft jaren zestig.

Ik dacht zelf dat die Renault 4F nieuwer was, maar die blijkt al in 1961 op de markt te zijn gekomen. Het exacte jaar van de foto ken ik niet.

Twee auto's rechts van de R16 (1965+) staat een R10, die verscheen eind '65. Aangezien ik volgens mij zelfs nog een tweede R16 zie, zal deze foto waarschijnlijk van '66 of '67 zijn.

Ik heb een paar weken terug een echt goede diascanner gekocht en daarmee ben ik dia's uit de oude doos weer tot leven aan het weken. Ik heb daarmee de Simca en de Sierra topics al weten te vervuilen :cool: . Diezelfde scanner kan echter ook van die grote 6 x 6 negatieven aan en met de resultaten daarvan, samen met wat dia´s lijkt het mij wel aardig dit topic "verrijken" (dat oordeel is aan jullie ;)). Omdat deze site toch automatisch verkleint houd ik de breedte van de foto´s vanwege het detail toch klikbaar naar 1024 pixels....

We beginnen in 1971 met de ouderlijke Taunus; een 1300 L, die met zijn 55 pk toch Taunus, Alpen Kreuzer en gezin naar de Atlantische kust en het jaar daarop naar de Middellandse zee en terug wist te krijgen.

4411947770_1228b03b46_b.jpg

4411182497_ba587cc877_b.jpg

Lacanau-Océan

4411950966_a8d6883859_b.jpg

Moeder hangt de was op (dat ze niet te barsten is gevallen over al die scheerlijnen mag een wonder heten - er ging ook een draadje naar de accu voor een lampje 's avonds)

4417979820_8f4a2b6f9d_b.jpg

Dit is 1972 in Sérignan-plage; het gaat niet om de zonsondergang maar om de Rover P5 van de achterbuurman. Geen gekoesterde klassieker op dat moment, maar gewoon een middel om de Britse caravan naar de Middellandse zee te sleuren....

4417220403_d3ba0416eb_b.jpg

En weer thuis:

4411956462_7da792479c_b.jpg

In deze serie heb ik er nog meer, met '73 Capri en '74 Taunus, maar die moet ik nog scannen. Als jullie het leuk vinden plaats ik die dan ook nog wel....

@Spakky: inderdaad. Lerares van de basisschool (we hebben het dus over de periode 1989-1996) reed die hele tijd met een Datsun Cherry. Of het nu een oranje wagen was met blauwe deur, of blauwe wagen met oranje deur weet ik niet meer, wel dat het blijkbaar indruk heeft gemaakt.

En idd, overkomen met die zelfgescande foto's! Dat was namelijk oorspronkelijk de opzet van dit topic!

Gr Jeroen

Het topic had misschien beter als titel kunnen hebben "Foto's uit je eigen oude doos".:) Eh, dus niet de foto's ván.:)

Terug
Bovenaan