Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
hier dan ook een foto uit "mijn" oude doos :O

Oma's Daf 55, onze Peugeot J7 en de buurmans Saab 99 *??*, allemaal in het heerlijk seventies beige.
Bij mijn slaapkamer staat een mega-Mickey Mouse, zo kon ik het huis terugvinden in een wijk waar alle huizen op elkaar leken! :}

overcinge.jpg

Saab 96

Enne ik was het niet op bovenstaande foto, misschien had ik mijn rijbewijs wel al, maar zeker nog geen Dauphine.

Greetzz Renate.

Deze foto was schok van herkenning, midden jaren 60 woonde ik net om de hoek, je ziet de Lusthofstraat in Kralingen, op de hoek zit de bakkerij vd Meer en Schoep keek ik recht op van uit mijn huis, denk dat de foto uit het begin van de jaren 60 is.

lusthof1957kl.jpg

deze reed eind jaren '70 rond in rotterdam was goud kleurig gespoten echt foute auto toen ook al

adamkev83np8.jpg

Wie tijd heeft zou ff naar Nederland 2 moeten kijken: Koot en Bie, mooie auto's komen er voorbij :)

tsov zei:
Wie tijd heeft zou ff naar Nederland 2 moeten kijken: Koot en Bie, mooie auto's komen er voorbij :)

Ik had wel tijd, maar keek toen naar Nederland 1 en niet naar dit scherm. Zoiets zou je eigenlijk moeten twitteren, maar ik zie dat er nog geen Nederlandse AutoWeek tweets zijn (wel Engelse). #autoweek_nl dan maar?

Ok, in de oude doos hebben we nu 1973 opgegraven, in dia’s en zwart/wit foto´s. De Taunus is ingeruild voor een Capri 1600 L en wat was ik daar trots op als 13-jarig ventje. Ford pakte toen zijn modelgamma zeer Amerikaans aan, in uiterlijk (de Taunus geïnspireerd op de grote Fords en Mercurys, vooral de geprononceerde neus, en de Capri uiteraard op de Mustang), maar ook in opbouw. Uitvoeringen, pakketten en opties te over: de stalen sportwielen op de Taunus waren al gespot en ook de Capri had van die stalen sportwielen (niet duur, zag er erg goed uit) en natuurlijk het vinyl dak. Amerikaanser kon bijna niet.

Weer op weg naar de Middellandse Zee:

4411944066_f6c811a82e_b.jpg

Die Autoroute was toen gloednieuw; voor het goede begrip, een snelweg vanuit Luxemburg bestond toen hoogstens op de tekentafel, dus ik heb het over de A6 van Parijs naar Lyon en de A7 van Lyon naar Marseille. Ik denk dat toen de naam “Autoroute du Soleil” ook nog niet werd gehanteerd. In ieder geval, het was toen allemaal nieuw voor Frankrijk, ook het fenomeen lange afstanden met hoge snelheden. Ik denk dat het in de Rhône-vallei was dat mijn ouders ten prooi vielen aan een echte oplichtertruc: bij het tanken, altijd bediend in die tijd, ontstond er grote paniek bij het oliepeilen. Er werden meer mensen bijgehaald, maar verder rijden met deze olie was onverantwoord, hij was helemaal “op” en verbrand. Hoewel mijn moeder goed Frans sprak en mijn vader toch ook niet helemaal gek was, werd de paniek zo opgeklopt dat er besloten werd tot de oliewissel waarmee alles goed zou komen.

4428238302_bd239492d4_b.jpg

4427473965_85dccebd42_b.jpg

Als ik door de ramen heen kijkt lijkt het Total geweest te zijn. Het was, zo bevestigde uiteraard ook Ford Blijdorp later, niet anders dan oplichterij. De Capri was maar een paar maanden oud en na het inrijden was keurig olie ververst. Deze truc heeft er in ieder geval voor gezorgd dat nergens ter wereld ooit een pompbediende mijn olie heeft mogen controleren of zal mogen controleren :).

4427475935_6b4e88651b_b.jpg

De vakantie verliep verder prima, de was ging ook weer door en het lampje zat weer op de accu. Deze foto heeft een hoog kampeergehalte, maar er staan wel leuke auto’s op:

4427476431_252c184c4a_b.jpg

Op de terugweg ook weer tanken, wat een rust op die wegen en parkeerplaatsen:

4428243804_b208eaf626_b.jpg

4427479027_631c7bb46f_b.jpg

En het zat er vroeg in, deze fraaie 1973 Mustang moest op de foto:

4411177697_f9237fe123_b.jpg

Binnenkort verder met 1974….

Eigenlijk wel zonde dat zo'n sportief uitziende auto als de Capri werd gebruikt alsof het een Taunus was (trekhaak + aanhanger). Het was natuurlijk ook niets anders dan een Taunus met minder ruimte voor meer geld :) En jullie hadden dus een f/l model...

Voor de Utrechters in dit topic: op RTV Utrecht draait vandaag in de serie 'Beeldgenoten' een oude film over knooppunt Oudenrijn en het ontstaan daarvan. Heerlijk veel beelden uit de jaren '50, '60 en '70 met veel oude auto's.

Volgens mij een auto race opp Zandvoort ofzoiets.
Foto-BEFKFKGL-D.jpg
[/img]

En een dame bij een .....
Foto-PFEAPKEZ-D.jpg
[/img]

Als ik weer eens zo'n wat-doe-ik-in-deze-tijd-bui heb, en de rat race 2010 letterlijk uitkots, dan spit ik dit topic helemaal door en als ik dan klaar ben dan is mijn humeur een stuk beter(tu)

Hamer zei:
Deze maand is NostalgieNet de promotie zender van de maand bij UPC. Genoeg oud moois te zien!

Is dat het UPC Showkanaal op digitale tv? Want bij de analoge zenders zie ik niets.

Opnames jeugdserie Q en Q (KRO, 1974 en 1976):

156eh47.jpg

2wgrntg.jpg

1zbdyu1.jpg

dm7m9h.jpg

Weet iemand nog of dieseloline iets bijzonders was? Of was het gewoon een fancy naam voor diesel(olie)?

jjrbrk.jpg

2ahccxw.jpg

2iuyoah.jpg

Hee, Q en Q! Da's wel echt jeugdsentiment... heb laatst beide series op DVD gekocht, lekker zitten genieten van de oude auto's en de gedateerde beelden.

Tja Q en Q, dat speelden we altijd na.
Ik kan me nog goed de fiat 127 herrinneren, de auto die zowat elke opa had, en de misterieuze rode mercedes.
Ik denk dat ik die box ook maar ga halen klassiekerrijder!

Mooi die simca rally op de achtergrond.
En de passat met die oprijwagen, zie je dat kenteken? hadden wagens boven de 750 kg toen al een eigen kenteken?
Tzal wel een geleend exemplaar zijn geweest.

In die tijd had elke aanhanger nog gewoon het kenteken van het trekkend voertuig. Aangezien de aanhanger een HB-kenteken heeft, hoort dat dus bij een bedrijfsauto uit 1974.

Dennis_zw zei:
Weet iemand nog of dieseloline iets bijzonders was? Of was het gewoon een fancy naam voor diesel(olie)?

Ja, dat weet ik nog wel. Dieseloline was gewoon diesel, vroeger heette dat zo. Niks luxe.
(Ik kom uit de tijd van al die foto's)

Pedigreepaul zei:
Beetje nostalgie in de Achtervolging.

Hoeveel exemplaren K70 en hoeveel 131 zouden ze daarvoor nodig gehad hebben?

1zmfpfc.jpg

Ik zie in ieder geval een oude Simca stand-in voor de K70 bij de roll-over, dus dat scheelde er weer eentje...

Soloman zei:
Dennis_zw zei:

Ja, dat weet ik nog wel. Dieseloline was gewoon diesel, vroeger heette dat zo. Niks luxe.
(Ik kom uit de tijd van al die foto's)

Dat was het dieselmerk van shell

Klassiekerrijder zei:
Een Ford 15M P6, zou ik zeggen.

12M P6 (achterlichten), maar die discussie was dus al gevoerd. :p

Heb er nog eentje gevonden met dezelfde (maar iets hoger opgeplakte) kofferdekselhandgreep én een achteruitrijlicht uit de accessoireshop (maar niet zo ver naar links geplaatst):

bild6506060186956030308.jpg

Terug
Bovenaan