Foto's uit de oude doos

Hier een kiekje uit lang vervlogen tijden. Te zien zijn een Renault 16, een Mini, een BMW 2000 CS, twee Citroëns DS en een Opel Kadett:

cpaa_5-ACin_varios.jpg
 
Helemaal links nog een klein grijs stukje van een Renault Dauphine of een Fiat 1100.
Ben er niet zeker van...


Zo'n Kadett staat te koop op MP, er is al 2.500 eur geboden!!!

En die BMW, toen ik een Peugeot 504 coupé had, had iemand bij ons in de buurt er zo eentje.
Mijn hemel, wat zag die er slecht uit!!! Roest all over the place, het leer van de stoelen had iets teveel gaten, de (raamlijstloze) ruiten sloten niet meer aan.
Je moet het dus treffen!
 
Die CitroËn DS is een perfecture, die heeft achter de voorstoelen zo'n limousine schotje met ruitje telefooon enz. Te herkennen aan de zwarte "wasboardjes"
 
En voor ieder die zich afvraagt waar je die "wasbordjes" ziet zitten: de C-stijl dus.

Gr Jeroen
 
De B stijl is eveneens zwart bij deze uitvoering.
De naam wasboardjes komt, omdat bij veelal ID's, de wasboardjes van geribbeld aluminium zijn, ook latere Dsupers/Dspécials kunnen dit nog hebben.
zie:
47l4u9l.jpg
 
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/88/Kr4.JPG

een beetje een, tja, lugubere?, foto... Een Mercedes met daarvoor de top van de Rode Khmer. Aan de linkerkant Pol Pot. Eind jaren zeventig.
 
't is nu wel weer genoeg reclame hoor.:rolleyes: Je link in één topic vermelden lijkt me wel genoeg. Doet er niets aan af dat het best leuke verhalen zijn.
 
Mielcitrofiel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die CitroËn DS is een perfecture, die heeft achter
> de voorstoelen zo'n limousine schotje met ruitje
> telefooon enz. Te herkennen aan de zwarte
> "wasboardjes"


Je haalt 2 dingen door elkaar Miel.
Je hebt een DS Prestige welke is voorzien van een separatieruit en je hebt een DS Préfecture die dus voorzien is van een zwarte B en C stijl.
 
Leuk topic! Ik zal binnenkort eens kijken of ik nog wat leuke foto's kan vinden van het wagenpark van mijn (groot)ouders:

Opa: Ford Model T 1924/1925, heeft ie gereden tot 1937, daarna geen auto meer gehad.
Oma: Renault 10 1966, diverse DAF 44 en 55.
Andere opa: Alfa Giulia 1300 1972

Mijn ouders (tot ca. 1990):
DKW Munga ca. 1958
Citroën 2CV4 1965 FN-??-??
Simca 1100 1969 ??-??-MA
Citroën 2CV4 1972 89-99-UG
Citroën Dyane 6 1976 ??-JG-??
Simca 1100 TI 1977 ??-RA-??
Simca Horizon 1979
Citroën GS 1979 DH-15-XZ
Ford Fiesta 1.0 Festival 1985 LZ-58-YN
Ford Escort 1.4 Bravo 1988 SZ-04-HL
Ford Sierra 2.0 CL 1987 SP-60-NL

Ben benieuwd of ik ergens nog een foto van de T-Ford kan vinden, zal niet gemakkelijk zijn aangezien de fotoboeken van mijn oma na haar overlijden verspreid zijn onder familie.
 
Hehe, ik zat net onze oude foto`s door te bladeren:

Zie mij eens stoer kijken in de auto van papa!
6xhebm0.jpg


en de oorzaak van mijn Celica-verslaving, alleen ben ik niet het jongetje op de foto:
6tftj69.jpg


Zo zijn er ook nog foto`s van mij op de motorkap van onze oude D-kadett, en onze oude volvo. Erg leuk om weer te zien!
 
Dat is best dikke koffie of niet? Je vader kan schijnbaar koffie dik kijken:D
Misschien een deelnemer voor de nieuwe Uri Geller?
 
Haha, tja.. dit is alleen wel 15 jaar geleden.. En hoe die mok zo "bruin" komt.. misschien komt het wel door de oldschool franse koffie, dat langzaam door een filterzakje druppelde.
 
Dit zijn nog een aantal hele oude foto's met een paar auto's die mijn pa heeft gehad. De brilkever was zijn eerste auto, dat zou begin jaren 60 geweest zijn. Die andere twee foto's van dat oude straatbeeld zijn van begin jaren 70 (ik ben 28, dus de foto's zijn van ver voor mijn tijd;)). Helaas is de kwaliteit niet geweldig meer na al die jaren.

Er zijn nog meer van dit soort foto's, maar dat komt nog wel een keer als jullie dat leuk vinden.

zfoto4.jpg

zNaamloos-gescand-45.jpg

zNaamloos-gescand-281.jpg

zNaamloos-gescand-483.jpg

zNaamloos-gescand-513.jpg
 
Opmerkelijk QV: De brilkever was zijn eerste auto, dat zou begin jaren 60 geweest zijn.

Mijn vader had de FT-09-30 (ja, creapy, dat weet ik nog), een rode Kever met grote achterruit. Dat was een 61-er. Foto's heb ik thuis op de PC staan... ;)
Dan is een nieuwer kenteken op een brilkever voor mij niet te begrijpen! o_O
 
Die bruine coupe op de 3e foto, is dat geen ford taunus coupe? Zoeen staat ook bij de spuiter waar ik regelmatig kom, zijn in het echt toch wel hele mooie wagens! Vreemd dat er neit zoveel liefhebberij voor is, heb ik het idee.
 
Gepost door: Celica CS (IP gelogd)
Die bruine coupe op de 3e foto, is dat geen ford taunus coupe?


Zeker! (y)
 
@ZEN, dat is een ouder kenteken! De volgorde van kentekens was tussen 1951 en 1965 volstrekt onlogisch. De eerste serie die in 1951 werd uitgegeven, begon met ND (die kever was dus een van de eerste met zo'n kenteken) en liep door tot ZX ergens in '58. Als tweede letter maakte men slechts van een stuk of 4 letters gebruik voor personenauto's. Daarna kwam AD en dat liep door tot M-nogwat rond 1963. Gek genoeg liepen vervolgens de kentekens met overgebleven combinaties weer terug naar de E in 1965! Vanaf toen ging men verder met 00-01-AD en ging de RDW niet meer in de fout.
 
Celica CS Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die bruine coupe op de 3e foto, is dat geen ford
> taunus coupe? Zoeen staat ook bij de spuiter waar
> ik regelmatig kom, zijn in het echt toch wel hele
> mooie wagens! Vreemd dat er neit zoveel
> liefhebberij voor is, heb ik het idee.


U riep?????


:cool:(y) Rijden mirakels fijn, zijn mooi vormgegeven(y)

0020.jpg


Hier in de buurt rijden er nog genoeg Taunus TC1's rond:

Mijn Taunus, blauwe coupé, zwarte coupé, rode coupé met wit dak, grijze coach, paarse 4drs witte coupé.

Hier de blauwe coupé van een kennis van me:cool:
pic0152.jpg


3e weekend van juni weer de jaarlijkse Fordfreaks treffen op Nieuwleusen, dan zie je genoeg oude fordjes op het terrein!!!!
 
de reden dat men met ND begon was dat vlak na de oorlog ze Nederland voor alles wilden hebben, ofwel ND -NeDerland-

althans, dit heeft een oud RDW medewerker mij eens uitgelegd :)
 
Opmerkelijk QV: De brilkever was zijn eerste auto, dat zou begin jaren 60 geweest zijn.

Hoe dat met die kentekens zit, is hierboven uitgelegd, maar hij had hem ook niet nieuw gekocht. De auto zelf zou dus ergens uit de jaren 50 zijn, waarschijnlijk 1951 zie ik hierboven:)
 
ginkelvanmichiel Schreef:
-------------------------------------------------------
> de reden dat men met ND begon was dat vlak na de
> oorlog ze Nederland voor alles wilden hebben,
> ofwel ND -NeDerland-
>
> althans, dit heeft een oud RDW medewerker mij eens
> uitgelegd :)

En daarom zijn combinaties met SD en SS nog steeds taboe ;)

Behalve dan als er een streepje tussen staat, velen zullen de foto van die flits-Vectra van de politie met kenteken NS-SB-nogwat nog wel herinneren :)
 
Quadrifoglio Verde Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe dat met die kentekens zit, is hierboven
> uitgelegd, maar hij had hem ook niet nieuw
> gekocht. De auto zelf zou dus ergens uit de jaren
> 50 zijn, waarschijnlijk 1951 zie ik hierboven:)

Die brilkever kan ook ouder dan 1951 zijn, maar dat is idd niet uit het kenteken af te leiden. De kentekens toen de brilkevers na 1947 in NL op kenteken waren nog de provinciale kentekenplaten. Die zijn in de jaren '50 beetje bij beetje vervangen (volgens mij als je auto overgeschreven werd op een nieuwe eigenaar of zo).

Aangezien deze bril geen Wolfsburglogo op de voorklep heeft zou hij ook maximaal van modeljaar 1950 moeten zijn. De bumpers zijn van een later model, dus dat bevestigt dat het al ergens jaren '60 is geweest dat de foto is gemaakt (want die vervang je niet zomaar).

Grt,
Bram.
 
Ik kwam er nog een paar tegen..., leuk! Zoals die 1e foto van die groene AZ, kijk eens wat daarachter staat...een echte eighties R5 Custom, met van die kleine patrijspoortjes als ramen dat was echt hip toen! Of die Datsuns 120Y achter die besteleenden echt tof...

See for yourself...

2cvjb0.jpg

2cv1we0.jpg

2cv2sp3.jpg

2cv3wy2.jpg

2cv4sq3.jpg

2cv5pd8.jpg

2cv6gj2.jpg

2cv7xx7.jpg

2cv8ot3.jpg

dsey5.jpg
 
Waar zie jij patrijspoorten?
En over het hip-zijn daarvan: nooit iets van gemerkt. o_O
Maar de 120Y, zowel de sedan als de coupé, prachtig! (y)
 
Ah, is dat een patrijspoortje? Ik dacht alleen een reclame-uiting! :eek::)
 
Ja, deze wel maar die patrijspoorten werden in de jaren 80 in een hoop auto´s geplaatst in Frankrijk, vooral in bestelbussen, stationcars e.d.

Nog een paar dan:

94383574ca7.jpg

80735984oo0.jpg

35453761gs3.jpg

11609047ki0.jpg

73888465xf7.jpg

51688610ko8.jpg

57490897je5.jpg

10mx5.jpg

11ue9.jpg

12si6.jpg
 
Ja, deze wel maar die patrijspoorten werden in de jaren 80 in een hoop auto´s geplaatst in Frankrijk, vooral in bestelbussen, stationcars e.d.

Op die fiets.:)

Die Bijou bestaat nog wel hoop ik/neem ik aan?
 
een buurman van me heeft nog zon oude kadett uit de jaren 70, in NIEUWSTAAT, staat altijd in verwarmde garage en rijdt alleen in de zomer ermee, is kijken of ik een keer wat foto's mag maken, in zon staat zie je ze zelden.. moet zoiezo eens wat foto's maken mijn buurt stikt van de klassiekers, vlakbij staat een garage waar iets van 20 2cv`s te koop staan, en nog oudere modellen van citroen... zal is ff wat kiekjes maken
 
@geit

gave foto's!
Dat is een Bambino 200 :)

gebouwd in Duitsland en in Veghel voorzien van de naamplaatjes. (Officieel heette het: assemblage door de firma Alweco in Veghel)

De Bambino werd voorjaar 1957 op de AutoRai gepresenteerd door importeur Albronda, directeur van de NV Alweco gevestigd in Veghel.
 
Ik vind hem sterk op de Nobel 200 lijken!
a2.jpg

De 200 was er ook in een speciale alu-edition, van een soort caravan alu gemaakt.
Het model op de foto was leverbaar als kunstofzelfbouw of kant en klaar model.
 
leuk dat je die nobel aanhaalt Miel, de nobel is namelijk een in licentie gebouwde fuldamobil s7:
fotka_18.jpg


en de bambino was in feite een fuldamobil s4/s6...
 
Amsterdam-Zuidoost Schreef:
-------------------------------------------------------
> een buurman van me heeft nog zon oude kadett uit
> de jaren 70, in NIEUWSTAAT, staat altijd in
> verwarmde garage en rijdt alleen in de zomer
> ermee, is kijken of ik een keer wat foto's mag
> maken, in zon staat zie je ze zelden.. moet zoiezo
> eens wat foto's maken mijn buurt stikt van de
> klassiekers, vlakbij staat een garage waar iets
> van 20 2cv`s te koop staan, en nog oudere modellen
> van citroen... zal is ff wat kiekjes maken

Hardstikke leuk, maar die foto's horen natuurlijk niet in dit topic omdat ze niet uit de oude doos komen.;)
Je zou ze hier kwijt kunnen: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3319334,
hier: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2139489
of hier ;): https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,744934
 
zoek deze 7 foto's van de Amsterdamse beeldbank,maar dan zonder handje







en hier vind je de rest ;voornamelijk citroen a-types,hy en straatbeelden https://s215.photobucket.com/albums/cc19/bestelgeit/Miniatures%20Mosea%20Forum/Citroen%20A-Types/
 
Terug
Bovenaan