Foto's uit de oude doos

Na enkele nachtelijke uurtjes foto 1 gevonden :D
Zaterdag bijna 23.00 foto's 3 en 4 gevonden

LOL, dat probleem had ik ook ooit toen ik via Printscreen wat foto's opgeslagen had :p

Nu alleen foto 5 nog vinden.beeldbanken Amsterdam ,Alkmaar en Leeuwarden volledig doorpluist.o_O
Deze dus

citroenAZU zei:
2cv2nj2.jpg

niet zo zeldzaam als een LaCar Van maar wel erg leuk, zon 5je alpine(y)

mijn pa is nu oude dia's scannen dus zal binnenkort auto-plaatjes er even tussen uit vissen. Ik heb trouwens ook nog honderden dan niet duizenden oude autosport foto's op mijn pc staan. In der loop der tijd verzameld op het net:)

heuvelklim207091968yf1.jpg

Zoals deze

heuvelklim307091968dd2.jpg

Mooi zeg die oude foto's !!

Vooral ook de sfeer die dergelijke foto's uitstralen.

Nog wat fotokes bijgevoegd
Azu-DS.jpg

2cv_pick-up62Zeeland.jpg

Straatbeeld6378Rijswijk.jpg

Straatbeeld51oudeturfmarkt.jpg

https://s215.photobucket.com/albums/cc19/bestelgeit/Miniatures%20Mosea%20Forum/Citroen%20A-Types/?start=60
Veel kijkplezier

@geit; genieten zeg jou fotoemmer plaatjes, vooral die uit de jaren 60.
Ik was weer even kind, wat was het straatbeeld toen toch geweldig.

Greetzz Renate.

dit ziet er erg 'zelfbouw' (en dan zeker voor-oorlogs) uit. Ik heb dit exemplaar nog nooit gezien in ieder geval. Wel erg leuk om te zien!

edit:
nu ik er bij na denk zou het ook best wel eens een vooroorlogse Tempo-driewieler kunnen zijn, maar dan een hele vroege.
tempo1.jpg

overigens zijn deze voertuigjes erg schaars, leuk is het dat het beeldbank-plaatje nog een provinciekenteken heeft

Een Goliath Pionier is ook nog mogelijk.

Aan de kenners van de beeldbanken,is er buiten het waterlands archief nog een bank die zulke grote vierkante foto's heeft? Dus zoals de AK 400 hierboven.Heb reeds 5andere doorpluist maar deze vind ik niet terug:cry:

@929V6,dit is het.Heb de foto gevonden :LOL:(y)
Zie dat je ook citroen rijdt ,als ik je tegen kom op een evenement heb je zeker een pintje verdient.:T
AK400_68-22-DB.jpg

Ik kwam deze clip tegen met ook nog een aantal oude auto's dr in, volgens mij gewoon een oude home video gebruikt voor de clip..

https://www.youtube.com/watch?v=CiQvxc_2y7o&feature=related

Gr Mozes

24 foto's per pagina en op pagina 573 niet te missen de gezochte foto.Heb er nog een paar andere ook gevonden :D

geit zei:
Aan de kenners van de beeldbanken,is er buiten het waterlands archief nog een bank die zulke grote vierkante foto's heeft? Dus zoals de AK 400 hierboven.Heb reeds 5andere doorpluist maar deze vind ik niet terug

Hier kun je ook wel mooie plaatjes vinden
beeldbank zeeland

De driewieler op de laatste foto is een Goliath, de driewieler op de foto van Geit van 24-02 zou een Story uit 1940 kunnen zijn

Deze week verwacht ik m'n diascanner. Ben benieuwd wat ik op zolder nog heb liggen. In ieder geval dia's van de auto's van pa, broers en zussen: VW 1600 TL, DAF 66, vroege Volvo 343's, Renault 4 en mijn eerste auto, een signaaloranje C-Kadett. Ook een leuke serie van een Perú-trip uit 1989 waarop leuke foto's van het straatbeeld in Lima (veel luchtgekoelde VW's en Amerikanen). Dat wordt nog een klus.

Geweldig topic is dit!

Erg mooie foto inderdaad Fastback, haarscherp. (Heeft je nickname een link met de 1600TL?)

En backstage bij Harry Potter:
dwingeloo-0483.jpg

Prachtige foto. Zoonlief laat zijn nieuwe anglia bewonderen door opa en oma. De voorganger staat ernaast.

Tripoux Schreef:
-------------------------------------------------------
> Erg mooie foto inderdaad Fastback, haarscherp.
> (Heeft je nickname een link met de 1600TL?)

Hi, nee niet met de 1600TL. Wel met mijn Mustang. Zie https://www.65fastback.nl

Rob

De man vond dat hij ten onrechte werd behandeld door de garage ten aanzien van de garantiebepalingen van deze schitterende Granada.

granadanf9.jpg

Nog wat 80's in kleur, leuk om te zien dat alle kleuren in de mode waren!

bylldh81qn2.jpg

lbmdh81zl0.jpg

pastdh81au4.jpg

pkdh802gn0.jpg

pmdh80al5.jpg

ristdh81qv5.jpg

sustdh81ap2.jpg

wandh81bu0.jpg

Waren deze al bekend? Van het fotoarchief van Sliedrecht.

sliedrechtopelmg8.jpg

sliedrechtrenault6gf7.jpg

sliedrechtopelessoab9.jpg

en nog een paar andere:

zevenaar6120si6.jpg

steenwijk9322of4.jpg

Aparte reclame:)

Hier nog wat plaatjes van wat aparter spul wat ik vannacht heb gevonden:
Glas.jpg

Glas1700.jpg

FK0861.jpg

NG9307.jpg

190SL.jpg

Thunderbird.jpg

Achterom.jpg

Gr Jeroen

Deze '55-er TA kwam ik net tegen, deze foto is uit 1971. Hij was toen schijnbaar net een jaartje in Nederland en is sinds 2006 bij de huidige conservator.
2343138790_bf3fe87ee8_o.jpg

Die glassen ben ik ook tegengekomen.
Het wachten is op de eerste Fiat 130 Coupé en Triumph Dolomite... (hierboven staat een Dolomite maar kan helaas het kenteken niet lezen)

ik zal ook eens een bijdrage leveren met 2 ingescande dia's. Meer volgt nog.

oud01ve8.jpg

oud02mw1.jpg

Prachtige Taunus 20M ts Hardtop die volgens mij van mn opa was. En dat met 3 kinderen...

Hier wat uit mijn familiealbum:

De Datsun 100A:
51692842ql9.jpg

46707127jm7.jpg

39300739hj0.jpg

De 504 Automatique:
48729640pn1.jpg

46713051vr5.jpg

76922630sq2.jpg

Ik zal nog eens kijken of we nog meer ouwe foto's hebben van o.a. de Simca 1301.

@Enzo Dizono,

Is het geen 17M? Ik dacht altijd dat de 20M grotere achterlichten had. Maar correct me if i'm wrong.

@Baur,

't zal wel een 1004 of 1204 zijn ja.:D

@t SDI3s: Uit welke beeldbank komen de kleurenfoto's in je post van 15:49 (17-3)? Ik heb de afgelopen 2 jaar zón beetje iedere beeldbank uitgeplozen maar deze foto's herken ik niet.

@ sdi3s, die rechtse is een Toyota 1000. En de NSU is een 1000/1200C (officieel geen Prinz).

Terug
Bovenaan