forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sterk het idee dat af en toe een ander lettertype de indruk moet wekken dat er iets gebeurt, de echte problemen zijn te duur om aan te pakken.

@PM zei:
Wordt dit topic eigenlijk wel gelezen door de beheerders? Of fungeert het slechts als klaagmuur voor de gebruikers en zijn de beheerders te druk bezig met speeltjes als een nieuw lettertype i.p.v. problemen op te lossen zoals het niet schalen van foto's?

Dat.

IE 11: zodra die (vaak irritante) achtergrond-reclame erin komt (zo'n 1-2 seconden na start pagina) wordt het erg moeilijk om het forum te lezen.
Autoweek%20forum_zpswqertrka.jpg

Alle tekst verdwijnt. Pas na een paar refreshes blijft het staan en is de achtergrond reclame ook verdwenen. Daar zit dus een link tussen.

Daar heb ik sinds een paar dagen ook last van. Soms heb ik pas na twee keer refreshen een leesbare pagina.

Op mijn iPhone is het vrijwel onmogelijk geworden om een reactie in te tikken door de massieve menubalk die prominent boven het tekstvak blijft staan.

De meeste problemen zijn bij mij wel bekend. Ik heb geen idee waarom deze niet worden opgepakt helaas. Enige wat ik kan adviseren is te mailen naar: autoweek@autoweek.nl tav Jan Renting en te verzoeken de problemen op te lossen. Als we dat nog allemaal even doen, dan komt er misschien wat aandacht voor :)

British Racing Green zei:
Op mijn iPhone is het vrijwel onmogelijk geworden om een reactie in te tikken door de massieve menubalk die prominent boven het tekstvak blijft staan.

Heel herkenbaar, ik ben van landscape naar portrait gegaan om deze reden.

Rembrandt zei:
IE 11: zodra die (vaak irritante) achtergrond-reclame erin komt (zo'n 1-2 seconden na start pagina) wordt het erg moeilijk om het forum te lezen.
https://i120.photobucket.com/albums/o199/Rembrandt_C5/Autoweek forum_zpswqertrka.jpg

Alle tekst verdwijnt. Pas na een paar refreshes blijft het staan en is de achtergrond reclame ook verdwenen. Daar zit dus een link tussen.
Ah, dacht al even dat ik de enige was, omdat er niemand reageerde op mijn post van 23-12-2015 14:32 . Heb het hier met FF overigens ook.

Kun je hier ook requests kwijt?

Ik zou heel graag de datum&tijd van de reactie die wordt gequote in de quote terug willen zien. Dat maakt het een stuk duidelijker welke reactie er wordt gequote. Nu staat er enkel de username van degene die de reactie heeft gepost.

Ik zou heel graag de datum&tijd van de reactie die wordt gequote in de quote terug willen zien. Dat maakt het een stuk duidelijker welke reactie er wordt gequote. Nu staat er enkel de username van degene die de reactie heeft gepost.

Dan krijg je m.i. meer quotes met knippen en plakken, en staat zelfs die username er niet...

Dan krijg je m.i. meer quotes met knippen en plakken, en staat zelfs die username er niet...

Wat bedoel je?

JP2010 07-01-2016 13:49 zei:

Ik doe zoiets dergelijks soms even zelf wanneer ik uit een ander topic post of van een andere pagina. Op zich geen gek idee van jou.

En dan zou het 'JP2010 07-01-2016 13:49' ook nog een linkje moeten zijn naar de desbetreffende reactie. Want stel dat je op paginaatje 20 bent en je ziet een in een quote een reactie van jou die je op pagina 3 hebt geplaatst voorbij komen, dan kan ik me voorstellen dat je die originele reactie en de reacties eromheen wellicht even wil terug lezen zodat je de hele context van die lopende discussie op pagina 20 duidelijk hebt. :)

De grote foto's resizen nu eindelijk...
denk dat we daarmee wel voldoende gevergd hebben van de informatica-afdeling van AW ;)

Da's goed nieuws, ik zit het uploaden van nieuwe foto's al een tijdje uit te stellen, omdat ik geen zin heb in het aanpassen van de resolutie.

Hebben jullie al gemerkt dat je na een X aantal minuten een bericht niet meer kan wijzigen? Nieuwe functie blijkbaar.

Nope. Ik kan het zelfs nog zonder het "gewijzigd" bericht: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,5524451#msg-5524451
Ik heb daar zojuist de ?A toegevoegd.

Sarcast zei:
Nope. Ik kan het zelfs nog zonder het "gewijzigd" bericht: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,5524451#msg-5524451
Ik heb daar zojuist de ?A toegevoegd.

Hoe doe je dat? Via die dosprompt editor oid waar jij in surft?

De grote foto's resizen nu eindelijk...
Nu moet er alleen nog even een line-break ingevoegd worden na elke foto: nu begint de tekst vaak naast de foto in plaats van er onder... :-(

[sub](je moet ze ook alles voorkauwen)[/sub]​

JP2010 zei:
Hoe doe je dat? Via die dosprompt editor oid waar jij in surft?

Oh ja, lynx. Dat heb ik al een tijd niet meer gebruikt.
Nee het is een trucje.

Ligt het aan mij of loopt de tijd van de AW-software een paar minuten voor? Bij andere fora lijkt de tijd wel te kloppen...

Klopt, ook de volgorde gaat niet helemaal lekker. Zag ook ergens een '22:07' bericht boven een '22:05' bericht.

Het is momenteel een drama om topics te volgen. Bij het aanklikken van een topic krijg ik even een beeld van hoe de pagina zou moeten zijn en daarna verdwijnt de inhoud keer op keer. Toevallig gaat het nu even goed bij het aanklikken van dit topic, maar de lol gaat er wel vanaf met dat gedoe.

Wouter82 zei:
Ligt het aan mij of loopt de tijd van de AW-software een paar minuten voor? Bij andere fora lijkt de tijd wel te kloppen...

Hij doet het weer, ik zie net om 16:18 een bericht van 16:22...

Jan Renting: ik heb af en toe een nieuwe, rare en irritante storing. Als ik een reactie plaats en deze komt als eerste op een nieuwe pagina terecht, dan staat dat bericht niet in het topicoverzicht, daar staat dan nog de info over het bericht van de vorige poster. Dat komt an sich vaker voor, een oud probleem wat nog altijd niet is opgelost. F5'en helpt dan meestal wel. In het nieuwe geval helpt verversen echter niet. Als ik dan op de naam klik van van die vorige poster, verschijnt de melding "Sorry, het opgevraagde bericht kan niet worden gevonden." Ik moet dan op het nieuwe paginanummer klikken om bij mijn eigen bericht te komen. Pas als ik een tweede bericht plaatst, wordt dat zichtbaar in het topicoverzicht.

(Firefox).

Even mijn frustratie kwijt:

Ik ben beu van de advertenties op deze site.
Bij gebruik van AdBlock krijg je op diverse website inmiddels de (smeek)meldingen in de trant van: 'wil je het asjeblieeeft toe staan, het zijn onze inkomsten'. Als het niet stoort; vooruit dan maar.

Maar bij de website van AutoWeek? Altijd AdBlock gebruiken of andere advertentie-blockers.
Met advertenties is het forum namelijk niet leesbaar, kun je topics niet meer aanklikken, etc

En dat is knap waardeloos AutoWeek!. Zowel online als op papier staan jullie vrij zwak op dit moment... geen goed teken.

Adblock werkt niet altijd.

Daarnaast is de reclame op autoweek grenzend aan verkopers met heel slecht gewoontes. Heel geniepig. En onterecht.
Wil je beneden op het kruisje drukken, dan komt het hele ding plotseling naar boven zodat je toch op de advertentie klikt. Arrrrggggghhhh
Wil je op het menu boven klikken, dan wacht autoweek even en plotseling zakt de boel naar beneden en klik je toch per ongeluk op de advertentie.

Ik begrijp zoiets niet.

Want ik wil geen Caddy kopen!!! En ook geen BMW 1!!! Ik zie toch dat het om deze auto's gaat? Als ik geinteresseerd ben klik ik wel, maar ik wil het niet. En toch luizen ze je erin, als ik dan toch plotseling een Caddy wil kopen.
Het lijkt op die jongens in Spanje in glimmende overhemden die je in een discotheek willen lokken.

Wtf, ik hoor telkens gepraat momenteel als ik een topic Open. Iets met flex van Das. Reclame neem ik aan, maar:

Waar komt het vandaan?
WAAROM START HET GELUID AUTOMATISCH? Zeer irritant, zeker op mijn smartphone.

De commercie regeert. En wij moeten het allemaal leuk vinden. Maar we vinden het helemaal niet leuk.
Er wordt door de commercie een ideale wereld afgeschilderd, maar dan moeten we wel bij hun kopen, anders zijn we een stel idioten.
Zodra je iets gekocht hebt, is die ideale wereld er niet meer.

Rond de jaarwisseling worden we doodgegooid met prachtige reclames, met mooie stemmen en heerlijke verhalen (over zorgverzekeringen). En plotseling houdt het op. In een keer. En dan zit je met je polis. Waar zijn dan die mooie stemmen gebleven? Peugeot-reclames zijn ook heel erg. Je moet wel erg dom zijn om geen peugeot te kopen. En dan die MKB-pas (Tom de ridder), je kunt niet zonder. Man, ik heb geen bedrijf. Flikker op!

Het is allemaal niet zo geweldig zoals ze het afschilderen. En wie pocht er nou op zichzelf?

Ok, je kunt zeggen, je krijgt Autoweek hier wel gratis. Dat klopt, maar het gaat hier soms wel heel erg ver.

(Trouwens, op dit moment valt het heel erg mee.;))

Tuurlijk ik heb allang Adblock op autoweek. Tweakers is bijvoorbeeld een site waar ik het uit heb staan. Puur omdat de reclames daar niet zakken en ze heel prettig in het design van de website worden opgenomen.

Waar Autoweek dat sowieso niet lukt omdat de hele website er raar uit blijft zien. Maar ja.....geld is een all consuming iets en we gaan het steeds meer zien in de toekomst. Gelukkig gebruiken we het internet ook op een afgebakende wijze ten opzichte van vroeger toen je nog vaak wisselde van websites ga je nu vaak naar dezelfde toe.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,5547164,5547252#msg-5547252

Topic is stuk. Je kan pas de discussie lezen als je hebt gestemd, maar stemmen kan niet meer. *-)

De banner van de nieuwe Megammel blijft ook na het dichtklappen in de weg zitten als je van forum wil switchen. Autotainment zit bijv altijd achter die banner.

Dat ik die 503-pagina's krijg in diverse situaties weet ik nu wel.

Maar waarom moet ik ook deze pop-up krijgen als ik in een andere tab op een andere website bezig ben, of in een ander programma dan mijn browser? Is autoweek.nl zichzelf stiekem af en toe aan het refreshen? Wat dan niet lukt? En waar ik helemaal niet om gevraagd heb?

6sf0j7.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan