Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Russell heeft gisteren verdiend gewonnen, het hele weekend al gewoon de beste. Max heeft ook een top resultaat weten te behalen ondanks de 8ste start plek en Hadjar had een super comeback. Ook Kimi heeft nog aardig wat punten weten te scoren gisteren dus het was gewoon een hele leuk race om te kijken!

En dat allemaal in de Lando era ;)

George Russell inderdaad verdiend gewonnen, al zie ik eigenlijks liever Kimi Antonelli winnen, ik hoop dat die kampioen gaat worden. :)

En de Argentijnen gaan weer los op Lando Norris, na wat uitspraken van hem nadat hij er uit gekegeld was. :)

Vluchten naar- en overnachtingen in Bahrein zijn momenteel best wel goedkoop, wellicht de race live kijken? ;)

• Haha
Waarderingen: Twix
"Mousson" regen en bliksem. De start is uitgesteld per onbepaald. Super voor Max, en regen en als 1ste mogen vertrekken, yeah :coffee:
Nu rijdt de man van de safety car een rondje, lekker gecontroleerd driften met zijn Mercedes AMG :ROFLMAO:
Het lijkt er Tomorrowland wel qua muziek met ook wat Belgische en Nederlandse dance klassiekers met een giga beat onder, zalig, ik ga nog klachten krijgen van de maffende huisgenoten.
Formation lap 9h40

Laatst bewerkt:
Ja, zeker op mijn dag...
Er duikt een slechtgezinde warrige haardos waaronder ik mijn lief ontwaar op in de woonkamer. Waarom moet dat zo luid staan, ze rijden niet eens? En je moet nog boodschappen gaan doen hé schat, hadden we afgesproken... (winkels gaan hier dicht 12h30) Subtiele manier van wraak nemen heet dat :cautious:
Foi..jij bent aan de beurt
:rolleyes:

De overwinning van Max is leuk. Maar het enige dat echt telt, is dat prinses Russell geen punten heeft.

514328478-3167363660088036-7148023464745424215-n.jpg

Laatst bewerkt:
Inderdaad de hele race eigenlijk op het podium gereden en dan in de laatste fase uitvallen… dat is flink balen natuurlijk!

En Lando die zich in “the Lando Era” niet op zit te letten laat nu Leclerc hem in het klassement voorbij gaan en volgens mij staat Max nu gelijk met hem kwa punten, maar de ranglijst is nog niet geupdate.

Wat een spanning! Knotsgekke toestanden maar geweldig leuk om volgen. Ferrari klungelt er weer op los dat het geen naam heeft met de bandenstrategie bij de start maar eindigt nog op het podium. Grand-père in de punten als 8ste.

Geen fan van Russell, maar vond het toch sneu zo dicht bij het einde. En Red Bull doet weer mee voor de knikkers tot het eind van het seizoen hoop ik.

(asap na de aankomst van de Top-3 vertrokken en tegen het Wilhelmus was ik weer thuis #boodschappen doen in de buurt als een tornado)

(asap na de aankomst van de Top-3 vertrokken en tegen het Wilhelmus was ik weer thuis #boodschappen doen in de buurt als een tornado)
Dan zit je mooi kort bij de super!

Wel sneu voor Russell inderdaad, ook al mag je de man niet, technische uitval is altijd jammer.

Met een V8 was de technische ontwikkeling dan weer gestopt. En dat is toch 1 van de belangrijke redenen waarom F1 bestaat.
Denk het niet, er is een keuze gemaakt deze weg in te slaan. Ontwikkeling zou ook door blijven gaan in conventionele blokken, maar op een andere manier.

Allereerst de race vandaag... nadat het gestart was, was het een leuke race.

Echt knap dat Red Bull in het eerste seizoen net hun eigen motor al gewonnen hebben. Dat is echt wel bijzonder en knap.

Qua motorenreglement... man man man. Het houdt niet op dit jaar. Het is echt veel te complex geworden. Ik ben wel benieuwd hoe het net de V8-motoren zal gaan. F1 liep altijd voorop met techniek, ik hoop dat die relevantie weer terugkomt. Ook hoop ik niet dat de V8-motoren te betrouwbaar worden. Het moet echt wel cutting edge worden, anders kunnen we net zo goed een spec car gaan maken.

Laatst bewerkt:
Waar ik wel moeite mee heb... hoe gaat dit de boeken in? Heeft Verstappen nu de grand prix van Bahrein gewonnen? Op Sepang?
Overigens wel gaaf dat ze toch nog een race hebben georganiseerd op deze manier.

Waar ik wel moeite mee heb... hoe gaat dit de boeken in? Heeft Verstappen nu de grand prix van Bahrein gewonnen? Op Sepang?
Overigens wel gaaf dat ze toch nog een race hebben georganiseerd op deze manier.
Ik kreeg er juist een beetje een negatief gevoel bij. Bahrein is het centrum van islamitisch bankieren. Ik vertrouw het daar voor geen meter. Dat ze zoveel poen hebben om hun feestje dan maar op Sepang te doen is toch een soort van arrogant.

Mooie race alweer, al hebben we wel even moeten wachten voor het van start ging. Mooie overwinning van Max. Eindelijk kon RBR het potentieel van de auto goed benutten. Wel jammer voor Hadjar. Volgens mij heeft RBR de laatste races de meeste punten binnen gehaald. Zeker tov Ferrari en Mclaren. Als Max niet was uitgevallen in Nederland zag het er nog mooier uit. En dan zijn er mensen hier die deze auto een 'shitbox' noemden... :ROFLMAO: Het is echt een top prestatie van RBR met een nieuwe, eigen ontwikkelde motor.

Kimi gewoon netjes 2e. Sneu voor Russell, maar hij hobbelt het hele seizoen al achter Kimi aan dus wat dat betreft is er eigenlijk niks aan het handje. En ja, weer een podium voor Hamilton. Mclaren liet het wederom afweten, tijdje geleden leken ze nog 1 van de sterkste teams. Maar als toetje reed ook Alonso nog in de punten!! Geweldig.

Terug
Bovenaan