Ford Mustang Mach-E

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Rutger DC zei:
In China:

846_634_20200813162018035925430915500.jpg

Bron: https://info.xcar.com.cn/202008/news_2050782_1.html

Zo oogt hij best wel weer dik maar dat paard erop, dat slaat echt de plank mis. In het begin dacht ik " oh wat cool, de mustang als EV!" maar dit heeft weinig (op de achterlampen na) met de mustang te maken. Dan had het interieur er ook meer op moeten lijken. Echt heel twijfelachtig ontwerp vind ik het al met al.

Pjedroo zei:
Zo oogt hij best wel weer dik maar dat paard erop, dat slaat echt de plank mis. In het begin dacht ik " oh wat cool, de mustang als EV!" maar dit heeft weinig (op de achterlampen na) met de mustang te maken. Dan had het interieur er ook meer op moeten lijken. Echt heel twijfelachtig ontwerp vind ik het al met al.

Twijfelachtig ontwerp of slechts een ongelukkig gekozen modelnaam? Ik denk meer dat laatste.

DeeTwee zei:
Twijfelachtig ontwerp of slechts een ongelukkig gekozen modelnaam? Ik denk meer dat laatste.

Mjaaaah :) Twijfelachtig omdat ik nog steeds wel denk " vind ik hem nou echt mooi?" en het antwoord is nog steeds niet volmondig ja. Al hangt het dus ook erg van de trim af en zo als die blauwe wel mooier maar het interieur/dashboard kan mij vanuit geen enkele hoek echt overtuigen.

En je hebt gelijk, de merknaam had niet gemoeten maar dat kun je voor een merk als Ford en de Mustang toch niet ongelukkig kiezen noemen? De Mustang ga je als merk erg zorgvuldig mee om maar de hele wereld heeft zo'n andere associatie met een Mustang en dat is niet dit. Los van de aandrijving is een Mustang ook geen 4 deurs SUV maar ziet iedereen dit als een 2 deurs sportieve coupe. Dan had het zoiets moeten zijn als de Polestar 1... dan had ik er nog mee kunnen leven.

Ik bedoel 'ongelukkig gekozen' in de zin van: Een roemruchte, welluidende modelnaam kiezen in de hoop dat deze elektrische auto daarvan meeprofiteert, maar de plank bij een (groot) deel van de autoliefhebbers daardoor volkomen misslaan. Al kan ik bij dat laatste uiteraard slechts afgaan op de reacties alhier en op de diverse social media. Misschien is er ook wel een grote doelgroep die de auto juist aantrekkelijker vindt doordat 'ie 'Mustang' gedoopt is. De tijd zal het uitwijzen. Mij lijkt het nogal een gok, ik heb niet de indruk dat het (her)gebruik van een roemruchte model-, merk- of typenaam op een auto die ver van het origineel afstaat doorgaans erg succesvol is. Zie bijvoorbeeld de New Beetle.

Bovendien denk ik dat zoiets opzienbarends als het eerste massageproduceerde elektrische model van een grote fabrikant het niet nodig heeft om zo'n opvallende naam te krijgen.

De auto zelf vind ik overigens wel aardig en ik denk dat Ford er in de huidige tijd een goede propositie mee heeft. Maar zoals jij ook al min of meer aangeeft, het interieur lijkt ontworpen voor een andere auto. Al met al, als ik op dit moment op zoek was naar een ruime, praktische elektrische auto zijn mijn keuze zonder meer de Skoda Enyaq zijn. Echter, als deze elektrische Ford even goed rijdt en dezelfde praktische handigheidjes en functionaliteit biedt als mijn Focus zou een proefrit wel eens verandering kunnen brengen in die keuze.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=emFNNnb3778&t=53s[/video]

De Mustang Mach-E in Rotterdam

Een promotiefilm waarin designers en ingenieurs aan het woord worden gelaten.

Zeker in de VS wordt er vaak gesproken over compliance cars; EVs die alleen op de markt zijn gebracht omdat de fabrikant moest. Geen echt goede auto's en ook niet gepromoot. Ford heeft dat eerder met de Focus gedaan. Nu er buiten dat het moet ook geld verdient kan worden met EVs moest Ford wel met iets drastisch komen. Van daaruit snap ik wel dat ze voor een Mustang zijn gegaag; een EV die cool is, leuk om te rijden en een goede auto. En daarbij is de hogere prijs voor een EV wat beter te verantwoorden met een Mustang label dan een Focus oid.

Ik moet zeggen dat ik dit samen met de Alfa Stelvio wel een van de geslaagdere sportieve SUVs vind. De Volvo XC90, sommige Buick's en zelfs een paar Chinese scoort bij mij juist weer erg goed als elegante SUV. Het interieur past niet perse ook bij de buitenkant maar misstaat ook niet. De mooi beklede soundbar op het dashboard en net daaronder de smalle strip voor ventilatieroosters staat erg goed.

Uiteraard heeft Ford erg goed naar Tesla gekeken maar ik krijg meer en meer de indruk dat Ford vooral geleerd heeft van Tesla. Dat wat aanslaat overgenomen en dat wat verbeterd kan worden is verbeterd. Ook qua prijsstelling doet Ford het erg goed. Ik zal me ook orienteren op een Mach E als toekomstige vervanger van mijn Ioniq. Eerst eens kijken hoe de eerste auto's het doen qua problemen en kijken of Ford die efficientie nog wat kan verbeteren. De grote accu helpt hem maar ze staan alsnog best een stuk achter op Hyundai/Kia en Tesla qua (real-life) efficientie.

https://youtu.be/JtkkJ2qnmbE
Met de embargo aan de kant stikt het ineens van de reviews. Interessant is dat de US media er meer weg van is (eigenlijk alleen maar lovende reacties) terwijl de Europese media het onderstel wat stevig vindt.

Is er een keer een Amerikaanse auto die (volgens EU media) niet als een boot afgeveerd is... is het weer te stug :-)

Ford Delaying Mustang Mach-E Deliveries For “Additional Quality Checks”

Customers who ordered the model were recently treated to a less than welcome e-mail telling them their vehicle has been delayed. The less than informative message said, “To ensure your complete satisfaction, we will require additional time before your Mustang Mach-E is delivered.” The message didn’t give an explanation for the delay, but multiple members of the Mach-E Forum reported their deliveries had been pushed back by more than a month.

(..)

Ford’s Emma Bergg went on to say, “We notified affected customers that they may receive their Mustang Mach-Es on different timing than previously discussed. The team is working to expedite these vehicles, and we hope that customers receive them ahead of targeted dates, providing there are no COVID-19 related transportation delays.” https://www.carscoops.com/2021/01/ford-delaying-mustang-mach-e-deliveries-for-additional-quality-checks/

Tja de Kuga PHEV kent ook z'n problemen. Nieuwe EV's zou ik eerst lekker uit laten rijpen.

En dan zouden EV's technisch eenvoudiger zijn... Op zich goed dat Ford tijdig ingrijpt, maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Mweh, vrij standaard "crossover anno nu" maar dan met wat Mustang designelementen erop geplakt. En ik ben niet iemand die er normaal erg op let, maar de afwerking van de buitenkant was van een dusdanig preproductie-achtig niveau dat het me meteen opviel. Een motorkap die niet lekker aansluit op de spatborden, deuren waarvan de kier naar boven toe groter wordt, etc.

51134527887_0b39cbe84c_b.jpg

Tot aan de B-stijl staat er een vrij dikke auto, daarachter juist slanker. Het klopt gewoon net niet. Verder wel leuke auto hoor en range en rijgedrag schijnen ook gewoon goed te zijn.

Ik zag donderdag een donkerblauw exemplaar op kenteken. Ik dacht eerst dat het zo'n Lynck ^& Co exemplaar was..

Ach ja.. het is hoog op de wielen, elektrisch, fiscaal redelijk aantrekkelijk en goed voor het milieu.. dus wordt het wel verkocht, denk ik..

Ik zie ze nu in het echt rijden en geparkeerd. Ik vind het een mooie auto. Ziet er vlot uit, lage daklijn doet hem goed. Zou hem graag in het blauw een keer zien, lijkt me hem goed staan, evenals het rood. In het zwart is het wat saaier.

Autovisie heeft Mustang getest, fijne rijeigenschappen, actieradius liefst 170km minder dan de opgave fabrikant.

DeeTwee zei:
Dat gezegd hebbende, hoe spreek je deze uit? Ik neem aan op z'n Amerikaans (want Ford)? En kom je met de Hollandse tongval dan niet uit op deze?
Maggi_logo.svg

intussen bijgedraaid ;-)

DeeTwee zei:
Ik bedoel 'ongelukkig gekozen' in de zin van: Een roemruchte, welluidende modelnaam kiezen in de hoop dat deze elektrische auto daarvan meeprofiteert, maar de plank bij een (groot) deel van de autoliefhebbers daardoor volkomen misslaan. Al kan ik bij dat laatste uiteraard slechts afgaan op de reacties alhier en op de diverse social media. Misschien is er ook wel een grote doelgroep die de auto juist aantrekkelijker vindt doordat 'ie 'Mustang' gedoopt is. De tijd zal het uitwijzen. Mij lijkt het nogal een gok, ik heb niet de indruk dat het (her)gebruik van een roemruchte model-, merk- of typenaam op een auto die ver van het origineel afstaat doorgaans erg succesvol is. Zie bijvoorbeeld de New Beetle.

Bovendien denk ik dat zoiets opzienbarends als het eerste massageproduceerde elektrische model van een grote fabrikant het niet nodig heeft om zo'n opvallende naam te krijgen.

De auto zelf vind ik overigens wel aardig en ik denk dat Ford er in de huidige tijd een goede propositie mee heeft. Maar zoals jij ook al min of meer aangeeft, het interieur lijkt ontworpen voor een andere auto. Al met al, als ik op dit moment op zoek was naar een ruime, praktische elektrische auto zijn mijn keuze zonder meer de Skoda Enyaq zijn. Echter, als deze elektrische Ford even goed rijdt en dezelfde praktische handigheidjes en functionaliteit biedt als mijn Focus zou een proefrit wel eens verandering kunnen brengen in die keuze.

Leon in zn Fiesta zei:
DeeTwee zei:
Dat gezegd hebbende, hoe spreek je deze uit? Ik neem aan op z'n Amerikaans (want Ford)? En kom je met de Hollandse tongval dan niet uit op deze?
Maggi_logo.svg

Mach als in 'Meck' en E op z'n Engels. Mach-E dus;)

Gisteren een proefrit gemaakt met de Mach E. Viel niet tegen, maar helemaal overtuigend was het voor ons nog niet. Binnenkort een keer een Ionig5 rijden, kijken hoe die bevalt.

Twix zei:
Gisteren een proefrit gemaakt met de Mach E. Viel niet tegen, maar helemaal overtuigend was het voor ons nog niet. Binnenkort een keer een Ionig5 rijden, kijken hoe die bevalt.

Laat je niet misleiden door wltp opgave Mustang, relatie heeft deze wagen en komt bij lange na niet aan de opgave... . Bij rustig rijden 480 km, doorrijden in de zomer minder. In de winter uiteraard fors minder nog. Hij heeft een van de eerste exemplaren en is met diverse software issues al bij garage Wensink geweest. Wensink ook geen prettige garage. 480km is echter uiteraard uitstekende waarde voor de zomer.

Ik woon in Texas, dus qua winter valt het hier wel mee, gelukkig.

Bereik is voor ons minder relevant, voor de lange trippen houden we een benzineauto.

Twix zei:
Ik woon in Texas, dus qua winter valt het hier wel mee, gelukkig.

Bereik is voor ons minder relevant, voor de lange trippen houden we een benzineauto.

Vermoede al zoiets gezien je interesse in ook de F150 EV..... .

Updates:
m4puEKx.jpeg

FxCkdM2.jpeg

O3Zf9RX.jpeg

5GPtdLl.jpeg

20fwloM.jpeg

5lOPhUn.jpeg

Bm6hlCn.jpeg

ESHOryS.jpeg

While the changes aren’t dramatic, there are a few welcome additions including a newly standard heat pump that helps to optimize energy consumption in cold climates.

Besides that handy little feature, the crossover will be offered with a new Sport Appearance Package. Available on the Premium trim, the package cribs the front fascia and grille from the Mustang Mach-E GT. Buyers will also find 19-inch gloss black wheels, black accents, and red Brembo front brake calipers. Inside, there are sport pedals and red contrast stitching. (..) All 2025 Mustang Mach-Es also have a new column-mounted shifter, which replaces the the previous center console-mounted dial.

On the tech front, the 2025 Mustang Mach-E rolls out a new Ford Connectivity Package, which includes a 5G Wi-Fi hotspot, connected navigation, and in-vehicle apps. The latter include everything from YouTube to karaoke. Sticking with the tech theme, the 2025 Mustang Mach-E offers BlueCruise 1.5. It has a new Automatic Lane Change function, which is automatically initiated when a “vehicle ahead is slower than the set speed or if a vehicle is following too closely in the passing lane.” Ford said the feature “keeps drivers engaged longer in hands-free mode and helps navigate traffic” and added that “internal testing shows BlueCruise 1.5 automates up to 45% of driver-initiated lane changes on a typical drive.”

Rounding out the highlights are a revised color palette that gains three new options known as Desert Sand, Velocity Blue Metallic, and Molten Magenta Metallic Tinted Clearcoat. Customers will also find three new wheels including a Dark Carbonized Gray design for the Mustang Mach-E Rally.

Terug
Bovenaan