Ik bedoel 'ongelukkig gekozen' in de zin van: Een roemruchte, welluidende modelnaam kiezen in de hoop dat deze elektrische auto daarvan meeprofiteert, maar de plank bij een (groot) deel van de autoliefhebbers daardoor volkomen misslaan. Al kan ik bij dat laatste uiteraard slechts afgaan op de reacties alhier en op de diverse social media. Misschien is er ook wel een grote doelgroep die de auto juist aantrekkelijker vindt doordat 'ie 'Mustang' gedoopt is. De tijd zal het uitwijzen. Mij lijkt het nogal een gok, ik heb niet de indruk dat het (her)gebruik van een roemruchte model-, merk- of typenaam op een auto die ver van het origineel afstaat doorgaans erg succesvol is. Zie bijvoorbeeld de New Beetle.
Bovendien denk ik dat zoiets opzienbarends als het eerste massageproduceerde elektrische model van een grote fabrikant het niet nodig heeft om zo'n opvallende naam te krijgen.
De auto zelf vind ik overigens wel aardig en ik denk dat Ford er in de huidige tijd een goede propositie mee heeft. Maar zoals jij ook al min of meer aangeeft, het interieur lijkt ontworpen voor een andere auto. Al met al, als ik op dit moment op zoek was naar een ruime, praktische elektrische auto zijn mijn keuze zonder meer de Skoda Enyaq zijn. Echter, als deze elektrische Ford even goed rijdt en dezelfde praktische handigheidjes en functionaliteit biedt als mijn Focus zou een proefrit wel eens verandering kunnen brengen in die keuze.