Rutger DC
Asfaltkampioen

Fiat Grande Panda: de eerste van nieuwe (en elektrische)
Dit is de Fiat Grande Panda die ook elektrische...

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij de Panda is het ontwerp goed omdat de Panda altijd een blokkendoos is geweest. Het is ook gewoon herkenbaar als een Fiat Panda en dat maakt het zo leuk. De gelijkenis met de Citroen C3 is erg groot. Verschil met Citroen is dat het geen eigen gezicht heeft met Citroen van vroeger. Als ik moest kiezen altijd voor de Fiat Panda. De Panda kan wel eens een succes worden. Laat maar snel op de weg komen.Ter vergelijking: de Grande Panda en de C3.
![]()
![]()
Goed bezig Fiat. De panda is de leukste.![]()
![]()
![]()
Het interieur van de Grande Panda. Subtiele verwijzingen naar het interieur van de eerste Panda uit 1980!
De auto is meer geïnspireerd op de Panda 4x4, die had wel dakdragersEr zitten een paar opvallende elementen in.. maar die dakrails vind ik te veel. Zonder is misschien beter, zoals het ook bij de originele (3 deurs) Panda was, naar mijn mening.
Wachten maar tot ie in het echt verschijnt.. zal nog wel ff duren.
Vanuit deze hoek zie ik er nog wel aardig wat Panda inDe voorkant doet in de verste verte nog wat aan Fiats uit de jaren 80 denken, maar de rest komt nogal geforceerd over. De ronde Peugeot handgrepen en spiegels passen ook niet bij het vierkante design van de auto.
In tegenstelling tot de eerste Panda zal dit design vermoedelijk snel verouderen.
De Centoventi was veel beter gelukt, maar ja, met de fusie is Fiat z’n zelfstandigheid verloren en moet het het doen met wat Frankrijk voorschotelt. Ik zal er maar aan moeten wennen.
Officieel wordt hij pas midden volgende maand gelanceerd. Waarschijnlijk daarom?En weer niks te vinden op fiat.it over de Grande Panda![]()
De auto is meer geïnspireerd op de Panda 4x4, die had wel dakdragers![]()
Het is absoluut niet herkenbaar als Panda, het is een inwisselbaar uiterlijk, had er een Chinees logo opgeplakt had je ook geloofd.Bij de Panda is het ontwerp goed omdat de Panda altijd een blokkendoos is geweest. Het is ook gewoon herkenbaar als een Fiat Panda en dat maakt het zo leuk. De gelijkenis met de Citroen C3 is erg groot. Verschil met Citroen is dat het geen eigen gezicht heeft met Citroen van vroeger. Als ik moest kiezen altijd voor de Fiat Panda. De Panda kan wel eens een succes worden. Laat maar snel op de weg komen.
En ook op de laatste twee generaties Panda, dus de dakrails ‘te veel’ vinden is tamelijk lachwekkend…
Genoeg te lachen om een mening hoorEen mening is niet lachwekkend. Je zure reacties ook niet, Jan/Joop
Maar zonder Stellantis was er misschien helemaal geen nieuwe Panda gekomen en vraag ik me af of Fiat het op de lange termijn uberhaupt had gered.Maar of het een echte fiat is vraag ik me af, want ik denk dat Fiat zijn eigen gezicht verloren is door Stellantis.
Moderator
Ook een uitgebreide commercial/promotie-video is online gegaan op youtubeNaar het schijnt niet alleen de presentatie van de Panda, maar ook nieuws over de toekomst van Fiat...