Fiat 500 (facelift p.43)

@ De Student

Kan wel zijn, maar ook autojournalisten hebben hun eigen mening en voorkeuren. Ik oordeel altijd liever zelf.

Uiteraard. Maar dan moet je sowieso nog tot september ofzo wachten. Ik kom trouwens wel vaker bij de plaatselijke FIAT-dealert, dus ik ga sowieso eens proberen om daar een proefritje te scoren ;)

Als je hem snel wil hebben moet je niet naar een Duitse dealer, maar naar Frankrijk.
Wie de berichten goed heeft gelezen weet dat de 500 daar op "Le Quatorze Juillet" (14 juli, de Franse nationale feestdag) wordt geïntroduceerd.
Duitsland is pas maanden later aan de beurt...

@ De Student

Ja, ik ga ook naar de Fiat dealer (doe ik sowieso vaak) om er tzt mee te rijden.

@ Zen

Dat is zo, maar Frankrijk is ook een stukje verder weg. Vlak over de NL grens heb je een plaatsje aan de E30 met veel autodealers.

ZEN Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je hem snel wil hebben moet je niet naar een
> Duitse dealer, maar naar Frankrijk.
> Wie de berichten goed heeft gelezen weet dat de
> 500 daar op "Le Quatorze Juillet" (14 juli, de
> Franse nationale feestdag) wordt geïntroduceerd.
> Duitsland is pas maanden later aan de beurt...

Klopt, vanwege de twingo wordt de 500 daar het eerst geintroduceert.

Ik vind het een leuk model, die 500, maar ik vind het concept een zwaktebod. Je schrijft geen geschiedenis met remakes, geschiedenis schrijf je door vernieuwend te zijn. Dit is een herhaling van wat geweest is.
Ik heb meer respect voor fabrikanten die vernieuwingen op de markt zetten dan makkelijk teruggrijpen naar het verleden.

Ligt er maar net aan waar je woont. Voor sommige Nederlanders is Frankrijk dichterbij, je hoeft alleen maar België even door te steken...
Dat gaat heus sneller dan een paar maanden extra wachten! :p

ZEN zei:
Ligt er maar net aan waar je woont. Voor sommige Nederlanders is Frankrijk dichterbij, je hoeft alleen maar België even door te steken...

Ja dat is waar, maar ik denk dat mijn boodschap duidelijk was. Check hem eerst in een (bijna) buurland waar hij eerder is dan hier, voordat je hemt koopt.

Ik vind het een leuk model, die 500, maar ik vind het concept een zwaktebod. Je schrijft geen geschiedenis met remakes, geschiedenis schrijf je door vernieuwend te zijn. Dit is een herhaling van wat geweest is.
Op zich heb je een punt. Aan de andere kant: Fiat biedt nu een vorm van design, luxe en mogelijkheid tot "customizen" aan een groot publiek aan, die anders voorbehouden zou blijven aan een compleet andere groep mensen.

De nieuwe 500 is niet alleen een auto, het is een complete markt op zich.

@JK: ik zou het met je eens geweest zijn als de 500 een totaal mislukt concept zou zijn. Bovendien: hoeveel auto's vertonen er geen retrotrekjes?

Fiat is ook heel vernieuwend. Alle andere modellen hebben niets met retrodesign van doen. Enkel de 500. En dat is omdat 500 een eigen merk en stijl binnen Fiat wordt met een enorm veel mogelijkheden tot customizen, waardoor het toch een heel fris concept is.

@ mofo

Ja hoor, ik denk dat dat een hele goede impressie geeft van mijn oordeel over de rijeigenschappen en het uiterlijk van de auto. :rolleyes:

Fiat500_raduno2007_5.jpg

@ JK, heeft Fiat dit met de Multipla al niet een keer gedaan dan? Behalve in italie nooit ergens een succes geweest, terwijl het concept briljant was.
Denk ook niet dat Fiat heel erg vernieuwend kan zijn.Er moet gewoon weer geld verdiend worden, klaar.Maar dat lijkt met de 500 wel gegarandeerd.
Ben trouwens wel benieuwd naar de ruimte, maar die lijkt met de bovenstaande foto wel goed te zitten.

Rene

Vernieuwend? Als in je auto op meer punten dan ooit kunnen aanpassen aan je eigen smaak? De eerste compacte auto met vijf sterren? De eerste compacte auto met zes sterren? De eerste zuinige slimmerik met 100 pk uit een waarschijnlijk erg zuinige 1.2?

Mwhoah, denk dat het met die vernieuwing wel goed zit. :)

Vandaag nog een oude 500 gezien.. dat denk je toch wel weer gelijk aan de nieuwe :D Ik denk dag de run op de oude 500 ook wel ietsjes zal oplopen

Bedankt voor de reacties.
Op zich zit die blanco order me ook niet heel lekker, ik wil er eerst eens uitgebreid in rijden,
te meer omdat ik voor de multijet zal gaan.
Importeren vind ik geen optie, ook al heb ik daar wel goede ervaringen en contacten in, een gloednieuwe auto wil ik hier bij de dealer op kunnen halen.
Ook mijn relatie met de dealer is uitstekend, inmiddels drie auto's daar aangeschaft en hij is ook op de hoogte van mijn goodwill.
Het komt allemaal goed, maar dan zullen we iets langer moeten wachten, so be it.

Alleen vind ik de €16500 die hier ergens gesteld werd voor de multijet wel aan de hoge kant zeg!
Ik rijdt 30dkm per jaar, maar met bijna €5000 verschil kan ik volgens mij net zo goed in de benzine stappen. maar ook hier geldt; even afwachten op de nederlandse introductie.

Het word een mooi jaar voor FIAT.

heel vet autotje die 500 wel beetje vrouwenauto
maar vooral met die spaakvelgjes heel vet ;P
in zwart vind ik hem alleen wat saai :eek:

Ik rijdt 30dkm per jaar, maar met bijna €5000 verschil kan ik volgens mij net zo goed in de benzine stappen.
Is nog schoner ook :p Zo'n 0,9L tweepitter-turbo lijkt me ook wel tof trouwens. Mooie RVS uitlaat naar achteren en ploffen maar :LOL:

Autoweek zei:
[size=medium]Al 40.000 orders Fiat 500[/size]

De gekte rond de mediagenieke Fiat 500 is nog lang niet ten einde. In het weekend van 8 en 9 juli bezochten 600.000 Italianen de Fiat-showrooms om de kleine te zien en werden 46.000 proefritten gemaakt.

Europees gezien is de auto eveneens een succes: alhoewel de auto alleen Italië te zien is, zijn er wereldwijd al 40.000 orders geplaatst. Dat betekent dat de productie van 2007 al bijna uitverkocht is. Dit jaar rollen namelijk 58.000 exemplaren uit de fabriek in het Poolse Tychy, in 2008 zijn dat er 120.000.
De komende tijd wordt het 500-gamma snel uitgebreid. Eerst is er de 500 Abarth, later komt een superzuinige 0,9-liter turbomotor beschikbaar. Bij Fiat wordt bovendien nagedacht over meerdere nieuwe carrosserievarianten van de 500. De driedeurs stationwagen en de cabriolet komen er zonder meer aan.
In 2010 brengt Fiat de 500 ook naar de Amerikaanse markt, waardoor de jaarlijkse productie nog verder gaat stijgen. In Nederland moeten we nog tot november wachten tot de importeur de eerste 500 levert.

Hoe bedoel je succes? Ben benieuwd naar de driedeurs stationwagon..... als ie een beetje ruimte heeft moet dit dan maar de nieuwe gezinsauto worden (kinderwagen op het dak maar passen zal het). :)

Ik vind de Fiat 500 er echt super uit zien.
Ben heel erg benieuwd hoe deze er in het echt uit zal zien.
Op dit moment rij sinds een half jaartje in een 107 dus het wordt wat vroeg voor een nieuwe maar een goede opvolger zou het best kunnen zijn volgens mij maar als ik die prijzen hier zie?
Hoop dat het mee gaat vallen. Afwachten tot november. Zal zeker is gaan kijken bij de Fiat dealer naar deze wagen.

Maarliefst 600.000 mensen hebben in Italië de Fiat showrooms bezocht en maarliefst 40.000 zijn er al verkocht!!! Dit zijn echt hele dikke cijfers! :eek:

@Mofo, hoeveel je ook probeert te zoeken, er is gewoon niets negatiefs over dit autootje te vinden.

Mijn mening althans.

...dat als argument kan dienen de Fiat 500 te laten staan.

Als je over dat soort rationle zaken gaat nadenken ben je al niet meer op weg naar een 500. Dan stop je je geld in een voor de hand liggende Panda.

Wel als het je enige auto is en je wilt achterin mensen of spullen vervoeren.

Mofo Schreef:
> Wel als het je enige auto is en je wilt achterin
> mensen of spullen vervoeren.

Dan neem je een Dacia Logan... :D

@Mofo, hoe denk je dat mensen hun spullen vervoeren die een Aygo of C1 hebben aangeschaft als enige auto? En uit welke foto concludeer jij dat de 500 weinig ruimte achter de voorstoelen heeft?

Je probeert negatief te zijn over de 500 terwijl de tegen argumenten die jij opnoemt bij elke kleine driedeurs opduiken.

Als het de enige auto wordt en je hebt rond de 15.000 te besteden dan loop je een 500 voorbij wanneer je aan de zaken denkt als dat jij je nu mee druk houdt. Wanneer het je enige auto wordt maar je wil gewoon een kek autootje hebben en al de rest interesseert je niet kun je niet om de 500 (en Twingo dan) heen. Daar issie gewoon té leuk, té goed voor. Daarom snap ik je argumenten niet goed. Denk je echt dat mensen zo dom zijn om voor dat geld een voor hun te kleine auto te gaan kopen? Tuurlijk niet.

Maar wat als je een 500 wil en je wil ook mensen en spullen achterin vervoeren?

@Mofo, dan moet je even geduld hebben op de andere varianten die komen op basis van de 500. Dan bestel je daarvan de 'station'-versie en hoppa, problem solved. Of je laat de 500 links liggen en gaat voor een MINI (clubman).

Ik vraag mezelf af of de 500 wel echt vergeleken kan worden met de Mini. De Mini is duidelijk een stuk groter en duurder dan de 500 en valt veel meer in de Golf categorie.

Alfalva Schreef:
> Ik vraag mezelf af of de 500 wel echt vergeleken
> kan worden met de Mini. De Mini is duidelijk een
> stuk groter en duurder dan de 500 en valt veel
> meer in de Golf categorie.

Dat de mini in de Golf segment past vindt ik wel een beetje overdreven.(n)
De Mini past meer in de B segment, maar qua prijs past hij weer niet in dat segment.;)

Het is natuurlijk leuk te vergelijken omdat ze iconen waren vroeger en dat ze beiden opnieuw zijn uitgebracht in een nieuw jasje

Op de nationale feestdag in Frankrijk inmiddels ook bij de Franse dealers:
dscf0004dz6.jpg

P1000465.JPG

apu-1-qesadd86n2u6il5c09rrwmi4.jpg

apu-1-k0ar6qxmvgnyjlvxdgumrpoi.jpg

En deze vanuit Cagliari omdat ie zo mooi is :cool:
NewFiat500_parade_cagliari5.jpg

Rene

Punto 60 SX Schreef:
> Alfalva Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik vraag mezelf af of de 500 wel echt
> vergeleken
> > kan worden met de Mini. De Mini is duidelijk
> een
> > stuk groter en duurder dan de 500 en valt veel
> > meer in de Golf categorie.
>
>
>
> Dat de mini in de Golf segment past vindt ik wel
> een beetje overdreven.(n)
> De Mini past meer in de B segment, maar qua prijs
> past hij weer niet in dat segment.;)

De Golf heeft echt wel, al dan niet veel, klanten verloren aan de Mini hoor. De Mini is een BMWtje en dat weet iedereen, die beter rijdt dan een Golf. Golf-klanten zullen echter niet overstappen naar een 500. Dat gat is te groot.

ik denk dat Fiat de Nederlandse klant gaat uitzuigen en dus 11500 vraagt voor de basis wat dus eigenlijk veel te duur is en 13500 voor de Lounge/Sport/1.4 basis. En dan 1000 euro voor de skydome, lekker prijzig allemaal, kassa kassa kassa zie ik ze al denken.
En dan te bedenken dat de Twingo €8500 kost, Maargoed de 500 is wel veel beter dan de Twingo.

Mofo Schreef:
> En dan te bedenken dat de Twingo €9000 kost, nou
> doe mij dan maar de Twingo.

Een Twingo is een gewone wagen als je hem gaat vergelijken met de 500, dus kan je Twingo niet echt als een concurrent van de 500 beschouwen.;)

Terug
Bovenaan