Fiat 500 (facelift p.43)

Echt? Die mogelijkheid heb ik (nog) niet ontdekt. Ik vind dat een dashboard sowieso zwart moet zijn. Dat ivoorkleurige weerkaatst waarschijnlijk sterk in de voorruit. Ik zou de in exterieur-kleur gelakte strip over het dashboard voldoende vinden.

@Koen: zie "mijn" plaatjes. Meer ivoor is er niet geloof ik, maar stuurkolom en die bedieningsunits vind ik wel mooi zo :)

@ZEN: het kán nog meer. Ik heb even een donkerkleurig exemplaar gekozen voor het contrast:
26374774xk3.jpg

57481322te1.jpg

13392092yr0.jpg

Even opsomming:
- Chroompakket (verchroomde strip op voor- en achterbumper, handgrepen, strip onder de ramen en uitlaatsierstuk)
- Verchroomde spiegelkappen
- Verchroomd "rekje" op de voorbumper
- Verchroomde strip op de motorkap

Bovenstaande is trouwens ook nog uitgerust met een spoilerpakketje (sideskirts, dakspoiler en bumperspoilers) en donker getinte achter- en zijruiten ;)

Ik wil ook nog een chromen kofferrekje achterop, maar kon het op fiat.it niet vinden! :cry:

Fiat is echt goed besug! dat moet ik toch wel ff kwijt.. prachtig autotje die 500 ;)

QLF :confused:

@ZEN:
Er zijn wel rekjes verkrijgbaar (hieronder is een "gewoon" rek, er is ook speciale versie voor ski's of snowboards), maar da's aluminium en hier worden ze in de carrosseriekleur afgebeeld. Die zul je toch ook wel verchroomd kunnen krijgen? ;)
25542190cj0.jpg

09-07-2007 14:34Gepost door: Ruub (IP gelogd)
Fiat is echt goed besug

Kan dit worden ondertiteld? o_O

@Student: anders laten we het toch verchromen? ;)

Ik denk dat veel 500's gaan worden verneukt door de wansmaak van de eigenaars. maarja

Ik wilde eigenlijk een schuifdak, maar dan kan je geen stickers kiezen(n) dus fantaseer er een schuifdak bij.
verder wilde ik ook rood lederen bekleding, maar dat kan je ook niet kiezen(n)

500ji6.png

De Student Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wilde eigenlijk een schuifdak, maar dan kan je
> geen stickers kiezen (n)
> Kan wel, maar geen stickers die over het dak
> lopen.

precies, en dat wil ik juist.

Maar die stickers kun je straks vast los kopen, dan kun je m zelf gewoon inkorten en onder de rand van je dak proppen.

07072007441kj1.jpg

07072007442ow7.jpg

07072007443za5.jpg

07072007444tw6.jpg

07072007446fv3.jpg

07072007447xr0.jpg

07072007448ig6.jpg

Planete Fiat

500 (Special Edition), Napolitano (Italian President), Schumacher e Montezemolo
ansa107465890507193918_big.jpg

ansa107466110507193908_big.jpg

ansa107465950507193913_big.jpg

ansa107466360507194635_big.jpg

ansa107466540507194639_big.jpg

ansa107466800507194644_big.jpg

ansa107466830507195142_big.jpg

ansa107467720507195720_big.jpg

ansa107467820507200310_big.jpg

500 e Luca de Meo
116.jpg

500, Romano Prodi (Italian Prime Minister) e Montezemolo
17.JPG

18.JPG

01.JPG

04.JPG

LIVERA3.jpg

LIVERA1.jpg

LIVERA2.jpg

LIVERA5.jpg

corriere.it

Prachtige foto's Smith!

Ik had een hele mooie 500 gemaakt op fiat500.com maar het lukt mij niet om hem hier in te voegen :cry:

mooie velgen onder die speciale 500:T luca heeft het naar z'n zin:D

Ik kom nu niet meer verder als de kleuren en als ik een velg aanklik geeft de config geen auto meer weer(n) hebben daar meer mensen last van?

Ik kan alleen bij sommige velgen het verschil tussen 15 en 16 inch niet zo goed zien. In het dagelijks leven lijkt me 15" groot zat op zo'n trommeltje.

Damned, ik ga dat ding steeds leuker en leuker vinden :D

Op Smiths geweldige foto's zie je hoe 'klein' die 500 nu echt is. En holy crap, dat ding valt nog reusachtig uit naast een Citroën C4! :eek:

Knap dat je kunt zien dat de 500 groot is t.o.v. een C4... maar geen verkeerd woord over de 500. Met afstand de leukste compacte auto van de laatste 10 jaar (laat de voorbeelden van leukere maar komen dan).

Mini leuker dan de 500? Niet mee eens (maar blijft persoonlijk). Mini heeft een lager aaibaarheidsgehalte...

copen vind ik persoonlijk totaal mislukt, leuke poging om eens wat anders neer te zetten maar kan 'm niet mooi vinden.

jij houdt ook niet op he? :D

allemaal leuke auto's maar gaan het niet halen bij de 500. bovendien kan je de 500 echt helemaal naar eigen smaak aankleden. is bij de genoemde auto's minder het geval.

ik vind de swift wel meer auto en ook heel mooi, alleen interieur is nogal kil vergeleken met de 500. maar wel meer auto.

Ik las (in AV geloof ik) dat Fiat al 20.000 500's heeft verkocht :eek: Dit kan haast niet anders dan een mega-hit worden (y)

En ik ben het met Speedlover eens: er komt qua "leukheid" niks van de afgelopen 25 jaar in de buurt van deze cultmini ;)

Nou een Swift en een Pluriel kunnen niet eens in de schaduw staan van deze 500 qua leukheid. Een Pluriel is wel geinig, maar dan ook niet meer dan dat. Een Swift is een mooie compacte auto, maar moet in zijn klasse onmiddellijk zijn meerdere erkennen in Fiat Grande Punto/Peugeot 207 en nog een paar anderen. En "meer auto"..., wellicht dat je enkel met ruimte daar iets aan hebt, want ook op het gebied van veiligheid zal de 500 die auto achter zich laten. Fiat beweerd zelfs dat de 500 de 6-sterren zou halen, indien de lat wat hoger wordt gelegd door Euro-NCAP.

hij haalt wel 5 sterren maar als je tegen een zwaardere auto botst ben je alsnog het naadje.

de punto beter dan de swift, qua ruimte wel maar niet qua techniek en hij is veel duurder.

Volmondig ja!
Ik zit er over serieus te denken om alvast een blanco order bij de FIAT dealer neer te leggen.
Dus een gepersonaliseerde 500 order zonder daadwerkelijk de prijs te weten..
Of zou ik beter wachten en een dikke levertijd tegemoet willen zien?

Kortom: we zijn het met elkaar eens dat de 500 de leukste auto is van de afgelopen 10 jaar?
Definitely (y)

@Mofo: als je met 140 tegen een betonnen pijler rijdt ben je dood. Ook in een andere auto. Dan ben je alsnog het naadje.

@Mofo

ik was al bang dat je alle auto's in de prijsklasse tot € 20.000 ging opnoemen.....

@ Speedlover

JA!

@ Wassink

Ik zou je toch willen adviseren omdat niet te doen. Je weet niet hoe hij in het echt is en hoe hij rijdt. Straks valt het tegen en dan heb je spijt. Als je dan toch de auto wilt kopen voordat hij in Nederland is, zou ik als ik jou was naar een Duitse Fiat-dealer gaan. Daar komt de auto eerder op de markt. Je kunt hem dan daar in het echt bekijken en ermee rijden. Over de prijs zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken, ik denk dat die wel meevalt.

Ach, elk blad heeft deze week toch eerste rijindrukken met de 500? Gewoon allemaal lezen :p

Bron: Autovisie.nl

En zo rijdt –ie: Fiat 500

Fiat zette met de eerste 500 de Italiaanse bevolking op wielen. De nieuwe generatie gaat al net zo’n impact maken, voorspelt Autovisie na onze eerste rij-indruk met de iconische stadsauto.

m3ijpfjkoq67y7

De 500 belichaamt de wedergeboorte van een icoon. Bij de nieuwe stadsmini zijn alle succeseigenschappen van weleer opnieuw aanwezig, maar de nieuwe Fiat is meer dan een oefening in retro-design. Het is een nieuw antwoord op de opnieuw ontstane behoefte aan simpelheid, zuinigheid en betaalbaarheid. Voor de 500 heeft Fiat gebruik gemaakt van de techniek van de Panda. Hij lijkt kleiner, maar hij heeft dezelfde wielbasis, grotere spoorbreedten en is nota bene een heel klein beetje langer, hoewel hij er korter uitziet. Het platform gaat overigens ook door Ford gebruikt worden voor de nieuwe Ka. Het is maar dat u het weet.

m3ijpfjkoq67y2

We konden twee van de drie versies testen: de 1.4 16V Fire en de 1.3 16V Multijet. Met 100 pk is de 500 zeker adequaat gemotoriseerd, maar dat is niet hetgeen waardoor de auto het meest opvalt. Dat is door het stuurgedrag. De 500 is uiteraard een onderstuurde auto – dat is de veiligste optie –, maar je moet behoorlijk tekeergaan wil hij over zijn voorwielen wegglijden. Hij heeft eerder de neiging over vier wielen een beetje opzij te glijden, waardoor het een onverwacht lekkere gooi- en smijtauto is. Je kunt hem hard de hoeken in laten vallen, waarbij je over vier wielen glijdend precies genoeg snelheid verliest om de curve met succes af te ronden. Wie de versie met 100 pk gereden heeft, kijkt geheid met veel belangstelling naar de aangekondigde Abarth uit. Want als de 1.4 16V al zo sportief en goed rijdt, wat blijft er dan nog aan ruimte over voor de Abarth?

m3ijpfjkoq66rj

De 1.3 16V Multijet stuurt iets minder strak. Hij is vóór wat harder, waardoor hij wat onrustiger is op drempels en dergelijke, en de achterhand is iets zachter, waardoor hij een tikje nerveus kan worden als je hem een bocht in remt en het neusje duikt. Desondanks zit er zoveel bruikbare snelheid in de diesel dat het in een 1.4 16V Fire moeilijk is hem af te schudden. De originele 500 was een auto die zeer weinig mocht kosten, dus het interieur was supereenvoudig. Hoewel de nieuwe zeker geen dure auto is, is het interieur veel meer een lust voor het oog. Het roept onmiddellijk herinneringen op aan zijn voorganger, maar het is veel rijker uitgerust. Ook de materiaalkwaliteit ziet er erg goed uit, veel beter dan in de Panda. Het is allemaal duidelijk kunststof wat je ziet, maar doordat getracht is het voornamelijk stalen dashboard van de oude 500 na te bootsen, stoort dat helemaal niet.

m3ijpfjkoq66kf

Fiat heeft bovendien een kunststof gebruikt die er mooi strak en hoogglanzend uitziet, als een Apple-laptop of een iPod, zodat je het geheel als aangenaam tot oogstrelend ervaart. Er zijn allerlei mogelijkheden om de 500 van luxe te voorzien: airconditioning, navigatiesystemen (met de kaarten op een USB-stick, net als in de Bravo), aansluiting voor een mp3-speler (US:cool: en boordtelefoon. De ruimte voorin is prima, al is het zitvlak van de stoel wat hoog en de zijdelingse steun minimaal. Op termijn komt daar verbetering in, zegt Fiat. Ook bevindt de verstelhefboom voor de stoelhoogte zich pal naast de handrem, waardoor je geregeld per abuis het verkeerde instrument beet hebt. Achterin is de beenruimte onverwacht groot, maar de hoofdruimte is beperkt door het aflopende dakje à la oude 500. De bagageruimte is 185 liter, maar door de achterbank weg te klappen en de Fiat tot aan het dak te beladen kun je 550 liter ruimte creëren.

m3ijpfjkoq66ka

Het is moeilijk niet voor de 500 te vallen en niet met het enthousiasme en geloof van Fiat geïnfecteerd te worden. Het is simpelweg zo’n leuke auto. Fiat ziet hem als een model dat zich tussen de Panda en de Grande Punto in nestelt. Hij zal dus iets duurder zijn dan de Panda. Prijzen zijn nog niet bekend, maar onze weloverwogen schatting is plusminus 11.500 euro voor een 500 met 1.2 16V Fire-motor en 16.500 euro voor een exemplaar met de 1,3-liter Multijet common rail diesel. Uitermate concurrerend dus voor de Mini, die weliswaar veilig in een hoger prijssegment lijkt te existeren, maar die daar wellicht minder veilig voor het charmeoffensief van de 500 zou kunnen zijn dan men bij BMW denkt.

m3ijpfjkoq66re

(y)(y)(y)

Wassink zei:
Of zou ik beter wachten en een dikke levertijd tegemoet willen zien?
Er zijn je nu al 20.000 (kranten melden inmiddels 25.000) mensen je voor... dus wachten zit er toch wel in.

Koen

Terug
Bovenaan