Fiat 500 (facelift p.43)

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
The team that designed the Mini was remarkably small: as well as Sir Alec Issigonis, there was Jack Daniels, who had worked with him on the Morris Minor, Chris Kingham, who had been with him at Alvis, two engineering students and four draughtsmen.

En de Fiat 500 was ontworpen door Dante Giacosa;)

Sorry ik was ff met het verkeerde bezig:T
De nieuwe MINI is ontworpen door Frank Stephenson, de nieuwe 500 door Roberto Giolito.

Alstu;)

@ shady

Hè!! Op het NOS Journaal zeiden ze dat beide door dezelfde man waren ontworpen!

;) Punto

@ Alfalva; Hmm ik weet het niet, misschien dat NOS het fout heeft. Op internet kan ik niks vinden dat het dezelfde ontwerper was.

Verschillen Sport en Lounge:
- l.m velgen verschillen
- Lounge: 50/50 achterbank, Sport: €160
- Sport: Sedile anteriore passeggero attrezzato (?)
- Sport: getinte achterramen. Lounge €140
- Sport: Leren sportstuur. Lounge: met radiobediening
- Lounge: Chroomkit Sport €170
- Lounge: bumper in kleur
- Sport: elek. buitenspiegels in kleur
- Sport: Appoggiatesta posteriori (?)
- Lounge: Glazen dak, Sport: €400

https://www.fiat.it/cgi-bin/pbfiat.dll/FIAT_ITALIA/confronto/confronto.jsp?BV_SessionID=@@@@0243765732.1183845152@@@@&BV_EngineID=ccccaddlgkhemegcefecejgdfiidhgn.0&action=OPT&modelKey1=150&modelKey2=150&mvsKey1=001500530000&mvsKey2=001500430000

Alfalva Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ shady
>
> Hè!! Op het NOS Journaal zeiden ze dat beide door
> dezelfde man waren ontworpen!

Heb je dat ook gehoord Shady??:S

Shady Schreef:
> ;) Punto
>
> @ Alfalva; Hmm ik weet het niet, misschien dat NOS
> het fout heeft. Op internet kan ik niks vinden dat
> het dezelfde ontwerper was.

Het zal inderdaad wel een fout zijn van de NOS Journaal Shady toch??

iemand enig idee wat de Nederlandse prijzen zijn, aangezien de Italiaanse nu bekend zijn met dank aan Mofo?

Even tussendoor: O MY GOD! Wat was dat item over de 500 bij KRO's PK slecht! Twee op zichzelf geilende wijven zonder (althans dat kwam niet uit het filmpje naarvoren) enig verstand van auto's. Ik heb werkelijk niets gehoord over de auto behalve dat hij klein is, voor vrouwen is en dat het dashboard wel aardig is. Wat een k.u.t. programma. Ik ben blij dat er serieuze en normale autojournalisten zijn zoals Autoweek/visie.

Volgens mij is Frank Stephenson ook actief in het stylings center van Fiat. Als ik het goed heb gelezen is hij onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe Bravo. Dus zou kunnen dat hij ook mede verantwoordlelijk was voor de nieuwe 500, maar ik kan geen Italiaans dus ik kan het ook fout hebben.

Speedlover Schreef:
> iemand enig idee wat de Nederlandse prijzen zijn,
> aangezien de Italiaanse nu bekend zijn met dank
> aan Mofo?

N.n.b. maar ik denk ong. €500 meer t.o.v. Italie. Fiat NL rekent meer voor l.m. en airco.

mofo, 500 meer???

nooit gehoord van bpm en andere belastingen zeker... ik denk eerder een paar duizend meer
een bravo kost in italie minstens ongeveer 15000, hier is dat ongeveer 18000. das dus 20% duurder...

500 in italie 10500, 20% erbij is iets meer dan 2000 extra, plus die airco waar jij het over hebt, 13000??

Maar de Punto is hier maar €295 duurder en de Panda is hier goedkoper. 1.2 Pop €10950, Lounge/Sport/1.4Pop €12950, 1.4 Lounge/Sport €14950 zou kunnen... dan zit je al snel op €14000 voor een 1.2'tje. Maar dat is ie wel waard en stuk goedkoper dan der Mini.

tja.... zou prettig zijn als Fiat zelf de prijzen zou publiceren. Ik heb het vermoeden dat ie weinig duurder kan zijn dan in Italie, al was het alleen maar omdat ie zich dan prijstechnisch uit de markt haalt. Hoewel ik het geld er toch wel voor neer zou willen leggen (als ik het ff over had)

Alle media zeggen dat de 500 tussen de 11500 en de 12000 euro gaat kosten.. dus een ruime 1000 euro meer dan in italie. Als je de prijzen van opties gaat vergelijken tussen italie en nederland komt mijn gewenste 500 al snel op 1500 euro extra ten opzichte van de italiaanse. Het wordt vergeleken met de concurrentie echt een duur autootje!

Welke concurrentie bedoel je dan? De auto is behoorlijk concurrentieloos in mijn ogen. Welke auto in deze klasse heeft er 100 pk? Zijn er niet zoveel. Welke ziet er ook zo leuk uit? Ik ken er geen.

big_fiat_500_viareggio_01.jpg

doe mij deze maar. deze is echt super.

Ik wil er in een parelmoerwitmetallic met Italiaanse vlag op het dak, schuif-kanteldak, leer en navigatie (tu)

Ik zou kiezen voor een zwarte zonder chroom met die 5 spaaksvelgen met een finishvlag op het dak. Schuif-kanteldak zou ik dan wat zonde vinden dus gewoon climate-control.

Best leuk, dagdromen over iets wat je je toch nog niet kunt veroorloven maar niet voor altijd onbereikbaar blijft:)

ik normaal wit, glazen dak, lm, airco.

Concurrenten van de 500 kunnen zijn: Twingo GT, Swift, C2, Punto, 207, Corsa, nieuwe Ka, Ypsilon.

Schuif-kanteldak zou ik dan wat zonde vinden dus gewoon climate-control.

best of both worlds: cc EN schuif-kanteldak, heb ik nu ook! :-D

@ZEN: Ik bedoelde het eigenlijk dat ik het zonde zou vinden om én een finishvlag op het dak te doen, én een schuifdak. Waardoor dus eigenlijk een deel van de beeltenis weg zou gaan. Vandaar mijn keuze voor CC :)

nack Schreef:
> @ZEN: Ik bedoelde het eigenlijk dat ik het zonde
> zou vinden om én een finishvlag op het dak te
> doen, én een schuifdak. Waardoor dus eigenlijk een
> deel van de beeltenis weg zou gaan. Vandaar mijn
> keuze voor CC :)

Dan maar geen vlag, zou mijn keuze zijn... en leuke Abarth strepen op de zijkant! Maar verder fully, fully, very fully loaded... :-D

Multijet sport, roomwit, rood interior/stoffen, airco, LMV, donkere ramen.
Komt helemaal goed:)

Mijn moeder neemt deze Fiat 500 erbij naast haar BMW 316i (E46 facelift)(:P)

OF

Ze ruilt haar BMW in voor de nieuwe Audi A4 (of nieuwe 3-serie E90/E91)

Wat zouden jullie doen?

Tja, wat heb je nodig? Ruimte? Ga voor de A4. Gaat het puur om een leuk karretje voor erbij, heb je aan de 500 een méér dan prima ding! (tu)

Ruimte hebben we niet echt nodig. Maar eigenlijk willen we ook van onze E46 af... Ik heb liever dat we onze E46 inruilen voor een nieuwere, grotere auto. Mijn ma vind de 3-serie (E90/E91) nog steeds erg geweldig, maar ik vind dat ze even op de nieuwe A4 moet wachten.

Maar vandaag liet ik haar weer foto's zien van de 500 en toen werd ze echt helemaal verliefd op de auto..

Ik denk dat hij aardig ruim is, want ik denk dat ik met m'n 1.92m goed kan zitten achter de stuur.

Wij zijn niet zo groot, 1.65 & 1.75 :P
Maar we willen wel een redelijke bagageruimte hebben.

100% Audi-fan Schreef:
> Applaus! Hulde!

Zeker omdat ik mn ma een A4 probeer aan te smeren? :P

Fiat beraadt zich over meer carrosserievarianten van de nieuwe 500. De Panda-basis is daarbij een dankbaar uitgangspunt.

Bij Fiat wordt nagedacht over meerdere carrosserievarianten van de 500. De driedeurs stationwagen en de cabriolet komen er zonder meer aan. Daarna is de koek nog niet op. Het is voor Fiat gemakkelijk een SUV van de 500 te maken. De Panda heeft immers ook al een 4x4-versie en het platform van de twee kleine Fiats is precies gelijk. De basis is dus al aanwezig. Verder gaan ook stemmen op voor een coupé-achtige. Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche.
Binnenkort gaat de 500 bij EuroNCAP tegen de muur. Fiat gaat er van uit dat het nieuwe model vijf sterren behaalt. Daarmee moet het de veiligste kleine auto van Europa worden. Binnen een jaar moet de 500 ook kunnen voldoen aan de criteria voor de zesde ster.

0991798f5ac20dcfbf10a9ea230149e7.jpg

Bron: autoweek.nl

wordt een duur productieproces (als dat het niet al was....)

Zo, net ff "mijn" 500 samengesteld op Fiat500.com.

Zonder op de prijs te letten kom ik uit op:
Fiat 500 1.4-16v

Exterieur
- Funk White metallic lak
- 16" 17-spaaks tweekleurige lichtmetalen velgen
- Sky Dome schuif/kanteldak
- Italia side stripe
- 500 'Italia' badge (in de "stootstrips")
- Dakspoiler achter
- Verchroomde spiegels
- Chrome kit (chroomstrips op voor- en achterbumper, langs de ruiten en verchroomde uitlaatpijp)
- Mistlampen voorzijde

Interieur
- 337 Blauw/ivoor stoffen bekleding, ivoorkleurig dashboard
- Ivoorkleurige geurdispenser (:p)
- Sleutelcover "500"
- Sport selectieknop
- Ivoorkleurige kledinghanger
- Automatische climate control
- Instrumentenpaneel met toerenteller

Ik dacht nog aan leren bekleding, Blue&Me en een lederen sportstuur, maar die kon ik in de configurator niet vinden of niet selecteren, dus dan maar zo :p

Levert trouwens dit autootje op:
25960510gl3.jpg

96110735yc4.jpg

39477444yc0.jpg

66659590yq0.jpg

49549237bt4.jpg

Terug
Bovenaan