Fiat 500 (facelift p.43)

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
car_photo_219970_5.jpg

car_photo_219936_5.jpg

car_photo_219935_5.jpg

car_photo_219949_5.jpg

car_photo_219948_5.jpg

car_photo_219954_5.jpg

car_photo_219953_5.jpg

car_photo_219964_5.jpg

car_photo_219952_5.jpg

car_photo_219963_5.jpg

car_photo_219951_5.jpg

car_photo_219950_5.jpg

car_photo_219961_5.jpg

car_photo_219943_5.jpg

Leuke foto's, Smith!.:)

Alleen die foto's van https://www.automobilismo.it zijn wel enorm groot zeg!..:O

Prachtige foto's! Vooral die met die picknick. Fiat laat weer zien echt Italiaans te zijn, de foto's en de auto stralen Italië uit. Vooral met hier en daar een geweldig lekkere jongen erbij :)

Ik durf m'n hand in het vuur te steken dat hij hoog gaat eindigen met de autoverkiezing.
Als hij op plaats 2 eindigd is het voor mij een tegenvaller, want ik verwacht dat hij op plaats 1 komt te staan met de "Auto van het jaar" verkiezing.
Een lagere plek bij de verkiezing gun ik de 500 niet, want dat heeft hij niet verdiend!!;)

@ ZEN

Ik snap ook wel dat Nederland niet tot de eerste landen van levering behoort. Een 1 of 2 maanden later vind ik dan ook wel normaal, maar een halfjaar of langer??!! De GP was ook heel populair en die kregen we wel gewoon zo goed als gelijk met de andere landen.

Mwa, ook met de GP scheelde het ongeveer 1,5 maand tov Duitsland.Met de GP komt uit de mega Mirafiori fabriek in Turijn.De 500 wordt samen met de Panda in Polen gemaakt.Verwacht wel enige wachtlijsten.
Ook mooi deze foto's.Italianen waren altijd al trendsetters met afwijkende kleuren leer, maar dit slaat echt alles:
pag21ug3.jpg

pag22gg7.jpg

Rene

Want zo gaat Nederlanders Fiat nog de rug toe keren, want wat ze bij de introductie van Sedici hebben gedaan is niet normaal geweest.
Want een kleine jaar later was hij pas hier leverbaar, en nu is de 500 pas misschien in begin 2008 hier leverbaar.(td)(td)

Is het geen idee om de Panda productie te staken en alleen 500's te maken, als de winstmarge op de 500 hoger is dan lijkt me dat verstandig.

Ik wil wel een donkergrijze met skydome, lichtmetaal en airco.

dat is waar maar de vraag naar 500 zal veel hoger zijn dan de Panda, dus als er 10 maanden wachttijd is op 500 dan zeg ik schop dat lelijke hok van die productielijn.

Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat is waar maar de vraag naar 500 zal veel hoger
> zijn dan de Panda, dus als er 10 maanden wachttijd
> is op 500 dan zeg ik schop dat lelijke hok van die
> productielijn.

Vindt je hem dan lelijk, want hij is meest onderscheidende wagen uit de a segment.

Ik zeg altijd over Panda dat hij een auto is met karakter, en dat kan je bij de nieuwe Twingo/ en bij de VW Fox niet zeggen.

ik vind de Panda heel erg lelijk.

Hoeveel gaat de 500 kosten? Ik denk zelf vanaf €10000.

Ik heb net de ''Welcome 500'' gekeken.
Nou echt leuk gedaan! Fantastische show met veel vuurwerk, leuke optredens en mooie lichtcreaties.
Ik vind wel lache dat ze zoiets doen, voor zover ik het weet is dit nog nooit gedaan. Een mooiere introductie kan je toch niet wensen! Als ik het geld er voor had dan zou de 500 zo voor me deur staan, wat een leuke auto. Nu me ouders maar overhalen zodat me moeder er eentje in haar bezit kan nemen, dan kan ik er lekker een ritje er in maken:}

TON zei:
Gepost door: T.O.N. (IP gelogd)
@Zen,

Leasebaar. Ze kijken toch alleen naar de carrosserievorm.
Zolang er geen GTI in de naam voor komt is het prima.
Het gewoon een potente 500.

Maar is dit serieus een keuze voor je? Het lijkt me wat klein voor veel kilometers.

In zes jaar leasen heb ik nog geen 110.000 km gereden. Ruim onder de 20.000 per jaar dus.
Ziet er anders uit he?

En dan voornamelijk file kilometers! Voor het comfort heb ik immers de 405?

Ik heb een collega die als lease-auto een Panda heeft. Prima te doen en een lekkere lage bijtelling. Hij was verplicht een lease-auto te nemen (wilde hij liever niet), heeft toen voor de de comfortabelste en goedkoopste oplossing gekozen: de Panda. Hij is maart 2008 weer aan de beurt: zal maar zo een 500 kunnen worden.

Hij was verplicht een lease-auto te nemen
eigenlijk te gek voor woorden, dan moet de baas maar met de bijtelling over de brug komen.

edit :
leuk bakkie die 500. hoop dat het meer het originele karakter behoudt dan de yuppen patser mini.

hoop dat het meer het originele karakter behoudt dan de yuppen patser mini.

Ik heb hier wel vertrouwen in, ook omdat echt iedereen hem leuk vindt. Dat was bij de new Mini wel anders!

Complimenten aan Fiat, wordt ongetwijfeld een enorm succes. Fiat is ook bijna de enige die nog goed begrijpt dat er niets mis hoeft te zijn met wat kleur in het interieur (zie b.v. ook het grijze interieur van de Twingo).

De introductie van de nieuwe Fiat 500 was zelfs in het NOS Journaal!

En zo rijdt –ie: Fiat 500

Fiat zette met de eerste 500 de Italiaanse bevolking op wielen. De nieuwe generatie gaat al net zo’n impact maken, voorspelt Autovisie na onze eerste rij-indruk met de iconische stadsauto.

m3ijpfjkoq66ke

De 500 belichaamt de wedergeboorte van een icoon. Bij de nieuwe stadsmini zijn alle succeseigenschappen van weleer opnieuw aanwezig, maar de nieuwe Fiat is meer dan een oefening in retro-design. Het is een nieuw antwoord op de opnieuw ontstane behoefte aan simpelheid, zuinigheid en betaalbaarheid. Voor de 500 heeft Fiat gebruik gemaakt van de techniek van de Panda. Hij lijkt kleiner, maar hij heeft dezelfde wielbasis, grotere spoorbreedten en is nota bene een heel klein beetje langer, hoewel hij er korter uitziet. Het platform gaat overigens ook door Ford gebruikt worden voor de nieuwe Ka. Het is maar dat u het weet.

m3ijpfjkoq66yl

We konden twee van de drie versies testen: de 1.4 16V Fire en de 1.3 16V Multijet. Met 100 pk is de 500 zeker adequaat gemotoriseerd, maar dat is niet hetgeen waardoor de auto het meest opvalt. Dat is door het stuurgedrag. De 500 is uiteraard een onderstuurde auto – dat is de veiligste optie –, maar je moet behoorlijk tekeergaan wil hij over zijn voorwielen wegglijden. Hij heeft eerder de neiging over vier wielen een beetje opzij te glijden, waardoor het een onverwacht lekkere gooi- en smijtauto is. Je kunt hem hard de hoeken in laten vallen, waarbij je over vier wielen glijdend precies genoeg snelheid verliest om de curve met succes af te ronden. Wie de versie met 100 pk gereden heeft, kijkt geheid met veel belangstelling naar de aangekondigde Abarth uit. Want als de 1.4 16V al zo sportief en goed rijdt, wat blijft er dan nog aan ruimte over voor de Abarth?

m3ijpfjkoq67qz

De 1.3 16V Multijet stuurt iets minder strak. Hij is vóór wat harder, waardoor hij wat onrustiger is op drempels en dergelijke, en de achterhand is iets zachter, waardoor hij een tikje nerveus kan worden als je hem een bocht in remt en het neusje duikt. Desondanks zit er zoveel bruikbare snelheid in de diesel dat het in een 1.4 16V Fire moeilijk is hem af te schudden. De originele 500 was een auto die zeer weinig mocht kosten, dus het interieur was supereenvoudig. Hoewel de nieuwe zeker geen dure auto is, is het interieur veel meer een lust voor het oog. Het roept onmiddellijk herinneringen op aan zijn voorganger, maar het is veel rijker uitgerust. Ook de materiaalkwaliteit ziet er erg goed uit, veel beter dan in de Panda. Het is allemaal duidelijk kunststof wat je ziet, maar doordat getracht is het voornamelijk stalen dashboard van de oude 500 na te bootsen, stoort dat helemaal niet.

m3ijpfjkoq66ri

Fiat heeft bovendien een kunststof gebruikt die er mooi strak en hoogglanzend uitziet, als een Apple-laptop of een iPod, zodat je het geheel als aangenaam tot oogstrelend ervaart. Er zijn allerlei mogelijkheden om de 500 van luxe te voorzien: airconditioning, navigatiesystemen (met de kaarten op een USB-stick, net als in de Bravo), aansluiting voor een mp3-speler (USB) en boordtelefoon. De ruimte voorin is prima, al is het zitvlak van de stoel wat hoog en de zijdelingse steun minimaal. Op termijn komt daar verbetering in, zegt Fiat. Ook bevindt de verstelhefboom voor de stoelhoogte zich pal naast de handrem, waardoor je geregeld per abuis het verkeerde instrument beet hebt. Achterin is de beenruimte onverwacht groot, maar de hoofdruimte is beperkt door het aflopende dakje à la oude 500. De bagageruimte is 185 liter, maar door de achterbank weg te klappen en de Fiat tot aan het dak te beladen kun je 550 liter ruimte creëren.

m3ijpfjkoq66k5

Het is moeilijk niet voor de 500 te vallen en niet met het enthousiasme en geloof van Fiat geïnfecteerd te worden. Het is simpelweg zo’n leuke auto. Fiat ziet hem als een model dat zich tussen de Panda en de Grande Punto in nestelt. Hij zal dus iets duurder zijn dan de Panda. Prijzen zijn nog niet bekend, maar onze weloverwogen schatting is plusminus 11.500 euro voor een 500 met 1.2 16V Fire-motor en 16.500 euro voor een exemplaar met de 1,3-liter Multijet common rail diesel. Uitermate concurrerend dus voor de Mini, die weliswaar veilig in een hoger prijssegment lijkt te existeren, maar die daar wellicht minder veilig voor het charmeoffensief van de 500 zou kunnen zijn dan men bij BMW denkt. https://www.autovisie.nl/expertise/rijimpressie/archief/fiat_500/index.xml

Grootse onthulling Fiat 500

TURIJN - Fiat heeft een nieuwe ’500’ en dat zullen we weten! Op de kop af 50 jaar na introductie van het oermodel is vannacht in Turijn de moderne reïncarnatie van de Fiat 500 officieel onthuld.

In de rivier de Po werd het nieuwe model voor meer dan 200.000 mensen door Fiat-baas Sergio Marchionne, in gezelschap van de Italiaanse ministerpresident Prodi voorgesteld. Meer dan 800 oude 500’s, opgetrommeld uit alle Europese windstreken, reden ondertussen luid toeterend door de straten van Turijn. Het spektakel illustreert het belang van Fiat en met name de 500 voor Italië. De introductie valt samen met een financiële opleving van het Italiaanse autoconcern, dat na jaren van verlies weer uit de rode cijfers is gekomen. Ook vijftig jaar geleden betekende de komst van de toenmalige Nuova 500 op 4 juli 1957 het begin van het succes voor Fiat. Het liefkozend ’rugzakje’ genoemde autootje zorgde voor een mobiliteitsrevolutie. Het maakte de gewone man in Italië mobiel.

Tot 1975 zijn er van het oermodel 3,5 miljoen exemplaren gebouwd, maar met de productiestop raakte het autootje allerminst uit de gratie. Tot aan het einde van de vorige eeuw was het een bekende verschijning in het Italiaanse straatbeeld. Het stadsbestuur van Rome heeft de auto enkele jaren terug zelfs uitgeroepen tot cultureel erfgoed van de stad. Andere oude auto’s worden juist geweerd vanwege luchtkwaliteitseisen.

De nieuwe 500 borduurt voort op de oude. De vorm van de 500 doet denken aan zijn voorganger, maar hij is niet zo compact. De verre voorvader was slechts 2,97 meter lang. De nieuwe 500 meet 3,55 meter. De vroegere 0,5 liter tweecilindermotor van 15 pk heeft plaatsgemaakt voor viercilindermotoren van 69 pk tot 100 pk. Later volgt wel een zuinige en milieuvriendelijker tweecilinder, die dankzij een turbo toch nog 100 pk levert. De nieuwe 500 kost minimaal 11.500 euro. In 1957 kostte een Nuova 500 3799 gulden. De 500 heeft in tegenstelling tot vroeger de motor gewoon voorin en is grotendeels gebaseerd op de Panda. De auto komt in oktober naar Nederland.

fiat500d_jpg_2070751g.jpg

fiat500a_jpg_2070711g.jpg

fiat500c_jpg_2070741g.jpg

Bron en meer foto's: https://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43951

Wallpapers exterieur: https://www.km77.com/00/fiat/500/g01.asp
Wallpapers interieur: https://www.km77.com/00/fiat/500/g02.asp
Wallpapers personalisering: https://www.km77.com/00/fiat/500/g04.asp
wallpapers oer 500: https://www.km77.com/00/fiat/500/g03.asp

Wat een overdreven gedoe over dat autootje.
Het is best wel een leuk dingetje maar zo bijzonder toch ook weer niet.

De prijs zal ook wel behoorlijk tegenvallen vrees ik.Om over de betrouwbaarheid maar
te zwijgen.Het is toch FIAT.

Bart Schreef:
Om over de betrouwbaarheid maar te zwijgen.

Om over vooroordelen nog maar te zwijgen.

Bart Schreef:
> Wat een overdreven gedoe over dat autootje.
> Het is best wel een leuk dingetje maar zo
> bijzonder toch ook weer niet.
>
> De prijs zal ook wel behoorlijk tegenvallen vrees
> ik.Om over de betrouwbaarheid maar
> te zwijgen.Het is toch FIAT.

Schei toch uit man.... noem je dit nu echt een serieus onderbouwde reactie?

Die 500 is geweldig verfrissend man, en ik rij sinds 2004 nieuwe FIAT's, zonder noemenswaardige problemen.. u rijdt zelf Laguna?

AMSTERDAM - In Italië is de 500 op de markt gebracht. De kleine moderne interpretatie van de iconische 500 komt pas eind dit jaar op de Nederlandse markt, mits Fiat voldoende productiecapaciteit heeft. De Italiaanse fabrikant heeft nog geen prijzen van het model, maar op basis van de tariefstelling op de thuismarkt is een prijs ver onder de twaalf mille niet haalbaar.:(
De voordeligste 500 kost in Italië momenteel 10.500 euro, maar daar komt nog een uitgeklede versie van 9.800 euro onder.
Voor dat bedrag staat ginds een 1.2 met 69 pk op de lijst. De versies met 1.4 16V (100 pk) en 1.3 diesel (75 pk) kosten daar 12.500 euro. Daarmee is de 500 inderdaad duurder dan de ruimere en praktischere Panda, waarvan de prijslijst begint bij 8.770 euro (1.1).

Jammer dat de prijs waarschijnlijk net onder de 12 mille gaat liggen, daarmee wordt die wel een stuk duurder dan de concurrentie. Beetje aangekleed reken dus maar op een prijs richting de 16000. Maar het blijft een super autootje.(:P)

@ Bart

"Jaarlijks onderzoekt het Duitse ADAC de betrouwbaarheid van auto’s in Duitsland en meet het aantal pechgevallen. ADAC is vergelijkbaar met onze Touring Wegenhulp. In 2006 hebben de Fiat Ducato, de Panda en de Grande Punto bewezen zeer betrouwbaar te zijn.
Mede dankzij het beleid van Fiat’s CEO Sergio Marchionne, waarbij betrouwbaarheid en kwaliteit van de Fiat modellen voorop staat, is niet alleen een sterk opwaarts kwaliteitsniveau waarneembaar in het ADAC-onderzoek, maar tevens bewijzen de Fiat Ducato, de Panda en Grande Punto zeer betrouwbaar te zijn.

In de ‘ADAC Pannenstatistik 2006’ gaat het om een zo laag mogelijke score. De cijfers geven de pannegevoeligheid van een model weer per 1000 wagens gedurende het jaar 2006.

De Fiat Panda behaalde een minimale score van 5.6. De Fiat Ducato is met een score van 3.3 heer en meester in zijn categorie en eindigt in 2006 ver boven bijvoorbeeld de Mercedes Vito/Viano en de Volkswagen T5.

In de categorie ‘kleine modellen’, waar de Grande Punto ingedeeld is, behoort de Fiat Grande Punto tot de absolute top. De Punto behaalde een score van slechts 1.6! Ter vergelijking: de BMW 1 serie en de Audi A3 behalen eenzelfde score maar bevinden zich in een hoger segment.

Naast een veilige auto (de maximale 5 sterren in de Euro NCAP crashtest) en een fraai design, bewijst de Fiat Punto tevens zeer betrouwbaar te zijn."

Nog een grappig detail is dat zowel de GP als de Panda vèr boven de Toyota Yaris eindigde als het gaat om betrouwbaarheid.

De Fiat GP (1.2 Active) kost in Italia €12300 en hier €12595. Niet veel verschil dus.

In de lease-files heb je geen grote auto nodig. De 500 is lief en stoer tegelijk.
Een Abarth uitvoering met alle denkbare opties is dan mooi leasebaar.
Zou dan wel eens de meest verkochte eh geleasde versie kunnen worden! ;)

MCW Schreef:
> Maar een beetje ruimte is ook wel fijn, niet?

voor die carpooler die je nooit hebt, of voor die mega magnetron maalrijd verpakking onderweg naar huis?

MCW Schreef:
> Maar een beetje ruimte is ook wel fijn, niet?

Als je met z'n tweeen ben is dat niet zo belangrijk.;)

Eindelijk weer eens een leuk stijlvol klein autootje sinds de Smart op de markt kwam (tu)

BMW Schreef:
> Eindelijk weer eens een leuk stijlvol klein
> autootje sinds de Smart op de markt kwam (tu)

Ik weet niet of je blij moet zijn met de komst van de 500 BMW!!:}

Terug
Bovenaan