Fiat 500 (facelift p.43)

Die auto is gewoon ZO GEWELDIG!!! Een auto volledig ontwikkeld om gadget en gaaf te zijn! Een auto die uitstraald dat er makkelijk een duurdere en grotere had gekocht kunnen worden maar dat deze op overklaarbare wijze mensen aan zich weet te binden....

Ik zat er aan te denken om een Opel Astra GTC te kopen, maar ik vind de 500 op de één of andere manier zoveel méér uitstraling hebben dat het feit dat hij kleiner is mij eigenlijk weinig kan schelen. Ik MOET hem gewoon hebben!

Edit:

Die met die Italiaanse vlag strepen is echt onweerstaanbaar!
 
Alfalva Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die auto is gewoon ZO GEWELDIG!!! Een auto
> volledig ontwikkeld om gadget en gaaf te zijn! Een
> auto die uitstraald dat er makkelijk een duurdere
> en grotere had gekocht kunnen worden.

Je kunt ook zo'n 'my other car is a Ferrari' sticker er op zetten als je dat belangrijk vind.


> Ik zat er aan te denken om een Opel Astra GTC te
> kopen, maar ik vind de 500 op de één of andere
> manier zoveel méér uitstraling hebben dat het feit
> dat hij kleiner is mij eigenlijk weinig kan
> schelen. Ik MOET hem gewoon hebben!

Wat, de Fiat 500 meer uitstraling dan een Opel Astra?!? :eek: Niet te geloven!

>
> Edit:
>
> Die met die Italiaanse vlag strepen is echt
> onweerstaanbaar!
 
Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alfalva Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Die auto is gewoon ZO GEWELDIG!!! Een auto
> > volledig ontwikkeld om gadget en gaaf te zijn!
> Een
> > auto die uitstraald dat er makkelijk een
> duurdere
> > en grotere had gekocht kunnen worden.
>
> Je kunt ook zo'n 'my other car is a Ferrari'
> sticker er op zetten als je dat belangrijk vind.
>
>
> > Ik zat er aan te denken om een Opel Astra GTC
> te
> > kopen, maar ik vind de 500 op de één of andere
> > manier zoveel méér uitstraling hebben dat het
> feit
> > dat hij kleiner is mij eigenlijk weinig kan
> > schelen. Ik MOET hem gewoon hebben!
>
> Wat, de Fiat 500 meer uitstraling dan een Opel
> Astra?!? :eek: Niet te geloven!
>
> >
> > Edit:
> >
> > Die met die Italiaanse vlag strepen is echt
> > onweerstaanbaar!


----------------------

Wat betreft het eerste: nee, want wat ik juist probeer te zeggen is dat deze auto een dergelijk sticker niet nodig heeft. Hij ziet er gewoon uit als een dure auto maar dan in het klein.

Wat betreft het tweede: Ja, ik vind hem veel bijzonderder dan de Astra. Hij is veel minder 13 in dozijn en zal echt veel meer koppen doen draaien. Maar goed, ik moet er nog in rijden en hem in het echt zien.
 
Ton Roks heeft er reeds mee gereden en voorspelt een gouden toekomst voor dit guitige machientje. Ook in de kleine klasse kan de koper zich nu echt onderscheiden door een persoonlijk opgeleukte 500 aan te schaffen.
 
Als verstokt Renault liefhebber zou ik mijn moeder absoluut een nieuwe Twingo aanraden als vervanging van haar huidige Clio, maar deze 500 is te gaaf, te stoer en te mooi om te laten staan.
Wát een toffe bak zeg.

Is er overgens al iets bekend over een mogelijke automaat in de nieuwe 500?
 
>
> Wat betreft het eerste: nee, want wat ik juist
> probeer te zeggen is dat deze auto een dergelijk
> sticker niet nodig heeft. Hij ziet er gewoon uit
> als een dure auto maar dan in het klein.
>
> Wat betreft het tweede: Ja, ik vind hem veel
> bijzonderder dan de Astra. Hij is veel minder 13
> in dozijn en zal echt veel meer koppen doen
> draaien. Maar goed, ik moet er nog in rijden en
> hem in het echt zien.


hij ziet er wel mooi en luxe uit in het wit en het interieur is ook erg mooi in wit.
 
B1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is er overgens al iets bekend over een mogelijke automaat in de nieuwe 500?

Ik denk dat er een Dualogic in komt. Want op de Fiat 500-site kun je de 500 namelijk met iets dat op een Dualogic lijkt samenstellen.
 
Heb jij wel eens positief commentaar geleverd MCW? :rolleyes:

Ik geef alleen maar aan dat er reeds een autojournalist mee heeft gereden en dat de rijeigenschappen een succes niet in de weg zullen staan als reactie op Alfalva.
 
Ton Roks heeft er idd al in gereden op Fiat testbaan in Balocco_Onderstel zal vast wel goed zijn, want samen met Ford ontwikkeld voor de nieuwe Ka.Volgens mij zijn de nieuwe Foces en Mondeo toch wel de top qua onderstel afstelling.
Maar ik test het toch liever zelf wel uit, over een aantal maanden:D
Toch deze topic maar weer eens opvrolijken:
sportfiancataax8.jpg

sportposterioreec6.jpg

sportabitacolojw8.jpg

Spaakwielen zoals de 1e serie en ietsje zwartere acherlichten (die ongetwijfeld wel op de toekomstige Abarth zullen zitten), maar voor de rest :p
 
Ik zie geen donkere achterlichten hooro_O
Of bedoel je dat je zo liever zou zien?
 
Bij de Grandepunto Abarth worden de achterlichten een stuk donkerder, bij deze zwarte kleur steken de lexuslampjes wel heel erg af.Hopelijk ook dus op de nieuwe 500 Abarth.Anders even naar de glascoater.
 
Anton! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moet ook wel, in de 500 kon je amper fatsoenlijk
> zitten he. Echt een leuk bakkie.

Met 1.96 m lukt het prima(y):p
 
machiel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anton! Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Moet ook wel, in de 500 kon je amper
> fatsoenlijk
> > zitten he. Echt een leuk bakkie.
>
> Met 1.96 m lukt het prima(y):p

-------------

Ik ben 1,95m. In mijn vorige auto, Fiat Cinquecento, kon ik ook goed zitten en in de Punto I ook. In een oude 500 heb ik nog nooit gezeten, maar ik vind het knap dat het met 1,96m nog goed gaat. Ik ben erg benieuwd naar de ruimte van de nieuwe 500.
 
Alfalva Schreef:
-------------------------------------------------------
> machiel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Anton! Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Moet ook wel, in de 500 kon je amper
> > fatsoenlijk
> > > zitten he. Echt een leuk bakkie.
> >
> > Met 1.96 m lukt het prima(y):p
>
> -------------
>
> Ik ben 1,95m. In mijn vorige auto, Fiat
> Cinquecento, kon ik ook goed zitten en in de Punto
> I ook. In een oude 500 heb ik nog nooit gezeten,
> maar ik vind het knap dat het met 1,96m nog goed
> gaat. Ik ben erg benieuwd naar de ruimte van de
> nieuwe 500.

Tsja, als je een dashboard hebt van 2 cm dik lukt het al gauw...:D
 
Sorry, ik ben 1,82 m, maar de Sei heb ik verkocht omdat ik er geen goede houding in vond. De pedalen staan veel te ver naar binnen. Iemand van 1,95m past zonder aanpassingen niet in een Cinq.
 
barchettista Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry, ik ben 1,82 m, maar de Sei heb ik verkocht
> omdat ik er geen goede houding in vond. De pedalen
> staan veel te ver naar binnen. Iemand van 1,95m
> past zonder aanpassingen niet in een Cinq.

-------------

Ja hoor ging makkelijk, stoel volledig naar achteren en gaan met die bak.
 
Sorry voor de resolute houding, maar dan heb je korte beentjes en lange armen.

Ik heb nml een klant gehad van 1,95 m die ook een Sei had, en die had zn stoelrails aangepast. Dan pastte hij wel.

Ik kon met mn 1,82m absoluut geen goede houding vinden. Op een gegeven moment kreeg ik gewoon last van mn spieren van de foute houding.

Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte. Ik vermoed overigens dat ze je igv een ongeval er wel uit mogen zagen.
 
barchettista Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry voor de resolute houding, maar dan heb je
> korte beentjes en lange armen.
>
> Ik heb nml een klant gehad van 1,95 m die ook een
> Sei had, en die had zn stoelrails aangepast. Dan
> pastte hij wel.
>
> Ik kon met mn 1,82m absoluut geen goede houding
> vinden. Op een gegeven moment kreeg ik gewoon last
> van mn spieren van de foute houding.
>
> Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte.
> Ik vermoed overigens dat ze je igv een ongeval er
> wel uit mogen zagen.

Nee hoor, alles gewoon naar verhouding. Ik heb heel normaal postuur. Ik denk dat je met vette bierpens idd wel een probleempje hebt, maar gewoon lang met een normaal postuur is geen enkel probleem. Het zou ook raar zijn als het niet kon, half Polen rijdt in zulke auto's en die mensen zijn echt niet allemaal 1,10m.

Edit: Ik denk trouwens dat ik zelf wel weet of ik goed zat in cinq of niet....Het lijkt mij niet aan jou te bepalen of ik daar goed in zat. :rolleyes:
 
> Edit: Ik denk trouwens dat ik zelf wel weet of ik
> goed zat in cinq of niet....Het lijkt mij niet aan
> jou te bepalen of ik daar goed in zat. :rolleyes:

Vandaar vantevoren ook al die excuses. Ik geloof ook wel dat het voor jou goed was, maar ik vind het tamelijk niet te begrijpen dat ik met 13 cm minder onmogelijk pas en jij wel, ik vraag me nog steeds af hoe je dat voor elkaar krijgt.

Hoeveel km reed je er per jaar mee ? Dat is natuurlijk ook relevant.

In de barchetta ging het perfect, kon ik de benen lekker kwijt, maar zat ik overigens met mn kruin tegen de binnenkap. Zonder binnenkap had ik ruimte zat.

Ik heb overigens de stoel vrij rechtop staan, kan die steun in mn onderrug wel gebruiken. En een bierbuik, nou nee, 85 kilo bij 1,82 meter is volgens mij niet heel extreem :)
 
barchettista Schreef:
-------------------------------------------------------
Zonder binnenkap had ik ruimte
zat.

Je mag jezelf voor je kop slaan :p
 
@ barchettista

Ik denk 12000 a 13000 km per jaar. Niet heel veel dus, maar genoeg om te weten dat ik er goed in zat. Ik ben er ook vaak mij naar het buitenland geweest, naar bijv. Spanje en Polen. Was allemaal goed te doen. Misschien dat ik nu wel zou schrikken als ik er weer in zou moeten rijden, maar toen was ik niet anders gewend.
 
Ik reed er 35 a 45.000 per jaar mee, wellicht dat daar dus een deel van het probleem zat.

Het was in ieder geval een mooi excuus om een barchetta te kunnen kopen ;)

Maar och, ik heb ook nog een Panda gehad, daar ook een kennis van 1 meter 95 in gezet, en die moest onder zn knie door met links schakelen, anders kwam ie met geen mogelijkheid bij de pook...

De Seicento was wat dat betreft al een stap vooruit.

Nu hebben we pas een Marea gekocht, en zowel qua bagage als qua houding gaat nu alles goed. De barchetta is goed verkocht en we hebben nog een Sei voor mn vrouw.
 
Een test tegen een Twingo is tamelijk zinloos. Al wint de Twingo de test met vlag en wimpel, de Fiat 500 wint alle harten :D
 
Lab6 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laten we 1 ding niet vergeten het blijft een
> Fiat...



Niet zo neerbuigend doen!!o_O
 
Lab6 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De 500 wordt te duur, let maar op!


Ik ken Fiat goed dus ik denk dat ze wel een scherpe prijs zullen geven aan de 500.


Ik denk ietsje duurder dan de Panda!!
 
@Lab6

Heb je ruzie met je vriend of zo? dat je je zo moet afreageren op de 500 :)
 
Punto 60 SX Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lab6 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De 500 wordt te duur, let maar op!
>
>
> Ik ken Fiat goed dus ik denk dat ze wel een
> scherpe prijs zullen geven aan de 500.
>
>
> Ik denk ietsje duurder dan de Panda!!


Je denkt goed: https://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43836
 
Wat ik gehoord heb: tussen de E 8.000,- en E 18.000,-. Eerstgenoemde prijs voor een basic 500, vergelijkbaar met de huidige Panda, en de duurste als concurrent van bijvoorbeeld een Mini Cooper.
Een standaard 1.4 zou in Italie rond de 13-14k kosten. Toch vermoed ik dat de basisprijs wel eens hoger zou kunnen liggen, omdat er weliswaar in Italie wordt gezegd dat de 500 een paar honderd euro duurder zal worden dan de Panda, maar een instap panda heeft een 1.1 en de 500 een 1.2... Dan denk ik toch eerder aan 9k...
 
Reneb Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ton Roks heeft er idd al in gereden op Fiat
> testbaan in Balocco_Onderstel zal vast wel goed
> zijn, want samen met Ford ontwikkeld voor de
> nieuwe Ka.Volgens mij zijn de nieuwe Foces en
> Mondeo toch wel de top qua onderstel afstelling.
> Maar ik test het toch liever zelf wel uit, over
> een aantal maanden:D
>

De auto is geheel door Fiat ontwikkeld en ontworpen. Ford heeft alleen design aangepast voor de opvolger Ka.

Prijzen vanaf 11500 euro.

Eerst in het eggie zien.
 
Ik vind het echt belachelijk dat de auto pas in november of december in Nederland arriveert. Misschien dat het zelfs volgend jaar wordt.
 
Hm, ik ben in januari jarig, dus misschien komt dat niet eens zo héél slecht uit! :)

Haha, mag ik m'n ouders wel héél lief aankijken. Zo lief zal ik ze vast nog nooit aangekeken hebben, en nog zal het wel niet lief genoeg zijn. :T
 
Terug
Bovenaan