Fiat 500 (facelift p.43)

Vind het juist wel leuk bedacht.De lijn van het achteraan loopt mooi gelijk.Maar aan een achterlicht kan natuurlijk wel zelf wat veranderd worden.Kan me de laatste Corsa serie nog wel herinneren die allemaal met witte Hella achterlichten hadden.
Of naar een coating specialist brengen kan natuurlijk ook.
 
Dat heet nu persoonlijke smaak B.RS;)

Niet dat ik je een antwoord kan geven trouwens. Bij mij mochten ze ook de M3 achterlaten.
 
Over die lampen: binnen 3 jaar een lichte facelift, dan met volledig rode achterlichten ;)
 
Wel jammer dat ie zo op de New Beetle lijkt van voren. En jammer van dat (nep)chroom. Maar verder is ie erreg mooi.
 
Is deze al langsgekomen ? Hebben we toch een idee over hoe de eventuele 500 cabrio eruit zou kunnen zien :D
https://www.newemotion.it/en/car.php?ProdID=348
 
@ Mofo, buiten dat beide modellen ronde koplampen hebben zie ik echt geen overeenkomsten tussen een Beetle en een 500. Dan kun je ook zeggen dat het jammer is dat ie zo op de Mini lijkt van voren.

Deze 500 lijkt op de oude 500 en dat was nu net ook de bedoeling. Het is naar mijn mening zelf beter gelukt dan bij de New Beetle en in mindere mate de MINI.
 
Ik las in de Autoweek (20/2007) dat de productie voor 2008 -zo'n 125.000 exemplaren- al helemaal uitverkocht is. Ik citeer:

De autowereld is in afwachting van de nieuwe 500. Dat moet het piece de resistance worden van het Fiat-programma en het definitieve bewijs dat het Italiaanse concern er weer helemaal bovenop is. Fiat Auto Nederland start in oktober of november met de levering van het Vijfhonderdje. Dan krijgen de dealer het druk, want de belangstelling voor de auto is waanzinnig. Orders worden nog niet geschreven, omdat de prijzen nog niet bekend zijn. "Het aantal serieus geinteresseerden loopt in de honderden mensen", aldus de woordvoerder van de Nederlandse Fiat-importeur. "Ook bekende Nederlanders hebben zich gemeld om een 500 te kopen". Internationaal gaat het de nieuweling ook lekker voor de wind: "De productie voor 2008 is al uitverkocht. Dat zijn 125.000 auto's. De auto gaat wereldwijd in de verkoop. Zo staat hij in 2010 op de kades in Amerika".
 
En weer een kickje;
Dit keer met een aantal interieur foto's:
Fiat500_comingsoon9.jpg

Het witte en het zwarte stuur waren al eerder gespot, maar ook in het bruin leverbaar straks:
24.jpg

10.jpg

14.jpg

credit:
Autogespot
Deze camera man is wel heel brutaal; gewoon een trailer oplopen met camera en in de nieuwe Cinq gaan zitten.Maar wat ziet het er allemaal geweldig uit.
Linkje
En ook 3 witte in het centrum van Rome gespot:
Reclame voor de nieuwe 500?

Rene
 
Ziet er echt wel goed uit dat interieur, met dat mokka bruin!!! Smaakvol, schitterend en weet ik wat veel meer. Niet normaal meer. En wat aardig van die chauffeur dat 'ie hem gewoon laat filmen en ook van binnen!! En dat in Nederland!:eek:

Dit wordt hét succesnummer voor Fiat, kan niet anders!

En nu nog m'n moeder uit die Clio zien te "schoppen". Dan maar geen 5 deuren!
 
Credits aan Autogespot? Aan die Thijs van wijk bedoel je. Autogespot pleurt 'r alleen maar lelijke logo's op.
En om dit nu een spyvideo te noemen.. Er is niets nieuws meer aan.
 
Bij de achterlichten heeft men blijkbaar gekozen voor de verticale achterruit-lijn/kofferdeksel lijn, om die lijn in het achterlicht door te laten lopen.
Blijkbaar wist men wel degelijk wat ze met het achterlicht wilden.
 
Lukas Schreef:
-------------------------------------------------------
> Credits aan Autogespot? Aan die Thijs van wijk
> bedoel je. Autogespot pleurt 'r alleen maar
> lelijke logo's op.
> En om dit nu een spyvideo te noemen.. Er is niets
> nieuws meer aan.

Lullig is dat, Autointernationaal en Autoscoops doen dat ook vaak...
Slaat toch nergens op? En één "logo" erin is wel genoeg...
 
klopt. maar meestal met één logo staan ze in een hoek. Die kan je er zo uit croppen, vandaar deze oplossing lijkt me. Maar het kan mooier inderdaad. Ik vind 't alleen zo jammer dat ze het doen lijken alsof ze zelf al die foto's maken en er trots op zijn.
 
Er staat nergens dat "wij" de foto's gemaakt hebben. Thijs van Wijk is zelf met het verhaal en de foto's naar ons toe gekomen.

Aangezien die foto's de hele wereld overgaan is het niet onverstandig om er een aantal logo's in te zitten als je je bedenkt dat sommigen foto's toch een aardig bedrag op kunnen leveren voor de fotograaf.
 
En 1 in het rood metallic, met als optie een chroom pakket op de motorkap en spiegels.Niet 1 van mijn favorite in deze kleur.Maar Japanners zullen wel gek op dat chroom zijn.

* edit : zie post Lancia Lover. *
Nooit verwacht dat een kleur ook voor de nieuwe 500 zo bepalend kan zijn

Rene
 
Niet slecht hoor! Ik vind alleen het dashboardmateriaal om de frivoliteiten heen wel erg hard plastic lijken. Bah!
 
Huh!:confused: Nu zie ik de plaatjes van Reneb weer wel... Vreemd, heb een paar keer op vernieuwen gedrukt. Nou ja, zal wel aan mij gelegen hebben.
 
94dd1b5e0006a360465ee6exq1.jpg

846ba9220029f1f1465ee71mf7.jpg

eab8969d000e304b465ee70sr2.jpg

f9acb1520024ae46465ee6fwq4.jpg

f450012200200f7f465ee71nz2.jpg


Waarom er hier nog tape opzit.Practies de hele auto is al te zien.Zal wel met de officiele datum te maken hebben.Beetje een schijnbeweging.
De blauwe pastel tinten aan de binnenkant oogt tot net even iets beter dan de rode versies.

Rene
 
Meer info over de 500:



Onthuld: alle details Fiat 500 04-06-2007 12:14

500A22.jpg


Autointernationaal.nl heeft beslag weten te leggen op de eerste gedetailleerde informatie over de nieuwe Fiat 500, die binnenkomt bij de Italiaanse dealers arriveert. Een belangrijk model, waarmee het merk het succesnummer uit zijn gloriejaren wil vertalen naar de 21ste eeuw. Een model met een duidelijk familiegezicht, maar door het intensieve gebruik van chroom veel minder basic dan het origineel. Er zit nu zelfs een achterspoiler op, waardoor de Fiat 500 niet langer de gezinswagen is voor huishoudens met een smalle beurs, maar een karakteristieke stadscoupé voor singles of stellen. Ook krijgt de koper geen eenheidsworst, maar kan hij zijn 500 via de keuze uit 12 verschillende kleuren, maar vooral dankzij tal van opties aan zijn persoonlijke smaak aanpassen.
In het interieur treffen we 4 zitplaatsen aan en één achter het stuur geplaatste meter, waarin alle informatie (snelheid, toerental, kilometrage, brandstofvoorraad) is opgenomen. Ook de waarschuwingslampjes zijn hier in ondergebracht. In dit opzicht is er weinig veranderd en dankzij intensief gebruik van ivoorkleurig plastic zit je zó weer in de jaren vijftig. Fiat spreekt van een ‘excellent’ ruimteaanbod voorin, maar over het zitcomfort achterin is men minder uitgesproken. De bagageruimte meer 185 liter (Panda: 206 liter) en op de Lounge uitvoering is de achterbank in 50:50 verhouding neerklapbaar. Inderdaad, niet de gebruikelijke 40:60 verhouding want de 500 is immers strikt 4-persoons. Naast de genoemde Lounge gaat Fiat de 500 ook leveren als Sport.
Qua motoren zijn er 3 keuzemogelijkheden: een 1,2 liter 8-kleps benzinemotor van 69 pk, een 1.4 met dubbel zoveel kleppen en 100 pk en een 1.3 Multijet dieselmotor van 75 pk. Alle krachtbronnen voldoen aan de toekomstige Euro-5 emissienormen. Als 1.2 zit de 500 in 12,9 seconden op 100 km/u, kan de 160 km/u worden aangetikt en komt het verbruik uit op 5,1 liter per 100 km gemiddeld. De 1.4 komt tot 182 km/u en heeft 10,5 seconden voor de sprintklus nodig en als gemiddeld verbruik wordt 6,3 liter per 100 km genoemd. In het geval van de 1.3 Multijet kunt u rekenen op een consumptie van 4,3 liter diesel per 100 km, een topsnelheid van 164 km/u en 13,8 seconden voor de acceleratie naar 100 km. Opvallend: de prestatiecijfers zijn steevast nét wat minder dan die van de technisch identieke Panda.
Fiat laat weten te rekenen op 5 sterren in de EuroNCAP crashtest. Hiermee onderscheidt het merk zich van Renault, dat 4 sterren voor de nieuwe Twingo voldoende acht. Verder meldt het merk trots dat 7 airbags standaard zullen zijn. ESP behoort tot de standaarduitrusting van de 1.4; op de andere 2 motorversies wordt deze veiligheidsvoorziening als optie geleverd. De sterkste motorversie onderscheidt zich ook met schijfremmen rondom (vóór geventileerd). De 1.2 en de Multijet hebben trommelremmen achter en gewone schijfremmen vóór. 185/55 R 15 banden zijn op alle motorversies standaard, tegen meerprijs is 195/45 R 16 rubber leverbaar. Direct vanaf de start zijn de 1.2 en Multijet leverbaar, de 1.4 volgt na de zomer.



Opvallend dat de 500 steeds langzamer is dan de Panda (de 500 heeft lijkt me betere luchtweerstand), maar dat zal misschien met gewicht te maken hebben (5 sterren euroncap, de Panda heeft er dacht ik 3).
 
go Fiat, goooooooooo Fiaaaaat!!!!

het gaat heel goed met het italiaanse design bij Fiat!! was de stilo nog een doorsnee wagen, zijn de punto, bravo en 500 echt prachtig!!!
 
Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> die chromen buitenspiegels... :cry: KOTS!


Wat een goed onderbouwd en zinnig commentaar!(y)


Ik kan haast neit wachten op de nieuwe Cinq. Dit wordt zeker weten de opvolger van mijn Punto.
Alhoewel ik de prestaties iets vind tegenvallen, ik had de auto even zwaar als de panda verwacht.
Maar goed, het is afwachten op de officiele pesberichten.
Ik hoop in ieder geval niet dat de Diesel uitvoering erg veel duurder uit valt dan de basis benzine, en dat de opties een beetje te betalen zullen zijn.
Maar een hit wordt dit karretje zeker!

Gr Edwin
 
Wat een heerlijke wagen, en die kleur is op en top italiaans. Daar smelt ik voor:eek:!

sw_auto
 
Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb toch gelijk dat chroom lelijker kan bijna
> niet.o_O

Juist stoer die chromen spiegels.
Wat een schitterend wagentje, die gaat andere merken pijn doen, lijkt me.
 
De nieuwe mode accessiore voor jonge jongens/meisjes uit Wassenaar of Bloemendaal ! Nu hebben ze tenminste een keus: een Mini Cooper of een Fiat 500.

Ziet er overigens wel erg, erg leuk uit!! (y)
 
Ik moet wat vreemds bekennen: Ik vind de Fiat 500 echt een geweldig karretje. De retro lijnen van de aloude 500 zijn uitermate goed vertaald naar een aansprekend ontwerp. Zou er zo een willen hebben.

Elders op het internet forum zijn de eerste foto's te zien van de facelift van de Nissan Micra. Dat ding verkoopt nauwelijks meer in Nederland. Nou betrapte ik mij op het volgende: Qua lijnen zit er best wat overeenkomst tussen de nuova 500 en de Micra van Nissan. Natuurlijk zijn er straks genoeg reacties die me voor gek verklaren en de overeenkomst niet zien. Dat moet dan maar......

Waarom verkoopt de Micra nauwelijks en vindt men die maar een vrouwelijk karretje (ikzelf ook) en loopt iedereen weg met de 500? Zijn de kleine ontwerpdetails het dan die het 'm doen??
 
Naar mijn mening wordt de Fiat gewoon gezien als een schattig leuk karretje, en vroeger verkocht ie enorm, dus dat zal nu ook wel zo zijn. En het ontwerp is sterker, leuker en dat spreekt men meer aan. Maar die Nissan vindt ik dan meer voor oudere mensen, bijv. vanaf 60 jaar. En ik zeg niet dat dat altijd zo is , maar ik zie vaak van dat soort mensen erin rijden, dus ja dan zijn er ook wat minder mensen die er gescharmeerd van zijn. Persoonlijk vindt ik de 500 veel en veel leuker:D
 
De 500 is cute en heeft een hoge aaibaarheidsfactor, de Micra heeft twee ontstoken komplampen en een Quasimodo-rug.
 
tja, iedereen vind de klassieke Cinq lief, deze zet die trend inderdaad door.

man o man, dat roomwit maakt het helemaal een juweeltje!
Ik wil 'm!(y)
 
fabia sdi Schreef:
-------------------------------------------------------
> let op uw nederlands! "Wie niet, je bent niet de
> enige!"

die is goed geintegreerd.:D
 
let op uw nederlands! "Wie niet, je bent niet de enige!"

Correctie:

Let op uw Nederlands! "Wie niet? Je bent niet de enige!"

On-topic:

Wat een gewéldige auto! Hoewel ik helemaal geen fan ban van de witte-auto-hype, mogen ze deze zó in dit gebroken witte kleurtje op de stoep zetten. Prachtig!

Enneh, v.w.b. de Micra: Deze is veel aaibaarder. De Micra is een overdesigned stuk vreten, terwijl dit een heerlijk karretje, bomvol nostalgie is.
 
sw_auto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil 'm!
>
> Wie niet, je bent niet de enigste.....;)
>
> sw_auto

De eerste inruil contacten met mijn dealer hebben inmiddels plaatsgevonden:)
Ik ben zeer beneiuwd naar dit nieuwe wonderkind van FIAT. Vooral de diesel wekt mijn belangstelling,
en in het roomwit met sky-dome: prachtig!(y)
 
Terug
Bovenaan