Engineer2
Kilometervreter
Een aftapplug zit er gewoon op hoor. En de leidingen worden na motor uitzetten leeggepompt om kans op bevriezing tegen te gaan. Dat is dus een optie. Grofweg een half uur na motor uitzetten pas doen anders is de SW nog actief. Wel voordat je het contact aan zet dan de tank weer vullen anders krijg je dus niet de gewone "tank bijna leeg - 1500km totdat de motor niet meer start" maar je krijgt dan meteen de "tank leeg - geen motorstart mogelijk". Al zijn er ook die je dan nog 100km geven. Kortom; een lege tank alleen doen in die periode dat de SW uit staat.
Wat mij betreft te omslachtig en een te grote kans op een keer een fout maken. We gaan maar gewoon voor het tankje altijd vol houden zodat er zo min mogelijk zuurstof bij kan. En Ik zal eens kijken naar dat additief.
ALs voorbeeld (er zijn meer versies en misschien betere prijzen - chemisch is het allemaal hetzelfde)
brandstofadditief.nl
Overigens; mijn "vaste" tankstation heeft sinds kort een AdBlue pomp specifiek voor personenauto's. Dat maakt het gesleep met jerrycans etc. wel verleden tijd. Ze hadden er al een voor vrachtwagens maar die pompt wat meer en dan heb je al snel "spit-back" of overstroming. En dat AdBlue wil je echt niet op je lak hebben zitten.
Wat mij betreft te omslachtig en een te grote kans op een keer een fout maken. We gaan maar gewoon voor het tankje altijd vol houden zodat er zo min mogelijk zuurstof bij kan. En Ik zal eens kijken naar dat additief.
ALs voorbeeld (er zijn meer versies en misschien betere prijzen - chemisch is het allemaal hetzelfde)

Xenum AdMax AdBlue toevoeging - Brandstofadditief
Xenum AdMax AdBlue toevoeging: lost veel problemen op Dit professioneel product is ontwikkeld om de betrouwbaarheid van het Adblue® systeem te verzekeren. Het verhoogt de efficiëntie van Adblue®. Voorkomt de vorming van kristallen in het selectieve katalytische reductiesysteem (SCR) als ook de...

Overigens; mijn "vaste" tankstation heeft sinds kort een AdBlue pomp specifiek voor personenauto's. Dat maakt het gesleep met jerrycans etc. wel verleden tijd. Ze hadden er al een voor vrachtwagens maar die pompt wat meer en dan heb je al snel "spit-back" of overstroming. En dat AdBlue wil je echt niet op je lak hebben zitten.
Laatst bewerkt: