Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat is opgelost. Nieuwe adBlue tank erin en nu additief in de AdBlue gebruiken.Hoe gaat 't met de camper? Alles opgelost?
Een Euro6d zonder SCR betekent heel hoge EGR rate. Dat zou ik zelf alleen aandurven bij een auto die heel veel snelweg kilometers maakt en heel weinig stadsverkeer.Ik heb gelukkig 2 Euro 6D diesels op de dam, waar geen ad blue in hoeft. Maar het scheelt vast, ik neem van je aan dat dat zichtbaar is in de gegevens over NOx.
Waarom is die upgrade van de accu in de Nio tijdelijk?
Dat dacht ik eigenlijk ook en qua imago is dat zeker zo. Maar indertijd best wel hetzelfde soort koperspubliek - al was er toen nog meer dat je een auto uit je eigen land kocht. Die Austin is wat sportiever dan je zou denken terwijl de Sud comfortabeler is dan verwacht. De Austin is qua auto iets groter lijkt het maar qua binnenruimte niet (zeker niet in een donkere kleurstelling en de kofferbak is onhandiger te bereiken.Leuk, ik kijk uit naar het artikel. Volgens mij twee auto's die behoorlijk ver uit elkaar liggen qua karakter?
Terwijl ik dit las dacht ik dat je aan het scherm ging refereren. Dat ziet er ook niet lekker geïntegreerd uit.Let ook op de aftermarket (want door de importeur geplaatst speciaal voor Zweden) knoppen van de stoelverwarming.
Eens, ook bij mijn facelift Corolla van 2023, maar ook in de pre-facelift van 2019 zitten ongeveer dezelfde knoppen op bijna dezelfde plek ook. Is een japans stijlkenmerk, net als de digitale LED klokjes die in Japanse auto's nog jaren zaten. Ook mijn Auris uit 2015 had dezelfde knoppen, hoogstens worden de logo's en de vorm (iets afgeronder en meer mat) moderner.Die Eclipse Cross is stiekem al best een oude auto en qua dashboard lopen Japanse merken wel vaker achter de muziek aan. Maar die stoelverwarming, die lijkt mij niet achteraf ingebouwd. Ook bij niet-Zweedse exemplaren (voorbeeld) zijn de knoppen op deze manier geplaatst. Frappant is dat voor de stoelverwarming achterin wel relatief moderne druktoetsen worden gebruikt.
Iets van de automotive wat ik nooit zal snappen. De voorloop Polo die ik had had dat ook, alles keihard plastic behalve het enige deel van de auto wat je nimmer aanraakt. Ik zou liever de deurpanelen van zachte materialen hebben, fijner voor mijn ellebogen.Enkel de bovenkant van het dashboard is van mooi en zacht aanvoelend materiaal.
Die D060 zou inderdaad moeten passen. Ga je echt bestellen dan staan ze in backlog.
Bevestigd gekregen: worden niet meer gemaakt.Die D060 zou inderdaad moeten passen. Ga je echt bestellen dan staan ze in backlog.
Optisch zien ze er niet te ingewikkeld uit, een platte plaat gietijzer... wordt het huisvlijt?Bevestigd gekregen: worden niet meer gemaakt.
Ja dat kun je wel stellen, ik heb ze nog niet zo hoog gezien. Ik was zelf overigens positief verrast hoe goed zo'n boeket op zuignap blijft zitten.Het boeket op zuignappen was vrij enthousiast...
Die zijn niet zozeer beter te krijgen. En de 4-gaats trekken dan wel krom maar de 6-gaats hebben last van scheuren. De meeste gaan voor een ombouw naar 33 remmen die dan in de wielen zitten (met 33 voorwielophanging).en wat wel volop te krijgen is. Maar dat gaat me echt te ver.Jammer dat de remmen van de Sud zo'n ding zijn, is de conversie om de 6 gaats passend te krijgen heel veel werk?
Die hebben geen handrem.. en dat is precies de reden waarom dit zo'n aparte constructie is en een apart type. Handrem systemen op de schijfrem (en dan ook nog voor) kwamen maar weinig voor. Sommige Citroen's en verder Alfa... dat was het wel zo'n beetje.Je zou bijna in de motorfietshoek op zoek gaan naar onderdelen....
Zo herkenbaar dit. Grootste uitdaging in de old en youngtimer business is het vinden van onderdelen. Zelfs bij Mercedes waar het altijd makkelijk was wordt het een steeds grotere uitdaging. De 5GT Turbo heeft 2 maanden bij de specialist gestaan vanwege de beroerde onderdelenvoorziening en verkrijgbaarheid.Die hebben geen handrem.. en dat is precies de reden waarom dit zo'n aparte constructie is en een apart type. Handrem systemen op de schijfrem (en dan ook nog voor) kwamen maar weinig voor. Sommige Citroen's en verder Alfa... dat was het wel zo'n beetje.
Was het niet voor de handrem zou je een redelijk standaard remklauw met eventueel een adapterplaat erop kunnen zetten.
Revisiekitjes zijn er volop. Het is meer dat (terecht) niet iedereen het zelf wil reviseren met al deze complexiteit. Ik blijf zelf ook altijd af van dat soort. Van de 164 heb ik toen de voorste remklauwen wel zelf gereviseerd maar de achterste met handrem heb ik toen ruildelen voor gehaald.