Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Foto's staan bovenaan deze pagina ;) En ja:
alfa-2300-rio-achterkant.jpg

Gaat m niet worden met een Argenta VX, deze had OZK, Origineel Zwitsers Kenteken

bellamacchina zei:
Waarom voel ik me bij deze toch lichtelijk aangesproken:p voordat de RIO regulier werd aangeboden was hij al in Alfa-kringen bekend. Ik heb ernstig in dubio gestaan want zo'n apparaat zou prima in de collectie passen, maar ik zie op tegen het werk en de kosten om deze auto zo te krijgen als ik hem wens en hierbij nog een primeur: er is zojuist, ook met werk, een Fiat Argenta VX aan de collectie toegevoegd
Briljant!:eek:(y)

Omdat de liefhebbers van maffe auto's met maffe verhalen zich hier meestal schuilhouden zal ik dit topic even een schopje geven:

Een gloednieuwe Toyota, van de eerste eigenaar. De beste man woonde vroeger bij ons in de straat.
Als het regende ging hij op de fiets naar z'n werk. Als het niet regende gebruikte hij z'n Zundapp.

Al die andere dagen kwam de auto uit de garage.

Voilà, een gloednieuwe uit '79. De tijd dat mijn pa een nieuwe Fiat 132 2000 kocht en wij een beetje meewarig naar dit gebakje keken.
Nu kijk ik er toch heel anders tegenaan :D

14y47lu.jpg

Voor dat er allerlei vragen komen: de auto is niet te koop en is ondertussen in goeie handen bij een Toyota enthousiast ( nee, niet ZDRIE...., in z'n dromen:) )

ENTE zei:
Voilà, een gloednieuwe uit '79. De tijd dat mijn pa een nieuwe Fiat 132 2000 kocht en wij een beetje meewarig naar dit gebakje keken.
Nu kijk ik er toch heel anders tegenaan :D

Ooit ga je het begrijpen, ENTE! (y):D

Ik zou eerder het kenteken op Facebook blurren dan hier. ;)
Maar geweldig ding. Echt heel strak en een geweldige, bijzondere kleur. Prachtig! (y)

Zijn de laatste twee letters van het kenteken van de Toyota 'NL'? Dan denk ik dat ik het kenteken alsnog weet. ;)

Leuke wagen trouwens!

Klein updateje van de Favorit. Inmiddels zijn de Halfordsdoppen eraf en ingewisseld voor een kariger variant

Twee weken geleden ben ik hortend, stotend en walmend richting de NoordOostpolder gereden om een ochtendje te sleutelen met OpperEMW-sleutel-o-loog dhr Aupers om te zien of de Favo weer een beetje fatsoenlijk wilde lopen.
Alles hebben we nagelopen, maar helaas toen nog geen verbetering. Voor een Favorit is ze vrij dorstig.. net als zn baasje overigens :)
Intussen ben ik erachter via andere forums dat ik toch wel degelijk een vacuumlek in de carburateur heb, die het hele spulletje ontregeld heeft.

Na mijn vakantie aankomende twee weken, ga ik maar weer eens onder de motorkap om de carburateur van het immense motorblok te hijsen en alles weer langs te lopen. Ondanks vele aanmoedigingen om die Pierburg-carburateur richting de vuilnisbak te verwijzen, verwijs ik alleen die opmerkingen die kant op. Stronteigenwijs? Misschien, maar uit elkaar trekken tot het laatste schroefje en weer werkend krijgen is leuker.
Hoe het gaat, gaat het, maar lopen gaat ie! Gelukkig nog steeds geen frustratie, maar gezonde moed en dom verstand. Met een beetje geluk krijg ik het zelfs nog voor het EMWeekend voor elkaar.

Is dit nou die Favorit die te koop stond in Gelderland/Overijssel, waar ook die FSO staat? Of haal ik nu iets door elkaar?

Ik zag bij toeval dit topic voorbij komen, had net zondag een wagen gezien waar ik nog nooit van had gehoord. Mijn eerste bericht hier, geen idee of het een beetje bij dit draadje past... Onder het kopje onbekend (hij heeft twee jaar te koop gestaan, maar sinds kort niet meer, onbemind gaat hier minder op) presenteer ik een Plymouth Trail Duster uit 1980. Eigenlijk een Dodge Ramcaravan (als dat iemand iets zegt) met Plymouth-badge erop. Daarmee de enige SUV die het merk ooit heeft gemaakt.
16h0x9w.jpg

Nee dan was het een andere... De FSO stond in een veld, ik heb daar ook een erg leuke Skoda bekeken, maar die Favorit is dus een andere dan dat deze is, volgens mij is die ook bij een liefhebber terecht gekomen, dacht even dat jij het was Paul.

Pedigreepaul zei:
OpperEMW-sleutel-o-loog dhr Aupers

Hoho, laten we Grensrijdster a.k.a. Madame Hydraulique niet te kort doen :) Mooi dat je zo bezig bent met de Skoda en fijn dat die goed bij jou past :D

afentoe zei:
Ik zag bij toeval dit topic voorbij komen, had net zondag een wagen gezien waar ik nog nooit van had gehoord. Mijn eerste bericht hier, geen idee of het een beetje bij dit draadje past... Onder het kopje onbekend (hij heeft twee jaar te koop gestaan, maar sinds kort niet meer, onbemind gaat hier minder op) presenteer ik een Plymouth Trail Duster uit 1980. Eigenlijk een Dodge Ramcaravan (als dat iemand iets zegt) met Plymouth-badge erop. Daarmee de enige SUV die het merk ooit heeft gemaakt.

Leuk! Ik had er nog nooit van gehoord, ik dacht een Dodge W200 te zien. Maar... ben jij nu de gelukkige eigenaar? ;)

@pedigreepaul: op Volksforum zag ik ooit eens een topic van iemand die (Pierburg) carburateurs helemaal schoonmaakt, opnieuw opbouwt en opnieuw afstelt. Een ware carburateur-kunstenaar dus. Woont in Delft dacht ik.

Barri zei:
@pedigreepaul: op Volksforum zag ik ooit eens een topic van iemand die (Pierburg) carburateurs helemaal schoonmaakt, opnieuw opbouwt en opnieuw afstelt. Een ware carburateur-kunstenaar dus. Woont in Delft dacht ik.
Zit hier geen Jikov op dan?

Er zitten overal Pierburg merktekens op. Weet niet of die Jikov licentievariant dat ook heeft? Het is in ieder geval een 2e3 (of gebaseerd op).

PedigreePaul zei:
Er zitten overal Pierburg merktekens op. Weet niet of die Jikov licentievariant dat ook heeft? Het is in ieder geval een 2e3 (of gebaseerd op).
Mijn achterwielaandrijver, met hetzelfde blok als jouw Favorit, heeft een Jikov.
Vandaar mijn verwarring.
Onder invloed van VAG zal er later wel een Pierburg op gekomen zijn.

De Jikovs stonden er om bekend dat ze wel eens krom trokken door een te strak aangedraaid luchtfilter.
Dat zal bij jou ook wel een andere constructie zijn.

Subaru weer goedgekeurd. Na de laatste rit in het Gooi kon ik samen met Stoterstangen al constateren dat de achtervering een beetje bokkig op drempels reageerde.
Nieuwe Monroe's houden de voetjes weer stevig aan de grond. Leonie is er ook een stuk stoerder door geworden want ze staat weer lekker hoog op de hakken. Eigenlijk zo hoog dat ik bijna overweeg om er een paar van die witte Mangels met Allterrain banden onder te zetten (bijna)

Geinig.. rijdt ik gisteravond het pontje af op mijn route van D naar G.. zie ik een restaurant dat mij bekend voorkomt.. de naam én het achterterrein doet een belletje rinkelen..

Oh ja, hier hadden 'we' een paar jaar geleden de EMW ALV..

(Op het tijdstip van arriveren deed het betreffende pontje net dienst als stoomboot voor Sinterklaas) ;)

Leuke, onverwachte, herinnering vond ik:).

Ik zou niet meer weten hoe het daar heet, maar inderdaad die Sinterklaasoptocht was wel een mooie toevalstreffer :D

De alv dit jaar begint ook vorm te krijgen (y)

Weer een klein updateje van mijn kant. Gisteren weer eens onder de motorkap gedoken na een welverdiende vakantie. Ik heb een tweede check gedaan op de vacuumdelen van de Skoda.
De meeste delen van de carburateur werken op vacuum. Zo ook de automatische choke pull down (twee helften met een membraan ertussen), die de choke-klep bedient bij een koude start. Hij trekt de chokeklep open om een te rijk mengsel te voorkomen (te veel benzine, te weinig lucht).

Door aan 1 van de 2 openingen te zuigen en de slang dicht te houden zou ie vacuum moeten vasthouden. Dat deed ie dus niet. Dus dat geval ertussenuit gepeuterd en opengemaakt. Kapot was ie toch al :)

Dit trof ik aan

Niet echt heel handig voor het vacuumtrekken, zo'n gat lijkt me. Het lijkt erop dat dit het euvel is, dat ervoor zorgt dat de motor zo slecht loopt en zuipt als een tempelier.
Die ga ik dus als eerste bestellen en vervangen en dan maar eens kijken wat ie dan doet. Stapje voor stapje gaan we verder :)

Jammer dat er zo mee gezeuld wordt, maar iets doet me vermoeden dat de auto niet zo goed is. Voor weinig verkocht aan een bedrijf vlakbij Peter. Die heeft 'm gefikst en te koop gezet, en nu staat 'ie voor minder bij een ander bedrijf... Something ain't right!

Ik dacht dat het een ander bedrijf is eigenlijk, maar je kunt best gelijk hebben. Dan nog opvallend dat 'ie nog niet verkocht is, zo'n mooi ding... Maar de prijs is inderdaad wel wat prettiger geworden.

Nee dit is hetzelfde bedrijf... Wel een geschikte kerel zo, tijdens ons gesprek dan.
Het was echt een fraaie auto! Super mooi qua staat...

De Marina staat nog steeds te koop! :eek:

Zo'n Chevrolet Niva heb ik zien rijden, ik kon wel huilen dat het op de snelweg was, EN dus geen mogelijkheid om te 'm te volgen, en om een foto te maken :(

Terug
Bovenaan