Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Dit snoepje wilde ik jullie niet onthouden:

image-fotoshowImage-436a4c24-214780.jpg

Ik weet, normaal is een Mini niet echt EMW, maar een classic Mini als originele Wildgoose minicamper in mintgroen misschien wel. ;)

Het origineel had 1100 km gereden, daarna is hij omgebouwd en niet meer gebruikt? Accu's vervangen zal niet goedkoop/makkelijk zijn. En dan moet je dit unicum nog op kenteken zien te krijgen om met maximaal 70 km/h rond te tuffen. Nee, laat maar.

PS. Ik moet echt weer eens langskomen bij een EMW evenement. Helaas zit dat er met het voorjaarsevenement alweer niet in, verplichtingen voor een bijbaan waar niet onderuit te komen valt voor die dag. :cry:

Maarja, loodaccu's zijn ook voorwereldlijk ondertussen.. Logisch dat die het nu al hebben begeven :confused:

Dan maar een flink aggregaat in de kofferbak inbouwen :p

Loodaccu's zijn afgezien van de grondstoffen natuurlijk niet extreem slecht. Maar wanneer ze niet worden bijgehouden of zelfs diep ontladen worden, zoals bij dit vehikel het geval lijkt, degradeert de boel erg snel. Die kilometerstand laat trouwens mooi zien hoe goed Eneco het daadwerkelijk voor heeft met elektrische auto's :).

Over rijden met loodaccu's gesproken: erg EMW is de elektrische 'Hummer' waarin ik laatst een rondje ben meegeweest. Zelf rijden was niet aan de orde, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo'n probleem in dit ding...

DSC_6636_zpshefccclx.jpg

MWH zei:
PS. Ik moet echt weer eens langskomen bij een EMW evenement. Helaas zit dat er met het voorjaarsevenement alweer niet in (...)

Idem, alleen is het voor mij allemaal zoooooo verrrrr weg!

MWH zei:
PS. Ik moet echt weer eens langskomen bij een EMW evenement. Helaas zit dat er met het voorjaarsevenement alweer niet in, verplichtingen voor een bijbaan waar niet onderuit te komen valt voor die dag. :cry:
Het lot heeft ertoe geleid dat er veel anderen beschikbaar zijn waardoor ik alleen zondagochtend hoef op te draven. Dan kan ik precies nog langskomen! De BX slaapt dan nog (ga ik dit jaar extra lang zo laten ivm budgettaire redenen) dus ik heb alleen een lift uit/naar Enschede nodig... Guus? :D

Ik roep al een tijdje dat ik er niets meer bijkoop.

Maar ja, het lijkt of er aan de overkant van de Noordzee toch weer wat leuks aangeboden wordt voor niet te veel.....

Hm, ik heb nog steeds een lift nodig. Iemand die me ergens langs de lijn Enschede-Amersfoort op kan pikken? Daar kan ik nog makkelijk genoeg komen.

Pedigreepaul zei:
@Stoterstangen90: Mocht je er niet uitkomen, staat hier wellicht nog wat tussen voor je? :p

Best wel EMWaardig spul!
Dat was een prachtmuseum. Ik ben er 2 keer geweest.
Jammer dat het dicht moest.

Overigens ga ik me nog gauw opgeven voor het voorjaarsevenement.

stoterstangen90 zei:
MWH zei:
Hm, ik heb nog steeds een lift nodig. Iemand die me ergens langs de lijn Enschede-Amersfoort op kan pikken? Daar kan ik nog makkelijk genoeg komen.
Dat kan.
Amersfoort wordt het dan
Ik heb inmiddels een afspraak met Paul in Deventer. Nog dichterbij. Maar bedankt voor het aanbod en tot het evenement!

En toen had ik er ineens weer een automobiel bij.
Ik heb hem nog niet gezien, maar de papieren heb ik inmiddels al wel.

Ze heet DS 38 KF.

stoterstangen90 zei:
En toen had ik er ineens weer een automobiel bij.
Ik heb hem nog niet gezien, maar de papieren heb ik inmiddels al wel.

Ze heet DS 38 KF.

Leuk, een niet-handgeschakelde Princess.. HLS. Die, als ik het goed begrijp, op NL kenteken in Engeland staat?

Oh ja, wat is het geslacht voor jou nu eigenlijk.? . (hem vs ze) ;)

Zeer geslaagd Voorjaarsevenement achter de rug! Mooie opkomst, nieuwe auto's, vertrouwde gezelligheid en weer een mooie puzzeltocht :) (y)

morgen eens kijken bij dit apparaat
13 jaar bij dezelfde eigenaar
3ton gedraaid (voor het meeste lange afstanden)
Lijkt erop dat ie goed onderhouden is (nieuwe distrubutie ,dorpels aangepakt enz)
en helemaal onverprutst nog

Ah leuk de auto die m'n vader kocht toen de astra net drie maanden was.
Kenteken begon met DS- later bleek de auto pitig voorschade te hebben gehad, na zeven jaar supermarkt ritjes, opa en oma ritjes enz, was hij niet meer door de apk te krijgen ivm rotte plekken.
Hij had toen nog geen ton gedraaid.
Kan me nog herinneren dat je toen geen enkele astra zag die gaaf was boven de achterspatbordrandjes.

Deze auto ziet er top uit!, de tweedehands auto werd door de opel dealer destijds voor zien van het fresh logo, te herkennen aan de wieldoppen en de badge op de voorspatborden, vaak waren dit astra's met een goede km stand en dito onderhoudspapieren.

Wat ik me verder kan herinneren is het woord tailgate, of dat nu op de kleur of uitvoering sloeg weet ik niet meer.

Hee die princess, ik zag hem ook in venhuizen staan op het oldtimer treffen, ik moet nog ergens een foto hebben.

Als ik ontzetten diep in mijn geheugen graaf, dan staat mij iets bij dat deze altijd op de nieuwe bildtdijk (in nieuwebildtzijl noord friesland)
stond, bruin kenteken beginnend met D, hij was toen van een gezinnetje met een italiaanse achternaam.....

Ho wacht...
Ik heb de foto er even bijgehaald, maar die in venhuizen was/is een ander,kijk maar:
Foto-SVOVQHJ3-D.jpg

Zo, de princess staat thuis.

Zo knap als ze 8 jaar geleden was, zo hopeloos is ze er nu aan toe.
rond om roest en loshangend plamuur.
Niet best.

Hoe spijtig ook, ik denk dat sloop de enige optie is.
Maar er zitten genoeg onderdelen aan die nuttig zijn voor mijn andere Princess.

Of iemand moet met 4 nieuwe portieren, 2 voorschermen, 2 dorpels, 2 achterschermranden en onderachterkanten op de proppen komen.
En een nieuw interieur, dakhemel en tapijt....

Terug
Bovenaan