Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Volgens mij heb ik vandaag Wouter82 gespot in de XR4i op de A2 vanuit Amsterdam richting Utrecht in een enorme hoosbui op de meest rechterbaan. Wat stond er op de sticker die voorop de motorkap was geplakt?

TéDé-I zei:
Volgens mij heb ik vandaag Wouter82 gespot in de XR4i op de A2 vanuit Amsterdam richting Utrecht in een enorme hoosbui op de meest rechterbaan. Wat stond er op de sticker die voorop de motorkap was geplakt?

Dat was ik niet :)
Al was het maar omdat ik geen stickers plak die niet horen :)-

Wouter82 zei:
TéDé-I zei:

Dat was ik niet :)
Al was het maar omdat ik geen stickers plak die niet horen :)-

Oh dus vandaar het (gemis aan) EU vignetjes op je pre-GAIK platen? :D

Net met de Malaga naar de APK geweest (lekker stukje gereden dus :p ) en: voila, goedgekeurd!
Dus de liefhebbers mogen zich melden. Hij rijdt echt voortreffelijk (op 98, dat moet wel gezegd worden)

De Volvo heeft afkeur .
Naja het valt mee binnenspatbord onder accu en de luchtfilter bak links en rechts moeten plaatjes in
lekbakjes achter links en rechts lassen
linker dorpel 1 gaatje ,ong een middagje werk meteen de reservewielbak maar mee pakken zitten ook 2 gaten in ,maar was geen afkeur.
Verders nog 2 bandjes en remschijf rechtachter versleten en een ontbrekende afdekking op de gas nippel
is nog te over zien voor 1 van 30 jaar oud

TéDé-I zei:

Misschien was het wel deze? Die was 10 augustus in ieder geval naar Circuitpark Zandvoort geweest voor het Nationaal Oldtimer Festival.

Ford Sierra XR4i by timvanessen, on Flickr

Verrassing! *not*

[size=x-large]Kabinet verrekent zich met oldtimerregeling[/size]

DEN HAAG - Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.” Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen. Dat kan geen verrassing zijn, zegt Omtzigt. „Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan word je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.”
Per 1 januari dit jaar moeten oldtimers weer wegenbelasting betalen als ze onder de 40 jaar oud zijn, in plaats van de 25 jaar die daarvoor gangbaar was.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/23028419/__Tegenvaller_voor_kabinet__.html

Dat viel natuurlijk te verwachten. Juist de auto's die relatief veel geld in het laatje zouden moeten brengen (diesel en LPG) zijn redelijk massaal omgebouwd, gesloopt of geexporteerd.

Ik heb weer genoten van de nieuwe Staalgevoel!
Valt me wel op dat ik nu het EMW-lid ben met het meest doorsnee wagenpark: de 'standaard' klassieker, een veelverkochte en nog lang niet zeldzame youngtimer en een redelijk gangbare middenklasse stationwagon :T
Nu zag ik een leuke Golf mk1 te koop, maar die was al snel weer weg. Maar in de Staalgevoel staat die leuke Yugo nog voor een spotprijs. Brr, veel te verleidelijk! 'Gelukkig' komt het financieel gezien nu niet uit, de reserves gaan zeer waarschijnlijk ergens anders aan besteed gaan worden (ander dak boven mijn hoofd én dat van de Kever!).

Barri zei:
Valt me wel op dat ik nu het EMW-lid ben met het meest doorsnee wagenpark: de 'standaard' klassieker, een veelverkochte en nog lang niet zeldzame youngtimer en een redelijk gangbare middenklasse stationwagon :T

Ach, jij hébt tenminste een wagenpark :)

Wouter82 zei:
Barri zei:

Je hebt altijd baas boven baas! ;) :D

Barri zei:
Wouter82 zei:
Barri zei:

Je hebt altijd baas boven baas! ;) :D

Ik bedoelde meer dat er zelfs EMW'ers zijn zonder gemotoriseerd vervoer...

Heb ook weer genoten van Staalgevoel. Tsov heeft nu een Bugatti uit 1926. Betreft dit een schaalmodel of heb ik iets gemist? Heeft hij afstand gedaan van de veerpont?

@Pedigreepaul: Staalgevoel wordt via WeTransfer verstuurd. Komt de melding dat er een bestand klaarstaat misschien in je spambox?

Eddy C zei:
Heb ook weer genoten van Staalgevoel. Tsov heeft nu een Bugatti uit 1926. Betreft dit een schaalmodel of heb ik iets gemist? Heeft hij afstand gedaan van de veerpont?
Bij mijn weten betreft het toch echt een model in schaal 1:1. Ik vermoed dat hij een tijdje zuinig heeft geleefd.

Volgens mij heeft Tsov de veerpont verkocht aan de gemeente Amsterdam. Die hadden nog een potje 'dubieuze aanbestedingen' vrij.Dan moet je snel handelen. De Bugatti heeft ie al lang al wil die daar nou niet echt te koop mee lopen. Het schijnt een originele te zijn.

@Pedigree: jouw mailadres staat in mijn lijst. Dus...

Wouter82 zei:
Nee nee niks aan de hand in Amsterdam! :)

EMWeekend achter de rug, was weer zeer geslaagd!!!
Mee eens!(y):D Ik heb me alvast opgegeven voor volgend jaar.

2wpl1lh.png

dus.

Staan er genoeg leeg.. zag er maandag in Zeist nog 2 (ex. Mercedes) en die van de Opel word nog ff als 'gebruikte Ampera opslag' gebruikt:)

Het pand van AutoBoll in Utrecht staat ook leeg.. Niet echt slim met de politie en brandweer pal naast de deur, lijkt mij. :)
Daar liggen wel mooie 'presentatie tegels (wit)' op de vloer.. Zou gebruikt kunnen worden op een EMW stand tijdens beurs..
Alleen, logistiek wel weer uitdaging. ;)

Hier in t dorp, centraal in het land, staat ook nog een showroom leeg. Samen met een werkplaats overigens. :cool:

Ik kan er ook wel wat ruimte bij gebruiken. Kadettje erbij gekocht dus de stalling raakt vol.........

16381_711296165631610_7840886547760288334_n.jpg

Leuk!!

Kan iemand me trouwens vertellen wat voor spul er in die twee bakjes zit, die we op het EMWeekend na de yoga kregen? Ik heb geen idee...

Ik zou het niet gebruiken om te eten.:) Het is massageolie volgens mij. Anders bel Sylvia even van Roundhouse Sports. Ik heb nog geen tijd gehad er na te kijken, helaas.

ZDRIE zei:
Ik kan er ook wel wat ruimte bij gebruiken. Kadettje erbij gekocht dus de stalling raakt vol.........

Daaag Prius! [size=x-small]Oei... dit had ik beter niet kunnen zeggen[/size]
Of anders.... de stalling is nog niet overvol zo te lezen. Prima collectie dus! (y)

tss Simca 1006 :cry: Prius weg........

Kadettje is van 1968 en heeft 6400 kilometer gereden, jawel nog geen 7000 echte kilometers.
Nieuwe banden, nieuwe remcilinders en voeringen, sapjes vervangen en een nieuwe waterpomp. Nu nog schoonmaken, met name ML tectyl verwijderen op plekken waar dit niet hoort te zitten. Koppeling grijpt onwijs hoog aan maar slipt niet. Afstellen lijkt vooralsnog voldoende. Verder zit er een naar deukje in het linker voorscherm en moet er wat vliegroest verwijderd worden van de motorkap (ik denk insecten die de lak aangetast hebben) De auto is voor de rest kogelhard dus om nu te zeggen dat er werk aan zit, neuh :cool:

Terug
Bovenaan