Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

In de beginjaren van de B-Kadett werd de vierdeurs ook in Nederland nog wel aardig verkocht, nadat het nieuwtje eraf was (A-Kadett was uitsluitend tweedeurs) werd dat veel minder. Maar vroege B-Kadetts zijn er al niet veel dus vierdeurs zie je zelden. De Caravan is er ook enige tijd als vierdeurs geweest, die variant is uiterst zeldzaam.

 
EEN ARNA VOOR €300,-!!! :eek:
$_85.JPG


(Sorry voor mijn CAPSLOCK-gebruik, ik word even lichtelijk gek hier... :))
 
Wordt lekker op geboden, € 750 nu al.

De achternaam van de aanbieder doet mij denken aan een link met de Fiat dealer in Limburg (Venlo)?..
.. Zou deze uit een privé collectie komen?

Voor handigheidjes bij het opknappen kan je wel terecht bij lid X-trailrijder. Heeft net het origineel uit elkaar gehad:)
 
Zit hier in Veenendaal een Alfa-specialist die van Kooten heet. Zou me niet verbazen als dat EUR 750,= bod van hem komt.
 
Die kans is wel groot, dat zijn over het algemeen wel de figuren die het snelste kunnen beslissen.
 
Eigenlijk is ie ook - in tegenstelling tot de advertentietekst - niet voor Alfa liefhebbers. Die zien namelijk helemaal niets in een Arna. Hij staat overigens nog steeds online.
 
Jemig ZDRIE, je geeft hem bijna weg.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m854222266-toyota-camry-2-0-gli-lb-1985-blauw.html
 
ik heb sowieso het idee dat de controle op kentekenplaten minder geworden is. Ik heb tot op heden bij de APK nog nooit een keurmeester naar de plaat zien kijken...

Nu moet ik zeggen dat ik die bovenstaande persing beter vind dan die officieel de bedoeling is...
 
Nieuw in het assortiment van Elk Merk Waardig: de EMWoordwisselavond :D

Zoals je inmiddels wel van onze club gewend bent, komen we regelmatig met nieuwe dingen op de proppen. Woensdag 15 oktober houden we voor het eerst een EMWoordenwisselavond! Die vullen we met gezellig gekeuvel over auto's en ander onderwerpen, natuurlijk onder het genot van diverse vaste en vloeibare versnaperingen. Niets meer en niets minder; gewoon lekker ouwehoeren, om het maar eens op zijn Brabants uit te drukken. Het kan niet uitblijven of er vliegen dan weer vele EMWoordspelingen over de tafel. Voorzitter Aart van der Haagen speelt deze eerste keer voor gastheer en ontvangt je in zijn door bijzondere automobielen omgeven residentie te Zuilichem, behoorlijk centraal in den lande gelegen en makkelijk bereikbaar. Speciaal voor leden die nog niet eerder een evenement hebben bezocht biedt deze EMWoordenwisselavond de uitgelezen mogelijkheid om in een vrijblijvende en ontspannen sfeer met Elk Merk Waardig kennis te maken. Kom vooral in groten getale naar Zuilichem! Aanmelding vooraf is niet noodzakelijk, maar wordt in het kader van de catering wel op prijs gesteld.

Info en aanmelden: secretaris[at]elkmerkwaarding[punt]nl
 
Ha ha, mijn oude Camry voor schrootprijs te koop bij Jan Nijkamp. Wat is het toch met die oude auto's mensen kopen liever een sloper waar voor duizenden euro's aan versleuteld moet worden dan een gaaf exemplaar die iets meer dan 1000 euro kost.

@ Wouter, Jan mag dan qua spelling niet helemaal de correcte toon weten te halen, maar qua auto aanbod betrap ik hem niet vaak op fauten. ;)
 
Het weekend maar eens wat aan mijn Escort mk4 estate gerommeld.
Zal ongetwijfeld niet iedereen zijn smaak zijn maar ik vind het geweldig vooral omdat het eens niet een 3 deurs is die iedereen sportief maakt maar een oersaaie estate.

zoals hij was


en zoals hij er nu bij staat


Ik weet het , hij is nog lang niet klaar.
Zit wat laswerk aan voor de APK wat binnenkort gedaan word.
Komen nog nieuwe schokdempers onder en compleet nieuwe remmerij.
Een uniek op maat gemaakt interieur wat er nog in moet voor de APK en leuke lichtmetalen velgen uit de zelfde periode als de auto zelf.
Zijskirts en nieuwe achterbumper en dan is het schoolbordverf er op en lekker zuinig rijden met de dikke 1.4
 
Nee hoor doet geen zeer.
Voelt hij niets van.

En alles wat er op komt is allemaal origineel Ford uit dezelfde periode.
Dus geen Halfords tupperware
 
Hoezo?

Elk merk waardig toch.
Heb al eerder foto's hier geplaatst van mijn fordjes en nooit commentaar gehad
 
Oei..... Bovenstaand is (helemaal) niet mijn smaak :(
En ben zeker van mening dat een leuke orginele Escort nu toch wel verpest is...

Maar ieder zijn ding !


Ik had het bij een paar originele RS velgen gehouden

1990-escort-turnier-78-28548.jpg
 
Die velgen heb ik ook al klaar liggen.

Helaas is/was de estate alles behalve origineel.
Voorbumper was een zogenoemde 90 spec van een GT of RS turbo van 1990.
Zit nu een 88 spec op wat een passend jaar is met bouwjaar van de estate.
Interieur is ook finaal op.

En verpest is een groot woord. alle onderdelen zijn origineel ford en tijdsperiode passend dat vind ik persoonlijk het belangrijkst.
 
Ik heb ook nog een orion mk1 van 1985 staan die nog in originele staat is en die is dan ook in veel betere staat.
Maar ook deze word aangepast motorisch zodat deze gewoon weg beter mee komt in het verkeer en ook de remmerij word geupgrade uit veiligheidsoverweging.

Van buiten en van binnen zal deze wel origineel blijven
 
Nou, zelfs met de zwakste motorisering moet je met een Orion toch wel normaal met het verkeer kunnen meekomen zou ik zeggen. Ik denk zelfs dat je er mij met mijn Smart uit 2006 het snot mee voor de ogen rijdt.
 
Zelfs met mijn Kever kom ik prima met het verkeer mee!
Dat je met een oude auto nooit een stoplicht sprint wint is toch ook juist de charme?
 
Het is allemaal smaak.
Uiterlijk vertoon hoeft van mij ook niet zo, maar ik vind het op dit Escortje ook weer niet zo verkeerd.
Alles netjes in één kleur afwerken (het liefst rood) en er staat best een net autootje, zoals dat 10 of 15 jaar terug ook had kunnen zijn uitgedost.
 
Wat betreft je Orion, dat vind ik nu juist helemaal leuk.
Een fijne sleeper.
Net als mijn BX Break 16v.
en straks ook mijn Wolseley 16v.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar mijn Orion, de LD-67-VX is gebleven.
Toen ik hem had nog origineel, maar daarna verlaagd :confused: en van allerlei ongein voorzien. Jammer, want zeldzaam.
Wat de Escort hierboven betreft, mijn smaak is het niet, maar hij wordt gered. Ik vrees dat er niemand zin heeft in een Escort waar veel laswerk aan zit en ook nog eens het volle pond aan belasting voor moet worden afgetikt.
 
@929V6 en Barri
De orion is een 1.3 met 4 bak met ongeveer 60 PK, ik woon in een gebied met heel veel landbouwverkeer.
De orion mist vooral vermogen om snel in te kunnen halen en ook al heb ik geen haast maar een half uur achter een trekker moeten blijven rijden terwijl ik op tijd op een afspraak moet zijn is geen optie.
In het vlakke Nederland op de snelweg is redelijk te rijden maar zodra je bijvoorbeeld in Frankrijk de pyreneeen in gaat houd het op.
Mijn orion 1.6 diesel van 1985 ging niet harder dan 65 in zijn 3de versnelling de berg op en kan je vertellen dat dat echt geen pretje is met het Franse vrachtverkeer. Vandaar ook de keuze om de benzine orion te voorzien van een 1.6i motor, waar overigens een orignele typegoedkeuring van is van de Orion 1.6i.

@Michiel
Er zit eigenlijk veel te veel laswerk aan dat ding
-bodem
-dorpels
-stoelbevestigingen
-accubak
-wielkastranden
en dan moet ik alle portieren en achterklep ook nog vervangen wegens roest.
En idd het volle pond MRB maar dat heb ik er wel voor over.

Jouw orion was een knap ding , had jij niet dat opel computertje er in gebouwd?
 
Inderdaad, ieder zijn smaak. De mijne is het niet maar uit je post blijkt wel dat je erover nagedacht hebt. Originele spullen en periode in tijd correct.. spreekt voor je in het voordeel. (y)

Misschien kiezen voor een wrap ipv verf? Kostentechnisch, tov wat je er nu in investeert, misschien niet heel veel meer..

Voor wie vanavond naar de EMWoordwisselavond gaat: Veel plezier(y)
 
Hoe was de EMWoordenwissel? Helaas was ik niet echt fit dus heb ik dit moeten missen.

Gaan er nog meer EMWers richting de Yue Loong?
 
Terug
Bovenaan