Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Sta je binnen bij Hyundai-garage F. v.d. Heijden in Volkel, zie je ineens deze Pony:

In nieuwstaat, met 60.000 kilometer op het klokje. Elk jaar getectyleerd. Destijds nieuw geleverd door dit bedrijf. Vervolgens mocht ik even mee naar achteren lopen, om dit te aanschouwen:

Jazeker, een heuse Pony Pick-up. Vroeger serviceauto van dit bedrijf geweest. Hij verkeert momenteel in de afrondende fase van een restauratie.

grensrijder zei:
Sta je binnen bij Hyundai-garage F. v.d. Heijden in Volkel, zie je ineens deze Pony:

In nieuwstaat, met 60.000 kilometer op het klokje. Elk jaar getectyleerd. Destijds nieuw geleverd door dit bedrijf. Vervolgens mocht ik even mee naar achteren lopen, om dit te aanschouwen:

Jazeker, een heuse Pony Pick-up. Vroeger serviceauto van dit bedrijf geweest. Hij verkeert momenteel in de afrondende fase van een restauratie.

Heel gaaf (y)

Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt!
De C5 gaat weg!

Hierbij alvast de foto's van m'n nieuwe aanwinst.

Volvo S40 2.0 16V 1997

ww56.jpg

ovoe.jpg

Hu??? Sla je mijn suggesties nou in de wind? Dit is wel heel anti-EMW, hoor! o_O

Na m'n C5 ervaring, eerst maar eens probleemloos rijden.
Dan zien we wel weer verder.

Overigens is het uniek dat deze auto afkomstig is van z'n eerste eigenaar, die erg zuinig is geweest op deze auto, daarom ziet hij er dan ook nog zo mooi uit.

grensrijder zei:
Oh ja, en ONK natuurlijk. Dat is voor sommige mensen ook van levensbelang.

Ik doelde uiteraard op de Nederlandse fabricage.

Matrancho zei:
Na m'n C5 ervaring, eerst maar eens probleemloos rijden.

Hm, een vroege S40 is dan niet het eerste wat bij mij op zou komen. Maar dat kan aan mij liggen :)

Veel Volvo ervaring bij m'n broer.
Vandaar dat ik toch voor Volvo heb gekozen.
Een vroege is puur toeval.
Ik zocht puur een S40 die er nog goed uitzag en ook nog een 2.0 liter aan boord had.
Ik zocht ook naar een auto waar ik niet veel hoefde bij te leggen, omdat dit gewoon nog 4 jaar te vroeg is
in m'n planning. De C5 had eigenlijk 7 jaar moeten blijven, maar dat zijn er uiteindelijk 3 geworden.
Dit is even een tussen oplossing.
Gaat de S40 zich goed gedragen, kan het zelfs zo zijn dat hij nog een poosje blijft!
Ik vindt het stiekem toch wel een heel mooie auto! :LOL:

Overigens staan er best nog wel leuke EMW auto's te koop bij het bedrijf waar de S40 te koop stond.

Geweldig, die Hyundais Pony, hier zou die koperkleurige die onlangs boven water kwam prachtig bij passen, hulde voor deze dealer!

Hé, nog een Nedcar-product bij de club.:D Leuke S40 hoor, en die spatbordverbreders alleen vóór zijn best wel EMW.:T Kleurtje mag er ook wezen.(y)

Ik moest trouwens nog aan je denken, want bij de Koopjeshal Uden lagen enorme Nissan-reclameborden in drie maten. Volgens mij goedkope Chinese namaak, want het 'verchroomde' kunststof zag er niet bepaald strak uit.

@Matrancho: gefeliciteerd, mooie auto!:D
@Grensrijder: bijzondere spots! Die zwarte Pony is toch de faceliftversie van de eerste generatie? Staat er nog meer bijzonders behalve deze twee exemplaren? Want dan zou het bijna een geschikt adres voor een (tussenstop bij een) volgend evement kunnen zijn.

@PR74: het is een donkerblauwe, volgens mij dezelfde kleur als de Stellar van Wouter82. Ik zou toch niet van een facelift willen spreken. De auto laat van binnen en van buiten een totaal ander design zien. Het leuke spul bij dit bedrijf beperkt zich tot deze twee Pony's, die allebei aan de historie van de garage gerelateerd zijn. De directeur gaf aan niet de behoefte te voelen meer oude Hyundai's te gaan verzamelen.

Ooh, die Pony pick-up is wel gaaf zeg! Zulke pick-ups zie je alleen nog maar in Zuid-Europa!

Die S40 hierboven bevalt me ook wel. Lijkt me een fijne auto. En ze kosten niet veel meer.
Overigens zag ik op FB een lichtblauwe Xantia break uit 2000 voorbijkomen. Nog geen 2 ton op de teller en nog een ruime APK, en toch maar 1000 euro. ik kijk regelmatig op Marktplaats en het verbaast mij steeds weer dat VW's zo bizar veel duurder zijn dan de rest.

grensrijder zei:
@PR74: het is een donkerblauwe, volgens mij dezelfde kleur als de Stellar van Wouter82. Ik zou toch niet van een facelift willen spreken. De auto laat van binnen en van buiten een totaal ander design zien.

Ik zou het meer een gemoderniseerde nieuwe carrosserievariant noemen. Onderhuids is eigenlijk alles hetzelfde en volgens mij zijn ook de voorste carrosseriedelen gewoon uitwisselbaar.

Ik heb als jong ventje vaak zat in zo'n Pony gereden, heerlijk wagentje. Motorisch geweldig betrouwbaar.

Vond ook nog een foto als bewijs. Dit was een 1.5 GL.

558416_539364379468345_130474585_n.jpg

Gewoon nog een chique uitvoering ook van zo'n FSO! Ziet er niet slecht dat interieur.

Die Polonez was indertijd best wel een origineel vormgegeven auto...

34h9ueo.png

Design stamt van niemand minder dan Giorgetto Giugiaro (y) (waarschijnlijk een door Fiat afgekeurd ontwerp)
Grappig detail: in 1978 was dit de enige Oost Europeese auto die aan de US-crashtest criteria voldeed.

Matrarancho zei:

Ik heb even een screenshot gemaakt van deze foto die op het foto-account van Matrarancho stond. Ik kon hem namelijk niet linken. Ik was echter wel erg nieuwsgierig, want heb ik nu een paar dagen geleden een forumlid gespot?

Matrancho zei:
Mooie actie foto!! (y)

Bedankt, ik vond hem zelf eigenlijk iets te wazig, maargoed ;). De foto is dan ook geschoten vanaf de passagiersstoel uit een bewegende auto... Misschien is EasternBloc er blij mee?

D' oh zei:
Matrancho zei:
Mooie actie foto!! (y)

Bedankt, ik vond hem zelf eigenlijk iets te wazig maargoed. De foto is dan ook geschoten vanaf de passagiersstoel uit een bewegende auto... Misschien is EasternBloc er blij mee?

Ik ben zo vrij geweest de foto per mail naar EasternBloc te sturen. :cool:

Die heb ik volgens mij ook wel eens zien rijden. Niet zo gek, want EasternBloc woont vrijwel om de hoek...

Ik wou al een tijdje kijken op de website van EMW, maar hij doet het bij steeds niet. Hoe komt dat?

Ardym zei:
Ik wou al een tijdje kijken op de website van EMW, maar hij doet het bij steeds niet. Hoe komt dat?

Tja, als we dat wisten dan zou de site onderhand wel weer werken ;) We zijn bezig met een nieuwe website maar ook die is nog niet helemaal gebruiksklaar. Excuses voor deze digitale tekortkoming...

Hoi allen,

Ben inderdaad niet heel actief geweest tot nu toe... Gaat verandering in komen! Leuke posts hier.

@ D' oh leuke spot van 'onze' RHD Jaguar Sovereign 4.0 Insignia. Een paar weken geleden konden we het niet laten om op-en-neer te vliegen naar Zuid-Engeland voor nog een XJ40. In dit geval een Daimler Double Six Insignia, eveneens 1993. Insignia is overigens een limited edition, hier zijn er in totaal plusminus 300 van gemaakt.

Enne.. de witte Favorit Estate is er nog! Samen naast nog een paar andere Oostblok-vriendjes staat deze lekker droog in een loods te wachten op wat aandacht. Deze Estate doe ik nooit weg! De HT-BZ-33 heeft alleen een klein motorprobleem dat volgend jaar opgelost moet worden.

Wouter82 zei:
Ardym zei:

Tja, als we dat wisten dan zou de site onderhand wel weer werken ;) We zijn bezig met een nieuwe website maar ook die is nog niet helemaal gebruiksklaar. Excuses voor deze digitale tekortkoming...

Het duurt niet lang meer! :)

EasternBloc zei:
Enne.. de witte Favorit Estate is er nog! Samen naast nog een paar andere Oostblok-vriendjes staat deze lekker droog in een loods te wachten op wat aandacht. Deze Estate doe ik nooit weg!
Goed zo (y). Altijd als ik langs de parkeerplaats rij kijk ik even of er een van jou staat, maar de laatste tijd zie ik ze eigenlijk niet. Ik vind dit wel een gaaf ding, maarja, wat moet ik in hemelsnaam met twee auto's als student (+ geen ruimte) :rolleyes:.

Dat is vreemd, ik ontvang een brief van de belastingdienst dat de grijze Charmant van 04-01-1988 per 04-01-2014 26 jaar geleden is toegelaten en daarom vrijstelling MRB krijgt. Met de oude regeling zou dat toch pas 04-01-2015 zijn? Want 1988 is 27 jaar oud voordat je vrijstelling MRB.

Rare jongens daar. Sowieso als je 3 maanden vantevoren al brieven gaat sturen terwijl die oude regeling misschien/waarschijnlijk wel komt te vervallen per 1 januari.

Terug
Bovenaan