Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Foto800-MW4JPV7P.jpg

Deze Cuore ziet er prachtig uit, een echte EMW :D

Foto800-K8V6G66L.jpg

Mooie Yugo zie je toch ook niet elke dag, ook een echte EMW

Foto800-NSDJFYLL.jpg

Schitterende Skoda echt een snoepje.

Foto800-G4RZM7G7.jpg

Wat een mooie ascona (y)

Jullie hebben duidelijk genoten :D

Geweldig weekend geweest zo te zien! Denk dat ik volgend jaar ook maar eens een EMW-meeting ga bezoeken met de Concerto...

Wat veel leuke en goede foto's! Dit is wel mijn favoriet denk ik :)
Foto650-RLMOFDEU.jpg

Eddy C zei:
Ik weet nu dat de Dacia Duster al in de jaren 80 in UK werd verkocht (bij ons als Aro).

Dat vond ik ook een ontdekking ja. Evenals hoe fijn een BX rijdt, hoe een gemummificeerde rat er uit ziet, hoe idyllisch een autobedrijf kan zijn (zie foto), hoe een 305 uit het motorblok kan roken, hoe EMW'ers trachtten hun auto aan de man te brengen, hoeveel de kerktorens in Noord-Limburg op elkaar lijken, hoe Bennie Jolink en Chriet Titulaer een latenightshow doen, hoe je voor 19 man kookt en nog veel meer :LOL:

300ZX Z31 zei:
Geweldig weekend geweest zo te zien! Denk dat ik volgend jaar ook maar eens een EMW-meeting ga bezoeken met de Concerto...

Wees welkom! (y)

Hier nog wat foto's van mijn kant.:)

p.s. Is er wellicht een mogelijkheid om het filmmateriaal van zondag per WeTransfer o.i.d. aan de deelnemers te doen toekomen? Lijkt me erg leuk om dat nog eens terug te zien!

wat voor model is deze?
10042979023_9ebb7f2527_o.jpg

Jij is wel superschattig, en wat zal je het warm krijgen tijdens een zonnige dag.​

Een Messerschmidt uit de jaren vijftig.

[size=x-small]p.s. je kan de foto ook in een kleiner formaat invoegen, bij "more ways to share" formaat 800 x 600 kiezen. Edit: dat kon net nog niet, nu wel.;)[/size]

929V6 zei:

p.s. Is er wellicht een mogelijkheid om het filmmateriaal van zondag per WeTransfer o.i.d. aan de deelnemers te doen toekomen? Lijkt me erg leuk om dat nog eens terug te zien!

Ja, dat lukt wel! Ik zal er van het weekend eens mee aan de slag gaan.

grensrijder zei:
929V6 zei:

Ja, dat lukt wel! Ik zal er van het weekend eens mee aan de slag gaan.

Tof! (y)

Audi80Coupé zei:
Mooie plaatjes! Die 100 Ascott hoort er natuurlijk niet bij, wat is daar nou merkwaardig aan? ;)

Je heb ook gewoon waardige merken, en die zijn gelukkig ook van harte welkom bij de club. Ook mijn Golfje is natuurlijk eigenlijk veelste courant voor deze club. We hebben dit weekend wel bewezen dat het uiteindelijk gaat om mensen en interesses, zowel op automobiel gebied als ver daarbuiten. Je weet zelf haast onmiddellijk of deze club je past, ongeacht wat je rijdt. Elk Merk Waardig. Punt uit...

ziet er netjes uit... koplamp Links zit er niet helemaal strak in, lijkt het wel.. schade?

Tja, is dit nu, gezien staat en km.stand, 1850 euro waard of toch een beetje te duur?
Ik neig zelf naar het laatste..

Durashift zei:
ziet er netjes uit... koplamp Links zit er niet helemaal strak in, lijkt het wel.. schade?

Tja, is dit nu, gezien staat en km.stand, 1850 euro waard of toch een beetje te duur?

Als je in de markt bent voor een Montego zou ik deze nemen. De beste Estate-uitvoering die je kan vinden en dan ook nog in deze staat... Dit is echt zeldzaam.

Eddy C zei:
rzasa zei:
Ik zal jullie vanavond verslag uitbrengen.

Nou word ik zowaar nieuwsgierig.

Ben wezen kijken en rijden vandaag.
Als je hem ziet is het echt wow! De auto heeft nog nooit regen gezien denk ik, en zon ook nauwelijks. Alle plastic lijsten zijn nog echt ZWART, ook de lak is nog perfect.
Op 3 punten zit er echter toch wat roest. Dat kon ook bijna niet anders. Niks ernstigs hoor, maar je moet het wel in de gaten houden. (ietsje op een deur, ietsje op de rand van het achterspatbord. Onderaan een dorpel op de hoek achter.)
Hemeltje hangt helaas.
Voor de rest is het echt Engels. Leuke jank in de motor, de versnellingspook staat lekker te tikken.

Maar ik denk toch dat het niet iets voor mij is. Qua looks zeker, qua rijden, mwoah. Qua ruimte viel het ook ietsje tegen.

Als ik morgen een bod zou uitbrengen, zou dat 1400 euro zijn, maar ik denk toch dat ik de R21 hou, dat is echt wel meer auto en ik weet wat ik aan hem heb. De Rover is echt een auto voor erbij, niet voor dagelijks 200 kilometer denk ik bij nader inzien.

En als je in de markt bent, kopen inderdaad. Zoiets komt nooit meer voorbij.

Velgen als nieuw, banden als nieuw, auto als nieuw op die puntjes na.

We kijken rustig verder.

Mooi verhaal over de Rover. De zit achter het stuur is inderdaad wennen. Instappen is krap.
Maar als je eenmaal zit, dan zit je ook prima, en houd het het lang vol. Bij de Rover 820 is het eigenlijk niet anders, hoewel ik de Montegostoelen fijner vind.

Overigens is mijn C15 weer voor een jaartje voorzien van een geldig APK keuringsbewijs.

MaestroHLS zei:
Durashift zei:

Als je in de markt bent voor een Montego zou ik deze nemen. De beste Estate-uitvoering die je kan vinden en dan ook nog in deze staat... Dit is echt zeldzaam.

Helaas ben ik dat niet. Ben met je eens dat het een zeldzaamheid is.

@rzasa: Met de R21 zal het ongetwijfeld comfortabeler zijn om dagelijks 200 km af te leggen. Bovendien, ik vind het ook wel zonde om daarvoor de Montego te gaan 'mis'bruiken.. Dan schiet zo'n lage kilometerstand al rap omhoog en zie je na een jaar, ondanks goed onderhoud, al snel de gebruikssporen van dagelijks intensiever gebruik.

Nee, als die auto altijd binnen heeft gestaan.. zou die dat bij een nieuwe eigenaar ook moeten doen.. Mooi stallingsproject;)

Ik ontdek net deze thread, ziet er leuk uit!
Heb ook geprobeerd de EMW-site te bekijken, maar krijg deze melding: Waarschuwing- Deze site bezoeken kan schade toebrengen aan uw computer!
Ik heb 2 klassiekers, een Alfa Romeo Spider uit '86 en een Seat Ronda uit '85

Welkom Fura Spider.

Foutmelding op EMW site is bekend. Wordt aan gewerkt.

Lees dit topic door en je bent volledig op de hoogte van wat EMW doet, gedaan heeft en jou kan bieden voor een lidmaatschap.
Een Seat Ronda pas natuurlijk prima in de clubcollectie ;)

Heb je ook nog een Fura gereden?

Dat was mijn eerste auto, een lichtblauwe uit '85.
Dan spreek ik wel over 1996.. :rolleyes:

ow ja, als jij een facebook account hebt.. dan kan je daar ook in contact komen met EMW.

Durashift zei:
Heb je ook nog een Fura gereden?
M'n eerste auto was een Fiat 127 uit 1978, daarna heb ik een Seat Fura gereden (1985-1987)
Het was een zilvergrijze 5-deurs versie.
Sindsdien overigens het merk Seat altijd trouw gebleven :)

Heeft die Ronda niet hier op het forum gestaan bij de bijzondere tekoopstaande klassiekers? Ziet er goed uit! Je moet volgend jaar maar eens een keertje langskomen :) (y)

Wat een prachtige Ronda zeg! Goed om te zien dat die in liefhebbershanden terecht is gekomen. Een Exeo vind ik eigenlijk ook al best EMWaardig.:)

Geweldige EMW-Seats!(y) Met name die Ronda zou ik heel graag eens willen ontmoeten!

Wouter82 zei:
Heeft die Ronda niet hier op het forum gestaan bij de bijzondere tekoopstaande klassiekers?
Zou heel goed kunnen, ik heb hem sinds begin augustus ;)

929V6 zei:
Wat een prachtige Ronda zeg! Goed om te zien dat die in liefhebbershanden terecht is gekomen. Een Exeo vind ik eigenlijk ook al best EMWaardig.:)
Dan heb ik (de Spider buiten beschouwing gelaten) dus 2 EMW-waardige 4-wielers :cool:

Wouter82 zei:
Ziet er goed uit! Je moet volgend jaar maar eens een keertje langskomen :) (y)
Ben ik zeker van plan, lijkt me ook leuk om jullie EMW-bolides te bekijken...

Hoi Allemaal,

Zo te zien hebben jullie een leuk EMWeekend gehad...op naar de volgende bijeenkomst dus :)
Hier weer een bericht van mijn kant.
Deze keer ben ik bezig geweest met het oude 626 sedannetje, die er nog wat zielig bij stond.
De auto is gisteren op de brug geweest, en beoordeeld.
Ondanks dat het niet moeders mooiste is, was het zeker de moeite waard om de belangrijkste gebreken even te gaan fixen.
Er hangt nu een nieuwe uitlaat onder, de handrem werkt weer fatsoenlijk en het enige dat nog noodzakelijk is voor de APK, is het vervangen van de stabilisator stangen. Rechtsvoor is er eentje gebroken, dat geeft een vervelend kabaal.

De auto blijkt van onderen uitzonderlijk goed geconserveerd te zijn, waarschijnlijk dankzij de goede zorgen van de vorige eigenaar(en).
Nu nog een APK dus en we kunnen weer twee jaar de weg op. Nu maar hopen dat die achterlijke plannen van het kabinet niet teveel dwars liggen :)

tot slot een klein fotootje van de werzaamheden.
groetjes
Martijn
1383055_536316143106502_169046335_n.jpg

Fura Spider zei:
Wouter82 zei:
Ziet er goed uit! Je moet volgend jaar maar eens een keertje langskomen :) (y)
Ben ik zeker van plan, lijkt me ook leuk om jullie EMW-bolides te bekijken...

Dat kan zelfs dit jaar nog...
Volgende maand ALV .
...en begin december toch nog een beurs in de Flowerdome?

Ik had dus dezelfde kleur Fura maar met 2 portieren minder (y).

Nou, om aanwezig te kunnen zijn bij een ALV moet je toch echt lid zijn, lijkt me. Maar in Eelde staan we dit jaar inderdaad weer!

klopt, maar voorgaande jaren werd er altijd een activiteit gekoppeld aan de ALV..
Dus.. tijdens het formele ALV gedeelte kan Fura ff op de parking de auto's bewonderen en de rest van de dag als introducé meemaken..

Overigens, als het bestuur de actie inzet 'laatste 2 maanden 2013 gratis als je voor 2014 lid wordt' kan het ledental tijdens de ALV nog verhoogt worden op de begroting 2014 ;)

Ik had toch gelijk (volgens de RDW althans):

Datum tenaamstelling 05-10-2013

Terug
Bovenaan