Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik dacht ik scroll de Staalgevoel even door om een indruk te krijgen. Op hoog tempo, niets lezend. Dat was een minuut geleden en ik ben nog steeds bezig, wat een tekst! Hiermee moet men wel even vooruit kunnen. Goed gedaan PR!

Hm. Wat te plaatsen. Deze wil ik nog wel eens:

640px-Honda_Quint_Integra.jpg

Of gewoon de vijfdeurs, vind ik eigenlijk mooier:

6061529576_b96cc7ac4e_z.jpg

Wat leuk dat die dame van een gemeente verder met haar toffe auto's lid is geworden.
WP_000180.jpg

En wat jammer dat ik bij het volgende evenement wéér afwezig ben (vakantie) ...

So far, so good. Ik zie potentieel voor een rode pagina. :p

Hé, dat is gek. Mijn plaatje werkt niet meer? Een andere dan.

3052729680_709e9155e6.jpg

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/toyota/tercel-13-coupe-de-luxe-belastingvrij-1981/2966710
image.php

image.php

Als ik me niet vergis staat er nu zo eentje, ook rood, op Marktplaats. Onlangs is die nog gepost in het 'te koop topic' hier.

edit: wat is die Cervo voor iets? Een kruising tussen een Suzuki GX100 (hoe heet die, met de motor achterin) en een Nissan Cherry?

Barri zei:
edit: wat is die Cervo voor iets? Een kruising tussen een Suzuki GX100 (hoe heet die, met de motor achterin) en een Nissan Cherry?

Volgens mij is het een gerebadgede Suzuki en de opvolger van de SC100. Ik vind hem lekker eigenwijs en die B-stijl doet mij denken aan de DS3.

Eddy C zei:
Barri zei:

Volgens mij is het een gerebadgede Suzuki en de opvolger van de SC100. Ik vind hem lekker eigenwijs en die B-stijl doet mij denken aan de DS3.

De SC100 heette in Japan ook Cervo.

Van de week in mijn stal, een leuke EMWling:

Fiat Uno bj 1993 met elektrische ramen :-) Best nog een aardige auto met lichtmetalen velgen en een APK tot november :-) Foto's volgen.

Groet Paul

Ah, we zitten in het grensgebied van rood. Dan kan ik meedoen :)

custom06klein.jpg

En grensrijder, ik vermoed dat de clou met de hond nog niet duidelijk is, vandaar:

hondbmw.png

;)

@Matrancho: Die Ami is nooit rood geweest. Hij was beige maar is overgekwast met menie, of althans iets in die kleur. *-) Op de a-stijl en op het dak zie je het beige alweer 'winnen'.

Vooruit, tot nu toe vermeed ik hem bewust maar op deze pagina mag mijn importhok bij nader inzien niet ontbreken. :D

6126883094_0ecef9e101_z.jpg

Nog een klein maandje, dan mag ik weer van mezelf...

MWH zei:
Vooruit, tot nu toe vermeed ik hem bewust maar op deze pagina mag mijn importhok bij nader inzien niet ontbreken. :D

Nog een klein maandje, dan mag ik weer van mezelf...

Die recente kentekenplaat is deze dame per direct vergeven, wat een prachtige auto. Heerlijke combinatie qua kleur, velgen, zwarte spoiler, zijruit in D-stijl enz... Echt mooi! (tu)

Die zaten er al onder. Ik vind dat ze nog precies kunnen. Het is maar 15 inch, hoor. Kwam in die tijd vaker voor. De wielen die jij afbeeldt zijn niet origineel voor een 1800Ti; ze horen bij een 1600. Hieronder een - uiteraard rode - Ti op het originele spul:

Reliant_Scimitar_SS1_side.jpg

@grensrijder:

Altijd een lastig dilemma: Wat hoort, wat kan of wat vind ik zelf mooi? Het blijft altijd een persoonlijk verhaal. Ik vind zelf de 'plain and simple' velgen uit mijn voorbeeld het beste passen bij het design van de Scimitar SS1. Als dat niet samengaat met de technische specificaties van het betreffende model en motorisatie (remkoeling of formaat remschijven) dan moet je andere keuzes maken. Als de kleinere, originele (1600) velgen geen technische nadelen hebben op de 1800 Ti, zouden deze mijn keuze zijn. Ieder zijn eigen ding, en dat maakt de hobby leuk en gevarieerd.

smarter zei:
@grensrijder:

Altijd een lastig dilemma: Wat hoort, wat kan of wat vind ik zelf mooi? Het blijft altijd een persoonlijk verhaal. Ik vind zelf de 'plain and simple' velgen uit mijn voorbeeld het beste passen bij het design van de Scimitar SS1. Als dat niet samengaat met de technische specificaties van het betreffende model en motorisatie (remkoeling of formaat remschijven) dan moet je andere keuzes maken. Als de kleinere, originele (1600) velgen geen technische nadelen hebben op de 1800 Ti, zouden deze mijn keuze zijn. Ieder zijn eigen ding, en dat maakt de hobby leuk en gevarieerd.

Ik vind die 1600-wielen veel te ielig voor een sportwagen en het spakenspul te Duits, te druk. Wat er nu onder zit, past er mijns inziens perfect bij, vanwege de kantige vormen.

grensrijder zei:
Ik vind die 1600-wielen veel te ielig voor een sportwagen en het spakenspul te Duits, te druk. Wat er nu onder zit, past er mijns inziens perfect bij, vanwege de kantige vormen.

Wat betreft het spakenspul ben ik het zeker met je eens, dat breekt het totaalplaatje alleen maar af. Ik blijf er wel bij dat ik de standaard 1600-wielen echt prachtig vind onder dit model. Meer heeft ie volgens mij niet nodig.

Jouw huidige velgen zijn zeker niet storend, maar ik heb nou eenmaal zelf altijd het beeld van dit model i.c.m. de oorspronkelijke (1600) wielen voor me. Ergens op de persoonlijke harde schijf in mijn hoofd staat die combi opgeslagen als dé combinatie op dit model.

Ik ben nu zo'n 1,5 jaar in het bezit van een MR2 en heb in die tijd slechts een stuk of zes/zeven andere MR2's gezien. Geen idee of dat hem enigszins 'EMWaardig' maakt maar omdat de hele pagina al zo rood is voeg ik de mijne ook maar even toe... ;)

Als we dan toch met rode auto's bezig zijn, dan mag de mijne er ook wel tussen staan.
Het is dan wel geen EMW-bolide, maar wel de EMW-penningmeester-bolide:}

DSC00358.jpg

D' oh zei:
Ik ben nu zo'n 1,5 jaar in het bezit van een MR2 en heb in die tijd slechts een stuk of zes/zeven andere MR2's gezien. Geen idee of dat hem enigszins 'EMWaardig' maakt maar omdat de hele pagina al zo rood is voeg ik de mijne ook maar even toe... ;)

Als die Scimitar op deze pagina mag, mag jouw fraaie MR2 dat ook! Ik zie wel wat gelijkenissen in de vorm.

D' oh zei:

Heb ik ook nog ooit een gehad, maar dan een zwarte. Mag dus niet op deze pagina.

Om deze rode pagina verder te completeren. In deze Rover heb ik als kind van 1978 tot 1985 op de achterbank rondgereden, de 18-HS-57:

3792410865.jpg

Mijn moeder sprak de wijze woorden: Van het rijden in een rooie Rover hou je geen rooie cent meer over.

Terug
Bovenaan