Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Zijn er zelfs twee Zastava's gered in korte tijd? :O Hulde! Leuke Yugo, de verkoopster was zo te horen veel sympathieker dan die van de sloperijen, ook qua vraagprijs.

*edit: als EMW-ling een Concerto 1.8 TD, die was écht gelijk aan de Rover 200.

f_1178702_1_1173287722.jpg

Leuk jongens, dat die Yugo gered is! Geniaal karretje :) En ik wil 'm best een keer naar Alkmaar of Joegoslavië rijden hoor, als dat van me verlangd wordt. Zo'n clubliefde heb ik dan wel weer :)

@ Mazzeltsov: Mooi, Alkmaar lijkt me een leuke uitdaging om eens mee te starten!! (:B

Geweldige aktie! (tu) Die Yugo ziet er prima uit, het mooie interieur en de originele dealersticker en smeerkaartje maken het plaatje compleet.

Als je snel kijkt (met name schuin van achter) heeft Giugiaro het Golf 1 ontwerp destijds gewoon 2x verkocht...

Opgehaald1_zpsb885e8a5.jpg

Zo voel ik me in ieder geval weer iets minder bezwaard als EMW lid met een Golf. ;)

ZDRIE zei:
Voel je niet bezwaard Smarter jouw Golf is een topper en een geheide klassieker (tu)

En dus totaal niet EMW... :T

Maar dat geeft niet, Smarter, want je hebt het autohart op de juiste plaats zitten! (tu)

grensrijder zei:
ZDRIE zei:
Voel je niet bezwaard Smarter jouw Golf is een topper en een geheide klassieker (tu)

Maar dat geeft niet, Smarter, want je hebt het autohart op de juiste plaats zitten! (tu)

Dat m'n Golf niet bepaald EMW is hoeft niemand uit te leggen. Met de laatste zin geeft grens precies aan waar het om gaat bij EMW.

Ik zeg het nog één keer: die Yugo is een briljante aanwinst! Helemaal niets op af te dingen, alles klopt! :-D

simca1006 zei:
Tuurlijk!

Eigenlijk gek... toen we in 2009 op de beurs in Bleiswijk stonden als presentatiedebuut hadden we in allerijl, net Idranor gered, een Mzda 323 geregeld voor de stand. De auto was dof en ongepoetst. Na een uurtje of 2 poetsen leek hij te kleuren en werden plannen gesmeed om deze auto te adopteren met een paar EMW-ers. Dat lukte toen niet en nu.... sinds reddingsoperatie Croma lukt het wel. Eerst de Croma met 6 man, daarna de Mitsubishi Galant door grensrijder en mij. Nu de Yugo door grensrijder met support van mij en de Mazda 1300 door anderen.
Gaat allen zo door en voor diegene die dit nog niet gedaan heeft kan ik alleen maar zeggen:"Doen!".

Hoe zou het eigenlijk met die 323 zijn? Degenen die m kochten zeiden m wel op te willen gaan knappen maar het zou me niets verbazen als die projectje gestrand is geraakt... Het was wel een leuk ding!

Ik begreep dat er gisteren ook nog een Peugeot 204 gered is! Drie auto's op één dag, niet te geloven.

smarter zei:
grensrijder zei:
ZDRIE zei:

Dat m'n Golf niet bepaald EMW is hoeft niemand uit te leggen. Met de laatste zin geeft grens precies aan waar het om gaat bij EMW.

Beetje plagen mag wel, toch?

Het is dat ik met mijn werk situatie en mijn pas gekochte huis nog niet mijn droom van een Ascona C heb kunnen waarmaken anders had ik er al een gehad en was ik zowiezo lid geworden.

@Robert: ik weet het niet zeker, maar dacht een keer een actueel fotootje van je 323 voorbij hebben zien komen op het forum, enkele maanden geleden.

Leuke actie heren, echt een inmiddels zeldzame en bijzondere auto! Ik moet bij een Yugo altijd denken aan Amerikaanse films en series, daar werden ze vaak afgezeken... de film Dragnet bijvoorbeeld.

ProThijs zei:
Het is dat ik met mijn werk situatie en mijn pas gekochte huis nog niet mijn droom van een Ascona C heb kunnen waarmaken anders had ik er al een gehad en was ik zowiezo lid geworden.

Ook zonder die Ascona mag je lid worden! Aan jouw posts te zien deel jij ons gedachtengoed helemaal. (tu)

@ Grensrijder, ik word liever lid met een auto dan zonder een auto. Plus ik heb het nadeel dat veel activiteiten op een zaterdag zijn en dan is het werkdag voor mij, op dezelfde manier als smarter!

Je kan ook iets van 'sympatisant' worden ofzo. Moet ik ook nog steeds doen. Want met een Kever, Golf en een 14% bijtelling-leaseauto kan ik natuurlijk geen lid worden ;)

Barri zei:
Je kan ook iets van 'sympatisant' worden ofzo. Moet ik ook nog steeds doen. Want met een Kever, Golf en een 14% bijtelling-leaseauto kan ik natuurlijk geen lid worden ;)

We hebben ook donateurschap, maar je moet gewoon lid worden! Mocht je dan toch een keer tijd hebben dan kun je gewoon even langs een evenement komen. En dan parkeer je gewoon uit zicht :D
Wat mij betreft is iemand met de juiste instelling maar zonder echt leuke auto waardevoller dan iemand met een geweldige auto maar zonder de juiste instelling.

Ik kwam net nog een fraaie witte raaf tegen:
https://www.leboncoin.fr/voitures/434230047.htm?ca=8_s
498313017821695.jpg

Nu is een r19 txi al behoorlijk bijzonder, in deze Albertville-uitvoering helemaal!

ProThijs zei:
@ Grensrijder, ik word liever lid met een auto dan zonder een auto. Plus ik heb het nadeel dat veel activiteiten op een zaterdag zijn en dan is het werkdag voor mij, op dezelfde manier als smarter!

Evenementen op zondag hebben we geprobeerd, maar dan viel de opkomst telkens tegen.

Volgens mij had ik hier nog niet gereageerd, maar wat een briljante reddingsacties dit weekend!(tu) En die kleurstelling van het interieur van de Yugo is werkelijk geniaal!

Ik lees net dat Achmea een autoverzekering aanbiedt die ook het verhuren van je auto dekt (oftewel: meerdere bestuurders). Ik herinner mij dat dit het grootste issue was destijds bij de aanschaf van de forum-BX, waarom die toen niet doorgegaan is.

Klassiekerrijder zei:
Leuke actie heren, echt een inmiddels zeldzame en bijzondere auto! Ik moet bij een Yugo altijd denken aan Amerikaanse films en series, daar werden ze vaak afgezeken... de film Dragnet bijvoorbeeld.

Of de film "Drowning Mona", erg leuke film! Waarin erg veel Yugo's te zien zijn maar ze niet echt worden afgezeken. Er wordt uberhaupt niet echt over gesproken, ze zijn er gewoon.

images

Ik keek trouwens laatst Die Hard with a Vengeance, waarin Bruce Willis en Samuel L. Jackson op een zeker moment ook in een Yugo rijden. Daar zijn ze niet erg positief over het wagentje...

dhv011233c37.6417.jpg

Oh nee, zo vatte ik het ook niet op. Ik gaf alleen maar een toelichting.

Straks wordt de Yugo nog een hype! *-)

grensrijder zei:
smarter zei:
grensrijder zei:

Tuurlijk mag dat, we moeten onszelf zeker niet te serieus gaan nemen. Jouw opmerking kwam bij mij overigens geenszins als plagen over.

smarter zei:
grensrijder zei:
smarter zei:
grensrijder zei:

Tuurlijk mag dat, we moeten onszelf zeker niet te serieus gaan nemen. Jouw opmerking kwam bij mij overigens geenszins als plagen over.

Dan zal ik er volgende keer wat meer werk van maken. :D

De Lada was bedoelt voor straatfestivals maar deze act gaat uit ons repertoire.
de lada is dus nooit gebruikt voor voorstellingen.

Oke als zij het zeggen. B)

Maar leuk ding, zelfs nog heel klein beetje APK! Een goed pincet mee en je hebt iets bijzonders voor weinig! :-D

Ik vind 'm wel leuk om weer netjes te maken. Beetje poetsen, bumpers opknappen, deurstijlen weer zwart spuiten, nette dopjes eronder, randje van de motorkap ontroesten en weer wit spuiten.
Maarja, de straat staat al vol. En eerst de Kever maar 'ns doen...

Ik vind hem ook erg leuk, vreemd is alleen dat het kenteken begint met ZD, terwijl ze in de advertentie staat dat deze uit 1987 is.
Met afgebroken sleutel kan je toch met een schroevendraaier starten? Ben benieuwd wat er voor de apk aan mankeert...
Trouwens zou zo 1 nog handel zijn? Dus kopen voor €200 en dan netjes maken met nieuwe apk en dan €750 krijgen?

Jammer dat hij voor mij zover staat ( ruim 2 uur) ben wel benieuwd namelijk. Heb ook een beetje zwak gekregen voor dit model....8-)

@ Barri, zit even tussen 2 banen in en heb momenteel ookal 3 op de oprit. Daarbij is mijn vriendin niet enthusiast... :T

Barri zei:
Ik vind 'm wel leuk om weer netjes te maken. Beetje poetsen, bumpers opknappen, deurstijlen weer zwart spuiten, nette dopjes eronder, randje van de motorkap ontroesten en weer wit spuiten.
Maarja, de straat staat al vol.

Slechte smoes. Je zet 'm gewoon een straat verder.

@Wrangler: een Lada is wel handel, ja. Een net ding verkoop je rustig voor 1000, 1200 euro of misschien zelfs meer. Ideale winstpakker voor als je bijvoorbeeld tussen twee banen in zit.

Ik vind die Lada serieus leuk. Lees alleen in de advertentie dat hij gereserveerd is.

Niet zo gek, want hij is spotgoedkoop. Als wij die Yugo niet gekocht hadden, zou die ook allang niet meer te koop staan.

Is inderdaad weer verdwenen, ik zag het eerder wel staan. Geïnteresseerden: Wacht niet te lang!

Terug
Bovenaan