Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Als ik dit allemaal zo lees zijn er mensen die geld overhouden. Goed, in deze bittere tijden.:T

Joël D. zei:
grensrijder zei:
Wéér een reden om - net als ik enkele jaren geleden - van de ANWB naar de KNAC over te stappen: het magazine De Auto is voortaan samengevoegd met Carros. Beter gezegd: leden krijgen nu Carros met een KNAC-cover in de bus, acht keer per jaar. Een ijzersterke zet! (tu)

Zonde. Blad minder om te lezen. :(

Je bedoelt dat jij tot op heden én De Auto én Carros las?

grensrijder zei:
Wéér een reden om - net als ik enkele jaren geleden - van de ANWB naar de KNAC over te stappen: het magazine De Auto is voortaan samengevoegd met Carros. Beter gezegd: leden krijgen nu Carros met een KNAC-cover in de bus, acht keer per jaar. Een ijzersterke zet! (tu)

Dat zijn 2 nummers meer dan voorheen(tu)

grensrijder zei:
Joël D. zei:
grensrijder zei:

Zonde. Blad minder om te lezen. :(

Je bedoelt dat jij tot op heden én De Auto én Carros las?

Klopt. En de AW en YTM en we krijgen nog de AV en AR van een kennis. Genoeg te lezen dus. :T

Dat is het probleem. Dat heb ik niet. Dus meestal gaan al die blaadjes mee op vakantie naar ons appartement en lees ik ze daar bij gebrek aan internet. :T

Ik had al niet eens tijd om de AW te lezen, dus die heb ik opgezegd. Nu krijg ik nog blaadjes van de Skodaclub, de Fiatclub, de Peugeotclub en niet te vergeten Staalgevoel, ik weet niet wanneer ik t allemaal moet lezen... *-) En eigenlijk wil ik stiekem nog abo's op YTM en K&T...

Wat is een platte accu? Een prul van een accu die platgeslagen is?

Ik blijf lekker lid van de ANWB ondertussen, want dan kan ik maandelijks De Kampioen lezen. Met zo'n lijfblad blijft er niets meer te wensen over.

grensrijder zei:
De KNAC doet hetzelfde als de ANWB en heeft bovendien als voordeel dat je met meerdere kentekens per jaar geholpen wordt. Bij de ANWB houdt het na twee op en moet je dokken.
ANWB is op naam en tot 5 keer heb je recht op gratis hulp en daarna gaat het geld kosten.

michel1975 zei:
grensrijder zei:
De KNAC doet hetzelfde als de ANWB en heeft bovendien als voordeel dat je met meerdere kentekens per jaar geholpen wordt. Bij de ANWB houdt het na twee op en moet je dokken.
ANWB is op naam en tot 5 keer heb je recht op gratis hulp en daarna gaat het geld kosten.
en maximaal 2 kentekens dus.

michel1975 zei:
grensrijder zei:

Je hebt inderdaad recht op 5 keer gratis hulp, maar niet als je pech hebt met meer dan 2 auto's. Heb je pech met je derde auto dan houdt het op. Bij de Knac blijven ze je wel helpen.:)

Phoenixrood74 zei:

Ik blijf lekker lid van de ANWB ondertussen, want dan kan ik maandelijks De Kampioen lezen. Met zo'n lijfblad blijft er niets meer te wensen over.

Wat een fantastisch blad de Kampioen. Ik ben niet de enige op mijn adres die ANWB lid is dus 2x de Kampioen. Maar gelukkig kan het snel bij het oud papier.
Trouwens ik ben Gold member, welke edelmetalen hebben jullie van de ANWB? Ik ben sinds 2001 lid. Bij mij thuis is er ook een Platina member.

Phoenixrood74 zei:

Nee, een accu met plat water in plaats van accuwater.

Anwb met woonplaatsservice is voor mij goedkoper. Lang gelden trouwens dat ik ze heb moeten bellen. Laatste keer was jaren terug toen de verkeerde lampen gingen branden bij de Alfa 33, massaprobleempje (weet je wat dat is, PR74?).

Alleen Sonja Bakker kan deze betalen. Kleedt wel slank af, dat wit.

https://montagna.nl/Showroom-Klassiek/Alfa-33-13V/index.html
alfa-33-13v-25.jpg

Werd op het 33 forum voor 2000 euro aangeboden.

rzasa zei:
Phoenixrood74 zei:

Nee, een accu met plat water in plaats van accuwater.

Anwb met woonplaatsservice is voor mij goedkoper. Lang gelden trouwens dat ik ze heb moeten bellen. Laatste keer was jaren terug toen de verkeerde lampen gingen branden bij de Alfa 33, massaprobleempje (weet je wat dat is, PR74?).
Ik weet in ieder geval dat 'massaprobleempje' fatsoenlijk Nederlands is.

Met een beetje geluk ben ik over twee weken wel een eind in de richting, maar toch nee. ;)

Dat is tevens de reden dat ik niet bij de nachtclubrit kan zijn (helaas, al was het maar om eens bij Stolze te komen). Mijn halfbroer gaat dat weekend definitief verhuizen naar Frankrijk, waar hij een camping (site vorige eigenaar) heeft gekocht. Als je het AD regio Utrecht hebt kun je er vandaag over lezen (of ik kan het artikel per pb sturen). ;) Ik moet in elk geval helpen sjouwen, en wellicht een lading/auto naar het zuiden rijden.

Mooie 33 voor Joël trouwens.

Deze wil ik toch even onder jullie aandacht brengen. Iemand behoefte om een Skoda Forman te redden? De staat is groezelig maar de prijs laag (denk dat je m voor 200 wel mee krijgt, zonder APK). Staat wel bij een sloperij, nog aan de goede kant van het hek maar dat zal niet lang meer duren. Technisch zou de wagen nog goed zijn, ik heb alleen kunnen constateren dat de motor direct loopt als je de sleutel omdraait, er voldoende profiel op de banden van de (originele?) lichtmetalen velgen zit en de middelste (heup)gordel achterin niet werkt.

iphone2013010.jpg

Joël D. zei:
Wel voor 2000 Euro, niet voor 5500.

Als je een 33 zoekt, kun je voor 5500 euro een geïmporteerde 1.3 met afgelezen kilometerstand kopen. Je kunt ook voor net geen 4.000 euro bij Beuk in Eemnes een 1.7 kopen met NAP en minder kilometers (27.500).

0221954996006.jpg

@929V6: goedgekeurd als verlateling?

Maar niet wit met zwarte bumpers ;). En ik zie flink wat kleurverschil aan de deur (al kan het ook aan de foto liggen, maar ik betwijfel het).

Die heb ik bekeken toen hij nog 1900 euro kostte. Ik werd er niet wild van. Krassen, deukjes en rottigheid. Waanzinnige prijzen voor een 33.

Van de eerste eigenaar, geboren in 1918. Tenminste, dat zegt de site van Beuk. Logisch dus dat hij krasjes en deukjes heeft, want als 75-plusser hoor je natuurlijk wel bij ieder ritje iets te raken.

rzasa zei:
Ja, ik ook. Dan weet je dus ook welk bedrag ze er op willen verdienen.

Nee, dat weet ik niet en dat weet jij ook niet. Een bedrijf moet namelijk een auto ook nog op de kleinste details in orde maken voor aflevering, anders gaat de klant weer zeuren. Dat kan aardig in de papieren lopen. Ik ken van dichtbij een voorbeeld van een nette en goed rijdende youngtimer die voor 1000 euro is ingekocht, die voor 10.000 euro te koop staat en waarop het bedrijf dan nog verlies gaat maken.

Ik snap dat natuurlijk Grensrijder. Maar ik vind de vraagprijs absurd voor deze basisuitvoering. Die witte SW 4x4 van een tijdje terug had een realistischer vraagprijs en was stukken unieker. Ik denk trouwens, afgaande op de advertentie van de Belgische verkoper dat ze weinig hebben moeten investeren.
Maar Montagna moet dit helemaal zelf weten hoor, ze hebben alle recht. De 33-liefhebbers konden hem een maand terug voor 2000 kopen maar hebben dat niet gedaan. Als het een 1.7 was geweest had ik het misschien nog overwogen.

Idranor zei:
Deze wil ik toch even onder jullie aandacht brengen. Iemand behoefte om een Skoda Forman te redden? De staat is groezelig maar de prijs laag (denk dat je m voor 200 wel mee krijgt, zonder APK). Staat wel bij een sloperij, nog aan de goede kant van het hek maar dat zal niet lang meer duren. Technisch zou de wagen nog goed zijn, ik heb alleen kunnen constateren dat de motor direct loopt als je de sleutel omdraait, er voldoende profiel op de banden van de (originele?) lichtmetalen velgen zit en de middelste (heup)gordel achterin niet werkt.

iphone2013010.jpg
Zonde dat zulke auto's verdwijnen als er ook maar iets mee mis is. Zo'n auto is bij een tankbeurt al economisch total-loss. Ik vind dit wel een leuk model! Maarja, wat moet ik met nog een auto...

Is omdat ik me rijbewijs niet heb ,maar anders.
Ik weet dat het goede auto,s zijn vaak .
Ooit voor me ex schoonvader een favorit gekocht voor 2 pakjes zware van nelle.
Ding had geen apk ,maar wel een formulier met afkeur punten.
Men vond het te duur om 2 nieuwe bandjes voor en een stukje dorpel te laten maken.
Nog geen 75 gulden destijds.
Spatbord gevuld met eierdozen en pur en dit weer afgestreken en het grote rotte gat was ook dicht.
We hebben raar staan te kijken hoe dat ding zonder 1 x pech en met alleen benzine erin doen en verders geen onderhoud het 2 jaar lang volhield.
We hebben een hok boven op het dak vervoerd op 2 balken van de ene camping naar de andere diverse keren wel wat geraakt enz.
ding werd nooit gewassen en uit gezogen.
Uiteindelijk is die bij een handelaar beland en kreeg die er nog 200 euro voor bij inruil

Ik vind een Favorit ernstig leuk, maar schrok wel hevig van de bouwkwaliteit tijdens een proefrit eind 2011. Erg gammel. Dat blijft niet lang heel, denk ik.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m640133474-renault-emblemen-grote-museum-collectie-bijzonder.html
$T2eC16J,!yEE9s5jD,YNBRCSsJwbY!~~60_85.JPG

Zou dat plaatje rechtsonder los te koop zijn?

grensrijder zei:
Ik vind een Favorit ernstig leuk, maar schrok wel hevig van de bouwkwaliteit tijdens een proefrit eind 2011. Erg gammel. Dat blijft niet lang heel, denk ik.

Voor 200 euro moet je niet al te kieskeurig zijn. :)

Als ik nou geen andere auto's had gehad die investeringen vergen, dan zou ik het er best eens op wagen.

grensrijder zei:
Het lijkt mij dat de komma één of twee plaatsen naar links moet staan.

85 euro lijkt mij idd een mooi bedrag voor zo'n verzameling. Overigens hoop ik wel dat hij er eerlijk aangekomen is. Anders heeft hij bij heel veel mensen voor de nodige irritatie gezorgd...

Als je lid van de KNAC bent en je hebt ook een pechhulppakket inclusief woonplaatsservice (dit is een optie), dan wordt je ook voor de deur van je woonadres geholpen. Als de accu kapot is, wordt er een nieuwe ingezet of je auto wordt weggesleept naar de dichtstbijzijnde garage. Gaat dit alles te lang duren dan krijg je een vervangende auto. Kijk voor meer info op knac.nl/lid-worden-van-de-knac/

Terug
Bovenaan