Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Nee, het verbaast mij ook ten zeerste. Ik zag hem vorig jaar in Beek en Donk en een maand geleden in Nuenen.

Idranor zei:
Dat vind ik best wel bijzonder. Ik kan me niet heugen wanneer ik er eentje zag in Nederland.

Iemand heeft zelfs een boek geschreven over de Axel.

3_25geintmaandagcitroenaxel.jpg

Wouter82 zei:
Die Axel is inderdaad al eens langs geweest. En er naast staat er nog een, maar die is misschien onderhand als wel verkocht.

Die rode rijdt dacht ik weer rond. Had XBXG die van de zomer niet op de foto gezet?

Over de Axel gesproken; in een andere veiling heb ik 3 weken geleden geboden op een late AX. Ook bij die veiling werd ik overboden.

rzasa zei:
Wouter82 zei:
Die Axel is inderdaad al eens langs geweest. En er naast staat er nog een, maar die is misschien onderhand als wel verkocht.

Die rode rijdt dacht ik weer rond. Had XBXG die van de zomer niet op de foto gezet?

Voor de liefhebber. Naast deze binnenslaper zijn er nog twee Axel 11 met een geldige APK (PV-85-KG, grijs en RJ-80-DH, rood). Daarnaast leeft de witte PG-67-YF met verlopen APK waarschijnlijk ook nog. Van de Axel 12 TRS rijden er nog 3 (SR-04-SR rood, XJ-64-GP rood en XN-50-XX grijs)

Even Simca 1006 wakkerschudden.

Kijk eens wat er vanmiddag naast mij stond bij de Mac in Steenwijk *-)

WP_001788.jpg

Puntjegaaf van binnen en van buiten.

Gaaf hoor, ZDRIE! Stond die laatst niet te koop op MP.
Overigens was ik al vroeg wakker na mijn ochtendafspraak met de (vrouwelijke) tandarts. B)

ZDRIE zei:
Even Simca 1006 wakkerschudden.

Kijk eens wat er vanmiddag naast mij stond bij de Mac in Steenwijk *-)

WP_001788.jpg

Puntjegaaf van binnen en van buiten.

Als je een Simca van nieuw af aan regelmatig bij de Mac had geparkeerd, was hij nooit gaan roesten, met die neerslaande vetdampen daar.

Deze heer wil zijn mazda 616 Coupé inruilen op iets anders, eender wat als het maar oud genoeg is:

https://www.2dehands.be/autos/autos/mazda/mazda-616-coupe-ruilen-143605038.html?auto_bj__tot=1988&start=82

Iemand hier die zich geroepen voelt? :D

143605038_1-mazda-616-coupe-ruilen.jpg

Edit:

En dit is gewoon extreem triest :,(

https://www.2dehands.be/autos/autos/subaru/subaru-leone-4x4-141099814.html?qq=leone&pcpl=Postcode&pc_id=&afd=autos

141099814-subaru-leone-4x4.jpg

Oh ja dat was ik nog vergeten te vertellen mijn Leone 4x4 coupe heb ik onlangs verkocht aan een Belg.
Ik dacht dat hij iets vertelde over historische rally's. Mmmmh, kan ook rallycross zijn geweest natuurlijk............:,(

En het vervelende voor die Belg is natuurlijk dat nu met deze verkoopprijs nooit uit de kosten komt. Heel triest....:,(

Escher zei:
Eddy C zei:
Idranor zei:
Dat vind ik best wel bijzonder. Ik kan me niet heugen wanneer ik er eentje zag in Nederland.

Iemand heeft zelfs een boek geschreven over de Axel.

Toevallig! Dat boek heb ik gisteren uit de bibliotheek ontleed. Pittige nieuwprijs: € 51!!!

De hoge prijs (volgens de link overigens slechts € 34,95) zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de zeer kleine oplage. Hij heeft ook zo'n boek over de Citroën Visa gemaakt, heb ik als Visa-bezitter uiteraard in de kast staan, en dat boek is zijn prijs meer dan waard geweest. Alles wat je maar zou willen weten over het model staat erin, plus een enorme hoeveelheid vaak onbekende foto's van de fabriek, van importeurs, van dealers enz.
Ik vind het wel bijzonder dat die bibliotheek dat boek in de collectie heeft.

Het is inderdaad een prachtig boek, gedetailleerder kan haast niet! De prijs die ik vermeld is hetgeen in de binnenkant van de flap is geschreven in geval je het zou 'verliezen' en wat je dus aan de bibliotheek moet terugbetalen mocht je het boek niet meer binnenbrengen. Is altijd een realistische prijs (denk echt wel de inkoopprijs), misschien heeft het iets te maken met importkosten ofzo :) Ja, was ook aangenaam verrast dat er zo'n boek bestond en dat het ook daadwerkelijk in de collectie zat; nu niet meteen een alom bekend en geliefd model! Mijn bibliotheek is dus ook een beetje EMW :D

D.E.N.N.I.S. zei:
Vooral goedkoop en een redelijk lage km-stand :)

Maarre ik heb geen haast. Ik zoek rustig verder. Ik zocht ook niet speciaal naar een 121. Ik wil gewoon een goedkope auto.
Heb destijds in een 121 een weekje gereden (huurauto). Wat mij bij gebleven is is het verbruik. Man wat zoop dat autootje voor zo'n klein autootje.

D.E.N.N.I.S. zei:
Over de Axel gesproken; in een andere veiling heb ik 3 weken geleden geboden op een late AX. Ook bij die veiling werd ik overboden.
Die is wel heel zuinig. En pittig. Was geen Citroen man maar mijn huidige vrouw had er een en om haar daar voor de deur te wijzen destijds.:}

Leuke pittige autootjes.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Maarre ik heb geen haast. Ik zoek rustig verder. Ik zocht ook niet speciaal naar een 121. Ik wil gewoon een goedkope auto.
Heb destijds in een 121 een weekje gereden (huurauto). Wat mij bij gebleven is is het verbruik. Man wat zoop dat autootje voor zo'n klein autootje.
Welke motor lag in jouw huurauto?

Ik heb geboden op een 1.3.

D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dat denk ik haast wel.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dat denk ik haast wel.
Volgens Carbase is het verbruik van de 1.3 1 op 14. Dat vind ik redelijk zuinig. Daar zou ik niet ontevreden mee zijn.

D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dat denk ik haast wel.
Volgens Carbase is het verbruik van de 1.3 1 op 14. Dat vind ik redelijk zuinig. Daar zou ik niet ontevreden mee zijn.
Ik kwam toen niet verder dan 1 op 10/11. En best wel wat snelwegkilometers. Keek ik echt van op.
Was blij dat ik mijn eigen Polootje weer terugkreeg na een week.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dat denk ik haast wel.
Ik kwam toen niet verder dan 1 op 10/11. En best wel wat snelwegkilometers. Keek ik echt van op.
Was blij dat ik mijn eigen Polootje weer terugkreeg na een week.
Dat geloof ik direct.

Ik heb nog eens gekeken in Carbase en het gemiddelde verbruik is 1 op 14. Verbruik in de stad is 1 op 11 en op de snelweg 1 op 17 ( https://www.autoweek.nl/auto/12874/mazda-121-13i-glx )

1:14 vind ik bepaald niet gunstig voor zo'n klein autootje. Veel andere Japanners uit die tijd doen zonder problemen 1:17.

grensrijder zei:
1:14 vind ik bepaald niet gunstig voor zo'n klein autootje. Veel andere Japanners uit die tijd doen zonder problemen 1:17.
Dat doet mijn 626 zelfs als ik een beetje mijn best doe.

D.E.N.N.I.S. zei:
grensrijder zei:
Was die 1.3 geen Ford motor?
Volgens mij wel zo'n Zetec blok.

michel1975 zei:

Jouw 626 draait dan waarschijnlijk ook aanzienlijk minder toeren op de snelweg dan zo'n 1.3.

Het was meen ik trouwens exact hetzelfde blokje dat tevens in de 1e generatie Ka dienst doet, en ook daar zorgt voor relatief teleurstellende verbruikscijfers. En geratel op latere leeftijd.

michel1975 zei:
grensrijder zei:

D.E.N.N.I.S. zei:
grensrijder zei:
Was die 1.3 geen Ford motor?
Volgens mij wel zo'n Zetec blok.

Niks Zetec. Gewoon de ouwe stoterstangentor uit de Anglia.

Foto van de sleuteloverdracht hebben we niet. Alleen een kiekje met de deur open en mijn postzegel.

Ik lurk al een tijdje mee ,maar wat doet me toch continu aan me jeugd denken.
De ene is nog mooier dan de andere.
Helaas was me pa nooit zo zuinig op zijn auto,s en heeft dus al menige oude wagens naar de sloop gereden in de jaren 70/80/90.
Ook ik ben opgegroeid met die oude auto,s en naar mijn mening vond ik de modellen tot 94 het mooist ,daarna werd het mij veel te modern.
Helaas financieel niet de mogelijk heid tot een rijbewijs nog ,maar het zal dan als nog een oudere auto worden.
Rij nu alleen nog in een oude erad (bijnaam ratje) spacia uit 1996 ,gewoon omdat het een leuk model is
In dit topic kom ik zoveel moois tegen zoals de wagens van bella machina of de talbot of symca enz ga zo door

Die stand ziet er mooi uit! Meer foto's? Ik zal helaas niet in staat zijn dit weekend Rosmalen aan te doen.

Een Erad Spacia, die moest ik even Googlen. Concurrent van de Canta. :D

foto3.JPG

Met Peugeot 505-achterlichten.

Fiat onderdelen en peugeot ja
205 koplampen ,fiat sloten ,c15 dashboard enz
Die van mij ziet er alleen niet meer zo standaart uit *-)

D. Elzinga zei:
michel1975 zei:

Jouw 626 draait dan waarschijnlijk ook aanzienlijk minder toeren op de snelweg dan zo'n 1.3.

Het was meen ik trouwens exact hetzelfde blokje dat tevens in de 1e generatie Ka dienst doet, en ook daar zorgt voor relatief teleurstellende verbruikscijfers. En geratel op latere leeftijd.
Dat ding is echt geweldig qua verbruik. Daarom is de Seicento er ook zonder pardon uitgegaan.
Een 1,8 met slechts 90 pk. Dus lage belasting en verbruik inderdaad. Met volle bepakking, airco aan, 2 volwassenen, 1 kind en een vouwcaravan erachter naar het Jura gebergte. Verbruik was slechts 1 op 15,6. Dat zie ik die zuinige gebakkies van nu hem niet na doen.

Idranor zei:
Die stand ziet er mooi uit! Meer foto's? Ik zal helaas niet in staat zijn dit weekend Rosmalen aan te doen.

Ik weet niet of de vraag aan mij gericht was of aan iedereen maar ik heb alleen deze foto van de EMW-stand...

Hele leuke EMW auto kunnen bewonderen afgelopen week!

imageunq.jpg

imagespxn.jpg

imagexpv.jpg

Originele NL Toyota Carina, nog voorzien van een fraaie sticker onder de achterklep:D

imageufq.jpg

Hierbij wat foto,s van de eRAT spacia van mij
Geen standaart brommobiel meer
Toepasselijk thema gemaakt vanwege de geschiedenis van het beestje
Ik weet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft (auto,s slepen ,aanhanger met 750 kilo grind, van de kar donderen enz.
Lak was bagger dus lak van de house of colors van de action gepakt en het ding primer grijs gemaakt en met roestverf bewerkt.
Daarna nog een paar scallops erop en een dakrek .
Onderhuids ligt er een sterke yanmar tor in met een lombardini bak ,deze beiden zijn net 15000 km oud komende uit een microcar mc2 en 1
Het was een gok ,maar de eigenaar heeft netjes alle mankementen verteld en die zijn gefixd en rijd er nu al een maand probleemloos in rond.
Het rammelt het kraakt ,maar als je niet te nauw kijkt is er niks aan de hand.
Koplampen zijn angeleyes voor een 205 ,aangezien ik slecht zie en niks zag met duplolampen ging ik op zoek naar halogeen koplampen en deze waren net zo duur als de halogeen lampen.
Xenonset erin gegooid en ik zie genoeg
DSC05670_zpsbfbe09e5.jpg

DSC05669_zps2af65619.jpg

DSC05667_zps2e7a8411.jpg

DSC05664_zps0e227da0.jpg

ENTE zei:

Wow, wij zijn al een hele tijd op zoek naar een fraai exemplaar. Was de eerste Toyota van m'n opa, na jaren Vauxhall te hebben gereden. Deze is zeker niet toevallig te koop?

Audi80Coupé zei:
ENTE zei:

Wow, wij zijn al een hele tijd op zoek naar een fraai exemplaar. Was de eerste Toyota van m'n opa, na jaren Vauxhall te hebben gereden. Deze is zeker niet toevallig te koop?

Als je interesse hebt, PM me dan even je gegevens. De auto is van een vriend van mij en komt mogelijk te koop.

Het was een geslaagde beursdag vandaag! Ik denk alleen dat de autobezitters nu nog in de file staan voor die ene autolift om naar beneden te komen...

@ Mazzaltsov; het duurde slechts 2 uurtjes... viel nog mee. Pfff.... Nu thuis. Leuke,gezellige beursdagen weer.
Op naar de nachtclubrit van 23 februari. Heb er al zin an.....

Het was weer top in Rosmalen. Terug veel provinciaal gereden om al die xenon-ellende achter me uit de weg te gaan. Op het laatst was hij lekker los een heb ik 110 gereden.

Terug
Bovenaan