Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

ZDRIE zei:
Yep, lijkt sprekend Jacco's oude Sud, zeker met die wielen.

Die is het dan volgens mij niet, want de vorige eigenaar, een bekende in Alfa kringen die veel handelt heeft de auto maar erg kort gehad en deze wielen eronder gezet. Ik denk dat de auto altijd op de originele wielen heeft gestaan.

Over naar de andere Sud. Het is inderdaad een Alfasud Valentino 1500, gekocht van de erven van de eerste eigenaresse, die, toen de 60 al ruim gepasseerd de auto nieuw heeft gekocht en altijd behouden tot na haar 90e verjaardag. Dat is nog eens Alfapassie(tu) De auto heeft al die jaren droog gestald gestaan, maar heeft zeker wel wat aandacht nodig en dat is nu net waar we mee bezig zijn, zeker wel met zoveel mogelijk behoud van de originaliteit. Leuk detail is de Elnett hoofdsteun(:P) De auto heeft door de jaren heen 49000km verzameld:
sudValentinolancia2000engiuliainterieur007_zpsd89ddcba.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur006_zps53b9310f.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur004_zps939444a3.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur003_zps6be4921b.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur001_zps72ace7ec.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur021_zpsb016b1ce.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur042_zps035af283.jpg

Leuk om de ingebouwde radio te zien met 1 speaker en een voorlangs lopend draadje, zeker weten dat dit al 30 jaar zo zit, en wat mij betreft nog minimaal 30 jaar
sudValentinolancia2000engiuliainterieur039_zps6f4fce39.jpg
,
sudValentinolancia2000engiuliainterieur052_zpse3f4e384.jpg
,

EDIT: EMW-ling;

1zpp1f5.jpg

Mooi ding hoor. (tu)

Wil jij mijn 155 niet overnemen? 10 jaar in de stalling laten staan en hij is net zo bijzonder als de rest van je collectie. (tu) :}

Die Alfa 90 van Klaas is in een woord GEWELDIG!!! Niet wachten met je eigen auto verkopen, eerst kopen, daarna verder zien:D
Waarschijnlijk gewoon die 155:-D houden en die 90 koesteren en rijden met Alfavriendelijk weer

Joël, een 155 heeft niet mijn persoonlijke interesse, sorry, maar die 90.........................
Ik kan ook niet alles en ben al met zoveel projecten tegelijk bezig:p

Ik wil die 90 echt wel kopen, maar ik heb geen idee waar ik hem neer moet zetten (ik wil hem wel binnen zetten, maar daarvoor moet eerst de 155 weg) en ik heb ook niet genoeg geld (en voor dat geld moet de 155 weg). Plus het feit dat m'n moeder het niet leuk vind als ik nog een auto zou kopen...

Ohja, ik zit ook nog midden in een tentamenweek. Over 2 weken heb ik pas tijd om naar Drenthe te rijden....

MWH zei:
@Isolano: En anders die Alfetta in je lijstje in je profiel wel! Waarom trouwens zulke zaaddodende moderne blikken als je blijkbaar toch een autoliefhebber bent? :T

Pas op he, anders maak ik een avatar van mijn Uppie :D

De Sprint is momenteel nog niet echt fotogeniek, zo ook de GTV.
Hoop ze in de loop van het jaar klaar te hebben.

IMG_0085.jpg

IMAG0315.jpg

Ik loop hier aan tegen de meest bizarre en begerenswaardige automobielen. Wat nou als mijn Typ44 Audi 100 gewisseld wordt voor een Golf 1 cabrio? Niet echt EMW, maar wel mijn ding! Wokken gaan we sowieso, maar past een Golf 1 cabrio binnen EMW?

SAM_1730_zpsc60fe7f3.jpg

Wel van een (ondertussen) oud(er) vrouwtje geweest, altijd binnengestaan, Origineel NL, 1e eigenaresse, alle facturen, brochures en historie aanwezig, nooit iets aan gespoten.

Ik hoop dat mijn bovenstaande opsomming iets toevoegt aan de acceptatie van deze 'petjesbak' binnen de EMW gelederen.

Volgens mij werd zelfs een verlaagde paarse, geimporteerde Golf mkII oogluikend toegestaan... ;) :}
Mooie aanwinst hoor, smarter! (tu)

Barri zei:
Volgens mij werd zelfs een verlaagde paarse, geimporteerde Golf mkII oogluikend toegestaan... ;) :}

Als hij 10 straten verder op geparkeerd werd en we de wetenschap hadden dat deze beste kerel een Ro80 en Passat I heeft, kon het.

Smarter; WTF wat doe je. Die mooie Audi 100, je was er zo trots op. :S

De 100 is nog niet weg, hoor! Weggeven doe ik niet en het eet geen brood, althans, dat is best te overzien. ;).

Ik heb de Golf gekocht met de toezegging dat deze de 100 gaat vervangen als hobby auto. Best leuk zo'n gezinscabrio, maar onder de € 2.500,- gaat de 100 niet weg, dan maar fleetowner blijven met iets hogere lasten...

Even samenvatten hoor, de ontwikkelingen gaan wel heel snel *-)
smarter > Golf I Cabrio: gekocht (tu)
Grens > Rover 827: viel tegen dus streep er door
Joël D > Alfa 90: nog in overweging
Eddy C > Cuore: nog in overweging
X-trailrijder > Prairie: nog in overweging
rzasa > Tempra: net te laat :(

Aardig begin van 2013 :D

Joël D. zei:
Ik wil die 90 echt wel kopen, maar ik heb geen idee waar ik hem neer moet zetten (ik wil hem wel binnen zetten, maar daarvoor moet eerst de 155 weg) en ik heb ook niet genoeg geld (en voor dat geld moet de 155 weg). Plus het feit dat m'n moeder het niet leuk vind als ik nog een auto zou kopen...

Ohja, ik zit ook nog midden in een tentamenweek. Over 2 weken heb ik pas tijd om naar Drenthe te rijden....

Als je autorijdt, ben je 18. Als je 18 bent, ben je meerderjarig. Als je meerderjarig bent, heeft je moeder daarover niks te zeggen. B)

Joël D. zei:
En dan nog een Quadrifoglio Oro ook. ;)

Eerst de 155 verkopen...
Ben jij gek!!!!

Halen dat ding. Sorry schoonheid. Dat dekt meer de lading.
Ik zou zeggen stap in de auto en rijdt naar Drenthe.

Ziet er op de foto's geweldig uit en helemaal compleet.
Ik zeg doen.....:}

Edit: lees net pas je bijdrage over geld en tijd. Was iets te overenthousiast.;)

Wouter82 zei:

rzasa > Tempra: net te laat

smarter: mooie Golf! Feli!

@Wouter82, jij had na 6 weken in 2012 al 2 nieuwe bolides. Jij mag dus eigenlijk ook niet op het lijstje ontbreken. Je kunt toch op zijn minst iets overwegen.

Dan schors je hem toch? Een 90 kan je toch niet laten lopen, zeker zo'n mooie als deze niet.

En ik vind overwegen nog best concreet klinken. Maar ja, natuurlijk zijn er wel vage gedachten. Maar noem eens een achterwielaangedreven tweecilinder, ik kan even niks bedenken :D

En dan te bedenken dat er een maand terug een witte 90 te koop stond voor 2000 euro. Die was binnen een dag weg natuurlijk.

rzasa zei:
En dan te bedenken dat er een maand terug een witte 90 te koop stond voor 2000 euro. Die was binnen een dag weg natuurlijk.
Als je bedoelt welke ik denk dat je bedoelt heb je het fout. Ten eerste stond hij best een tijdje te koop, ten 2e was die helemaal verrot.

EDIT: Je bedoelt deze?

DSC_0405.jpg

Niet gezien. Wel een gaaf ding.

Heb nu een advertentie geplaatst op alfaclub/alfaforum, dus wie weet....

Een Novanta op wieldoppen zie je echt nooit meer. Al die Alfisti hingen daar in de loop der jaren lichtmetaal onder.

Wouter82 zei:
Dan schors je hem toch? Een 90 kan je toch niet laten lopen, zeker zo'n mooie als deze niet.

En ik vind overwegen nog best concreet klinken. Maar ja, natuurlijk zijn er wel vage gedachten. Maar noem eens een achterwielaangedreven tweecilinder, ik kan even niks bedenken :D
Fiat 126

grensrijder zei:
Een Novanta op wieldoppen zie je echt nooit meer. Al die Alfisti hingen daar in de loop der jaren lichtmetaal onder.

Originele wieldoppen op een mooie grote jaren 80 sedan zijn de 'icing' op de cake! (tu)

7bdce2d7.jpg

Wouter82 zei:
smarter zei:
Originele wieldoppen op een mooie grote jaren 80 sedan zijn de 'icing' op de cake! (tu)

Is nog een wens voor m'n Stellar :)

Achteraf gezien had ik in 2004 nooit deze mooie 13" stalen velgen met decoratie moeten wisselen voor 15" lichtmetaal. Verstand komt gelukkig met de jaren...

IMG_3397_zps2490b50c.jpg

Wouter82 zei:
smarter zei:
Wouter82 zei:
...zegt die als die op het punt staat z'n 100 weg te doen :,(

Pffff... En bedankt om het weer even in te wrijven:(

Sorry
icon_38.gif

No hard feelings, kerel! :-D Keuzes maken is helaas niet altijd gemakkelijk: Als ik moet kiezen tussen 1.500 bij elkaar gesprokkelde kilometers per jaar in de 100 of 5.000 kilometers per jaar in een cabrio waar mijn hele gezin van geniet, dan wordt het toch het laatste. Too bad I can't have both though...

Wouter82 zei:
X-trailrijder > Prairie: nog in overweging
rzasa > Tempra: net te laat :(

Ahum, doet mijn op 2 januari aangeschafte Nissan Micra C(o)C niet mee :,(

Die Golf van Smarter vind ik helemaal top. En verder vind ik Joël zeer verstandig om zich niet de kop gek te laten maken. Niet een handvol, maar een landvol. Je in de problemen brengen door de aanschaf van een auto kan altijd nog. Die 155 van jou is in ieder geval betrouwbaarder vervoer en niet zo panisch voor pekel als een 90. (En het schakelt ook nog een stuk beter)

Terug
Bovenaan