Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Iemand die hier blij van wordt? Is een tijdje geleden stil gezet nadat -ie niet meer door de APK kwam (paar kleine dingen) en de eigenaar kon geen koplampen vinden. Staat nu hier vlakbij te koop bij een sloperij:

wp000083z.jpg

EDIT: Foto verkleind.

EMW ling!

eerst nog even over de Prairie van de vorige pagina:
Forummer Harm78 heb ik wel eens over zo'n Prairie gehoord.
Leuk ding! En die koplampen moeten toch wel ergens te vinden zijn?

edit: als EMW-ling een EMW-MPV, die eigenlijk alleen EMW is voor de autoliefhebbers. Anderen zullen er gewoon een Peugeot, Fiat of Citroën in zien.
Wat mij ineens hieraan doet denken: hier in de buurt reed er ook wel eens eentje met een Alfa grille. Zoiets:
P1070221-border.JPG

Eigenlijk is die hele serie 806/Evasion/Ulysse/Zeta inmiddels wel EMW. Of wat te denken van een hele vroege Sharan?

Gisteren werd mijn Daihartsu 14. We hebben dat gevierd door om 6.30 u richting mijn werk te vertrekken en ruim twee uur later - we waren Den Haag nog niet uit - naar huis terug te keren. Uiteindelijk waren we, na een gezellig tochtje, om 9.45 weer thuis. Het was een mieters partijtje!

Barri zei:
edit: als EMW-ling een EMW-MPV, die eigenlijk alleen EMW is voor de autoliefhebbers. Anderen zullen er gewoon een Peugeot, Fiat of Citroën in zien.

Ik heb ooit de Fiat uitvoering daarvan gehad, die was destijds nieuw geleverd door een autobedrijf uit jouw dorp.

Zeg PR74, dan vier je een feestje en dan bel je niet. Ik was zeker wel even langs gekomen. :D:-D

@Yellow Cab: Zelfbouw knutselwerkje. Alfa maakt al een tijdje geen bestellers meer.

@ss90 en Barri: Fiat stations worden voor mij steeds gaver! :D

fiat_regata-4.jpg

fiat-marea-weekend-hlx-01.jpg

Klusje van niks (voor jou) inderdaad, ss90. Succes. (tu)

Nou, de prijs valt nogal mee. Dat is juist het gevaarlijke. Ik hoop zo verschrikkelijk dat iemand hem voor mijn neus wegkaapt. Anders doe ik de komende weken 's nachts geen oog dicht.

isla zei:
Een dwangmatige neiging of een ziekelijke hebberigheid:}???

De buitenkant is al onbetaalbaar mooi, en dan heb je de deur nog niet eens opengedaan:

Picture.ashx

Die dwangmatige neiging die leidt tot ziekelijke hebberigheid begrijp ik in dit geval helemaal, wat een prachtauto voor die centen! (tu)

Waanzinnig mooie auto zo'n Rover 827 Coupé. Ik weet dat het EMW-lid met de Maestro Van voor zijn zoon zo'n auto zocht. Misschien is dat je redding.

isla zei:
Barri zei:

Ik heb ooit de Fiat uitvoering daarvan gehad, die was destijds nieuw geleverd door een autobedrijf uit jouw dorp.
Leuk! (tu) Dat zal ongetwijfeld de enige zijn die dat autobedrijf geleverd heeft. Het was namelijk een Lada en daarna Kia dealer! Bedrijf is overigens op 22 december gestopt...
En aangezien ie hier nieuw geleverd was, kan ik 'm me vast wel herinneren (zal dan namelijk wel hier in het dorp hebben rond gereden. Al ken ik eigenlijk alleen een bordeauxrode Evasion en een bordeuxrode 806 die hier reden).

En natuurlijk zie je ze allemaal niet vaak meer als personenuitvoering, maar een Evasion, Ulyesse of 806 vind ik niet heel bijzonder. Zo'n Zeta daarentegen... Bij mijn weten altijd met 6 alcantara captain chairs, waar de overige modellen vaak 7-persoons waren.

@YC: zo'n Alfa grille is geknutsel. Maar wel populair geknutsel blijkbaar! (tu)
Die bij ons in de buurt was een zilvergrijze van een Focwa bedrijf, als ik het me goed herinner.

De eerste generatie Fiat Ducato was er ook als Alfa Romeo (AR6), waardoor daarna nog steeds mensen geinspireerd zijn van Fiat busjes Alfa's te maken.

5652374849_c3a7232e1c_z.jpg

Barri zei:
@YC: zo'n Alfa grille is geknutsel. Maar wel populair geknutsel blijkbaar! (tu)
Die bij ons in de buurt was een zilvergrijze van een Focwa bedrijf, als ik het me goed herinner.

Ja, die is van Auto Classica Rubbio in Nederhorst den Berg. Ze hebben m nog steeds met inmiddels 3 ton op de klok.
Bedrijf is van een viend van me.

Laatste ronde laatste kansen!

MixSchotelHor.png
\

Je kan je nog opgeven voor het EMWokken! We hebben al een mooie opkomst maar die kan nog mooier natuurlijk! Uiterlijk zaterdag moeten we de reservering definitief maken dus geef je nog snel op!!!

templatemo_logo.png

En ik gooi er nog maar een auto in, ietsje meer EMW als de vorige, maar de ultieme EMW'ers volgen wat mij betreft nog...... Die laat ik nog even in den hoogen hoed(:P)
Mijn eerste auto was een Alfasud ti en toen wilde ik al heel graag de ultieme versie met varkensvelletje om het stuur, telefoonkiesschijfwielen, rode vloerbedekking en met de ti bekleding(die ik ook al meerdere malen op de kop ben tegengekomen, eerst dacht ik dat het opnieuw gedaan was, maar daar twijfel ik dus over). Ik heb een auto met een prachtige koets(echt waar, foto's volgen, maar met technisch werk). Vorige zomer liep ik tegen deze auto aan, niet perfect, maar wat een geweldig apparaat om te rijden. We noemen hem de plofdoos en het is echt genieten met volle teugen. De wielen zijn inmiddels terug naar de vorige eigenaar, stond goed, maar liep niet lekker in de wielkasten. De auto staat nu even wielloos te wachten op het nieuwe seizoen.
AlfasudTiQVen131Racingargento082_zpsd095b923.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento079_zps1f5fd3cb.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento084_zpsb06439c9.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento085_zpscfd2635e.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento080_zpsce659682.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento083_zpsacd15088.jpg
,
AlfasudTiQVen131Racingargento081_zpsdb190364.jpg
,
[IMG
AlfasudTiQVen131Racingargento087_zpsb956e5a4.jpg
,
]https://i708.photobucket.com/albums/ww83/albertbrouwer/Alfasud%20ti%20QV/AlfasudTiQVen131Racingargento086_zps602a4fcf.jpg[/IMG],
AlfasudTiQVen131Racingargento088_zpsba37819c.jpg

Bekijk ook zo als jullie het leuk vinden het schuurvondst topic even............................................

Ik denk dat ik binnenkort, als ik naar mijn Volvodealer moet, nog even een paar straten door ga rijden om naar al dit schoons te gluren. Ongelooflijk, wat een verzameling(tu)

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Vrijdag moet ik naar Noord-Holland en ik vrees dat ik dan de dwangmatige neiging zal voelen opkomen om in ieder geval even te gaan kijken naar deze schoonheid. *-)
Jij hield toch niet van de facelift?

Klopt, bij de Saloon en Fastback niet, maar bij de Coupé vind ik het allemaal gek genoeg juist weer welk kloppen.

Grensrijder, succes vandaag in Noord-Holland. Heb je je pinpas bij je en bel je even asls het gelukt is?:}

Hmmmm... Die prairie. Heb jij daar een kenteken bij? Koplampen kan ik zo nieuw origineel Nissan vinden voor een appel en een ei, dat is slechts 1 belletje doen en het is geregeld:D

x-trailrijder zei:
Hmmmm... Die prairie. Heb jij daar een kenteken bij? Koplampen kan ik zo nieuw origineel Nissan vinden voor een appel en een ei, dat is slechts 1 belletje doen en het is geregeld:D

Daar zit ongetwijfeld een kenteken bij. Dus dit gaat helemaal goedkomen :D (tu)

Mja dit is zo'n auto die je nooit meer ziet en ook geen drol waard is! Misschien kan ik hem voor een appel en een ei overnemen en APK waardig maken :D Eigenlijk geen plek voor en geen geld voor maarja, het is zo leuk!

Oeh, een 827 coupé en een Prairie erbij in de club. Toch heren? :}

@Bellamachinna: Prachtig, maar wat doen die horloges om je C-stijlen? :T Heb je daar misschien een detailfoto van, ik zie niet echt wat het is en het intrigeert me. ;)

Kenteken zit er waarschijnlijk wel bij ja, als je serieus geinteresseerd wil ik er best voor je achteraan gaan. Naast de Prarie staat een auto die wij hebben gekocht, dus dat komt wel goed.

Mooi setje origineel lichtmetaal eronder en moet je eens kijken wat een schoonheid je hebt!

nissan_prairie_wagon_white_1982.jpg

Knal er gewoon deze velgen onder:

IMG_2604_zps69fded58.jpg

Die velgen gaan toch het veld ruimen voor mijn Bluebird, perfect voor een prairie:}

@audi80coupe, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Interesse is er, een koop is nog niet gesloten natuurlijk;) Als jij de gegevens hebt van die verkoper hoor ik het graag! heb jij enig idee wat hij ervoor wilt hebben?

MWH zei:
@Bellamachinna: Prachtig, maar wat doen die horloges om je C-stijlen? :T Heb je daar misschien een detailfoto van, ik zie niet echt wat het is en het intrigeert me. ;)

Horloges, hahaha! Als je inderdaad niet een kind van de jaren '80 bent dan lijken de klavertje 4 logo's op een horloge:D

Prachtige Sud trouwens(tu)
Als ik mij niet vergis is dit een ex auto van een buurjongen van vroeger. ZDRIE kom d'r eens in!
Was dit exemplaar niet het vuurspuwende gevaarte wat altijd door de straat van ons ouderlijk huis raasde?

Terug
Bovenaan