Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik kwam in een leuk boekje van de RDW met origineel Nederlandse auto's nog een leuke tegen, de Sunbeam Vogue:

vogue.jpg

Deze auto is van april tot oktober 1970 geleverd in Nederland, maar er rijdt er toch nog eentje rond: de 98-64-NT.

Dank wederom voor uw reacties. Inderdaad ben ik in principe niet zo'n clubmens, alhoewel ik wel lid ben van de Scarb(Alfa) en daar ook wel kom. Een van mijn auto's heeft bijvoorbeeld op hun laatste clubstand gestaan. Ook ben ik betrokken bij www.131mirafiori.com, een internationaal forum. Met elkaar hebben we jaarlijks een evenement ergens in Europa, dat dan weer wel. En daarnaast kan ik ook niet alles, maar voor mensen die serieus geïnteresseerd zijn heb ik altijd wel tijd hoor, die zijn ook van harte welkom:p
Hierbij de volgende foto's van dit keer geen Fiat 131, maar wel een enigzins bekende auto voor Klassiek en Techniek lezers. Dit is mijn Alfa Romeo Alfetta 1.8 Lusso van 1976, zelf geïmporteerd in 1997 en sinds 1998 op NL kenteken. Auto heeft inmiddels ruim 250000km gereden en verkeert nog steeds in showwaardige conditie. Met deze auto hebben we heel Europa doorkruisd en ze heeft nooit een slag verkeerd gemaakt, FANTASTISCH!
Geniet van de plaatjes:)
fotosAlbert2211_zps32907a2d.jpg
,
fotosAlbert2210_zps4edb5435.jpg
,
fotosAlbert2209_zps487cdea6.jpg
,
fotosAlbert2200_zps093302ae.jpg
,
fotosAlbert2204_zps6fb84776.jpg
,
fotosAlbert2206_zpsf624b38b.jpg
,
fotosAlbert2205_zps3b9ff2f6.jpg

Ach, valt mee. Zo'n Facebook-pagina samenstellen is best gauw gedaan. Goede PR voor de vereniging.

Joël D. zei:
Kan iemand bellamacchina een ban geven? :(

Ik ben jaloers. :LOL:(y)
Kan je het je voorstellen dat je iedere dag weer die keus moet maken.
Neem ik de Alfa, de Alfa, de Lancia, de 131, de 131, de 131 of de 131?

Dag in dag uit die keus. Pffffh ik heb met hem te doen. Helemaal als er nog meer volgt.:cool:

Facebook is cool :) de Mazda 626 club staat er ook op, alleen de ervaring leert dat er verder weinig mee gebeurt...
Misschien is het handig om in plaats daarvan, ook iets meer te doen aan de website van de autoclub?
Zo blijf je op meerdere plekken dingen verplicht aanpassen, misschien minder handig..... just my thoughts..... :)

Affijn, kleine update vanuit het Houtense.

op de valreep van het oude jaar, 31 december om precies te zijn, heb ik een ander autootje gekocht voor weinig geld.
Besloten is om de witte 626 GC Gt-s (helaas) te verkopen, omdat ik het zonde vind de auto nog langer te misbruiken voor woon-werk verkeer tijdens de barre winter periode. De auto verdient aandacht, en gelukkig ziet het er naar uit dat ik een geschikte nieuwe baas heb gevonden voor het witte monster :) Een ex-clublid van de 626 club koopt de auto in februari zodra hij terug is in NL, wordt weer lid, en gaat de auto opknappen, en die aandacht geven die ik hem nu helaas qua tijd, geld, en zin niet meer heb. Na 4 jaar en dik 50.000 probleemloze kilometers is het mooi geweest.

Uiteraard ben ik wel merk trouw gebleven, dus heb nu onderstaand wagentje gekocht voor woon-werk verkeer. Geen bijzonder iets, ook weinig luxe aan boord, maar het is wel zuinig, en brengt me droog van Houten naar Maarssen en weer terug.

736285_419505771454207_1532317006_o.jpg

En kom er zo achter dat ik het Youngtimer-event weer moet laten schieten dit jaar...:( Wist niet dat het samenvalt met Pinksteren, en dan gaat het jaarlijkse weekendje fietsen toch echt voor. Helaas zijn daarvoor geen andere opties.

Het is inderdaad elke dag weer heel vervelend om te moeten kiezen wat nu mee te nemen voor een mooie rit:LOL:o_O;)
De volgende auto wordt erg gewaardeerd door mevrouw bellamacchina, zo erg zelfs dat toen ik het heel even over verkopen had, mij vriendelijk(dat nog wel) maar heel dringend werd verteld dat dat geen optie was:) Het is een eerste serie Lancia Fulvia coupe uit 1968
fotosAlbert1199_zps016f32e9.jpg
,
fotosAlbert1193_zps3ca37b55.jpg
,
fotosAlbert1194_zps799906ae.jpg
,
fotosAlbert1195_zpsf6487901.jpg
,
fotosAlbert1196_zps91b421bd.jpg
,
fotosAlbert1197_zps7accd916.jpg
,
fotosAlbert1198_zps04e66a66.jpg
,
fotosAlbert1192_zps1574b080.jpg
,
fotosAlbert1191_zps4f459867.jpg
,
fotosAlbert1190_zps36982815.jpg

Gave Lancia zeg, ik herken er veel in van de lijnen van de Mazda 1500/1800, maar dat kan ook haast niet anders gezien het feit dat ze door dezelfde man zijn ontworpen :)

Ik weet dat ik voor smaakvragen eigenlijk helemaal niet bij mijn gewaardeerde mede EMW leden moet zijn, maar hier in huize smarter heerst momenteel het volgende dilemma:

1. Scherp ingekocht, met historie en voor weinig maar wel zwart, facelift en incl. ingevreten stront op dak en motorkap met 2.0 145pk:

ford-focus-cabrio-2-0-145pk-titanium-business-leder-nieuw-model-4881923-1.jpg

2. Gevonden op het net, historie onbekend, lievelingskleur, jaartje ouder, vind deze pre facelift zelf mooier, mager 1.6je:

ford-focus-coupe-cabriolet-1-6-16v-trend-nieuwstaat-4829075-1.jpg

Beiden nog geen 40.000km gereden.

Tja?

@bellamachinna; Weer zo'n schoonheid... Wel wat minder EMW, deze. ;)

@smarter; Aangezien ik nooit te maken zal krijgen met de kleinere motor ga ik puur op het uiterlijk af: Ik kijk liever naar een kleurrijke pre-facelift.

929V6 zei:
En kom er zo achter dat ik het Youngtimer-event weer moet laten schieten dit jaar...:( Wist niet dat het samenvalt met Pinksteren, en dan gaat het jaarlijkse weekendje fietsen toch echt voor. Helaas zijn daarvoor geen andere opties.
Yes! :D Sorry voor mijn ongepaste vreugde, ik dacht blindelings dat het YT Event weer met hemelvaart zou zijn. Aangezien ik dan niet kan, vreesde ik weer over te moeten slaan. Met Pinksteren kan ik juist wel. :LOL:

michel1975 zei:
Joël D. zei:
Kan iemand bellamacchina een ban geven? :(

Ik ben jaloers. :LOL:(y)
Kan je het je voorstellen dat je iedere dag weer die keus moet maken.
Neem ik de Alfa, de Alfa, de Lancia, de 131, de 131, de 131 of de 131?

Dag in dag uit die keus. Pffffh ik heb met hem te doen. Helemaal als er nog meer volgt.:cool:

Ik weet wel wat er nog In Den Hoogen Hoed zit.... :D:D:D

Natuurlijk! Gewoon plaatsen! Ik probeerde één puntje van kritiek te vinden in jouw perfecte verzameling, anders gaan we ons allemaal minderwaardig voelen. :p

Al je auto's zijn prachtig, begerenswaardig en we zien er graag meer van verschijnen! :D

Smarter, zwart met beige leer is wel heel mooi hoor, en zo'n dakje spuiten kost toch niet de hoofdprijs, misschien helpt polijsten nog?

Scherp inkopen en verkopen geeft natuurlijk ook minder mogelijkheden voor de inruilwaarde van je Audi.

Deze Ford kwam toch ook bij Karmann uit de fabriek? Mijn Micraatje komt ook uit de Karmann gelederen. Ze zijn failliet maar ze maakten het spul wel goed.:cool:

Ik heb nog eens goed gekeken. Maar dat zwart met chroom is bijzonder fraai. Uiteraard is het jouw feestje :Tl

ZDRIE zei:
Smarter, zwart met beige leer is wel heel mooi hoor, en zo'n dakje spuiten kost toch niet de hoofdprijs, misschien helpt polijsten nog?

Scherp inkopen en verkopen geeft natuurlijk ook minder mogelijkheden voor de inruilwaarde van je Audi.

Deze Ford kwam toch ook bij Karmann uit de fabriek? Mijn Micraatje komt ook uit de Karmann gelederen. Ze zijn failliet maar ze maakten het spul wel goed.:cool:

Spuitwerk maakt me niet zoveel uit, ik weet de weg en het heeft geen haast. Deze Focus is met de Italiaanse slag bij Pininfarina van de band gelazerd helaas, Karmann was een veel beter adres geweest. Inruilwaarde van de Audi is niet van belang. Ik zou de Focus kopen ter vervanging van de 2010 Fiesta waar smarteres nu mee rijdt. Verkoop van de Audi hoort ook bij het plan, maar geen haast hiermee.

grensrijder zei:
Afschuwelijk, zo'n Focus CC, met die rare bult op zijn rug. Net een bochel.

Yup, I know. We noemen hem Johannes de bultrug. Als ik er zelf in rij is het dak gelukkig altijd open, smarteres vind deze Focus ook gesloten best aan te gluren. Ik zeg: win/win.

Damn, net een Tempra met 35 duizend km misgelopen. Een 2 liter, digitaal dashboard, alles erop en eraan. Voor heel weinig. :cry:

Zeg mij dat het geen sedan was Rzasa. (daar heeft mijn vader er twee van gehad, een zwarte diesel en een groene 2 liter met alles er op en eraan)
Retegave auto's

(en zelf heb ik , stom stom, een vuurrode Tempra TD sedan met optionele achterruitenwisser laten staan, om met een net zo rode Tipo huiswaarts te keren, hetgeen ook geen schande was.

Ha ha, terwijl ik mijn bericht wijzigde had jij het inmiddels ook over die maffe wizzerrrr op de achterruit :p

Nou ja, ik troost me maar met de gedachte dat de Fiat naar een liefhebber is gegaan volgens de verkoper.

$T2eC16V,!ysE9sy0iOwqBQ8U((fm(Q~~60_85.JPG

Moet haast wel een dealerdemo zijn geweest, een Tempra met zoveel toeters en bellen. Ik heb vroeger een keer een Tipo van Bburago in 1:43 verzaagd tot Tempra en later nog eentje tot Tempra SW.

@rzasa; En stel dat het gelukt was, had die Tempra dan de 21 vervangen of was het een EMW-uitbreiding?

MWH zei:
@rzasa; En stel dat het gelukt was, had die Tempra dan de 21 vervangen of was het een EMW-uitbreiding?

Tja, daar twijfelde ik nog over...misschien heeft die halve dag twijfel mij die Tempra gekost. (stond ook geen telefoonnummer bij de advertentie) Wellicht was de 21 een stalling ingegaan.

Ik dacht nog, wie wil er nu een tempra!
Over die croma heb ik weken lopen dubben. Maar die is gelukkig ook goed terecht gekomen.

Jammer van die Tempra! Heel erg EMW en zeker in zo'n uitvoering veel waar voor je geld. Volgens mij zijn het verder ook prima auto's voor dagelijks gebruik. Een vriend van mij had er jaren geleden één, wel een SW met die gekke gleuven in het dak.

Terug
Bovenaan