Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

ZDRIE

Gebruiker
Grensrijder zei:
En als je eens zoekt naar een 25 of een Safrane?

Zit er een diep gewortelde aversie jegens een Mondeo? een keer van de stoep af gereden door een Mondeo? Stelselmatig verloren bij stoplichtsprintjes van een Mondeo? Een buurman met een Mondeo die altijd voor jouw huis op jouw plek parkeerde?

Ik heb wel een modelletje van een Ford Mondeo, wellicht helpt het als je die stampvoetend in de aarde trapt :confused:

stoterstangen90

Gebruiker
98001272_1_large.jpg

Er lijkt me als daily niets mis met een Mondeo, maar zie het niet als een niet te missen eyecatcher.

Phoenixrood74

Gebruiker
Denkend aan de kapotte bumpers van vrijwel alle Mondeo's zou ik zeggen: beter een scheur in je auto dan een auto in je scheur.

Martyn83r

Gebruiker
ZDRIE zei:
4 berichten en nog geen foto:(

Nou speciaal voor Grensrijder en zijn maatje 46
P1140237.JPG

Exact in die kleur hadden mijn oom en tante dus die mondeo hatchback van 1995. Cayman blue, 1.8-16v CLX :p

schitterende auto, toen ik ooit mijn eerste Mazda aan puin reed, heb ik nog overwogen om er eentje te kopen, maar die waren toen nog veel te duur (5 a 6 duizend euro)
Als je nu een mooie vind van de eerste 3 bouwjaren, dan heb je een heerlijke reiswagen hoor :)

Op Marktplaats staat trouwens een heel mooi exemplaar in dezelfde kleur, word je daar nou niet warm van dan? :p

https://link.marktplaats.nl/531668765

Na de Sierra vond ik de Mondeo visueel een afknapper. Rijden was het tegenovergestelde: de Mondeo was de vooruitgang die de Sierra had moeten zijn, qua onderstel (hoewel achterwielaandrijving ook wel leuk is natuurlijk). Er is uiteindelijk nog geen Mondeo-generatie geweest waar ik warm of koud van word, maar het zijn wel stuk voor stuk fijn rijdende auto's.

simca1006

Gebruiker
Even de Mondeodiscussie doorbreken...

Zojuist de uitnodiging voor het EMWeekend per mail aan de leden verzonden.
Inschrijven/aanmelden kan vanaf heden.

De organisatie heeft een leuk programma in elkaar geknutseld. Het belooft nu al leuker te worden dan de eerste editie. Indien je twijfelt omdat je een druk programma naast EMW hebt, niet twijfelen, dit wil je meemaken!

Mechanix

Gebruiker
Klassiekerrijder zei:
Na de Sierra vond ik de Mondeo visueel een afknapper. Rijden was het tegenovergestelde: de Mondeo was de vooruitgang die de Sierra had moeten zijn, qua onderstel (hoewel achterwielaandrijving ook wel leuk is natuurlijk). Er is uiteindelijk nog geen Mondeo-generatie geweest waar ik warm of koud van word, maar het zijn wel stuk voor stuk fijn rijdende auto's.

Toch kan ik de lijnen van de Sierra nog wel enigszins terugvinden in de Mondeo. Al was de Sierra natuurlijk een iconisch ontwerp, de Mondeo was juist heel vernieuwend voor Ford.

Die Mondi van €750,- is wel een buitenkansje! Misschien wat voor rzasa?

Guest
simca1006 zei:
Even de Mondeodiscussie doorbreken...

Zojuist de uitnodiging voor het EMWeekend per mail aan de leden verzonden.
Inschrijven/aanmelden kan vanaf heden.

De organisatie heeft een leuk programma in elkaar geknutseld. Het belooft nu al leuker te worden dan de eerste editie. Indien je twijfelt omdat je een druk programma naast EMW hebt, niet twijfelen, dit wil je meemaken!

Yep, het wordt een waanzinnig leuk EMWeekend, dus allemaal komen!!! :D

rzasa

Gebruiker
Mechanix zei:

Nee bedankt. Een automaat plus dat er in de advertentie staat dat de auto 92 duizend heeft gelopen en dat het boekje is afgestempeld t/m 150 duizend.

Guest
rzasa zei:
Mechanix zei:

Nee bedankt. Een automaat plus dat er in de advertentie staat dat de auto 92 duizend heeft gelopen en dat het boekje is afgestempeld t/m 150 duizend.

Ok, dat je geen automaat wil is duidelijk. Van dat boekje moet je doorheen kijken. Wanneer de eigenaar kiest voor korte intervallen of weinig rijdt (zoals in dit geval), maar wel de servicestempels wil loopt het vanzelf uit de pas. De kilometerstanden staan toch bij de stempels en die lijken te kloppen.

simca1006

Gebruiker
grensrijder zei:
@SST90, hoe lang moeten we nog wachten op de EMW-ling? o_O

Volgens mij staat SST90 een cursus techniek te geven aan de heren VW1200 en Wouter82 met Stellar als lijdend voorwerp. :cool:
Net zoiets als 'creatief met kurk' maar dan een ander basismatriaal! :D

Phoenixrood74

Gebruiker
Ik bedacht zojuist dat als er een topic is over ellende die je met auto's beleeft je dan op iedere nieuwe pagina de ellendeling kunt plaatsen.

929V6

Actieve Gebruiker
Tja, zo opende ik laatst een nieuwe pagina in het "Kleur bekennen" topic met de kleurling, maar of iedereen daar nou zo blij mee was...

JoelD

Gebruiker
"Agenda 2012
21 april: Bollenrit, omgeving Lisse / Hillegom"

Da's in de omgeving. Kom ik wel even buurten, mag toch wel? :D

Phoenixrood74

Gebruiker
929V6 zei:
Tja, zo opende ik laatst een nieuwe pagina in het "Kleur bekennen" topic met de kleurling, maar of iedereen daar nou zo blij mee was...
Ik vond hem wel leuk in ieder geval! Was misschien ook wel de inspiratiebron voor mijn ellendeling.
Bij Ajax wachten ze trouwens nog steeds op de Tscheu la Ling.

Phoenixrood74

Gebruiker
Joël D. zei:
"Agenda 2012
21 april: Bollenrit, omgeving Lisse / Hillegom"

Da's in de omgeving. Kom ik wel even buurten, mag toch wel? :D
Lijkt me wel, ja! (Maar dan wel even geld meenemen als je het hele programma wilt meedraaien).

Soloman

Gebruiker
Weet iemand dit?
Mijn remschijven zijn krom. Nu zei de Toyotadealer vorig jaar dat het niet onveilig is, maar echt comfortabel remmen doetie niet echt (je voelt het goed), dus ik heb besloten om de boel maar te gaan vervangen. Het kan maar zo zijn dat ze alle vier aan de beurt zijn. Horend bij mijn auto (Camry 2003) varieert de prijs van 1 schijf tussen de 50 en 100 euro. Daar komt natuurlijk nog arbeidsloon boven op, een marge en ik zal niet raar staan te kijken als er ook nog eens nieuwe blokken op moeten.
Heeft iemand een idee hoeveel me dat gaat kosten?

simca1006

Gebruiker
@Soloman; leg deze vraag eens voor bij 3 Toyotadealers en vervolgens nog eens 2 of 3 universelen en je weet het.

stoterstangen90

Gebruiker
simca1006 zei:
grensrijder zei:

Volgens mij staat SST90 een cursus techniek te geven aan de heren VW1200 en Wouter82 met Stellar als lijdend voorwerp. :cool:
Nou, het spul is weer op weg. Was een gezellig dagje. Riempjes zitten weer, keerring is vervangen, en Wouter is weer op weg naar huis.

We hadden wat tegenslagen, een verkeerd riempje in de doos, een noet meewerkende krukaspoulijn, etc.

Maar goed. van 11:00 uur tot 18:30 uur aan het schroeven geweest.

Wouter82

Moderator

stoterstangen90 zei:
simca1006 zei:
grensrijder zei:

Nou, het spul is weer op weg. Was een gezellig dagje. Riempjes zitten weer, keerring is vervangen, en Wouter is weer op weg naar huis.

We hadden wat tegenslagen, een verkeerd riempje in de doos, een noet meewerkende krukaspoulijn, etc.

Maar goed. van 11:00 uur tot 18:30 uur aan het schroeven geweest.

Het was een leuk en leerzaam dagje! De tegenslag was echter niet geheel voorbij toen de Koreaan weer tot een werkend apparaat was geopereerd.
Onderweg verloor VW1200 met de P100 de oranje kap van de zwaailichten op de A12 die door een dikke SUV tot gruzelementen werd gereden o_O
Tijdens mijn terugweg bleek de automaatbak van de Stellar een stevige rammel te hebben, geen idee in hoeverre zorgwekkend :confused:
En toen ik 's avonds weer bij VW1200 de Stellar om wilde ruilen voor de P100 bleek diens accu plat en moesten we met startkabels aan de gang. Ergens in het elektrische systeem van die auto zit echt iets niet goed o_O
Al met al een enerverende woensdag zo :D

Wouter82

Moderator

stoterstangen90 zei:
Zat die rammel in de automaat, of was het toch de niet helemaal ok opgehangen uitlaat die voor het gerammel zorgde?

Moeilijk te zeggen. Het leek echt te komen uit de buurt van de pook en deed zich rond de 2000 rpm voor. Het klonk niet echt mechanisch, meer als een plastic iets dat vibreerde.

Wouter82

Moderator

stoterstangen90 zei:
Op de snelweg, op de terugweg vanuit kortenhoef heb je dr niets van gemerkt?

Nee, en ik denk dat dit geluid de uitlaatbrom toen wel zou hebben overstemd. Meteen toen ik vanavond de 100 km/u bereikte op de N230 begon het geluid echter al.

Martyn83r

Gebruiker
Mechanix zei:
Klassiekerrijder zei:

Toch kan ik de lijnen van de Sierra nog wel enigszins terugvinden in de Mondeo. Al was de Sierra natuurlijk een iconisch ontwerp, de Mondeo was juist heel vernieuwend voor Ford.

Zelfs ik als Mazda fan vind die Mondeo nog interessant, mooie auto, in de juiste kleur, en met die onderhoudshistorie zit het zo te zien inderdaad wel goed hoor, al moet je de bodem wel even inspecteren op eventuele roest en andere ellende wellicht?

Er zijn overigens ook hele leuke V6 modellen van dit wagentje geweest, en een vriend van me had ooit een Ghia2 van 1993, met de kenmerkende ruitenwisser op de achterruit....

Guest
Jee, Wouter, wat een avonturen. En we hadden nog wel geconcludeerd dat die kap er niet af kon waaien...

simca1006

Gebruiker
Nou, dat is gister wel een dagje geweest, Wouter82! Jammer van de lichtkap, maar die zal toch nog wel te leveren zijn?
Nog iets meer nieuws van het brommende geluid van de Stellar?

Wouter82

Moderator

grensrijder zei:
stoterstangen90 zei:
Zonde van de zwaailichtenkap zeg. Er stond nogal wat wind vanmiddag overigens.

Zou zo'n kap van een universeel type zijn? Wel, toch?

Klopt, het is gewoon een Hella-ding. Ik neem aan dat er een typeplaatje op zit en dan ga ik eens zoeken. Maar eerst zal ik hem helemaal maar demonteren, dan kan ik ten minste weer mee op pad. Gisteren in de regen en wind van Zoetermeer naar Den Haag was vast niet zo best voor dat binnenwerk.

De Stellar staat bij VW1200, die moet er nog maar eens mee op pad gaan om het te beoordelen.

simca1006

Gebruiker
Het eventueel lage niveau van de bakolie kan dit soort klachten vertonen, maar kijk of de olie niet gitzwart is, misschien verversen dan maar. Daar kun je ook een hoop klachten mee verzachten of misschien oplossen. Zo herrinner ik mij eens een C5 die allerlei klachten had aan de automatische transmissie, na proefrit en achteruit inparkeren lukte niet. Olie ververst en auto deed weer wat hij moest doen.

Bovenaan