Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Dat is wel heel specifiek. Als je op Facebook zit, kun je eens vragen in de groep "Japanseklassiekers" of anders kun je er misschien beter een apart topic voor openen, want ik denk niet dat jouw vraag hier wordt gevonden door de echte kenners van dat model. Geef in beide gevallen ook even aan wat je precies allemaal wilt weten.

Heeft iemand van deze topic verstand van de Mitsubishi Starion?
Ik ben namelijk van plan om een Mitsubishi Starion 2.0 turbo ex (oorspronkelijk in Amerika geleverd) aan te schaffen.
Het is een project exemplaar, maar wel helemaal compleet met nieuwe banden, remschijven en nog extra reserveonderdelen erbij.
Mocht je hier geen antwoord krijgen, dan kunnen ze je misschien ook wel helpen bij de Mitsubishi Owners Club. Wel een mooie auto, een Starion.

Bedankt voor de reacties, het is inderdaad een nogal specifieke vraag. Ik ga denk ik nog even bij de Mitsubishi Owners Club kijken.

Voor wat het waard is, heb ik hier nog enkele foto's van karretjes en visjes, genomen tijdens de ALV in Leerdam:

Ik vond het een geslaagd evenement !
Hoge opkomst ook en een leuke sfeer.
Nu op naar het volgende evenement, de Nachtclubrit, begin maart

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Ik kwam vandaag dit vreemde voertuig tegen. Ik vond het wel iets heel bijzonders. En mooi, nee maar smaken verschillen.
Ik lees net dat de APK in 2016 af is gelopen. Oeps....

20260313-173500.avif

20260313-173400.avif

Wat een bijzonder ding! Een driewielig motorvoertuig met een gewicht van minder dan 400 kg (deze weegt rijklaar slechts 222 kg!) is overigens niet APK-plichtig.

Ik krijg weke knieën van exemplaren die er optisch bij staan om door een ringetje te halen.
De groene Modus heb ik helaas niet op de foto, de twee Meriva's OPC helaas ook niet.
Maar deze wel:
De Max-en. Na het lezen van het boek zijn ze nog leuker!

Een fantastische Agila.

Deze Mondeo liep ik eerst voorbij, maar wat een heerlijk exemplaar is dit:

Ik stond toevallig in een rijtje cabrio's:

En er staan alweer leuke auto's in mijn Marktplaats favorieten nu, haha!

Erg leuk evenement met veel auto's die ooit doodnormaal waren maar nu juist heel bijzonder vanwege hun zeldzaamheid. Jammer dat het niet iets centraler in NL wordt gehouden dan zou ik graag van de partij zijn.

Op EMWalhalla heb ik eindelijk mijn forumvriend @verlichting2 ontmoet, hij heeft ook foto's gemaakt en die heb ik op mijn Flickr gezet.

Leuk om het album hier ook even te delen:

Een paar toffe wagens:

Simca 1307

Lada 2101

Mitsubishi Lancer

Hyundai Getz

Goggomobil Dart 400

[ Mitsubishi Galant

Mazda 818

Laatst bewerkt:
Leuk dat je de 818 er uit hebt gepikt. Misschien hier al eens een keer gemeld maar in 1977 heb ik op de achterbank van een 818 een schakelles van mijn vader meegemaakt. Want hij reed Daf en met het broertje dat er in oktober 1974 bij was gekomen was de 55 Combi met drie kinderen echt te klein geworden. Mijn vader werd in een scherpe bocht door een tegenligger afgesneden. Mijn vader reageerde door de tegenligger te ontwijken en hard af te remmen. Ongeluk voorkomen, een compliment van de rij-instructeur maar wel te laat de koppeling ingetrapt dus een afgeslagen motor. De lesauto was overigens bruin.

Die Getz was overigens te koop voor ik meen 1500 euro. Zag er niet verkeerd uit.

De Simca had een onderwijzer van de basisschool (toen nog lagere school). Hij had een groen metallic 1308GT. Vond ik een erg mooie auto.

Hier zijn dan mijn foto's van het overweldigende EMWalhalla.

Nog nooit eerder gezien: een Volvo 345 Van!

Nooit geweten dat er een vierwiel aangedreven versie van de Lancia Prisma bestond. :oops:

Ook nog nooit eerder in het echt gezien.

Een Britse held durfde het aan om met zijn Vanden Plas naar Raamsdonksveer te rijden.

Ook nog nooit eerder in het echt gezien:

Wat een evenement was het !!
We hadden wel weer met een groei rekening gehouden, maar dat het in een keer zo groot zou worden was voor ons ook wat overweldigend.
Aan iedereen die er geweest is, een oprecht dankjewel daarvoor!

Ik doe samen met een collega de selectie aan de poort en heb de afgelopen jaren de auto's geteld. Om even een idee te geven van de groei deel ik de onderstaande aantallen. We praten hier over de doelgroep-auto's, dus de EMW-auto's en Youngtimers, excl. de bezoekers
2024 - ca 600 auto's
2025 - 778
2026 - 1183
Het dubbele aantal dus t.o.v. 2 jaar geleden!
Dat betekent ook dat we voor de volgende editie een aantal wijzigingen door moeten gaan voeren, denk aan extra toiletwagens, officiële verkeersregelaars, geluidsinstallatie, EHBO, nog meer catering, bufferparkeerplaats enz enz

Maar dat gaat ons lukken!
Doel blijft echt om een gratis evenement/festival te blijven voor de onbekende en miskende automobiel (en youngtimers)

Nu mijn vraag.
Wij hebben inmiddels een evaluatie gehad en denken dat we de meeste punten wel geraakt hebben.
Maar jullie als bezoekers, hebben jullie nog op- of aanmerkingen? Verbeterpunten?

Dankjewel !
Guus
Evenementencoördinator EMW

Laatst bewerkt:
Jij, Guus, en alle vrijwilligers van EMW die zich hebben ingezet om dit evenement wederom een succes te laten worden: bedankt!

Zomaar iets wat mij te binnen schiet: rondom de grote dome bleek een heel grasveld vol sproeiers te zijn, waar niet op geparkeerd mocht worden. Wellicht kan dat in de toekomst beter of duidelijker worden afgezet?

Jij, Guus, en alle vrijwilligers van EMW die zich hebben ingezet om dit evenement wederom een succes te laten worden: bedankt!

Zomaar iets wat mij te binnen schiet: rondom de grote dome bleek een heel grasveld vol sproeiers te zijn, waar niet op geparkeerd mocht worden. Wellicht kan dat in de toekomst beter of duidelijker worden afgezet?
Goeie, Dankjewel voor de tip !

En vergeet allemaal niet een vrijwillige bijdrage aan EMW te doen voor dit evenement. Linkje is te vinden op de Facebook pagina van Elk Merk Waardig.

Er werd nu inderdaad op plekken geparkeerd waar dat eerder niet mocht in verband met de sproeiers, dat verbaasde mij ook.

Wat mij opviel toen de drukte bij aankomst net over het hoogtepunt was: vanaf halverwege het terrein werd het één rij in plaats van twee. Dat zou niet nodig hoeven zijn denk ik. Hierdoor stroopte het nu een beetje op. Voor de bezoekersplaats kan vooraf al aangegeven worden dat die de linkerbaan moeten pakken en de EMW auto's kunnen via die route uiteindelijk nog wel rechtdoor rijden (links langs het youngtimerveld zeg maar). Dus links: EMW+bezoekers, en rechts: EMW+youngtimers. Al kan je links ook youngtimers hebben, want die kunnen net na de bocht naar links ook rechts in het gras parkeren.
Luxeproblemen :)

En vergeet allemaal niet een vrijwillige bijdrage aan EMW te doen voor dit evenement. Linkje is te vinden op de Facebook pagina van Elk Merk Waardig.

Er werd nu inderdaad op plekken geparkeerd waar dat eerder niet mocht in verband met de sproeiers, dat verbaasde mij ook.

Wat mij opviel toen de drukte bij aankomst net over het hoogtepunt was: vanaf halverwege het terrein werd het één rij in plaats van twee. Dat zou niet nodig hoeven zijn denk ik. Hierdoor stroopte het nu een beetje op. Voor de bezoekersplaats kan vooraf al aangegeven worden dat die de linkerbaan moeten pakken en de EMW auto's kunnen via die route uiteindelijk nog wel rechtdoor rijden (links langs het youngtimerveld zeg maar). Dus links: EMW+bezoekers, en rechts: EMW+youngtimers. Al kan je links ook youngtimers hebben, want die kunnen net na de bocht naar links ook rechts in het gras parkeren.
Luxeproblemen :)
Precies dat laatste is ook de reden dat we bij de volgende editie gebruik gaan maken van verkeersregelaars en een aanrijdroute over het industrieterrein gaan maken, samen met een bufferplek op een van de parkeerterreinen. Net als bij Go Japan meen ik.
Het aanrijden met 2 rijen is eigenlijk niet wenselijk i.v.m. auto's die het terrein af willen / moeten kunnen.

Dankjewel voor je feedback! (y)

Ik vraag me af bij welk evenement deze Google Earth-beelden zijn gemaakt, want hier staat zelfs het terrein direct na de ingang vol met auto's. Misschien zijn aan de hand hiervan wat ideeën op te doen, want zo'n mooie visgraatopstelling van de auto's is ons bij EMWalhalla niet gelukt. ;)

Goed dat jullie het verder gaan professionaliseren, dat is wel nodig en dat bedoel ik positief. Het blijft bizar om te zien wat jullie voor elkaar hebben gekregen. Ik hoorde iemand ook zeggen dat het EMWalhalla niet aan zijn eigen succes ten onder moet gaan.

Echte tips heb ik zo niet. Misschien zou je wel iets meer kunnen doen met het verharde parkeerterrein. Bijvoorbeeld dat daar echt bijzondere auto's komen te staan en die zich vooraf hebben aangemeld (en zijn "getoetst").
En wellicht kan je op de website nog een formatje plaatsen met info over de auto dat mensen zelf kunnen invullen en printen (evt. in meerdere talen).

Terug
Bovenaan