Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

grensrijder zei:
Wouter82 zei:
Ik ga morgen maar eens bellen, dit wil ik zien. Bizar o_O

Deze moet jij gaan redden, Wouter! Ik verwacht op z'n minst twee Stellars samen op de foto.

Hij ziet er zo op de foto's goed uit, zelfs beter dan die van mij. De gedachte schoot even door mijn hoofd om mijn blauwe te schorsen en deze te gaan halen. Moest ik maar niet doen, maar kijken kan geen kwaad :D

Pak ik per ongeluk ook nog de EMW-ling mee.

PanhardZ121957LBC.jpg

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Geld, zoals meestal.
Klopt. Ik ga mijn zuurverdiende geld toch niet aan auto's uitgeven?

Dus de Passat, de RO80 en de Cuore heb jij betaald met zoet-verdiende euros;)

Ja isla, blijkbaar is het werken met 929V6 zo vermoeiend dat je geld er zuur van wordt. De Passat, de Ro80 en Cuore zijn betaald met zoet geld van voor die tijd. ;)

Dat zie ik. Ik kwam er laatst toevallig langs toen ik een auto moest ophalen bij de Peugeotdealer een stukje verderop. Die vieze rommelige straat daar... Ik had altijd een beeld van een meer luxe ambiance bij De l'Est. Misschien komt dat door hun prijzen. ;)

Ach, ze hebben leuke auto's en daar gaat het om. Helaas was het voor mij dus onder werktijd en ik vind dat ik dan niet zomaar tijd mag verspillen aan oude bakken onderkwijlen, dus ik ben niet binnengelopen.

Ik ken het bedrijf niet, ben er nog nooit geweest.
Alleen de nodige advertenties van die jongens gezien en bedacht dat ze wel heel erg duur zijn. Ik denk niet dat ik daar, gezien de vraagprijzen, ooit een auto zou kopen.

Wouter82 zei:
grensrijder zei:
Wouter82 zei:
Ik ga morgen maar eens bellen, dit wil ik zien. Bizar o_O

Deze moet jij gaan redden, Wouter! Ik verwacht op z'n minst twee Stellars samen op de foto.

Hij ziet er zo op de foto's goed uit, zelfs beter dan die van mij. De gedachte schoot even door mijn hoofd om mijn blauwe te schorsen en deze te gaan halen. Moest ik maar niet doen, maar kijken kan geen kwaad :D

Ja joh gewoon doen! Waarom niet? Dat wit staat m erg goed moet ik zeggen en de staat lijkt ook erg goed! :)

Zo gezegd, zo gedaan. De Stellar ziet er keurig uit (op een klein roestplekje onder de zijruit linksachter en een deukje op het rechtachterscherm na), de kilometerstand is aantoonbaar en bovendien is het een Olympique, een gelimiteerd actiemodel ter ere van de Olympische Spelen in Seoul. Wel heeft het lange stilstaan ten gevolge gehad dat de accu te zwak was om de auto even te starten, en voor een nieuwe APK zullen waarschijnlijk de banden vervangen moeten worden. Ik heb redelijk wat detailfoto's gemaakt voor eventuele belangstellenden (laat dan even je e-mailadres per PM weten, dan stuur ik ze per Wetransfer).

9140848707_ff7b533561_c.jpg

Overigens heeft het betreffende bedrijf meer leuks staan. Ik zag in de loods een of andere Maserati uit de jaren 80 en een Innocenti, en buiten staan deze twee:

9140858617_42b7d20207_c.jpg

9140854519_6f7f9f3cfb_c.jpg

Weet je ook wat de geschiedenis is van de auto? Waarom heeft hij een tijd lang stilgestaan, hoeveel eigenaren? Ik overweeg ook een keertje langs te gaan. Hij ziet er écht goed uit!

Jaja, bellen, langsgaan. Dan kan er maar één ding volgen: Kopuh! :D

Die Sei en Pony ook, super!

Die witte Stellar staat hier echt om de hoek zeg! Nog nooit zien rijden, maar ik zie dat D. Elzinga 'm wel kent.

Hij is tezamen met de Alfa 6 en de Pony uit een boerenschuur tevoorschijn gekomen, en dus was de laatste eigenaar waarschijnlijk een soort van verzamelaar die echter niet met de auto's reed. Of die hem direct van de eerste eigenaar gekocht heeft zou je even na moeten vragen, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er vlak voor hij de schuur in ging nog onderhoud is gepleegd, zo is onder meer de distributieriem toen vervangen.

Net als de Stellar leken ook de Alfa 6 en Pony uiterlijk in ieder geval in prima staat, maar ze hebben natuurlijk wel langere tijd stilgestaan. Ik denk dat alles in principe wel te koop is, maar naar de prijzen van die twee heb ik niet gevraagd.

Die Pony ziet er wel heel strak uit hoor, net als die Stellar! Wel bijzonder als je zo'n Pony en zo'n Stellar in je schuur hebt staan. Ongetwijfeld heb je dan de meest exclusieve verzameling Hyundai's van Nederland. Dus ik zeg: laat die handelaar een mooi prijsje voor beiden maken. :cool:

Die Pony ziet er wel heel strak uit hoor, net als die Stellar! Wel bijzonder als je zo'n Pony en zo'n Stellar in je schuur hebt staan. Ongetwijfeld heb je dan de meest exclusieve verzameling Hyundai's van Nederland. Dus ik zeg: laat die handelaar een mooi prijsje voor beiden maken. :cool:

Die Stellar en Alfa 6 zijn gaaf, maar die Pony! :eek: Wow!

Zeg Wouter, overwegen om langs te gaan? Halen die Pony! (y)

Mooie vondsten. Ik denk dat er nu pas met de Stellar wordt geadverteerd omdat deze nu mrb-vrij is geworden en het bedrijf het niet zich zitten deze eerder aan te bieden. Zoveel liefhebbers zijn er ook weer niet. Jammer dat het voor EMW niet mogelijk is een kas te hebben zoals Stolze.

Het begint ernstig te jeuken nu ik die Pony heb gezien. Allergisch voor paardjes misschien..........

Geen idee meer waar ik hem vandaan heb, maar ik kwam dit plaatje van de Pony nog tegen op mijn computer:

2u2b.jpg

Blijkbaar heeft 'ie dus nog redelijk recent gereden!

@Matrancho: LOL :)

Ik zie op de foto hierboven wel tie-wraps rondom de kentekenplaat, hetgeen erop duidt dat er vanuit de garage een proefrit is gemaakt, gek genoeg zonder groene platen.

Die was er net af gevallen. o_O

Laten we trouwens niet vergeten dat er dus iemand is geweest die tenminste een Stellar, Pony én Alfa 6 bij elkaar heeft gesprokkeld en behouden. Die kerel (of dame...) verdient wel een gratis lidmaatschap EMW! Ik weet alleen niet in welke auto hij dan naar het volgende evenement zou moeten komen.

Idranor zei:
Laten we trouwens niet vergeten dat er dus iemand is geweest die tenminste een Stellar, Pony én Alfa 6 bij elkaar heeft gesprokkeld en behouden. Die kerel (of dame...) verdient wel een gratis lidmaatschap EMW!

Hoezo? Moeten we dan al onze bestaande leden die bijzondere auto's hebben verzameld ook een gratis lidmaatschap gaan geven?

Die weet ik ook nog wel eentje te staan. Moeten we die man maar meteen een gratis lidmaatschap geven?

grensrijder zei:
Idranor zei:
Laten we trouwens niet vergeten dat er dus iemand is geweest die tenminste een Stellar, Pony én Alfa 6 bij elkaar heeft gesprokkeld en behouden. Die kerel (of dame...) verdient wel een gratis lidmaatschap EMW!

Hoezo? Moeten we dan al onze bestaande leden die bijzondere auto's hebben verzameld ook een gratis lidmaatschap gaan geven?

Ja graag! :)

Afijn ik begrijp je punt. Een eervolle vermelding in de Staalgevoel dan?
Maar het ging me meer om het benadrukken dat er blijkbaar een Nederlander is die zowel een Stellar, Pony als Alfa 6 verzamelde en dat die Nederlander dus goed binnen EMW past. :cool:

Daar is ie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m692129222-hyundai-pony-1-2-dlx-unieke-auto-76-000-km-bouwjaar-1979.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
dpEq+w==.jpg

bIg13kUYNB2kB+Wt+Tst8Q==.jpg

Wat een lekker ding.

Godzijdank vragen ze er niet te weinig (ook niet teveel trouwens) voor, anders zat ik nu al in de auto. o_O

De Pony heeft jaren terug in de Autoweek gestaan, ik denk in een artikel t.g.v. het 25-jarig jubileum van Hyundai in NL. Daar komt ook de door Niels geposte foto vandaan.

De Audi/DKW coupé op de vorige pagina ken ik trouwens ook, die is tot voor een aantal jaar terug van een inmiddels overleden oudoom van mij geweest.

EMW Amerikaan:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cadillac/m692186400-cadillac-cimarron-2-8-i-k6-1985-paars.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$T2eC16VHJGQFFh0NItm4BRzC-Wu7Iw~~60_85.JPG

Mooi linker voorspatbord op die Pony...

Duidelijk vervangen/overgespoten dus waarschijnlijk schade gehad.
Ook de motorkap verdenk ik hiervan, lak is tevens een andere kleur dan de deuren.
Rechter spatbord staat niet op de foto, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Zou mij niet verbazen als de hele voorkant in elkaar gezeten heeft.

Maar ik wil de pret niet drukken, leuke auto verder.(y)

Lijkt me een beetje voorbarige conclusie. Aannemelijker is dat ze de voorschermen vervangen/gerepareerd hebben wegens roest. Een oude Pony met de hele kop in de kreukels gaat namelijk niemand repareren, want dan vormt het meteen een gevalletje totall-loss.

Carkiller zei:
Mooi linker voorspatbord op die Pony...

Duidelijk vervangen/overgespoten dus waarschijnlijk schade gehad.
Ook de motorkap verdenk ik hiervan, lak is tevens een andere kleur dan de deuren.
Rechter spatbord staat niet op de foto, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Zou mij niet verbazen als de hele voorkant in elkaar gezeten heeft.

Maar ik wil de pret niet drukken, leuke auto verder.(y)

Bedankt voor de tip, dan wacht ik toch maar de eerstvolgende origineel NL geleverde '79er Hyundai Pony af, die te koop komt denk ik....;)

Terug
Bovenaan