Elco: Peugeot 306 Cabriolet & 407 Coupé

Ehhh... Elco? Slecht nieuws?
CfX81aVW8AAFh8u.jpg:large


Edit: Laat maar, andere wielen :)
 
Afgelopen vrijdag heeft 'ie bij een specialist doorgebracht. Zij hadden goed nieuws: alles is in principe in perfecte staat. Het probleem konden ze daardoor niet achterhalen, maar ze hebben het dubbelrelais vervangen voor 'n nieuw exemplaar. Een weigerachtig relais was 't enige dat bij deze klachten paste. Het 'oude' exemplaar was nog niet zo lang geleden geplaatst, maar bleek wel in 2000 gemaakt te zijn. Het nieuwe exemplaar is wel echt nieuw, uit 2015. Hopelijk lost dit het probleem dus definitief op, ik heb er wel weer vertrouwen in!

Deze avond ook nog maar even lekker wezen toeren. Het blijft een geweldig ding :)


P1310819_zpsbc8njaxw.jpg


P1310815_zps48cy6kre.jpg

 
Haha, thanks! Hij verveelt nog steeds niet als onderwerp :)

Nog vergeten: een paar kilometers na die foto's zag ik dit:

P1310825_zpsfpmodrln.jpg
 
Mooie compositie en prachtig scherp bij een rijdende auto. En natuurlijk ook een zeer mooie km. stand. Goed om te blijven meegenieten van het feit dat deze elegante machine serieuze meters blijft maken met een intens tevreden bestuurder. (y)
 
Strakke foto's. Erg mooi.

Kleur geel gaat denk ik sowieso niet zo snel vervelen. En die 210.000. Net ingereden op naar de 3 ton ;)
 
smarter zei:
Als ik deze foto's zo zie, dan is het jammer dat mijn Lexus niet in het geel geleverd is.

Als ik foto's van jouw auto zie kan ik alleen maar zeggen dat jouw auto een perfecte kleur heeft. Geel zou niet staan. Overigens stond ik vandaag tussen twee SC's.

De Peugeot blijft prachtig. Heerlijk om steeds die foto's te zien.
 
Geel zou 'm inderdaad niet staan, daar is 'ie wat te 'bol' voor. Jouw kleur zou op deze foto's eveneens perfect uit de verf komen vanwege de diepte van 't blauwgrijs.
 
Ik weet 't niet zeker, het probleem kwam maar sporadisch voor. Gezien de klachten zóu het nu niet meer op mogen treden, maar ik moet 't nog gaan beleven. Met elke week 'n andere auto kom ik daar helaas niet echt aan toe. Strips zijn inderdaad nog mooi zwart, topspul! (y)

Ben vandaag begonnen met 't opknappen van de set Cyclone-wielen. Die zijn gepoedercoat, maar meer grijs dan zilver zoals ze moeten zijn. Ik schuur ze strak en spuit ze dan in écht zilvergrijs, zoals ze moeten zijn. Daarna komen er nieuwe banden omheen. Ter illustratie: achterste gespoten (de kromme velg, als test) en voor zoals 'ie nu is. Je ziet duidelijk een verschil in diepte van de kleur. Wel even 'n werkje om de soms wat sinaasappelige coat strak te krijgen.

WP_20160416_14_57_09_Pro%201_zpsadvv81zz.jpg
 
De 306 doet het weer perfect en heeft z'n kilometers wel weer gemaakt de afgelopen week. Ook nieuws op het MX-5-vlak: die is namelijk verkocht. Daar gaat iemand anders 'n hele leuke zomer mee beleven!

Afscheidsplaatje, dus:

DSC_2583_zpslltxybct.jpg
 
Idd rap gegaan die verkoop (y)
In de advertentie kon ik niets meer over de turbo vinden, was die al verwijderd??
 
De supercharger is inderdaad al even geleden verwijderd. Stiekem vond ik 'm daarna veel lekkerder rijden! Afgezien van 'n paar kleine onderhoudsdingetjes hebben we 'r ook niet veel aan gedaan. Goed schoongemaakt, vooral!
 
Ah juist supercharger was het, geloof ik graag dat hij zonder lekkerder rijdt.
Super techniek die Mazda's, gaan zelden stuk (y)
 
Leuke karretjes. Zeker als je begint met upgraden. Maar ja....dan ben je ook wel wat geld verder.

Turbo
LSD
Ophanging
Remmen
Verstevinging van het chassis.
En nog wat kleine dingetjes
 
smarter zei:
Als ik deze foto's zo zie, dan is het jammer dat mijn Lexus niet in het geel geleverd is.
Een paar weken terug kwam ik op tv een knalgele SC300 tegen (volgens mij die dag ook dit bericht in jouw topic gepost). En ik kan je zeggen; dat staat écht niet!
 
Wat een ontzettend mooie 306! Ik heb je topic met veel plezier doorgelezen.

Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een 306, zij het een wat minder uniek en net exemplaar. Toch lijkt het me leuk om ook wat werk te steken in het netter maken van de auto, bijvoorbeeld het laten uitdeuken van wat parkeerdeukjes en het bijkleuren van de kunststof accenten. Als ik jou auto zo zie geeft me dat flink wat inspiratie en motivatie!
 
Ik heb het gezien, en wilde zo eens gaan reageren! Maar dat kan ook hier. Jouw 306 is een heel stuk netter dan de 306 waarmee ik begon: een rode 1.4 van vóór de facelift. Die heb ik ook met stapjes netter gemaakt, maar nooit laten uitdeuken of iets dergelijks. Van die auto had ik de strips op de zijkant gespoten met matzwarte lak van de Action, dat zag er daarna weer perfect uit. Het topic bestaat nog, en vind je hier: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4709369,page=1
 
Dankjewel voor de suggesties! Mijn technische kennis en ervaring met auto's is erg beperkt, dus dit is een leuke mogelijkheid om daar wat aan te doen!

Ik ga je vorige topic ook eens doorlezen :)
 
En de 306 staat weer bij de garage. Het af en toe optredende startprobleem stak weer de kop op, dus hebben we 'm weer naar de specialist gesleept die vorige keer het dubbelrelais vervangen heeft. Prettig is dat ze 'm nu hebben terwijl de fout optreedt, wat het oplossen gemakkelijker zou moeten maken.

Toch reken ik op een hele dikke rekening, dan valt het altijd mee. Als 'ie weer terug is komen de versgespoten Cyclones eronder, voorzien van nieuwe banden. Iets om naar uit te kijken (y).
 
Ik vind het echt leuk om te lezen hoeveel tijd, energie en middelen je in je auto steekt. Ondanks de leeftijd en kilometerstand blijft 'ie in topstaat. Echte autoliefhebberij!(y)
 
Tijd en energie zitten er zeker in, maar dat vind ik normaal. Ook qua middelen valt het wel mee, als je 't tenminste afzet tegen het aantal jaren (bijna 3,5) dat ik 'm heb en het aantal kilometers (bijna 100.000) die ik ermee gereden heb. Met die problemen van de laatste tijd heb ik echt wel eens gekeken naar iets anders. De conclusie luidde al snel: dat is er gewoon niet.
 
Ach vervelend Elco, helemaal met dit weer.
Ben zeer benieuwd naar je nieuwe velgen (y)

Blijft een prachtige wagen, ik snap dat een vervanger zoeken heel erg moeilijk is, ik heb al hetzelfde met mijn eigen.
Raak steeds meer gehecht aan de wagen.
 
Sinds gisterochtend heb ik 'm weer terug. Alles is nogmaals doorgemeten (niks ongewoons), alle massapunten zijn gecheckt (perfect) en de stekker van de brandstofpomp is vervangen wegens slecht contact. Dat laatste is ho-pe-lijk de oplossing. De enige manier om erachter te komen is door te gaan rijden. De afgelopen 500 kilometers gingen goed :).
 
Altijd lastig als je de oorzaak van een probleem lastig kunt achterhalen. Hopelijk is het nu wel definitief opgelost(y)
 
Ik hoop het ook! Vandaag heeft 'ie het in ieder geval elke start weer goed gedaan. Gelijk maar even 't vuil van een aantal weken weggewassen, de boel uitgezogen, het dak ontdaan van het laatste groen & de strips + banden gezwart. Staat 'ie er weer geweldig bij :) Daarna, ondanks het wat onstuimige cabrioweer, een mooi stukje gereden. Was 'k aan toe.


P1320107%202_zpsi6ot9ssr.jpg


P1320114_edited_zpsgslwkmrt.jpg

 
Toffe foto's Elco!

Hopelijk was het slechts karakter van je Gele! Ach en anders heb ik sleepkabels voor zondag, zou wel een andere auto je moeten slepen, met de Lancia zouden we dan denk ik lopend nog sneller in Grünn zijn!
 
Zag je vanmiddag weer rijden bij de Hanze. Moet zeggen dat ik hem toch vaak spot in Groningen, maar ja kan ook niet anders met zo'n kleur. Hij springt er echt heel erg uit tussen al dat grijs. Overigens staat er aan de Eikenlaan bij het zwembad ook wel eens zo'n gele 306 cabrio. Die ziet er alleen een stuk meer verwaarloosd uit..
 
Het is inderdaad niet moeilijk mij te spotten. De Peus valt best wel op en ik rijd behoorlijk veel. Gelukkig lijken de problemen voorbij!

Afgelopen weekend heb ik het Youngtimerevent in Boxtel bijgewoond met een keurig schone 306. Samen met 'n groepje forummers reden we in colonne die kant op om de auto's bij bestemming op de youngtimerweide te parkeren. Het was 'n mooie rit en een geslaagd evenement, al was ik op tijd weer vertrokken vanwege 't bezoeken van nog een ander evenement.

Een paar plaatjes van de YT-dag:


DSC_2775_zpsnimhpzq3.jpg


DSC_2779_zpsilkmxnek.jpg


P1320208_zps8ltjzmhw.jpg


Maar het belangrijkste en leukste nieuws is toch dat van vandaag. Vanaf nu staat 'ie namelijk weer op de Cyclone-set! Deze heb ik zelf opnieuw gelakt en vandaag zijn ze voorzien van nieuwe banden. Daarvoor heb ik de Toyo Proxes T1-R gekozen, een behoorlijk sportieve straatband. Ik ben benieuwd naar 't verbruik (energielabel F) en de prestaties op nat (label C), maar daarvoor heb ik ze natuurlijk niet gekozen. Wel voor het fijnere bochtenwerk. Daarin hebben ze me nu al overtuigd. Door de stugge wang houd je een veel prettiger stuurgevoel in bochten en het rubber plakt als kauwgum onder een tafel. Herken de auto in bochten niet meer terug, terwijl het comfort behouden is gebleven. Kan niet beter.

Morgen wordt de boel nog even gebalanceerd (gaat nu wat trillen boven de 120, best netjes zonder lood) en wordt de voortrein uitgelijnd. Achter kan dit niet bij een 306.

Belangrijkste: foto's!


P1320292_zpssdzv022q.jpg


P1320295_zpsmigy9yfu.jpg


P1320297-2_zpssgdr28ur.jpg


Vergeleken met vóór het spuiten is de kleur nu écht zilvergrijs in plaats van enigszins grijs. Ook is 't nu metallic gespoten, zo was het hiervoor niet gecoat. Hierdoor hebben de wielen eindelijk de frisse uitstraling die ze moeten hebben en komt de vorm van de spaken nu pas echt goed tot z'n recht. Ik ben erg, erg blij! :D
 
Netjes Elco!!



Uiteraard heb ik op Youngtimer een foto gemaakt van de mooie gele! Fijn dat problemen weg lijken te zijn!
 
Pjötr zei:
Netjes Elco!!



Uiteraard heb ik op Youngtimer een foto gemaakt van de mooie gele! Fijn dat problemen weg lijken te zijn!

Een van de weinige foto's met de kap dicht...
 
Thanks Rob, ik vind 't zelf ook nog steeds ;). Met afstand de mooiste auto die ik kan hebben.

Vandaag even naar m'n vaste garage gebracht voor een APK. Niks aan de hand en voor 21,50 weer een dik jaartje (tot aug. 2017) goedgekeurd. Verder geen nieuwe foto's geschoten, afgelopen week voor werk in Italië geweest en daar genoeg plaatjes geschoten. De 306 kon al die tijd fijn in een garage staan (y).

WP_20160603_10_03_10_Pro_zpsk3s3mdqq.jpg

Het is trouwens weer starten/lopen, altijd. Het was dus de stekker van de brandstofpomp die roet in het eten gooide.
 
Terug
Bovenaan