Het is inderdaad niet moeilijk mij te spotten. De Peus valt best wel op en ik rijd behoorlijk veel. Gelukkig lijken de problemen voorbij!
Afgelopen weekend heb ik het Youngtimerevent in Boxtel bijgewoond met een keurig schone 306. Samen met 'n groepje forummers reden we in colonne die kant op om de auto's bij bestemming op de youngtimerweide te parkeren. Het was 'n mooie rit en een geslaagd evenement, al was ik op tijd weer vertrokken vanwege 't bezoeken van nog een ander evenement.
Een paar plaatjes van de YT-dag:
Maar het belangrijkste en leukste nieuws is toch dat van vandaag. Vanaf nu staat 'ie namelijk weer op de Cyclone-set! Deze heb ik zelf opnieuw gelakt en vandaag zijn ze voorzien van nieuwe banden. Daarvoor heb ik de Toyo Proxes T1-R gekozen, een behoorlijk sportieve straatband. Ik ben benieuwd naar 't verbruik (energielabel F) en de prestaties op nat (label C), maar daarvoor heb ik ze natuurlijk niet gekozen. Wel voor het fijnere bochtenwerk. Daarin hebben ze me nu al overtuigd. Door de stugge wang houd je een veel prettiger stuurgevoel in bochten en het rubber plakt als kauwgum onder een tafel. Herken de auto in bochten niet meer terug, terwijl het comfort behouden is gebleven. Kan niet beter.
Morgen wordt de boel nog even gebalanceerd (gaat nu wat trillen boven de 120, best netjes zonder lood) en wordt de voortrein uitgelijnd. Achter kan dit niet bij een 306.
Belangrijkste: foto's!
Vergeleken met vóór het spuiten is de kleur nu écht zilvergrijs in plaats van enigszins grijs. Ook is 't nu metallic gespoten, zo was het hiervoor niet gecoat. Hierdoor hebben de wielen eindelijk de frisse uitstraling die ze moeten hebben en komt de vorm van de spaken nu pas echt goed tot z'n recht. Ik ben erg, erg blij!