Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

verlichting2 zei:
Ik kom soms in de file op het stuk Utrecht - Almere een grijze 4C tegen. Dan verbaas ik mij elke keer weer wat er een geweldig geluid uit dat relatief bescheiden blok komt.
Dat zou best wel eens het exemplaar kunnen zijn welke ik regelmatig in Hilversum tegen kom. Inderdaad even het raampje open als ie voorbij komt. Bizar wat een gaaf geluid dat maakt uit een relatief 'normaal' blok.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@PM zei:
Dat is snel gegaan, gaaf! En gefeliciteerd!
Wel een soort-van-bekende auto, in 2014 tijdens het Spettacolo Sportivo in Zandvoort had de importeur deze en een grijs zusje (kenteken eindigend op -50) beschikbaar gesteld, waarbij je kon inschrijven (vervolgens werd er geloot wie mocht) om twee rondjes over het circuit te rijden, ik heb toen in de grijze gereden. Dat smaakte zeker naar meer!

Ik zag ergens de vraag staan over zitruimte die volgens mij niet echt beantwoord is: ik had er met mijn 1,83 geen problemen mee. En ik hou er wel van om het stuur dicht bij me te hebben (ik heb in de meeste auto's juist het probleem dat ik het stuur niet ver genoeg naar me toe kan halen ;) ).

Cool! Mocht je zelf rijden, of reed je mee? Wat was jouw ervaring van de 4C? :)

Ik mocht zelf rijden. De ervaring was bijzonder kort, zoals gezegd slechts 2 rondjes ;) Verder vooral even wennen, ik had daarvoor (daarna ook overigens) nog nooit in een auto met schakelflippers gereden en die was ik in de eerste bocht al kwijt (draaien ze nou mee met het stuur of niet??). Ik had hem beter in D kunnen laten staan voor die 2 rondjes.
Wat ook niet hielp was dat rare lijnen moest rijden omdat er iemand een flinke plas vloeistof had gestrooid over driekwart van het circuit. Dat bleek achteraf koelvloeistof te zijn, maar het had natuurlijk net zo goed olie kunnen zijn (wat niet wegneemt dat koelvloeistof ook kan glibberen).
Maar wel erg gaaf.

Gaaf! ! ! !

En volgens mij heb ik me met exact deze 1500 km vermaakt in het Sauerland :T.
Is inderdaad de oud PR auto van FCA.

Zal eens wat foto's opzoeken (tu)

Stukje van de 'sound' van de sportuitlaat (welke op constante snelheid best storend was op lange stukken):
https://www.youtube.com/watch?v=oqD2vnyFktM

En wat archieffoto's van juni 2015, een drie daagse (motor)toertocht door het Sauerland. Al eerder gezegd, verschrikkelijk veel lol gehad met de 4C, zeker op de prachtige wegen.
1974357_827654623969310_385150300933892728_o.jpg

1501564_827654777302628_1017356070997621482_o.jpg

11060031_827654790635960_3686389500618202233_o.jpg

1397784_827655263969246_651404273316705159_o.jpg

11406374_827655223969250_1298318344546159495_o.jpg

11415603_827655620635877_2369252275930757438_o.jpg

11411695_827656113969161_7167395167264714019_o.jpg

Kortom, een hele gave stap om zo'n liefhebbbersauto gewoon aan te schaffen. (tu)

Hij is dus ingezet op allerlei evenementen. Op de dorpels was dit te zien. Duidelijk dat er wat vrouwen met hakken waren ingestapt, maar niets wat niet weggepolijst kan worden.

Ik geloof dat half Nederland in, naast, op of tegen deze auto heeft gezeten of gehangen...

29476l3.jpg

Wel een mooi idee: maak een poster van al deze foto's, je auto is beroemd!

Ja, dat wel. Wij hebben hem ook lekker op zijn staart getrapt, maar wel met respect voor de techniek.
Overigens heeft de auto onder de importeur natuurlijk wel tiptop zijn onderhoud gehad. Weet niet of er nog een particuliere eigenaar tussendoor is geweest?

Zal dat niet bij elke sportieve auto zo zijn Kristian, gezien het geringe aantal km's en een heel jonge auto denk ik niet dat hij zoveel te lijden heeft gehad.
Zal ongetwijfeld ook piekfijn onderhouden zijn.

Hoe zit het trouwens met de garantie?
6 maanden standaard bovag? of uitgebreider?

@Barri
Zo'n 155PK versie gaat het echt niet worden. Dat heb ik dus totaal niet nodig. Het liefst iets zonder turbo. Ga ik rustiger van rijden en verbruikt vele malen minder.

@Verlichting2
Dank! Het geluid is inderdaad echt bizar te noemen. Die Foutlander kan mij nu al niet tegenvallen. Hij kost me niets en brengt me van a naar b (tenminste daar gaan we van uit). Dus wat dat betreft: geen probleem.
De 1.6 JTD is een erg fijn blok, maar het is echt teveel voor mij. Tevens te zwaar en te duur in de wegenbelasting.

@PM
Oke! Toch een mooie ervaring. En inderdaad, de schakelflippers zitten op het stuur dus draaien mee. Daarom zoveel mogelijk de handen op 1 plek houden.

@adinx
Wat gaaf zeg! Het was niet de enige PR 4C van Alfa, maar wel 1 van de inderdaad. Wat een leuke foto's en wat cool om te horen dat dit de exacte auto is waar jij mee naar het Sauerland bent geweest. Hoe beviel de weg erheen? Ik vond tijdens de testrit een stuk over de snelweg al aardig vermoeiend haha. Het geluid nog niet eens zozeer (dat zal wel komen bij de langere stukken), maar vooral de nerveuziteit van het sturen. Wat ongelooflijk direct. De auto wordt ook volledig uitgelijnd naar mijn wens (via tips van de 4c owners club). De auto's komen uit fabriek niet uitgelijnd en bij de aflevering gebeurt het ook niet. De auto schijnt daarna echt te transformeren.
Heb je er wel een beetje goed voor gezorgd? ;)

@cirKel
Nu snap ik de swirls ook wel ;)
De auto wordt volledig gepoetst voor aflevering. Geen idee in hoeverre deze de swirls wegneemt, anders onderneem ik daar zelf even actie op. Geeft wel aan hoe geliefd de auto is haha.

@Barri
Klopt. Auto heeft het afgelopen jaar ongeveer 1000km gemaakt.

@Kristian
Dat wordt, vermoed ik, elke 4C wel. Het is een hardcore wagen en die is gebouwd voor dat soort werk. Zolang de auto origineel is, is dat voor mij geen bezwaar.
De auto krijgt een volledige beurt bij aflevering en gezien mijn ervaringen met de TCT bak en 1750TBI kon ik al snel concluderen dat deze prima in orde is. Tevens krijg ik 6 maanden garantie. Al met al zorgde dit ervoor dat ik dus geen probleem had met het feit dat het de auto van Alfa Romeo Nederland zelf is geweest.

@Adinx
Nee, enige eigenaar is Alfa Nederland.

@Bofkont
Klopt, auto heeft in de 25.000km 2 keer onderhoud gehad en staat sinds vorig jaar grotendeels stil. Krijgt bij aflevering nogmaals een beurt. 3 beurten in 25.000km lijkt mij meer dan voldoende.
Ik vind het niet erg dat een auto een beetje op zijn donder heeft gehad. Dat doe ik zelf ook met mijn auto's en zolang je dat doet met respect voor de techniek en met goed onderhoud is daar absoluut geen probleem. Daarbij is de 4C geen auto die je snoeihard over drempels knalt, dus wat dat betreft... Motor was ook geheel droog en alles zag er pico bello uit.

@adinx
Wat gaaf zeg! Het was niet de enige PR 4C van Alfa, maar wel 1 van de inderdaad. Wat een leuke foto's en wat cool om te horen dat dit de exacte auto is waar jij mee naar het Sauerland bent geweest. Hoe beviel de weg erheen? Ik vond tijdens de testrit een stuk over de snelweg al aardig vermoeiend haha. Het geluid nog niet eens zozeer (dat zal wel komen bij de langere stukken), maar vooral de nerveuziteit van het sturen. Wat ongelooflijk direct. De auto wordt ook volledig uitgelijnd naar mijn wens (via tips van de 4c owners club). De auto's komen uit fabriek niet uitgelijnd en bij de aflevering gebeurt het ook niet. De auto schijnt daarna echt te transformeren.
Heb je er wel een beetje goed voor gezorgd? winking smiley

Haha, ja heel tof. Ik heb nog veel meer foto's en ook video met GoPro etc. Ik denk dat je deze terugblikvideo op de redactie-motortoertocht niet kan zien. Staat niet openbaar volgens mij, en vanwege de muziek onder de beelden staat ie niet op Youtube:
https://www.facebook.com/paul.janssen.98/videos/872167812864651/

Tja, hoe beviel de weg erheen. Ik zou het haast terug moeten zoeken in het 'mijn auto topic', maar ik had de 4C vijf dagen te leen. Donderdag ophalen, en vrijdag met de groep richting Sauerland. Dat deden we vooral via binnendoor wegen. Vanuit Arnhem een stukje snelweg naar Roermond, en dan de grens over. De snelweg is eigenlijk niet te doen nee. Ik heb hem op de *uch A18 *uch proberen te toppen, maar zonder stuurbekrachtiging zoekt de auto nogal. Bij een 20 km/u van de top hield ik het voor gezien. Dus ja, dat is wel tricky. Hij zoekt snel, dus als die uitlijning helpt zou dat top zijn.

Het geluid is echt hard, en op 130 tempo op de snelweg kun je lastig een goed gesprek voeren met de passagier. En inderdaad, je buren gaan vast klagen. :} In het Sauerland troffen we de Audi R8-club toertocht. We kwamen er middenin terecht, en 1x raden naar wie de terrasgangers keken of omkeken. Echt niet naar die R8'en en enkele Lambo's, nee de 4C trok de aandacht met zijn looks én zijn sound.
Ik herinner me dan ook weer de dumbvalve die zo ongeveer afblaast in je nek. Geweldig. Echt een auto met mechanische sound, en zoals ik al eens eerder zei, een auto voor erbij. Nog een van 2015:
CGrWb1yXAAA08QI.jpg:large

Hij bromt, gromt en snuift. Op lange stukken storend, maar vanaf morgen drie dagen Sauerland. Bochten knallen #4C

Ik speur morgen nog wel even naar meer bewegend beeld. Staat op een externe schijf, en dan gooi ik wat op Youtube / per mail naar je toe.
PM maar even ;)

Ja, dat is dus typisch het gedrag van een niet uitgelijnde 4C. Die zoekt alle kuilen op. Dat komt doordat af fabriek de wielen vaak toe-out staan. Oftewel, de voorbanden wijzen naar buiten. Hierdoor, wanneer er zich een kuil voordoet aan 1 kant, sleurt die gelijk die kant op. Ik laat de wielen precies neutraal uitlijnen met iets meer negatieve camber dan uit fabriek. Daarmee wordt die veel stabieler en veel minder zoekerig.

Die dumpvalve heb ik ook ervaren. Ongelooflijk wat een geblaas! Dat maakt een heel groot deel van de ervaring. Continu dat aanzuigen en weer afblazen. Met de proefrit hadden we gezelschap van een I8. Die stond voor het stoplicht later ook naast ons met een geïnteresseerde man die hem heel erg gaaf vond. Daarvoor was namelijk ook de volle aandacht van medeweggebruikers al uitgegaan naar de 4C en niet de I8.

Vond jij het vermogen afdoende voor de 4C? Of had je graag meer gewenst?

Ik stuur je even een PM

Nou weet je, vermogen went. Die Giulia Q van laatst was ik met twee / drie dagen ook gewend aan de 510 pk. Terwijl passagiers nog een enorm WOWwww moment meemaakten.

De 4C kan zeker meer vermogen aan, maar dit vermogen op het lage gewicht is zat. Al moet je hem op toeren houden.
Ik zou zeggen, lekker aan elkaar wennen komend jaar en daarna besluiten of je het vermogen gewend bent. ;)

adinsx zei:
Nou weet je, vermogen went. Die Giulia Q van laatst was ik met twee / drie dagen ook gewend aan de 510 pk. Terwijl passagiers nog een enorm WOWwww moment meemaakten.

De 4C kan zeker meer vermogen aan, maar dit vermogen op het lage gewicht is zat. Al moet je hem op toeren houden.
Ik zou zeggen, lekker aan elkaar wennen komend jaar en daarna besluiten of je het vermogen gewend bent. ;)

Ik had natuurlijk stiekem al vergeleken, maar mijn Giulietta is sneller van 100 naar 200 dan een standaard 4c. Dat kan natuurlijk niet ;)
Daarom kijk ik nu toch al een beetje rond. Beek in Den Haag brengt hem naar 304PK. Dat klinkt toch wel lekker.

adinsx zei:

Ik had natuurlijk stiekem al vergeleken, maar mijn Giulietta is sneller van 100 naar 200 dan een standaard 4c. Dat kan natuurlijk niet ;)
Daarom kijk ik nu toch al een beetje rond. Beek in Den Haag brengt hem naar 304PK. Dat klinkt toch wel lekker.

Dat betwijfel ik, heb vandaag ook toevallig nog even gezocht, stock 100-200 rond de 10/11 seconden zien doen al.
Serieus bloed snel is zo'n stock 4c.
https://www.youtube.com/watch?v=I4CxSwqe230

https://www.youtube.com/watch?v=Ngi_7_Zus4E
En hier je eigen wagen rond de 15 sec de 100-200 sprint.

@PM
Oke! Toch een mooie ervaring. En inderdaad, de schakelflippers zitten op het stuur dus draaien mee. Daarom zoveel mogelijk de handen op 1 plek houden.

I know I know, maar van wat normaal gesproken achter het stuur zit ben ik gewend dat het op z'n plek blijft (richtingaanwijzer, ruitenwissers), dus dat er iets meedraait was even wennen zegmaar :} En dan moet je er over na gaan denken (en jezelf dus die vraag stellen) en dat is op zo'n moment gewoon niet handig.

adinsx zei:

Allereerst gefeliciteerd, wat tof om zo'n droomwagen aan te schaffen zeg! JALOERS! De auto bij Beek onder handen laten nemen klinkt als muziek in mijn oren. Klaas is een zeer gedreven persoon die benzine door de aderen heeft stromen. Mooi bedrijf om ook gewoon eens doorheen te lopen, passie straalt er vanaf vind ik zelf. (tu)

Beste Tom,
Bijgaand bevestig ik dat van 4 - 8 juni de Alfa Romeo 4C voor jullie gereserveerd staat. Weet wel dat het een serieuze rijdersauto is, voor de gevorderde bestuurder. Neem aub een geldig rijbewijs mee. Zonder dit te overleggen kunnen we geen auto meegeven.
Tot dan!

Kwam die mail nog tegen in zoektocht naar meer informatie over de auto. Had gehoopt de PDF met specs te vinden, maar die is nog niet terecht.
Andere foto's en video volgen via de mail (tu)

@funf
2017 was persoonlijk al een topjaar (moet je dit topic eens doorbladeren....)
2018 begint wat dat betreft alweer goed. Maar de tijd van het grote uitgeven is nu wel even voorbij.

@Bofkont
Je hebt gelijk inderdaad. Valt mij nu ook op. Anyway, we gaan het wel zien. Bij mijn huidige miste ik in de middenregio echt het koppel. Even afwachten of dat straks ook zo is.

@PM
Geen probleem. Ik was ook strontnerveus achter het stuur. Doordat het allemaal zo hard, rauw en direct is heb je veel ontzag. Dan is overzicht een beetje het laatste wat je hebt.

@Mechanix
Thanks! Dat vond ik zelf ook (:B

@Sketcher
Thanks!

@De Schaduw
Haha, dat roep ik ook vaak naar anderen. Ik ben vooral heel erg blij. Jongensdroom....

@Brent
Thanks. En wees niet jaloers. Er is altijd weer wat meer te wensen in de wereld. Alhoewel mijn wensen nu echt wel even zijn ingevuld. Zou niet weten wat je hierna nog moet rijden. Qua beleving is dit wel het summum. Natuurlijk, er zijn snellere auto's. Maar auto's met meer beleving vraag ik mij oprecht af.
Ik denk niet dat ik de auto gelijk tune als ik hem ophaal. Eerst maar eens wennen en de winter door. Dat vermogen krijg je onder de 5 graden toch niet op de weg. En het geluid is al zo luid dat dat eerst gewenning vraagt.

@Barri
Zie bovenstaand.

@Adinx
Thanks!!(tu)

Haha, jaloers in de goede zin van het woord hoor. Is toch gewoon geweldig om te zien dat je zo'n droom najaagt en eigenlijk binnen no-time weet te verwezenlijken. Overigens verwacht ik wel een MiTo in dezelfde kleurencombinatie ernaast. ;)

Mooi dat er een deal is gesloten naar volle tevredenheid, gefeliciteerd (tu). Is het die grijze Foutlander in het filmpje in de hoek staat geparkeerd? Ach, voor een paar maandjes is dat natuurlijk prima te doen. Al zul je wel geen aansluiting hebben om hem ook elektrisch te kunnen rijden?

Fraaie 4C, echt een bijzondere auto. Al zou ik er zelf waarschijnlijk na een paar week al schoon genoeg van hebben, dat gestuiter en die bak herrie aan de kop :}. Benieuwd hoe dat op de lange duur gaat bevallen (en vooral op de grote vakantieritten ...), en respect dat je het aandurft om hier je spaarvarken op stuk te slaan (tu)

@Brent
Ik snap het. Een MiTo in dezelfde kleur is wel een leuk idee inderdaad, al vraag ik mijzelf af of mijn vrouw een rode wil. Die is niet zo heel gek op rood en zal waarschijnlijk aangeven dat 1 rode auto voldoende is (:P)

@BENZine
Dank je wel! De Foutlander was afgelopen zaterdag nog niet binnen, dus dat zal hem waarschijnlijk niet zijn. Ik kan inderdaad niet stekkeren thuis, dus het wordt volgens mij flink wat tanken.
De 4C is inderdaad echt bijzonder. Dat het is juiste woord. Ik denk inderdaad dat ik op de lange afstanden de auto zat zal zijn, maar daar koop ik hem ook niet voor. Juist in de Alpen en Italië, daar wordt het leuk! Ik ga voor voor ons beiden ook oordopjes aanschaffen. Gewoon kwalitatief goede dingen, zodat wij onderweg met lange ritten niet al te veel herrie ervaren. Het geld uitgeven op deze auto durf ik wel. Volgens mij zijn er weinig wagens in deze prijscategorie die minder afschrijven dan een 4C.

@Mooiroodisnietlelijk
Dank. de 4C doet jouw naam eer aan ;)

@Total Loss
Grazie!

Heel erg gaaf dat je dit gewoon aangeschaft heb. Je moet een beetje lol hebben he.

Ik ken deze 4C ook vrij goed van evenementen en dergelijke. Ik heb andere 4C modellen ook technisch wat nader mogen bekijken (technische staat keuringen voor een circuit sessie).

Mijn eerste kennismaking met de 4C was nog iets eerder zelfs. Nog voordat FIAT Auto Nederland zelf een 4C had kregen ze er 2 weken eentje te leen uit Italie. In dezelfde kleur en een hele papierwinkel dankzij het Nederlandse verbod om in Nederland met een buitenlands kenteken te rijden. En die BPM boete kon weleens hoog uitvallen dus daar was men voorzichtig mee. De sleutels wel even meegekregen maar met de opmerking dat ik er niet mee mocht gaan rijden. Maar goed wel even de motor kunnen starten en eens in de auto gaan zitten. De grote hoeveelheid carbon ook in het interieur (en dan niet die flut plastic plakkers in het zicht, maar juist echt carbon in dingen zoals de vloerpan) en de ontzettend lage zit met dat heel korte neusje staat me nog goed bij. En dat race display met mini stuurwiel en de flippers natuurlijk. Het bij stationair al brullen van de motor en de trillingen die er dan al door werken..
Even meerijden gaf vooral de herinnering als heel erg laag zitten en met de benen languit. En een auto die redelijk aan het vechten was met de bestuurder, mocht die er ook maar over nadenken om lomp gas te geven. Het deed me erg denken aan een Lotus Elise maar dan op anabolen. Aan alle kanten voelt het heftiger aan. Echt helemaal gebouwd op beleving.

Mijn voorkeur voor een sportwagen was altijd al meer een allrounder (vandaar ook mijn Corvette) maar ik kan het zeer waarderen. Bij mijn schoonouders in de straat is er iemand die een 4C als daily heeft in de regio Den Bosch (enkel de wintermaanden niet) en we hebben weleens de Corvette en de 4C bij elkaar geparkeerd bij toeval en een praatje gemaakt. Ik herken veel van je enthousiaste verhalen in de verhalen van die man.

Bijzonder gaaf dat je "gewoon" een 4C hebt gekocht. Lijkt me een heerlijke rijdersauto, daarnaast is deze redelijk veilig te kopen want zoals je zelf al zegt is de afschrijving beperkt (tu)

Mijn eerste kennismaking met de 4C was nog iets eerder zelfs. Nog voordat FIAT Auto Nederland zelf een 4C had kregen ze er 2 weken eentje te leen uit Italie. In dezelfde kleur en een hele papierwinkel dankzij het Nederlandse verbod om in Nederland met een buitenlands kenteken te rijden. En die BPM boete kon weleens hoog uitvallen dus daar was men voorzichtig mee. De sleutels wel even meegekregen maar met de opmerking dat ik er niet mee mocht gaan rijden. Maar goed wel even de motor kunnen starten en eens in de auto gaan zitten.

Klinkt als een bekende. En inderdaad na wat zoeken was dat februari 2014 al.
Een collega had de Italiaanse schone twee dagen op kantoor om op verzoek van Alfa Nederland in een interview een technisch woord te doen over het bijzonder carbongebruik, gefabriceerd in Nederland bij Ten Cate:
BhU86jkCQAAQUjb.jpg:large

Vond meteen nog meer leesvoer: Techniek en productie van de Alfa Romeo 4C

En nog wat foto's:
1506688_601307973270644_859581014_n.jpg

1623736_601307986603976_1504417907_n.jpg

Mocht er toen wel mee op pad, maar inderdaad wel het verzoek om kalm aan te doen en niet teveel op te vallen.
Nee, niets dan prettige herinneringen aan beide 4C ervaringen, op de herrie van de sportuitlaat op constant tempo na :}

@PM zei:
Dat is snel gegaan, gaaf! En gefeliciteerd!
Wel een soort-van-bekende auto, in 2014 tijdens het Spettacolo Sportivo in Zandvoort had de importeur deze en een grijs zusje (kenteken eindigend op -50) beschikbaar gesteld, waarbij je kon inschrijven (vervolgens werd er geloot wie mocht) om twee rondjes over het circuit te rijden, ik heb toen in de grijze gereden. Dat smaakte zeker naar meer!

Ik zag ergens de vraag staan over zitruimte die volgens mij niet echt beantwoord is: ik had er met mijn 1,83 geen problemen mee. En ik hou er wel van om het stuur dicht bij me te hebben (ik heb in de meeste auto's juist het probleem dat ik het stuur niet ver genoeg naar me toe kan halen ;) ).

Geen onbekende idd. :) Ook ik heb er in gereden. In beide overigens: zowel de 50 als de 51. :D De andere auto's waren overigens 2x een Abarth 595 Competizione, een Giulietta QV en een Mito QV.
hSzJxC2.jpg

ALeMlbi.jpg

QzrYRt1.jpg

Ontzettend gave aanwinst @Eenvrijeusernaamiserbijnaniet. Hier ga je echt enorm veel plezier aan beleven!

adinsx zei:
Mijn eerste kennismaking met de 4C was nog iets eerder zelfs. Nog voordat FIAT Auto Nederland zelf een 4C had kregen ze er 2 weken eentje te leen uit Italie. In dezelfde kleur en een hele papierwinkel dankzij het Nederlandse verbod om in Nederland met een buitenlands kenteken te rijden. En die BPM boete kon weleens hoog uitvallen dus daar was men voorzichtig mee. De sleutels wel even meegekregen maar met de opmerking dat ik er niet mee mocht gaan rijden. Maar goed wel even de motor kunnen starten en eens in de auto gaan zitten.

Klinkt als een bekende. En inderdaad na wat zoeken was dat februari 2014 al.
Een collega had de Italiaanse schone twee dagen op kantoor om op verzoek van Alfa Nederland in een interview een technisch woord te doen over het bijzonder carbongebruik, gefabriceerd in Nederland bij Ten Cate:
BhU86jkCQAAQUjb.jpg:large

Vond meteen nog meer leesvoer: Techniek en productie van de Alfa Romeo 4C

En nog wat foto's:
1506688_601307973270644_859581014_n.jpg

1623736_601307986603976_1504417907_n.jpg

Mocht er toen wel mee op pad, maar inderdaad wel het verzoek om kalm aan te doen en niet teveel op te vallen.
Nee, niets dan prettige herinneringen aan beide 4C ervaringen, op de herrie van de sportuitlaat op constant tempo na :}

Haha wat gaaf. Dat is hem inderdaad. Ergens moet ik er ook nog wel een foto van hebben dat ik met mijn blije hoofd naar de motor zit te luisteren. Ohja en van de combi Corvette en 4C wat later moet er ook nog een foto te vinden zijn.

4BREtv20q1OGne5URQanF7UE-KTUiFaBhH5bo1WAJl_x2wUlpiZLhB3SJvW89YygpSu5ogrQDfZpxhMWRlVMZSOcQ1tMOiCmJ3b7NrmepBsOc4T7f28R-SsrNRzb0GaZPbaBzHHmbw2pc2eXWp6TIspcvBpoMhcH2IrDK7yGe084hFxbQK4fjhqBJi9auw-i3gRp7t2n0mQrSox1vSwhBP6PcF8HkkNXCcMnWkWZUGzYI5mB92IHM7Ztn4BPuDMzG_IPP6JD4AKG4oNqzBLwqa2q0bO8-370yfvTVWwRXeu_ShCV8HB2PvLtu1IkHhQJMWCXdRLc1hYI9k5K3GOEmcYtbQoqPgToMsoP7Oqblo72j4j4Tm-0fPZR_KqNismgtL380qbrR0KSaj3HtWRKxG4nF38TDQ-jtX8wkL5q7q9e7AjKGn2A8tHQJQUaONGlqju8Svdgu_7qW41-WGHm0rUB3OWFZyDpd8lNHA6scvz58BAtZVbMkOlJGCHE8iwg4cnIxp_94cHFWy6yi4v_-FwYQ8Owuobe-mefTk7ZLokXBGLmrkaZVskuwb9qbn71ag9HtQiEVxVHZu0Pq2XP6DtMydyJ-TulFggRXSCs8Dj3cvUoeowo_q2dIx2X2KtjydbzdMk5oTIQ0Z3ikaEn7dIVOcj0MqcA1Os=w960-h540-no

Als reactie op mijn eigen comment... hier is de Italiaanse 4C. Ondanks de beroerde foto komt de bijzondere kleur er goed in uit

Heel gaaf, ik keur de aanschaf van dit soort auto's echt enorm goed. Zie je veel te weinig, mensen die hun automobiele droom waar maken.

Ook al had de auto wat mij betreft echt wel beter gekund, je gaat hier zó ontzettend veel plezier mee beleven. Daarvan ben ik overtuigd. En hopelijk blijft 'ie iets langer dan de Giulietta's...

@Engineer2
Wat een mooi verhaal. Over die technische keuring, kon je wel wat zien? De onderkant is volledig vlak en 1 grote plaat, de bevestiging van de ophanging zit onder een niet te openen motorkap en de motor ligt natuurlijk ook in een soort bak.
Jouw ervaringen over het zitten en rijden met de 4C zijn exact hetzelfde als die van mij. Vooral het feit dat je hakken even hoog zitten als je billen. Je benen steken recht vooruit. Aan de bestuurderskant is dat nogal grappig, omdat daardoor het stuur veel dichter bij je staat dan de pedalen. Dit omdat je dus horizontaal zit. En laag is het ja!
Een 4C als daily gebruiken gaat zelfs als liefhebber mij te ver. Alhoewel ik wel had willen zien hoe ik hem zou gebruiken als ik er wel mee bij klanten kon aankomen.
Bedankt ook voor de foto's. De 4C blijft een lastige auto om goed op de foto te krijgen, zoals die in het echt oogt. Vaak lukt het niet goed om de breedte goed op beeld te krijgen.

@B-Real
Dank! Zo "gewoon" is het niet hoor. Het is echt een hele klap in mijn financiële middelen, maar die sterken wel weer aan. Vergeet ook niet dat ik een mega bedrag voor mijn Giulietta heb gekregen.
Ik denk dat de 4C nooit echt door de 40.000 euro grens gaat zakken, op een exemplaar met meer dan 100.000km na.

@Auto-Fan
Bedankt voor de foto's! En inderdaad, ik ga er vanuit dat dit niets anders dan lol gaat geven. Ik ben nu al bezig met wat ik er allemaal mee wil doen, zowel qua auto als qua avonturen. Er gaan in ieder geval carbon spiegelkappen komen, waarschijnlijk een carbon middentunnel, de velgen worden gepoedercoat naar de donkere versie, de reflectoren gaan meegespoten worden, en nog wat dingetjes. Alles op zijn tijd natuurlijk, eerst aansterken. En uiteraard gaat de auto dit jaar Italië nog zien.

@Schumi
Nou nou nou ;) Italiaanse dame met slechts een luide stem.

@Meeuw
Dank je wel! :)

@Idefiqs
Ik vind de achterkant van deze auto 1 van de aller geslaagste ontwerpen ooit. De koplampen moet ik nog wel echt aan wennen, maar in het echt vind ik ze geweldig. Toch zie ik mijzelf de spider koplampen nog wel eens monteren.

@Elco
Veel mensen die stijgen in inkomen gaan gelijk grote huizen kopen. Dat zijn afwegingen. Ik woon niet groot, maar zeer prettig. Dan blijft er bij stijgend inkomen geld over wat je aan andere dingen kunt uitgeven. Ik zeg altijd maar: liever een mooie auto dan een groot huis. Nu is dan zo'n moment dat ik echt een droom in vervulling kan laten gaan.

Deze blijft uiteraard langer dan mijn Giulietta's. Sterker nog, al zou ik hem te koop zetten, dan duurt het verkoopproces zelfs nog langer dan het hebben van de Giulietta.

Sterker nog, al zou ik hem te koop zetten, dan duurt het verkoopproces zelfs nog langer dan het hebben van de Giulietta.

Hoezo? Is het niet zo dat de vraag naar gebruikte 4C's groter is dan het aanbod?

BENZine zei:
Sterker nog, al zou ik hem te koop zetten, dan duurt het verkoopproces zelfs nog langer dan het hebben van de Giulietta.

Hoezo? Is het niet zo dat de vraag naar gebruikte 4C's groter is dan het aanbod?

Wat ik begreep uit het verhaal wilde de verkopende partij van de auto af en scheen die al enige tijd in de showroom te staan, haha.

4C's lijken aan de advertenties op het internet niet bepaald hardlopers te zijn. Ze zijn natuurlijk ook vrij aan de prijs, dus geen idee wat de gemiddelde doorlooptijd voor een auto in de 50.000 tot 70.000 prijscategorie is, maar het viel mij op dat ze soms lang kunnen staan.

Ook weer niet zo verwonderlijk. Het is natuurlijk een auto die weliswaar veel mensen mooi vinden, maar waarvan slechts weinigen bereid zijn om er ook daadwerkelijk één te kopen. De meeste automobilisten zijn toch wel gesteld op enig comfort :}.

En praktisch nut. Als je daar niet op hoeft te letten, is dit een droom. Mooi dat usernaam die waarmaakt!(tu)

Zo das nog eens een aankoop. Een van de leukste auto's van dit moment. Ondanks dat het geen Teutoon is is dit er 1 die ik wel op mijn bucketlist heb staan om in te rijden en jij hebt hem gewoon aangeschaft. Hier de komende jaren eerst de financiering bij de bank wegwerken en hopelijk over een jaar of wat wel de financiële ruimte voor een funauto. Veel veilige en fun kilometers toegewenst.(tu)

Haha, ik kreeg al een glimlach toen ik de topictitel in de lijst van actieve onderwerpen zag staan. Ik dacht al dat het niet tot volgend jaar zou duren voordat je er eentje had gevonden en gekocht. Van harte gefeliciteerd met deze prachtige auto en heel veel plezier ermee! Ik zal naar je zwaaien als ik je hoor rijden (tu)

4C's lijken aan de advertenties op het internet niet bepaald hardlopers te zijn. Ze zijn natuurlijk ook vrij aan de prijs, dus geen idee wat de gemiddelde doorlooptijd voor een auto in de 50.000 tot 70.000 prijscategorie is, maar het viel mij op dat ze soms lang kunnen staan.

Ik denk niet dat de prijs de primaire reden daarvoor is. Eerder dat dit een hele specifieke auto voor een specifieke liefhebber is en dat je dit ding echt niet dagelijks kunt inzetten. Die zaken beperken de verkoopbaarheid nu eenmaal.

Oh enne,
Ik woon op de grens en tank in Duitsland voor 1.30 de liter.

Serieuze vraag om af te sluiten: Waar en wat dan? Het goedkoopste adres dat ik kon vinden voor 98/Ultimate zit op 1,55 per liter. Alsnog zo'n 14ct/liter goedkoper maar goedkoper is natuurlijk beter.

Terug
Bovenaan