Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Bofkont zei:
Jammer dat je niet voor de spider gaat, zoveel meer beleving nog lijkt me.

Maar als je dan met oorkappen op moet zitten is het ook geen gezicht.

De 4C Spider is leuk, maar inderdaad minder mooi dan de coupé. En ik ktijg er een beetje een Lotus Elise gevoel bij.

Zo, gisteren bij 2 4C's wezen kijken, een zwarte in Nederland (compleet standaard en een vrij karige uitvoering) en een rode (zwaar aangepaste versie met 300PK, instelbaar onderstel van KW en nog veel goodies) in Duitsland.

Helaas beide niet mogen proefrijden. Dat blijft toch jammer. Ik ben zeer concreet alleen wil gewoon een juist keuze maken. Sportuitlaat of niet, sportonderstel of niet, etc. Maar dat mocht niet baten. Pas als ik tot koop zou willen overgaan was een proefrit maken. Maar ik ga niet tot koop over als ik niet weet wat ik wel en niet wil.

Verschil bij de dealers was wel groot. In Nederland gewoon een onprettig gevoel. Mijn vrouw en ik werden weinig echt serieus genomen. Er sprak weinig beleving vanuit de verkoper en zijn kennis over de auto liet duidelijk te wensen over.
In Duitsland erg goed geholpen. Complimenten! Duidelijk mensen die weten waar ze het over hebben. De 4C hier had dus een motoraanpassing naar meer dan 300PK door Pogea Racing (kwaliteit) en het KW onderstel in combinatie met spoorverbreders. Die stond dus erg goed op zijn wielen!

Bij het starten waren wij verkocht. Wat klinkt een 4C ongelooflijk goed. No way dat mijn Giulietta en de 4C de zelfde motor hebben. Bijna ook niet te geloven dat er een 4 cilinder in de 4C ligt. Dat geluid is echt waanzinnig rauw en hard.

Wat mij het meeste opviel was de kwaliteitsbeleving van de auto. Ik had juist heel slecht gedacht, maar ik heb nog nooit een deur zo solide horen dichtvallen. Dat zal ongetwijfeld door het carbon frame komen. Verder zijn de pedalen wennen omdat deze staan en niet hangen. Ook zijn deze erg ver naar voren geplaatst.
Praktisch is het nog slechter dan vooraf gedacht, maar so be it. Daar hebben we dan de tweede auto voor.

Mijn Giulietta staat reeds te koop en we gaan het de komende maanden wel zien. Eerst op zoek naar de juiste versie.

Tsja, speciale wagen dus ik snap wel dat enkel concreet geïnteresseerden een proefrit mogen maken. Maar toch jammer!

Nico GTR zei:
Tsja, speciale wagen dus ik snap wel dat enkel concreet geïnteresseerden een proefrit mogen maken.

Ik niet zo. Zeker als je een dergelijke exclusieve, op sportiviteit gerichte auto koopt is het toch logisch dat je het rijgevoel wilt kunnen ervaren en vergelijken? Stuur desnoods iemand mee voor toezicht ofzo, maar pas mogen rijden als je je handtekeningetje onder een koopcontract heb gezet is een voorwaarde die klanten terecht kan afschrikken.

Dat zijn eerder praktijken voor Jet Cars..wel een mooie opvolger van deze wagen. Je wil toch eerst rijden voordat je wat koopt? Straks rij je de eerste meters en heb je na 10 meter al rugpijn bij wijze van spreken.

Alhoewel ik de vorige Guilietta in het rood ook een prachtige verschijning vond..

Keurige advertentie en voor die prijs ben je m zo kwijt hoor! Maar je gaat toch niet al die tienduizenden kilometers in een 4c afleggen hoop ik??

Boppie zei:
Dat zijn eerder praktijken voor Jet Cars..
Bij een Toyota dealer had ik hetzelfde. Was dat anders, dan zou het zo eens kunnen dat ik nu Prius had gereden...

@Damian: daarvoor komt er een Mito bij las ik.

Damain,

Als dagelijkse auto gaat er dan zakelijk een Mito komen.
Maar geweldig hoor zo'n 4C, absoluut doen zolang het nog kan!

idd een keurige advertentie, jou kennende verkoop je de wagen binnen een paar weken zoals gewoonlijk.
Eigenlijk zou je ook nog iets in de autohandel erbij moeten overwegen :}

Gaaf hoor! En gelijk de Giulietta te koop, dus je zet er vaart achter.

Die ben je zo kwijt lijkt me. Ik word er ook hebberig van ;)

Raar dat er geen proefrit gemaakt kon worden. Krijgen de Alfa-dealers het ineens te hoog in de bol? Als je speciaal met je vrouw naar Duitsland rijdt om een specifieke auto te gaan bekijken dan mag men toch aannemen dat je serieuze interesse hebt in die auto.

Hoe is het nou gesteld met de binnenruimte? Is de 4C echt ontwikkeld voor kleinere Italiaantjes of passen wij Germanen er ook fatsoenlijk in?

@Barri
Valt wel mee toch? ;) Ik deel hier alles haha.

@Elzinga
Dat dus. Bij een 4C maken de opties, in tegenstelling tot een "normale" auto veel meer uit. Bij een normale auto kun je opties in de showroom bekijken, bij een 4C gaat het om de opties die het weggedrag of het motorgeluid beïnvloeden. Die kun je in de showroom dus niet beoordelen. Juist daarom is die proefrit enorm belangrijk. Maar goed, ik vermoed dat ik bij een tweede bezoek aan de Duitse 4C wel een proefrit mag maken, dus we wachten dat even af. Echter, die auto is dan weer zo gemodificeerd dat het weinig representatief is voor een standaard 4C.

@Boppie
Nou, dat dus. Het eigenlijke doel was om samen met mijn vrouw tot een beslissing te komen of we het echt willen. Nu hebben we die keuze alleen nog maar kunnen baseren op wat wij in de showroom hebben gezien. Doel maar gedeeltelijk geslaagd dus.

@Nico
Dat. De eerste garage kent mij zelfs, want daar heb ik in het verleden wel eens onderhoud laten uitvoeren! Die valt dus ook echt af. Wat een hork van een vent was dat zeg. En maar klagen dat zijn exclusieve Alfa's niet goed liepen (Giulia Q, 4C, etc.). Tja, dat ligt echt niet aan de auto's.

@Damian
Nop, een Mito inderdaad. Dat moet er ook nog komen...

@Barri
Onbegrijpelijk. Zonde dat verkopers zo paniekerig doen over een proefrit, zeker als je zeer concreet bent.

@Bofkont
Thanks Rene! Ik ben ook tevreden over de advertentie. Denk dat het de essentie wel raakt. Prijs vond ik lastig, maar is goed zo denk ik. Autohandel gaat naast me werk moeilijk lukken. :}

@uwbuurman
Dank. Ik heb er dit keer ook echt geen haast mee. Ik laat het eens rustig op me af komen. Zou heel goed kunnen dat er eerst een Mito komt en daarna pas de 4C. Moet nog de garagebox regelen, beetje sparen, goed kijken wat ik echt wil, etc. Misschien pas in het voorjaar... In ieder geval nu de Giulietta te koop gezet om veel afschrijving voor te zijn.

@Damian
Gewoon een simpele ongeblazen 1.4, of anders een 1.4 multiair of t-jet. Het hoeft geen fancy en snelle wagen te zijn. Ik koop hem op rationele gronden, met weinig verbruik in het achterhoofd.

@Springbok
Je mag me altijd een berichtje sturen en een keer komen kijken. Voel je tot niets verplicht.

@BENZine
Het was geen Alfa dealer, maar een Aston Martin & Bentley garage. Auto was ingeruild op een nieuwe Aston.
Het gekke is: in de zwarte zat ik klem tussen stoel en dak met mijn 1.87. Viel dat even tegen! Ik vragen of die stoel nog verlaagd kon worden: "geen idee". Die verkoper had sowieso weinig idee, maar goed.
Toen dus de rode bekeken en guess what: ik zat prima met meer dan genoeg ruimte tussen hoofd en plafond. Zeg het maar.... Waarschijnlijk is de stoel te verstellen wanneer je deze helemaal eruit haalt. Denk dat de rail te verlagen is. Het bijzondere bij de 4C is de vlakke bodem en het feit dat de pedalen ver naar voren zitten. Je moet dus niet al te korte benen hebben. De pedalen zitten veel verder naar voren dan het stuur, dus dat is echt a la raceauto. Beetje wennen, maar eenmaal achter het stuur zit het eigenlijk wel fijn.

Helaas de trend in auto-verkoop-land, meerdere dealers en autobedrijven gehad waar ik het gevoel had niet serieus genomen te worden. Weinig bedrijven die volgens mij nog trots zijn op wat ze verkopen, maar vooral mensen die alleen maar hopen dat je meteen je knaken uit komt geven.

Zoals je wel weet heb ik een hele fijne ervaring met W. P. daar werden we direct serieus genomen en zijn we uiteindelijk ook overgegaan op aankoop van de Fiat, dus het werkte wel, maar denk wel dat hij graag had gehad dat hij hem 1,5 jaar eerder had verkocht, haha. ;)

Overigens van het weekend naar een Mazda-dealer geweest voor een MX-5 (voor een kennis) waar we eigenlijk zonder morren de MX-5 meekregen voor een proefrit, de auto was zeer scherp geprijsd dus we gingen er eigenlijk al heen met het gevoel dat het weleens tegen kon vallen, dat deed hij gelukkig niet. Wel een paar puntjes gevonden waar we kritiek op hadden, beginnend roestblaasje in de wielkast achter (door toedoen van steenslag) en een aardige parkeerdeuk in de deur, de rem rechtsvoor was wat slechter. Ondanks dat de auto goedkoop aangeboden werd en het feit dat hij pas over 12.000 km een beurt hoefde zou de auto voorzien worden van nieuwe TÜV, incl beurt, deuk zou verwijderd worden en de roest behandeld en gespoten, zonder een cent extra te hoeven betalen. De verkoper sprak dan ook de woorden (in het Duits natuurlijk): "Als ik geen vertrouwen had gehad in deze auto en het niet voor deze prijs zou kunnen doen had ik hem wel naar de handel geschopt, dat was hij niet waard!"

Toen dus uiteindelijk gekocht! (tu)

Brent® zei:
Helaas de trend in auto-verkoop-land, meerdere dealers en autobedrijven gehad waar ik het gevoel had niet serieus genomen te worden. Weinig bedrijven die volgens mij nog trots zijn op wat ze verkopen, maar vooral mensen die alleen maar hopen dat je meteen je knaken uit komt geven.

Zoals je wel weet heb ik een hele fijne ervaring met W. P. daar werden we direct serieus genomen en zijn we uiteindelijk ook overgegaan op aankoop van de Fiat, dus het werkte wel, maar denk wel dat hij graag had gehad dat hij hem 1,5 jaar eerder had verkocht, haha. ;)

Overigens van het weekend naar een Mazda-dealer geweest voor een MX-5 (voor een kennis) waar we eigenlijk zonder morren de MX-5 meekregen voor een proefrit, de auto was zeer scherp geprijsd dus we gingen er eigenlijk al heen met het gevoel dat het weleens tegen kon vallen, dat deed hij gelukkig niet. Wel een paar puntjes gevonden waar we kritiek op hadden, beginnend roestblaasje in de wielkast achter (door toedoen van steenslag) en een aardige parkeerdeuk in de deur, de rem rechtsvoor was wat slechter. Ondanks dat de auto goedkoop aangeboden werd en het feit dat hij pas over 12.000 km een beurt hoefde zou de auto voorzien worden van nieuwe TÜV, incl beurt, deuk zou verwijderd worden en de roest behandeld en gespoten, zonder een cent extra te hoeven betalen. De verkoper sprak dan ook de woorden (in het Duits natuurlijk): "Als ik geen vertrouwen had gehad in deze auto en het niet voor deze prijs zou kunnen doen had ik hem wel naar de handel geschopt, dat was hij niet waard!"

Toen dus uiteindelijk gekocht! (tu)

Ik begrijp jouw ervaringen met Wim Prins. Probleem alleen is dat je qua aanbod van 4c's nogal overgeleverd bent aan het aanbod. Wim heeft 1 4C staan, maar in een prijscategorie wat ik er niet voor ga uitgeven.
Goed om te horen dat jij dit weekend wel goede ervaringen hebt gehad. Het is voor mij ondenkbaar dat de garage van de zwarte 4C (iedereen zoekt hem zelf maar op) zo ongeïnspireerd en zonder passie deze auto en zijn potentiële kopers behandeld, terwijl je juist in de exclusieve Alfa wereld zit. Ondenkbaar! Dan nog een opmerking tegen mijn vrouw dat ze maar wat minder slipjes mee moest nemen op vakantie, gezien de grootte van de kofferbak. Koekkoek!
We waren de enige in de hele zaak, maar een kop koffie werd pas aangeboden toen we de deur al in de handen hadden na welgeteld een half uur.

Ik ging er proefrijden in een Abarth en kocht uiteindelijk een 500C, haha. Ze snappen heel goed daar dat budgetten niet bij iedereen hetzelfde zijn, haha.

En die opmerking tegen je vrouw kan gekscherend bedoeld zijn, om het ijs te breken waarschijnlijk, maar dan had de beste verkoper blijkbaar geen goed gevoel voor mensenkennis want als een gesprek niet goed verloopt is zo'n grapje natuurlijk een no-go-zone! *-)

Overigens blijft jouw Alfa echt een plaatje, als ik het geld had liggen, hehe. Helaas!

Pas als ik tot koop zou willen overgaan was een proefrit maken. Maar ik ga niet tot koop over als ik niet weet wat ik wel en niet wil.

Wat bedoel je hiermee? Want om eerlijk te zijn is dat een vrij standaard zin heb ik het idee. Bij de Vel Satis werd dat ook gezegd, maar geen papieren of wat dan ook hoeven tekenen. De man wou alleen wel mee met de proefrit, ook om wat dingen uit te leggen en te laten zien (wist hij veel dat dat niet mijn eerste Vel Satis was :-D ). Dus als een dealer dat zou zeggen maar geen handtekeningen vereist zou ik het geen probleem vinden eigenlijk. Als er wel handtekeningen moeten worden gezet voor een proefrit heb ik er wel een probleem mee en loop ik dus ook weg. Met dingen als bankgaranties heb ik dan weer geen probleem. Dat is een belletje en opgelost.

Wim Prins heeft een prachtige zaak en bijzonder mooi aanbod, maar mijn ervaring is zeer negatief.
Wat een verschrikkelijk eigenwijze lui daar, net of je bij een Audi dealer binnenstapt kwa cultuur.
Dat elitaire gedrag ben ik niet zo van gediend eerlijk gezegd.

Sam van Dalen een bekende handelaar in Italiaanse auto's is dan precies het tegenover gestelde, vorige week heeft mijn kameraad daar een Giulietta gekocht voor zijn vriendin, hoe bijzonder aardig en gastvrij zijn ze daar, men neemt de tijd voor je, na de koop zelfs nog ruim een uur blijven kletsen met uitzicht op een F40.
zo kan het ook!

Trouwens Brent, hoe is cabrio ervaring met zo'n 500C??
Zo'n Abarth 500C vind ik nog steeds een geniaal leuk wagentje.

Hmmmm.... ben benieuwd hoe je aan die ervaring komt, want heb bij Wim Prins eigenlijk meer de ervaring die je eronder typt over Sam van Dalen (wat me overigens ook een pracht bedrijf lijkt, afgaande op zijn prachtige wijze van marketing!) heb namelijk weinig het gevoel gehad dat het een elitair geheel was, gewoon lekker babbelen over auto's en alles eromheen, zo lang dat de vriendin soms zelfs begon te kuchen "Moeten wij niet zo eens gaan, het is nog een uur rijden zo!" :p

De 500C bevalt prima, had hem laatst mee naar het werk en heb gewoon (toen het droog was) lekker met het dak open gereden wat tot hilarisch reacties zorgde toen ik langs een bushokje reed waar een meisje keihard riep: "OoomyyyyGaawwwd, is toch veel te koouuuuuud!" Het sturen in een "gewone" 500 vind ik wel te vrouwelijk, maar dat is een beetje flauw aangezien ik de MINI gewend ben, haha.

Beste Brent,

Tja zo zie je maar weer, bijzonder die precies tegenover gestelde ervaringen.
Hoe ik aan die ervaring kom?? tja als die hard Alfa liefhebber en ex Alfa rijder menig show room en elke Alfa dealer in Nederland wel bezocht.

Maar als cabrio de 500C, geeft het een cabrio gevoel? of is het meer een gigantisch open schuifdak?

Even een kleine update:
Verkoop van de auto loopt gestaag. Redelijk wat geïnteresseerden, maar allemaal mensen die de eigen auto nog te koop hebben staan. Ik heb geen haast, dus met biedingen van gelukszoekers heb ik niets gedaan.
Ondertussen al wat meer research gedaan wat betreft de 4C en wat ik wel en niet wil. Nu even wachten tot mijn wagen verkocht is, ik een MiTo voor het zakelijk verkeer heb aangeschaft en dan echt de markt op voor een 4C.

Hier een filmpje wat mij al heel erg hebberig maakt: https://www.youtube.com/watch?v=ns8wN-WoG98 (vooral vanaf 3.00min wordt het echt goddelijk).

Gaaf hoor! Heb je ook een kleur in gedachten die je bij voorkeur hebt? Op je huidige Alfa is het iets heel bijzonders, dus dat schept verwachtingen....(tu)

funf zei:
Gaaf hoor! Heb je ook een kleur in gedachten die je bij voorkeur hebt? Op je huidige Alfa is het iets heel bijzonders, dus dat schept verwachtingen....(tu)

Mijn absolute voorkeur heeft Bianco Carrara. Dit is echter een zeer unieke kleur, waarvan er maar 200 zijn gemaakt. Alfa had zoveel problemen bij het spuiten van deze wagens dat ze ook allemaal met vertraging zijn geleverd en de kleur direct weer is ingetrokken. Het is een mat witte kleur en ik vind hem echt geweldig. Helaas, veel te duur! Bestaande versies gaan al zo richting de 75 a 80 duizend euro. Plaatje bij het praatje:

5389f21bc0449_crop_693_525.jpg

Wat ik niet wil is het normale wit (veel te wit en daarmee te hard), zwart (saai, alle lijnen vallen weg) en geel (vind mijn vrouw helemaal niets en die moet er ook in mee willen)

De drie kleuren waar ik erg blij van word:

1. Bianco Madreperla (heeft iets weg van die Carrera en heeft ook een beetje dat mat effect). Van dichtbij is het net een discodip. Erg bijzondere kleur:
54180b68513b7_crop_693_525.jpg

2. Grigio Basalto (erg mooi in combinatie met gele of rode remklauwen. Zou deze versie van wel willen met de donkere wielen zoals op de foto:
mn4kyr7w.png

3. Rosso competizione (reeds gehad op mijn vorige Alfa en blijft een erg mooie kleur)
76947fa1acb58771718b1b7cc3cabc6f.jpg

4. Rosso Alfa (het gewone rood. Vond het eerst niet echt mooi, maar nadat ik er 1 in het echt zat moet ik toch van mijn mening terugkomen. Het ziet er in het echt erg mooi uit)
561cdd3384d72_crop_693_525.jpg

1 van deze 4 kleuren gaat het dus worden.

https://www.autoweek.nl/video/alpine-a110-rij-impressie-2017/

In dezelfde categorie, maar de 4C vind ik echt een stuk mooier/spannender om te zien.
Ik zeg Rosso Alfa.

Bofkont zei:
https://www.autoweek.nl/video/alpine-a110-rij-impressie-2017/

In dezelfde categorie, maar de 4C vind ik echt een stuk mooier/spannender om te zien.
Ik zeg Rosso Alfa.

Zoals ik in dat topic al aangaf: dat is het dus net niet. Zijn geschiktheid voor alledag wordt geprezen. Tja, dat is dus net niet wat ik zoek. Plus het feit dat ze de carbon monocoque hebben laten varen uit kostenperspectief... Dat doet Alfa dus gewoon niet. En dat geeft nou net de "serieusheid" van de wagen aan.
Dat interieur is wel erg mooi. Een stuk beter dan de 4C. Net als de stoelen. Maar dat weegt absoluut niet op tegen de rest.

Kwa rijden is de Alpine volgens mij ook wel bloedserieus, maar ik begrijp je punt.
AW vind hem zelfs beter sturen kwa balans dan de 4C, maar goed dat zal allemaal wel.
Hier wegen puur persoonlijke voorkeuren, en jij als Alfa adept had ook niet anders verwacht :D

Damianw26 zei:
Rosso competizione met afstand de mooiste kleur imo. Maar wat voor mito voor alledag, 1.3jtd of een qv tct?
Nee, een zuinige benzine. Bluetooth en cruise zijn enige vereisten. Goed om je voorkeur qua kleur te horen. Een erg mooie kleur, maar wel erg lastig bij eventuele steenslag/beschadigingen.

Bofkont zei:
Kwa rijden is de Alpine volgens mij ook wel bloedserieus, maar ik begrijp je punt.
AW vind hem zelfs beter sturen kwa balans dan de 4C, maar goed dat zal allemaal wel.
Hier wegen puur persoonlijke voorkeuren, en jij als Alfa adept had ook niet anders verwacht :D

Hoor aan de andere kant dat die heel slap geveerd is. Ik weet dat uit de fabriek de 4C een aantal compromis heeft moeten maken aangaande het onderstel. Met een aantal wijzigingen (uitlijnen wielen, andere rubbers in draagarmen) wordt het echter in 1 klap een hele serieuze wagen. Dat is op YouTube ook goed te zien.
En met alle eerlijkheid: de 4C is toch qua uiterlijk van een hele andere orde dan de Alpine?!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
En met alle eerlijkheid: de 4C is toch qua uiterlijk van een hele andere orde dan de Alpine?!

Heel anders. Maar mij zou de Alpine meer aanspreken. In bepaalde opzichten is die echter wel wat te soft vormgegeven, maar qua proporties zie ik hem liever dan de 4C. De 4C is mij te kort, vooral die korte deurtjes, het zou niet mijn ding zijn (ondanks bepaalde elementen die er zondermeer heel fraai uitzien).

Wauw dat Bianco Carrera is echt mooi zeg. Dat carbon spoilertje ook trouwens. Van alle andere opties zou Rosso Competizione mijn voorkeur hebben, vele malen mooier dan Rosso Alfa.

Kwa looks zeg ik ook absoluut de 4C.
Maar waarom heeft de 4c die aanpassingen nodig:S
" een aantal wijzigingen (uitlijnen wielen, andere rubbers in draagarmen) "
Zijn toch vrij simpele zaken die Alfa zelf zo kan doen.

@BENZine
Waar de 4C wat kort en breed is, vind ik de Alpine dus juist lang en smal. En als het om dit soort auto's gaat, tja, dan vind ik breedte toch wat mooier. Zeker recht van achteren. Maar dat is ieders smaak natuurlijk.
Deurtjes ogen wellicht wat kort, het valt mee als je hem in de hand hebt. Wat natuurlijk ook nog eens helpt is dat je in de 4C de omhoog lopende motorkap ziet en die dikke inlaten in de spiegels. Dat geeft gewoon een bijzonder gevoel.

@Caspian
Tja, dat is echt een ongelooflijk mooie kleur. Een ultieme klassieker en 1 die nu al in waarde stijgt. Helaas staat er weinig te koop en als het te koop staat gaat het qua prijs door het dak: https://www.autoscout24.de/angebote/alfa-romeo-4c-1750-tbi-launch-edition-benzin-weiss-a724035e-8b0d-d01f-e053-e250040a29aa?cldtidx=11
Die carbon spoiler kun je los nog bestellen. Wel 1 van de upgrades die ik ook voor ogen heb, mocht er niet de optionele spoiler (kleur of carbon) op het model zitten dat ik koop.

@Bofkont
Staat een lang verhaal over op het 4C forum. Gaat om het feit dat de auto door de carbon tube zo verschrikkelijk stijf is, dat met de gewenste rubbers de auto echt hardcore zou worden. Omdat de auto dat al relatief is, was Alfa bang dat het ook puristen zou afschrikken. Daarom de keuze voor iets zachtere rubbers. Gelukkig zijn er aftermarket partijen die niet zozeer hardere, maar wel betere rubbers hebben ontwikkeld die dat rijgedrag dus wel (verder) opwaarderen, maar het "comfort" nog enigszins behouden. Vergis je trouwens niet: het is natuurlijk geen slechte auto uit de fabriek.
Het andere punt is dat qua uitlijnen is gekozen voor "veilig" onderstuur vanuit de fabriek. Hierdoor is de auto wel wat zoekerig en volgt die er sporen. Echter kun je met een andere uitlijning en camber de auto volledig veranderen naar "neutraal" of "overstuurd". Er zijn hier uitlijn schema's voor te vinden op het 4C forum. De combinatie van die rubbers met een andere uitlijning en camber schijnt echt een wereld van verschil te maken.

@Phaeton V8
Klopt, het is een bijzondere kleur. Ik twijfel alleen of ik het weer echt wil, gezien het ongelooflijk moeilijke onderhoud bij een kras of steenslag. Ik baal ervan dat de onderlaag grijs is. Dat zie je namelijk enorm als je weer een steenslagpunt hebt.

@Boppie
Dat Grigio is stiekem ook een beetje favoriet bij mij. Dat smoelt in bewegende beelden continu heel erg lekker: https://www.youtube.com/watch?v=VgpV2NiT-y4

@funf
Toch ook wel grote kanshebber voor mij. Ik vind het jammer dat de achterlichten wat wegvallen bij het rood van de kleur, maar het valt mij op dat zelfs in het daglicht, je met de lampen aan, dat effect al bijna opheft: https://youtu.be/j8fXlyy4VA8?t=13s

@Springbok
Duidelijk :}(tu)

Matgrijs of matwit laten wrappen, is ook niks mis mee. De Competizione kleur vind ik de meest gave kleur van Alfa ooit als je echt een kleur zoekt! (tu)

Brent® zei:
Matgrijs of matwit laten wrappen, is ook niks mis mee. De Competizione kleur vind ik de meest gave kleur van Alfa ooit als je echt een kleur zoekt! (tu)
Wrappen vind ik echt niet mooi. Dat zie je altijd en je mist compleet diepte in de kleur. Als ik voor een matte kleur zou gaan, dan is het altijd gespoten, nooit gewrapt.
Leuk om te zien dat bijna iedereen voor rood kiest. Dat zie je ook terug in de verkooplijsten. Van de 4500 exemplaren die er per jaar gebouwd worden, worden er meer dan 2000 in 1 van de 2 rode kleuren gekocht.

Ik zou gaan voor rood uit die 4 en dan wint Rosso Alfa het bij mij. Net ff wat meer karakter heb ik het idee:

PHRYpnw.jpg

Du2xRoJ.jpg

Uiteraard wel zonder die rare nep-inlaatjes voor de achterwielen...

Brent® zei:
Wrappen vind ik echt niet mooi. Dat zie je altijd en je mist compleet diepte in de kleur. Als ik voor een matte kleur zou gaan, dan is het altijd gespoten, nooit gewrapt.
Leuk om te zien dat bijna iedereen voor rood kiest. Dat zie je ook terug in de verkooplijsten. Van de 4500 exemplaren die er per jaar gebouwd worden, worden er meer dan 2000 in 1 van de 2 rode kleuren gekocht.

Niet helemaal mee eens, zijn veel verschillende matte wraps te vinden, kwaliteitsverschil is echt heel erg tussen bepaalde wraps. Ik weet dat er een mat metallic grijze wrap bestaat, weet alleen het merk even niet meer. Maar die was zeer mooi moet ik zeggen.

Auto-fan zei:
Het ligt heel erg aan hoe de zon staat. Beide zijn mooie kleuren. Rosso Competizione is net wat bijzonderder (meer oranje), Rosso Alfa is vooral in het avondlicht beter omdat het meer licht absorbeert.
Die nep inlaatje zit trouwens maar aan 1 kant en heeft wel degelijk een functie: het koelen van de transmissie. Onduidelijk is of het echt nodig is (daar zijn eigenaren het ook niet over eens), maar het heeft absoluut een doel.

Brent® zei:
Brent® zei:

Niet helemaal mee eens, zijn veel verschillende matte wraps te vinden, kwaliteitsverschil is echt heel erg tussen bepaalde wraps. Ik weet dat er een mat metallic grijze wrap bestaat, weet alleen het merk even niet meer. Maar die was zeer mooi moet ik zeggen.
En toch... Je ziet echt direct of het een wrap betreft, of dat het een stuk gespoten plaatwerk is...

Auto-fan zei:
Het ligt heel erg aan hoe de zon staat. Beide zijn mooie kleuren. Rosso Competizione is net wat bijzonderder (meer oranje), Rosso Alfa is vooral in het avondlicht beter omdat het meer licht absorbeert.
Die nep inlaatje zit trouwens maar aan 1 kant en heeft wel degelijk een functie: het koelen van de transmissie. Onduidelijk is of het echt nodig is (daar zijn eigenaren het ook niet over eens), maar het heeft absoluut een doel.
Ah, interessant v.w.b. die inlaat. Nooit geweten! Hij is dus niet nep, maar persoonlijk zou ik het geen gezicht vinden als hij aan de ene kant wel zit en aan de andere kant niet. Doe het dan of niet, of aan allebei de kanten 1. Desnoods 1 echte en 1 neppe.
M.b.t. de kleur geeft het oranje idd wel wat bijzonders aan het Rosso Competizione. Maar juist het wat meer rode van Rosso Alfa vind ik hem toch wat meer karakter geven. Maar om het echt te beoordelen zou je ze eigenlijk in het echt naast elkaar moeten zien. Dat is vanaf een foto eigenlijk niet te beoordelen denk ik!

Wrappen zou ik ook niet doen. Zeker niet als er zoveel leuke kleuren te krijgen zijn. En kleur is toch wel heel bepalend bij een auto.

Auto-fan zei:
Auto-fan zei:
Ah, interessant v.w.b. die inlaat. Nooit geweten! Hij is dus niet nep, maar persoonlijk zou ik het geen gezicht vinden als hij aan de ene kant wel zit en aan de andere kant niet. Doe het dan of niet, of aan allebei de kanten 1. Desnoods 1 echte en 1 neppe.
M.b.t. de kleur geeft het oranje idd wel wat bijzonders aan het Rosso Competizione. Maar juist het wat meer rode van Rosso Alfa vind ik hem toch wat meer karakter geven. Maar om het echt te beoordelen zou je ze eigenlijk in het echt naast elkaar moeten zien. Dat is vanaf een foto eigenlijk niet te beoordelen denk ik!

Dat klopt inderdaad. Persoonlijk had ik aan beide kanten het ook mooier gevonden.
Er staan veel vergelijkingen op internet wat betreft competizione vs Alfa, maar het blijven kleuren die je in het echt moet zien inderdaad.

Grappig dat niemand die Madreperla mooi vindt. Ik vind dat persoonlijk toch wel een erg bijzondere kleur. Het is niet echt wit, een beetje tussen wit en beige in. En het is een tri-coat kleur, daarom ook 3500 euro extra als optie.
6Xsc7iL.jpg

Enfin, we zullen het wel gaan zien. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van aanbod en prijs.

Terug
Bovenaan