Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

@ EVUIEBN: Zoveel moois in Italië... best wel vervelend dat je met een vakantie moet kiezen of een toertocht moet houden. Ik ga toch voor de eerste optie :T
Succes met de keuze! Vooral kijken of het financieel uit kan; mocht er in tussentijd een financiële tegenvaller op je pad komen zit je niet gelijk in de problemen. Maar goed, dat is een logisch punt natuurlijk ;)

@Schumi
Ik vind uiteindelijk de grijze toch mooier. Dit wellicht ook door het zwarte bumperpakket (wat ik gewoon echt heel strak vind), maar ook omdat de lijnen er nu zo heerlijk uitkomen. Vooral die op de zijschermen naast de koplampen.
Ik krijg erg veel reacties op de auto. Bovenal op Corsica van Fransen. Grappig wel. In Italië zijn we maar 3 dagen geweest, dus vrij weinig. Wel bij het tankstation door de bediende gelijk aangesproken. Begon over dat je de QV bijna niet ziet in Italië en dat hij het gaaf vond om zo'n mooi exemplaar eens in het echt te zien.

@Nico GTR
Thanks. Ik ben niet echt een fotograaf en heb een enigszins simpele spiegelreflex, maar probeer wel mooie shots te maken. Heb trouwens genoten van je foto's uit Noorwegen!

@Sanoma
Klopt, er zijn zoveel fantastische regio's. Denk bijvoorbeeld ook eens aan de Prossecco-streek. Dat is ook al een fantastische hoek!
Vandaag wat contact gehad met onze vrienden en wat meer details doorgekregen. Ben er bang voor, want financieel is het echt heel pittig. Risico's wil ik daarbij ook niet nemen en het huis moet meer opleveren dan dat het kost. We gaan het zien, maar ben conservatief ingesteld.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ben er bang voor, want financieel is het echt heel pittig. Risico's wil ik daarbij ook niet nemen en het huis moet meer opleveren dan dat het kost. We gaan het zien, maar ben conservatief ingesteld.

Wil je het huis als belegging of juist als vakantie adres?

Och inderdaad een hele reis, daar verkijk je je op. Ach 28 uur reizen in een mooie auto is ook makkelijker dan in een saaie

Mooie foto's, ziet eruit als een prachtige omgeving om lekker te ontspannen!

Ik zal de volgende keer dat ik je weer zie rijden even een groot licht seintje geven :}

Zo, de auto is winterklaar. Een sealer plus toplaag, goed voor ongeveer 20.000km als ik tussendoor de toplaag bij hou. Wat doet die sealant de kleur ongelooflijk opleven en wat is dit toch een bizar mooie auto. Echt, ben er smoorverliefd op. Alles klopt!

oyno4t3q.jpg

v6gywv7g.jpg

5vmutb57.jpg

29v18h.jpg

im1a9c.jpg

Ja, ik heb er 9 voor ik de wijk uit ben *-). Nieuwe zomervelgen zullen toch ook wel wat breder zijn, is dat alvast opgelost ;)

Wat doet die sealant de kleur ongelooflijk opleven en wat is dit toch een bizar mooie auto. Echt, ben er smoorverliefd op. Alles klopt!

Je hebt inderdaad een prachtig exemplaar!(tu)(tu)(tu)

@funf
Dank je wel! In de avondzon het allermooist. Dan komt matte lak echt tot zijn recht. Jouw nieuwe geconfigureerde 5 maakt mij ook ontzettend benieuwd!

@zadelsnuiver
Dank je! Ik heb eerst Nanolex ex gebruikt om te ontvetten (extra belangrijk met matte lak). De sealent is Nanolex matte spray sealent (specifiek voor matte lak en aan de verplichte handschoenen en geur aardig chemisch ook), waarna afgewerkt met Nanolex Final Finish.

Alle producten specifiek voor matte lakken ontworpen. Het maakt de lak ook iets donkerder. Er komt simpelweg veel meer diepte in. Als je een paneel half behandeld zie je dat het behandelde deel veel donkerder wordt. Lastig uit te leggen, maar het haalt hem echt op.

Die lak is idd speciaal. Ik zie dat BMW ze ook levert in de Individual opties. Ik durfde het niet aan, maar ten onrechte als ik jouw auto zie.(tu)

@Damianw26
Het heeft een standtijd van 9 maanden zonder de toplaag (finish). Die heeft een standtijd van ongeveer 2 a 3 maand. Als je die dus om de 2,5 maand even opfrist (kost ongeveer 10 minuten) gaat de sealent dus serieus lang mee.

@funf
Klopt. Ik zag laatst een X6 in bijna dezelfde kleur, maar die was iets donkerder. Het zijn volgens mij de "frozen" lakken. Ik vind mat zo ongelooflijk mooi dat ik eigenlijk een volgende auto ook weer in mat zou willen. Echter, dan moet het wel lak zijn en niet zo'n lelijke folie. Want dat vind ik dat weer afschuwelijk.
Het fijne van de matte lak is dat er geen krassen op komen. Je ziet dus geen swirls. Daarnaast is vuil ook veel minder storend op de lak. Als de auto echt vies is, oogt die eigenlijk nog best netjes. Wat wel belangrijk is, is zeer goed onderhoud. Dus goede kwaliteit sealent ter bescherming tegen vogelpoep, etc. Ook moet je de auto met de hand wassen met PH neutrale shampoo. Maar dat is even aanschaffen en verder niets bijzonders.

Ik ga jouw topic met belangstelling volgen!

Het fijne van de matte lak is dat er geen krassen op komen. Je ziet dus geen swirls. Daarnaast is vuil ook veel minder storend op de lak. Als de auto echt vies is, oogt die eigenlijk nog best netjes. Wat wel belangrijk is, is zeer goed onderhoud. Dus goede kwaliteit sealent ter bescherming tegen vogelpoep, etc. Ook moet je de auto met de hand wassen met PH neutrale shampoo. Maar dat is even aanschaffen en verder niets bijzonders.

De wasstraat (niet met borstels, maar met flappen) is dus geen optie met die lak?

funf zei:

De wasstraat (niet met borstels, maar met flappen) is dus geen optie met die lak?

Nee, omdat wasstraten teveel schuren. Dat betekent dat je lak uiteindelijk gaat glimmen, iets dat je niet moet willen omdat er geen weg meer terug is.
Volgens mij verbied BMW ter behoud van garantie ook de wasstraat voor Frozen lakken. Alfa adviseert slechts uitdrukkelijk er geen gebruik van te maken.

@funf
Jazeker. Ben er ondertussen aardig bedreven in geworden haha!

@Bofkont
Ja, aardig duo. Wat mij opviel naast de Giulia Q is dan de Giulietta eigenlijk nauwelijks kleiner is. Ook is die Giulia Q ongelooflijk laag. Vond die van mij ineens hoog op de poten staan. Nou kan die ook wel iets lager, maar echt hoog wil ik mijn auto ook weer niet noemen.

Ja, gisteravond. Je moet mijn BX ook haast zien hebben staan, want toen ik later op de avond weer richting huis ging was je Alfa weg. :p

Bossinkje zei:
Ja, gisteravond. Je moet mijn BX ook haast zien hebben staan, want toen ik later op de avond weer richting huis ging was je Alfa weg. :p

Oh, was dat jouw bx! Mijn vriendin zei nog: leuke wagen! Ik vervolgens: als klein mannetje veel op de achterbank vertoeft. Haha, kleine wereld weer (tu)

Bossinkje zei:

Oh, was dat jouw bx! Mijn vriendin zei nog: leuke wagen! Ik vervolgens: als klein mannetje veel op de achterbank vertoeft. Haha, kleine wereld weer (tu)

Yes. Tijdje terug mijn eerste 'liefde' weer teruggekocht voor erbij. B)

De afgelopen tijd heb ik weer 4 nieuwe Kumho's onder de Giulietta laten plaatsen (er zaten weer ouderwetse Pirelli lawaaimakers onder) en ik ben weer helemaal in mijn nopjes. In het verleden was er natuurlijk nogal een discussie over deze keuze. Ik kwam ook een test tegen van de Kumho's die mijn ervaringen weerspiegelen. Als je dan nagaat dat die Conti's binnen 10k kaal zijn en de Michelin's nogal oncomfortabel worden geacht, dan denk ik dat het wellicht zelfs 1 van de beste all round banden op de markt is in het meest sportieve segment:

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Motor-Mag-UHP-Tyre-Test.htm

Absoluut een topband Thomas!!
En helemaal de sportieve variant die jij nu hebt.
Zelfs Mercedes levert nieuw zijn auto's al op dit merk, zegt genoeg ook.

Die Pirelli's heb ik er in het verleden ook snel onder vandaan gezwierd, wat een herrie. En het wordt nog erger naarmate het profiel minder wordt. Moet zeggen dat de Hankook's me prima bevallen zijn.

@Bofkont
Klopt inderdaad! Ze hebben nog een serieuzere band, dat is die band die standaard onder de SRT Viper ACR gemonteerd zit en waarmee ze het ringrecord hebben aangevallen. De v70a. Voor mij wel iets teveel van het goede, daar ik ook veel in de regen onderweg ben.

@FrankSplinter
Klopt, dat had ik exact hetzelfde! De P Zero vind ik altijd een net-niet band. Smaak nog kraak. Een allrounder, die snel minder wordt waarna er een stuk op gereden is. Tevens zijn er ook ontelbaar veel varianten van de P Zero! Vooral de Nero is een matige band.

Gisteren naar Cars and Coffee Twente geweest. Veel interesse in de auto. Ongelooflijk hoeveel aandrang hij creëerde, en dat terwijl die naast een TT RS en een RS5 carbio stond. Leuk om te zien.
Nog leuker werd het toen ik weg ging. Ik zat samen met een vriend in de auto en we reden samen met een nieuwste Focus RS het terrein af. Voor het stoplicht naast elkaar keek ik de bestuurder even aan, die samen met zijn zoon in de auto zat. Die snapte wat de bedoeling was. Beide auto's in de launch control en bij groen vol op het gas. Tenminste, ik lift het gas altijd heel iets na het loslaten van de rem voor optimale tractie. Binnen een seconde kan ik dan alweer vol gas geven.
Wat er gebeurde verbaasde volgens mij iedereen. Bij 120km/ph had ik reeds 3! autolengtes op de RS. Voor het volgende stoplicht wist de man niet hoe hij moest reageren. Ongeloof en waardering sprak hij uit. Mijn vriend en ik waren ook helemaal flabbergasted. De eerste 20 meter schoot hij iets weg, waarschijnlijk door de AWD, maar daarna klapte ik er, vooral in de 2, ongelooflijk hard overheen. De bestuurder gaf aan echt alles te geven.

Een gechipte QV TCT is dus echt een snelle wagen. Mijn vriend had nog niet eerder in mijn auto gezeten, alleen in mijn vorige, de rode. Die was ook echt onder de indruk.

Hier nog een foto van de aandacht die de wagen kreeg:

x6gbq8.jpg

Een grijze Focus RS? Was dat toevallig de directeur van Ford NL? Volgens mij zag ik die dit weekend rijden met zo'n nieuwe Focus RS! :D

Hm, ik denk dat ik een lichter grijs exemplaar bedoel. Bestuurder ziet er ook uit als iemand anders :)
Wel een heel goed ding! Op de IAA even in gezeten, heel gaaf.

Was je op tijd weg afgelopen zondag? Kan mij niet herinneren dat ik de Giulietta heb zien staan, of het is niet tot me doorgedrongen dat het de jouwe was. Ik was namelijk ook wat aan de late kant zondag.

Even een update:

Ik ben bezig mijn 2 wintersets te verkopen. Onder de huidige velgen komen de winterbanden en ergens deze winter schaf ik mijn nieuwe zomerset aan:

2017-Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-wheels.jpg

Onder mijn huidige wielen komen 4 keer Vredestein Wintrac Xtreme. Onder de zomervelgen wordt het ofwel de Kumho PS91 banden, of de Vredestein Ultrac Vorti R. Even afhankelijk van aanbod en prijs in 19 inch.
De huidige 18 inch Kumho PS91 banden gaan dus ook in de verkoop.

Ondertussen een goede 20.000km verder en alles gaat lekker. Afgelopen weekend even een kleine beurt uit gevoerd met nieuwe olie en filter, plus dat we de remschijven voor hebben vervangen voor Zimmermann Sport (geperforeerd) met Falco Motorsport SP2000 remblokken. De bite is niet wat ik er helemaal van had verwacht, maar het biedt veel meer gevoel, plus als je echt moet doorremmen ga je echt door het dashboard. Dat is wel een machtig gevoel.

Hier een foto van de remmerij:

l942zt7h.jpg

Ik zou bij de keuze voor de 19" zomerbanden eens goed kijken wat voor velgbeschermingsrand er op de band zit. Bij mijn Pirelli's is dat minimaal. Als de auto al een stoeprandje ruikt zit er weer een kras op de velg. De bescherming bij de Pirelli's is gewoon 0.

@nico
Volgens mij heb ik de afgelopen 2 jaar wel even genoeg vertier geboden ;)
Even een half jaartje rust minimaal haha.

@Meeuw
Klopt, goede tip. Is zeker iets om rekening mee te houden, daar ik ook aan de stoep parkeer. De Kumho's hebben ze een beetje, maar naar mijn mening niet afdoende.

@barri
Nog niet. Maar een 4c spookt nog wel door mijn hoofd.

Hier maar even verder ipv in het andere topic. Keek net even naar de occasions bij de Alfa-dealer nabij m'n werk. Daar staan twee 4C's, een in rood. Nieuw en dus nog ruim 84k. En een gele die in de 60 kost. Blijft een kostbaar speeltje...

Zag er ook de oude pers-auto van Alfa Romeo staan welke ik onlangs mee had. 28.000 km, jaartje oud en vraagprijs 84k.
Praktisch, net zo vlot, iets minder spannend maar wel een verdomd lekkere Alfa ;)
https://www.autothooft.nl/alfa_romeo/giulia/alfa_romeo_giulia_2_9_v6_510_pk_quadrifoglio_performance_ned_auto-1874658.html

adinsx zei:
Hier maar even verder ipv in het andere topic. Keek net even naar de occasions bij de Alfa-dealer nabij m'n werk. Daar staan twee 4C's, een in rood. Nieuw en dus nog ruim 84k. En een gele die in de 60 kost. Blijft een kostbaar speeltje...

Zag er ook de oude pers-auto van Alfa Romeo staan welke ik onlangs mee had. 28.000 km, jaartje oud en vraagprijs 84k.
Praktisch, net zo vlot, iets minder spannend maar wel een verdomd lekkere Alfa ;)
https://www.autothooft.nl/alfa_romeo/giulia/alfa_romeo_giulia_2_9_v6_510_pk_quadrifoglio_performance_ned_auto-1874658.html

Een Giulia of 4C moet je altijd uit Duitsland halen. De prijzen in Duitsland, ook met inachtneming van de BPM, zijn veel interessanter dan in Nederland. Als ik de Giulietta echt weg zou doen en er een auto voor prive erbij komt, naast een zakelijke auto, zou het denk ik eerder een 4C dan een Giulia zijn. De 4C zou me dan toch net dat extra geven. De rechte lijn snelheid vind ik dan niet eens zo'n doorslaggevende keuze. Maar wel het gevoel dat je echt in iets heel bijzonders rijdt. Dat gevoel krijg ik meer achter het stuur van een 4C dan een Giulia. Zo'n Giulia is dan weer leuk als er ooit eens kinderen komen :}

Terug
Bovenaan