Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Springbok zei:
Lekker!!

Blok is door Alfa zelf ook al redelijk stevig afgesteld zo te zien. Relatief beperkte winst.

Ben je bij BR in NL geweest? Ik zit ook aan hen te denken voor de 3..

Downpipe is de bottleneck zoals bekend. Staat nu op 1,6bar. Met andere downpipe en katalysator onder de auto krijg je er gewoon 16pk bij. Zonder tuning! Dan kan er nog 12pk bij. Maar ik geloof dat. Meer dan snel genoeg (tu)

En het blijft een 1.7 natuurlijk. Aardig wat pk's, maar vooral nm's per liter...

Ik ben inderdaad bij BR in Nederland geweest, maar dat wordt gerund door Belgen. Aardige lui. Was nog iemand met een 320i. Ging van 184 naar 253pk en 425nm koppel. Zij doen veel 3 series en wisten duidelijk veel van de motor.

@Springbok
Zeker, valt alles behalve tegen hoor. Ding sleurt er ongelooflijk aan.

@Bofkont: even de 0-100 tijd gefilmd er een timer opgeplakt. Ongeveer 5,4 seconden! Niet slecht, maar op het juiste asfalt met wat warmere banden moet het nog sneller kunnen.

https://www.youtube.com/watch?v=kPaDMpggj5o

Ik kreeg van BR Performance nog een mooie foto doorgestuurd die ik jullie niet wil onthouden:

mb2fgjfa.jpg

Damianw26 zei:
Holy sh*****t wat een snelheid, verslavend!! Op hoeveel bar turbodruk zit je nu?

Verslavend is het zeker. In de video is nog niet eens een optimale launch. Het lukt mij tegenwoordig nog iets beter door het gas iets meer te doseren.
Overboost is nu 1,6 bar, boost bij toerenbegrenzer 1,2bar.

Next upgrade: Launch control erop laten zetten? *-) Maar dat zijn serieuze tijden! GAAF!

Haha, ik had het filmpje nog niet bekeken. Maar las het stukje van doseren dus vandaar, haha! OEPS! :p

Weinig updates van mijn kant: auto gaat prima, zit iedere keer met een glimlach achter het stuur. Overmorgen met de auto naar Corsica dus we gaan weer wat kilometers maken. Reeds 10.000km'ers ermee gemaakt en die zijn echt prima bevallen. Het extra vermogen is grandioos en de auto trekt ongelooflijk veel aandacht, wat soms wel een beetje vermoeiend is.
Na de vakantie wordt de TCT automaat (DSG variant van Alfa Romeo) getuned waarbij schakeltijden met 30% worden verkort. Niet dat de bak nu traag is, in tegenstelling, maar het schijnt wel weer net dat beetje extra te zijn.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Reeds 10.000km'ers ermee gemaakt en die zijn echt prima bevallen. Het extra vermogen is grandioos en de auto trekt ongelooflijk veel aandacht, wat soms wel een beetje vermoeiend is.

Haha, ik heb er net in mijn topic ook wat over getypt. Je moet er vaak wel even op voorbereid zijn dat je auto net iets meer aandacht krijgt dan andere auto's. Nu ik tijdelijk in de 107 rondkachel merk je het pas echt hoeveel mensen er op- of omkijken. 1 rondje met de MINI gereden 's avonds en dan merk je weer hoe vaak mensen er toch naar kijken en je hoeft er niet eens gek voor te doen. *-)

Veel plezier op Corsica, benieuwd naar het vakantieverslag! :-D

Thanks Brent! Het is vooral de lak die heel veel doet. Laatst ook, loop ik de supermarkt uit, staan er gewoon 5 mensen om de auto heen (auto was wel net gewassen :p) maar dat is dan wel een beetje ongemakkelijk.
Ik zal wat kiekjes van de vakantie hier delen. (tu)

Thanks Brent! Het is vooral de lak die heel veel doet. Laatst ook, loop ik de supermarkt uit, staan er gewoon 5 mensen om de auto heen (auto was wel net gewassen :p) maar dat is dan wel een beetje ongemakkelijk.

Ze hebben toch wel even geholpen met het inladen van de boodschappen?(:P)

Nu al 10.000km! Heb je de KM teller ook gekieteld?

Haha, en dan proberen heel normaal te reageren. :p

schumi1986 zei:

Ze hebben toch wel even geholpen met het inladen van de boodschappen?(:P)

Nu al 10.000km! Heb je de KM teller ook gekieteld?

Daar zat wel de 1200km'ers terug naar huis bij in, vanuit Graz. Verder rij ik vrij veel inderdaad, daarom ook altijd auto's met de kop eraf, want anders is er niet tegen de afschrijving op te werken.

35612805954

https://www.flickr.com/photos/153635036@N08/35612805954/

Schiet mij maar kapot......ik zie telkens een zwart vakje met kruisje terug....foto genomen op de weg tussen Ajaccio en Porto Vecchio.

Voor de volgende keer: Druk op het schare knopje (pijltje naar rechts) naast de foto. Je krijgt dan een menutje, selecteer hier BB code en het juiste formaat (Max 800 breed) en kopieer vervolgens die code naar AW. Hoef je er niet een meer [ img] voor of achter te zetten.

Dat ziet er geweldig uit Boppie. Ik heb de spiegelreflex al klaar liggen! Helaas was de uv filter kapot gevallen en heb een nieuwe besteld. Met een beetje geluk komt die morgen overdag binnen. Ik vertrek namelijk rond etenstijd.

Zo, ik heb weer wat gemist zie ik... Had het in het begin niet door, tot ik ineens TCT Launch editiok zag staan in de titel. Dus toch maar even teruggebladerd.

Een erg gave opvolger voor je QV! (tu) Vooral natuurlijk omdat dit is wat je uiteindelijk graag wou. Matgrijs is even wennen, maar staat best gaaf. Rood vind ik trouwens net zo mooi, maar eigenlijk kun je ze moeilijk vergelijken net elkaar, vooral omdat de twee Giully's er van buiten ook niet hetzelfde uitzien.

Ik ga mijn ogen openhouden, maar dit kan haast niet te missen zijn.B)

Zo, terug van vakantie in Corsica en Italië. 4000km gereden, waarvan 1000 op Corsica. Echt een gruwelijk fantastische vakantie gehad: duiken, zeilen, bergen beklimmen, watervallen bezoeken, decadent doen... Dit was wel zo'n beetje een droomvakantie. Corsica is echt een geweldig eiland. Ik dacht Europa wel zo ongeveer gezien te hebben, maar Corsica is echt volledig anders dan de rest van Europa. Wat een ongelooflijk mooi eiland!!! Wauw! Je mond valt iedere keer weer open als je een bocht omrijdt. Je hebt bergen, watervallen, parelwitte stranden, woestijn, prachtige steden, rotskliffen, etc, etc. Compleet anders dan bijvoorbeeld een Ibiza en echt 10 klappen mooier. Tevens is er enorm veel leven (soms iets te druk op de grote wegen), maar in de binnenlanden tref je dan weer bijna niemand. De wegen zijn allemaal PERFECT geasfalteerd en simpelweg zo enorm bochtig dat je er na 2 weken wel klaar mee bent. Ik heb 1 bergpas echt opgeknald. Wat gaaf! Mijn vriendin zei: prima 1 keer, dus maar eens echt even uitgeleefd. De Giulietta wordt op de rand beter en beter. Een beetje sportief rijden vind ik niet zijn beste kant, dan is die wat zoekende. Maar ga je hem echt op zijn donder geven wordt die beter en beter.

De auto heeft zich tevens geweldig gedragen. We hadden echt teveel spullen bij ons, maar ondanks dat merk je weinig van het gewicht in de auto als het op rijgedrag aankomt. De motor is zo veel levendiger dan de vorige Giulietta, zoveel gretiger. Gasresponse is boven in de toeren echt bizar. Bijna atmosferisch. Ik heb echt zo ongelooflijk genoten van de Giulietta QV op Corsica. De klappen met het schakelen, tunnels, etc. Wat een beleving! Erg veel positieve opmerkingen gekregen. De eigenaar van de plek waar wij verbleven nam mij nog even mee naar zijn schuur, waar binnen een Giulietta Spider, GTV 1750, Montreal en een Ford Mustang Roush stonden. Een enorme liefhebber! Dat is waarom ik Alfisti bent. Over de hele wereld kom je liefhebbers tegen die elkaar enthousiasmeren en ervaringen delen.

Genoeg geluld, tijd voor foto's:

Typisch voor Corsica, beschoten borden. Ze zijn gek op wapens!
ambwbdlh.jpg

Bonifacio, met onbekenden op de voorgrond (vond de setting heel gaaf)
s2sepsk8.jpg

1 van de velen bergpassen op Corsica.
qdavep4i.jpg

Veel wildlife op Corsica! Wie spot hem/haar?
ar63qvqe.jpg

Uitzicht vanaf 1 van de vele bergpassen
jbyd3jeh.jpg

Giully tijdens de zonsondergang
fpkiy5at.jpg

Emotioneel versus rationeel.
6vevgvd2.jpg

Schitterende berg:
nz5fg4j5.jpg

Stel jezelf een hier rijdend voor:
khgc4lvw.jpg

Wederom loslopend wild. De kleine wou even poseren:
66khiu5e.jpg

Sunset:
7ectm73i.jpg

1 van de vele canyons. Let eens op de kleur waar het water stroomt. Het is bijna oogverblindend in het echt.
kzsxgzws.jpg

Tja, je hebt mooie plekken en je hebt Corsica. Ik ben nog nooit zo vaak sprakeloos geweest:
a87xp2cs.jpg

Hooggebergte. Hoogste punt van Corsica: meer dan 2700 meter!
tz4tmyx6.jpg

De woestijn, waar echt geweldige wegen doorheen lopen! Dit is het al iets groenere, dichter bij de kust gelegen, deel.
9cyors6u.jpg

Sardinië op de achtergrond:
hnt64zez.jpg

Omgeving Bonifacio:
musr8zxn.jpg

Mede mogelijk gemaakt door:
quyxa32l.jpg

Nog 2 telefoonfoto's:

Samen de zonsondergang kijken:
k7lzgr5s.jpg

Krapjes op de boot!!
lluby9i4.jpg

Corsica is auto-heaven! Verder hebben we een huis aangeboden gekregen aan de Riviera de Levante. Iets waar wij eens goed over gaan nadenken de komende tijd en zien wat mogelijk is. (tu)

Boppie zei:
Ik wil er weer naar toe. Zei toch dat het een vreselijk bagger eiland is.
Dat begrijp ik. Wat een gruwelijk fantastisch eiland inderdaad. Ik ken sowieso eigenlijk geen enkele plek die zo afwisselend is qua landschap als Corsica. Werkelijk om elke hoek ligt weer een ander landschap te wachten.

Wij hebben het er heel goed gehad. Mooie dingen gezien en meegemaakt daar.

En nu wil ik je niet bang maken, maar het heeft ons ook een souvenir opgeleverd, ze is nu 3,5 jaar oud.

fpkiy5at.jpg

Deze foto is geweldig! :-D

En een huis aangeboden om de rest van je leven te gaan slijten? Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat qua werk gaat doen? Wel een heerlijke plek om te wonen lijkt me. :p

Gave foto's zeg... we wilden eigenlijk nog eens naar de Marken, maar als ik Corsica zo zie: ook niet verkeerd!

En mooie locatie voor een vakantiehuis! Mijn vrouw en ik willen best een keertje 2 weken op het huis passen hoor, als het zover is :p

Zo dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Lijkt me wel een hele beleving om met zo'n bult koppel en vermogen over die weggetjes heen te stuiven (tu)
Als het financieel mogelijk is zou ik het zeker overwegen om daar iets te kopen, lijkt me zeker een goede investering.

@Sanoma
Ik vind de Marken persoonlijk geweldig, maar Corsica overtreft het mijn inziens wel op bijna elk gebied. Enkel de mensen in Italie zijn vriendelijker en gastvrijer. Tevens is er in de Marken net wat meer historie.
Wat betreft het huis, de verkoop zal pas over 5 jaar plaatsvinden (al moeten we wel binnen een half jaar beslissen, dit wegens de ontwikkeling en inrichting van het huis), dus tijd is geboden (:P) Eerst maar eens zien of het uberhaupt mogelijk is.

@KapiteinLangzaam
Het is een heel indrukwekkend eiland! Veel met de mond open gereden!
De Giulietta is daar echt heel fijn vervoer. De auto vliegt omhoog en zeker als je wat meer gaat hoeken is het echt enorm veel fun. De motor zet door de tuning echt enorme stappen. Vaak kom je niet boven de 100km/ph, dus veel 2de en 3de versnelling. De beuk in de rug is dan echt enorm.
Wat betreft het huis: dat is ook het idee. We gaan ons de komende tijd oriënteren.

Ik denk dat ik vooral door ons appartement erg gek ben geworden op de regio. Een prachtig uitzicht vanaf ons terras, Nederlandse eigenaren die geïntegreerd waren in het dorp (en daardoor dus veel connecties hadden) en de gemoedelijke/vriendelijke sfeer.

Moet zeggen dat mijn wensenlijstje met vakantiebestemmingen wel érg lang is (en er kan nu een eiland bij op), maar naar dat specifieke appartement ga ik nog zeker terug. Zeg nou zelf, een ontbijtje met zulk uitzicht:
3626120_orig.jpg

Mbt huis: Leuke en spannende dingen om over na te denken... mijn vrouw en ik hebben er ook al eens over nagedacht, maar we zitten nog niet in de financiële positie om zoiets te kunnen realiseren.
moet ik mijn opmerking nog weghalen trouwens? Ik zie dat je jouw bericht ook aangepast hebt.

Ziet eruit als een heerlijke rijdersvakantie zo, ik hoor alleen maar positieve verhalen over Corsica, door de foto's word ik helemaal enthousiast!

@Sanoma
Wat een heerlijk uitzicht! Het lijkt wat dat betreft wel een beetje op de regio waar wij getrouwd zijn, de Monferrato. Dat is namelijk ook echt een tip! Wat betreft je post, die kan zo blijven staan. Ik had net iets teveel details in mijn post geplaatst, vandaar dat ik die even verwijderd en per PB heb gestuurd. Wij weten overigens ook absoluut niet of het realistisch is, maar dat gaan we wel merken. Komende tijd volgen er wat gesprekken.

@Tomolino
Ik hoorde inderdaad ook al veel positieve verhalen, maar ik vond het toch nog weer boven verwachting. Echt een waanzinnige plek. Eigenlijk een ultiem vakantie-eiland omdat er alles kan en elk type natuur te vinden is.

@Bofkont
Zeker Rene! Dit was echt een heerlijke vakantie. Ben weer volledig opgeladen (tu)

@Damian
Zeker! Vergis je echter niet in de afstand. Op de heenweg nonstop 28 uur onderweg geweest, mede door 4 uur vertraging van de boot en veel files bij aankomst op Corsica. Ik was bij aankomst dus echt kapot.

Ziet er uit als een geweldige trip! Wat een mooie foto's van de auto :)

Telkens als jij een nieuwe foto van de auto post stel ik mijzelf de vraag welke is mooier de rode of de mat grijze, het hangt van de foto af de ene keer de rode en dan weer de grijze.. wat mij betreft had je geen betere keus kunnen maken dan de 2 kleuren die je nu hebt (gehad).

Bij mijn mat grijze vespa heb ik zo ongeveer hetzelfde de ene keer denk ik wat geweldig terwijl ik soms denk hoe leuk zou een knal gele zijn :)

Hoeveel reacties krijg je zoal als je zo door alfa land rijd? Is dit te vergelijken met NL ?

Terug
Bovenaan