Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Damianw26 zei:Lekker resultaat, zo veel launch edition's zijn er toch niet in nl? Even iets anders ik zag dat je een abarth 500 hebt gehad, hoe beviel die eigenlijk en waarom heb je m weer van de hand gedaan![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:@Tinman
Het is ook ongelooflijk, want met de rode kreeg ik nooit enige opmerkingen in het openbaar over de auto. Met deze grijze komen kinderen, volwassenen, autoliefhebbers en zelfs vrouwen naar mij toe om dingen te vragen over de auto/kleur.
Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Dan moet je niet verder zoeken. Meer fun dan dit ga je gewoonweg niet vinden. Zeker even chippen, dat maakt het een andere auto. Serieus snel erna.
Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Dan moet je niet verder zoeken. Meer fun dan dit ga je gewoonweg niet vinden. Zeker even chippen, dat maakt het een andere auto. Serieus snel erna.
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor vanmiddag bij kien in Arnhem, kan ik even proefzitten in een van de abarth's daar, gezien de stoelen aan de smalle kant zouden zijn
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor vanmiddag bij kien in Arnhem, kan ik even proefzitten in een van de abarth's daar, gezien de stoelen aan de smalle kant zouden zijn
Welke stoel wil je dan? De normale kuipstoelen, of de sabelts? Die laatste zijn super, maar alleen voorbehouden aan de competizione uitvoeringen.
Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Welke stoel wil je dan? De normale kuipstoelen, of de sabelts? Die laatste zijn super, maar alleen voorbehouden aan de competizione uitvoeringen.
Staan er beiden, ik ga het even uitproberen maar het zal wel de kuipstoel worden
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Staan er beiden, ik ga het even uitproberen maar het zal wel de kuipstoel worden
Haha, beware.... Eenmaal in die Sabels gezeten en je wilt niet anders meer.
Schrik trouwens niet van de hoge zit. De eerste keer is dat wat gek, maar het went erg snel en is daarna heel fijn met in en uitstappen.
Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden
Haha, beware.... Eenmaal in die Sabels gezeten en je wilt niet anders meer.
Schrik trouwens niet van de hoge zit. De eerste keer is dat wat gek, maar het went erg snel en is daarna heel fijn met in en uitstappen.
Hahaha, hoge zit is misschien een van de voordelen om het thuisfront want enthousiaster te maken, de verlaging van de up viel ook niet in de smaak vanwege de toch al lage in en uit stap (het zijn geen autoliefhebbers, vastgeroest aan vag want 'degelijk' :T :T :T). 'JE GAAT TOCH GEEN OUDE FIAT KOPEN, EN AL HELEMAAL NIET VOOR ZO'N MOOIE AUTO ALS JE NU HEBT?????? Ik ga alleen proefzitten, en 2014 is niet oud hoor. 'Doe het maar maar je krijgt spijt!!!!!!' Ja we gaan het zien:T
Mechanix zei:Die 124 Spider is ook wel heel mooi!![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Om heel eerlijk te zijn: ik snap niet waarom iemand zowel naar een Megane RS kijk als naar een Giulietta QV. Een Giulietta QV is een fantastische allrounder, maar absoluut softer dan een Megane RS. Een GTI Performance en Giulietta QV vind ik wel heel erg overeenkomen.
Wat mij in het stuk echt tegen staat en wat ik echt stellig kan ontkennen na 3 Giulietta's te hebben gehad is onderstuur. Dat kent de Giulietta QV gewoon niet. Het maakt niet uit hoe hard je hem de bocht in smijt, pas als je gaat forceren zal die misschien iets gaan schuiven, maar dat doet die absoluut niet zolang je niet forceert.
Wat betreft remmen, je ziet dat ik op het einde van het rechte stuk al de alarmlichten weet aan te krijgen. Dan rem ik serieus hard. Op de rest van het circuit doe ik het enigszins rustig aan, dit in verband met, zoals je kunt zien, een licht dampige baan.
Als je op zoek bent naar een snoeihard circuitmonster, dan moet je de Giulietta QV echt laten staan. Als je op zoek bent naar een hele scherpe, speelse auto, dan moet je hem absoluut nemen. Een Megane RS is een "serieuze" auto, een Giulietta een "plezier" auto die je in de dagelijkse praktijk het leven niet te moeilijk maakt. Dat die softer is wil niet zeggen dat die ook langzamer is. De Giulietta QV TCT is serieus snel rondom het circuit. In verschillende tests verslaat die de Golf GTI 7 Performance. T.o.v. de Megane weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat die nog heel veel sneller is.
Dit vind ik een erg goede test die het rijden in deze auto goed weergeeft: https://www.youtube.com/watch?v=my5Oh2wLpOA
Hoe het eindigt is typisch.
Driver90 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Om heel eerlijk te zijn: ik snap niet waarom iemand zowel naar een Megane RS kijk als naar een Giulietta QV. Een Giulietta QV is een fantastische allrounder, maar absoluut softer dan een Megane RS. Een GTI Performance en Giulietta QV vind ik wel heel erg overeenkomen.
Wat mij in het stuk echt tegen staat en wat ik echt stellig kan ontkennen na 3 Giulietta's te hebben gehad is onderstuur. Dat kent de Giulietta QV gewoon niet. Het maakt niet uit hoe hard je hem de bocht in smijt, pas als je gaat forceren zal die misschien iets gaan schuiven, maar dat doet die absoluut niet zolang je niet forceert.
Wat betreft remmen, je ziet dat ik op het einde van het rechte stuk al de alarmlichten weet aan te krijgen. Dan rem ik serieus hard. Op de rest van het circuit doe ik het enigszins rustig aan, dit in verband met, zoals je kunt zien, een licht dampige baan.
Als je op zoek bent naar een snoeihard circuitmonster, dan moet je de Giulietta QV echt laten staan. Als je op zoek bent naar een hele scherpe, speelse auto, dan moet je hem absoluut nemen. Een Megane RS is een "serieuze" auto, een Giulietta een "plezier" auto die je in de dagelijkse praktijk het leven niet te moeilijk maakt. Dat die softer is wil niet zeggen dat die ook langzamer is. De Giulietta QV TCT is serieus snel rondom het circuit. In verschillende tests verslaat die de Golf GTI 7 Performance. T.o.v. de Megane weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat die nog heel veel sneller is.
Dit vind ik een erg goede test die het rijden in deze auto goed weergeeft: https://www.youtube.com/watch?v=my5Oh2wLpOA
Hoe het eindigt is typisch.
Nog even een antwoordBen inmiddels iets verder (sorry als ik je topic kaap). Ik heb nu een B-segment hot hatch (Clio 3 RS) en wil naar C-segment. Vandaar. Waarom de Alfa? Omdat ik het een erg mooie auto vind. Je filmpje vind ik wel ok, maar ik kijk liever naar gerenommeerde journalisten van EVO, Chris Harris, CAR Magazine etc.
https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/alfa-romeo/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-2014-review/
Ik heb nu gereden met een QV en vond het wel ok. Ik vond de motor wel fijn, maar de TCT niet (in vergelijking met bijv. een DSG uit een GTI, daar heb ik ook mee gereden). Hij stuurt wel fijn maar ook niet hyper scherp, een willekeurige BMW 1-serie kan dit ook. Over de afwerking van het interieur kan ik weinig zeggen, dat vind ik zelf niet heel belangrijk. Het oogt allemaal wat ouderwetser dan bij bijvoorbeeld VW of een andere moderne C-segmenter (maar dat vind ik niet erg). Overall vind ik het nog steeds een mooie auto maar is het los van de motor, (voor mij) geen echte hot hatch. De Engelsen noemen dat heel mooi een "warm hatch". Neemt niet weg dat ik je keuze respecteer![]()
Het is ook natuurlijk ook afhankelijk van wat je referentiekader is. Heb je al wel eens met auto's als een Focus RS, Golf R, Megane RS enz gereden?
Ik kijk nu meer richting een Leon Cupra, ook mooi maar sportiever. Megane blijft leuk maar is minder verstandig (hardcore).
Bedankt voor je antwoord!
PauseBreak zei:Reed jij toevallig gisteren rond 13:00 over de Hengelosestraat?![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:PauseBreak zei:Reed jij toevallig gisteren rond 13:00 over de Hengelosestraat?![]()
Jep!![]()
Driver90 zei:308 GTi is inderdaad ook mooi. De Honda vind ik ook lelijk, de rest niet. Daar overdrijf je een beetje.
https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw
Oprechte vraag: Kun je met matgrijs wel goed aankomen bij klanten? Is dat beter dan bijvoorbeeld een donkerblauwe Golf R?![]()
Ik begrijp ook dat je geen extreme auto wil. Maar dat vind ik een beetje verwarrend als ik dan je topic terug lees en 19 inch wielen, turbo's en uitlaten voorbij zie komen
Nu ik er over nadenk doet de Alfa mij denken aan een auto waar ik lang geleden een keer in heb gereden (qua type auto); de Volvo C30 T5. Een gematigd sportieve auto met een motor die wel sportief is. Ze zijn verder heel verschillend hoor, maar ik bedoel de bijzondere combo van dikke motor zonder verder heel hardcore te zijn.
Ik vond de DSG bij normaal gebruik juist soepeler en sneller doorschakelen. Dat "tjak, tjak" hoor je eigenlijk alleen omdat hij heel snel door blijft schakelen, dat voel je verder niet. En bij sportief rijden gaat hij juist harder en sportiever schakelen. De DSG lijkt nog wat beter bij de les te zijn dan de TCT.
Banden wisselen zou kunnen helpen, maar dan zou je elke auto weer op andere banden kunnen gaan zetten. Qua banden vind ik voor straat gebruik Michelin Pilot Sport 4 overigens echt geweldig (of Michelin Pilot SuperSport). Niet goedkoop maar wel echte top kwaliteit.
Waar was dat? Het eerste stuk bij de uni, of verder richting de singel? Het eerste stukje reed ik namelijk best door ivm haast.PauseBreak zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:PauseBreak zei:Reed jij toevallig gisteren rond 13:00 over de Hengelosestraat?![]()
Jep!![]()
Dan ben je gespot. Grappig hoe grijs toch best een opvallende kleur kan zijn als het matte verf is.![]()
Damianw26 zei:Met alle respect, als we even de autokenner modus volledig uitschakelen, een golf R valt niet op zolang je de 4 pijpen achter maar niet ziet. En een echt totale autoleek zal zeggen, 'ha die vw is degelijk', een alfa roest toch al in de folder:T ? Bij mat grijs val je stiekem altijd wel op ook. Neemt niet weg dat het een schitterende auto is, stond laatst op een balkon en beneden stond een giulietta, zelfs dan is ie nog mooi!
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Met alle respect, als we even de autokenner modus volledig uitschakelen, een golf R valt niet op zolang je de 4 pijpen achter maar niet ziet. En een echt totale autoleek zal zeggen, 'ha die vw is degelijk', een alfa roest toch al in de folder:T ? Bij mat grijs val je stiekem altijd wel op ook. Neemt niet weg dat het een schitterende auto is, stond laatst op een balkon en beneden stond een giulietta, zelfs dan is ie nog mooi!
Een Golf R is gek genoeg weer meer ingetogen dan een GTI. Probleem is echter dat ik het beide gewoon verschrikkelijk degelijke en saaie auto's zonder karakter vind. Zoals zo vaak aangegeven: rijdt prima. Maar is dat het enige vereiste?
Overigens vind ik die 4 pijpen echt overdaad.
Het was hier:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Waar was dat? Het eerste stuk bij de uni, of verder richting de singel? Het eerste stukje reed ik namelijk best door ivm haast.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Helaas, niet opgevallen! Daar reed ik alweer keurig 50
Kan nog altijd niet wennen dat het stuk voor de uni langs van 80 naar 50 is gegaan. Maar volgens mij met mij vele anderen. Daar rijdt bijna iedereen te hard. Belachelijk ook, want het stuk leent zich prima voor 60-70 km/ph.
speedtouch zei:Ik ben eigenlijk niet zo technisch maar bovenaan de foto is het net alsof de 'framebalk' (sorry als ik het verkeerde woord gebruik)gelast is na een breuk, of hoort dat zo?
Damianw26 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Damianw26 zei:Met alle respect, als we even de autokenner modus volledig uitschakelen, een golf R valt niet op zolang je de 4 pijpen achter maar niet ziet. En een echt totale autoleek zal zeggen, 'ha die vw is degelijk', een alfa roest toch al in de folder:T ? Bij mat grijs val je stiekem altijd wel op ook. Neemt niet weg dat het een schitterende auto is, stond laatst op een balkon en beneden stond een giulietta, zelfs dan is ie nog mooi!
Een Golf R is gek genoeg weer meer ingetogen dan een GTI. Probleem is echter dat ik het beide gewoon verschrikkelijk degelijke en saaie auto's zonder karakter vind. Zoals zo vaak aangegeven: rijdt prima. Maar is dat het enige vereiste?
Overigens vind ik die 4 pijpen echt overdaad.
Klopt, maar bij een klant wil toch juist een niet al te uitgesproken auto? Ik vind je keuze geweldig, maar een golf 7R staat zeker op de lijst als ik het geld ervoor zou hebben, de auto schijnt zo'n beetje het beste te zijn wat er is qua rijden. 4 pijpen is wat overdaad, maar ach valt er tenminste nog iets aan op. Je commentaar op de golf gti situaties is absoluut herkenbaar, maar ik zie het vaker bij de oudere golfjes polo's blabla met een aantal niet originele 'verfraaiingen' kuch kuch
Damianw26 zei:@bofkont
Allround simpelweg onverslaanbaar, civic is het scherpst maar de R doet alles goed, zeker geen zwaar lomp ding zoals ie nu wordt afgedaan.
@eenvrijeusernaam Verder vraagt dit om een geluidsfragment natuurlijk![]()