Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Lekker resultaat, zo veel launch edition's zijn er toch niet in nl? Even iets anders ik zag dat je een abarth 500 hebt gehad, hoe beviel die eigenlijk en waarom heb je m weer van de hand gedaan(:B

Damianw26 zei:
Lekker resultaat, zo veel launch edition's zijn er toch niet in nl? Even iets anders ik zag dat je een abarth 500 hebt gehad, hoe beviel die eigenlijk en waarom heb je m weer van de hand gedaan(:B

Stuk of 10/15 denk ik.
De Abarth beviel super goed. Mis hem nog iedere dag. Maar zonder cruise control en met zo'n sportief onderstel was het uiteindelijk to much voor mij met al die kilometers. Maar lees mijn bevindingen maar in dit topic, volgens mij was het 1 en al hosanna! Wat een wagen! Echt super.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@Tinman
Het is ook ongelooflijk, want met de rode kreeg ik nooit enige opmerkingen in het openbaar over de auto. Met deze grijze komen kinderen, volwassenen, autoliefhebbers en zelfs vrouwen naar mij toe om dingen te vragen over de auto/kleur.

Dat zal wel zijn doordat er zovele rode Alfa's op de weg zitten dat die allemaal op elkaar lijken launch edition of niet. Deze kleur ziet er in ieder geval een stuk specialer uit. Toppertje :-)

Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden

Damianw26 zei:
Aah super, ik sla aan het lezen ben erg benieuwd! Ik snap het maar met vermoedelijk 25.000km p jaar of iets minder voornamelijk over de snelweg zal het wel te doen zijn. Fun is voor mij erg veel waard, zeker nu het nog kan in deze tijden

Dan moet je niet verder zoeken. Meer fun dan dit ga je gewoonweg niet vinden. Zeker even chippen, dat maakt het een andere auto. Serieus snel erna.

Damianw26 zei:

Dan moet je niet verder zoeken. Meer fun dan dit ga je gewoonweg niet vinden. Zeker even chippen, dat maakt het een andere auto. Serieus snel erna.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor vanmiddag bij kien in Arnhem, kan ik even proefzitten in een van de abarth's daar, gezien de stoelen aan de smalle kant zouden zijn

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor vanmiddag bij kien in Arnhem, kan ik even proefzitten in een van de abarth's daar, gezien de stoelen aan de smalle kant zouden zijn

Welke stoel wil je dan? De normale kuipstoelen, of de sabelts? Die laatste zijn super, maar alleen voorbehouden aan de competizione uitvoeringen.

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Welke stoel wil je dan? De normale kuipstoelen, of de sabelts? Die laatste zijn super, maar alleen voorbehouden aan de competizione uitvoeringen.

Staan er beiden, ik ga het even uitproberen maar het zal wel de kuipstoel worden

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Staan er beiden, ik ga het even uitproberen maar het zal wel de kuipstoel worden

Haha, beware.... Eenmaal in die Sabels gezeten en je wilt niet anders meer.
Schrik trouwens niet van de hoge zit. De eerste keer is dat wat gek, maar het went erg snel en is daarna heel fijn met in en uitstappen.

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Schrik trouwens niet van de hoge zit. De eerste keer is dat wat gek, maar het went erg snel en is daarna heel fijn met in en uitstappen.

Hahaha, hoge zit is misschien een van de voordelen om het thuisfront want enthousiaster te maken, de verlaging van de up viel ook niet in de smaak vanwege de toch al lage in en uit stap (het zijn geen autoliefhebbers, vastgeroest aan vag want 'degelijk' :T :T :T). 'JE GAAT TOCH GEEN OUDE FIAT KOPEN, EN AL HELEMAAL NIET VOOR ZO'N MOOIE AUTO ALS JE NU HEBT?????? Ik ga alleen proefzitten, en 2014 is niet oud hoor. 'Doe het maar maar je krijgt spijt!!!!!!' Ja we gaan het zien:T

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:
Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Hahaha, hoge zit is misschien een van de voordelen om het thuisfront want enthousiaster te maken, de verlaging van de up viel ook niet in de smaak vanwege de toch al lage in en uit stap (het zijn geen autoliefhebbers, vastgeroest aan vag want 'degelijk' :T :T :T). 'JE GAAT TOCH GEEN OUDE FIAT KOPEN, EN AL HELEMAAL NIET VOOR ZO'N MOOIE AUTO ALS JE NU HEBT?????? Ik ga alleen proefzitten, en 2014 is niet oud hoor. 'Doe het maar maar je krijgt spijt!!!!!!' Ja we gaan het zien:T

Lol. Ik kom uit een VAG familie, maar ze snappen mijn passie voor Alfa heel goed. Iedere keer dat ik mijn pa weer laat meerijden is die van: "jeetje, wat een ongelooflijk fijne auto".
Hij is nu zelfs aan het kijken naar een Abarth 124 spider. Dat ik dat nog eens mag meemaken!

Mechanix zei:
Die 124 Spider is ook wel heel mooi!(tu)

Mijn ouders hebben in een recent verleden nog een MX-5 gehad, met hardtop. Ze wouden gaan kijken naar het nieuwe model, want mijn ma vond het nog altijd een leuke auto. Mijn pa is vooral gecharmeerd van de 124 spider. En nou ja, dan moet het vooral de Abarth versie worden. Ben benieuwd! :)

Absoluut een hele gave auto om te zien, maar wel écht veel geld voor een veredelde MX-5. Ben ook wel benieuwd hoe zoiets rijdt, want uit een aantal testen kwam toch naar voren dat het het nét niet helemaal is.

Dat ligt aan de criteria, het ding heeft mij volledig overtuigd. Nóg meer fun dan een MX-5 door de sound en ineens bijspringende turbo. Maakt 'm bijna listig, en dat is leuk. Voor het mooie mag het onderstel nog wat strakker, maar dat geldt ook voor de Mazda.

Voor het prijsverschil zou ik wel naar BBR gaan en een leuke turbo op de MX-5 laten zetten. 90 pk extra en een shitload aan koppel meer.

De ene vindt de turbomotor vanwege het koppel onderin fijner maar ik heb ook testen gelezen waar ze liever voor de atmosferische Mazda motor gaan die heel soepel is en hoogtoerig is te rijden. In de MX-5 moet je iets meer werken om de pk's eruit te persen. Persoonlijk hou ik daar wel van.

Wat ik van de Mazda heb gezien is dat deze wel hele weke veren heeft. Ding leunt enorm in de bochten. De Abarth staat standaard op Koni's, die toch wat steviger zijn. Ach ja, het wordt toch pas volgend jaar (dan gaat de zakelijke auto eruit), dus we zullen wel zien wat het wordt.

Ik heb voor aankomende zaterdag alvast een BMC filter besteld wat deze week nog ergens gemonteerd gaat worden. Ik ben benieuwd waar we met Super plus 98 aan gaan komen qua vermogen. Ze schatten rond de 275/280pk en 410NM. Lijkt mij voldoende (tu)

Om heel eerlijk te zijn: ik snap niet waarom iemand zowel naar een Megane RS kijk als naar een Giulietta QV. Een Giulietta QV is een fantastische allrounder, maar absoluut softer dan een Megane RS. Een GTI Performance en Giulietta QV vind ik wel heel erg overeenkomen.
Wat mij in het stuk echt tegen staat en wat ik echt stellig kan ontkennen na 3 Giulietta's te hebben gehad is onderstuur. Dat kent de Giulietta QV gewoon niet. Het maakt niet uit hoe hard je hem de bocht in smijt, pas als je gaat forceren zal die misschien iets gaan schuiven, maar dat doet die absoluut niet zolang je niet forceert.

Wat betreft remmen, je ziet dat ik op het einde van het rechte stuk al de alarmlichten weet aan te krijgen. Dan rem ik serieus hard. Op de rest van het circuit doe ik het enigszins rustig aan, dit in verband met, zoals je kunt zien, een licht dampige baan.

Als je op zoek bent naar een snoeihard circuitmonster, dan moet je de Giulietta QV echt laten staan. Als je op zoek bent naar een hele scherpe, speelse auto, dan moet je hem absoluut nemen. Een Megane RS is een "serieuze" auto, een Giulietta een "plezier" auto die je in de dagelijkse praktijk het leven niet te moeilijk maakt. Dat die softer is wil niet zeggen dat die ook langzamer is. De Giulietta QV TCT is serieus snel rondom het circuit. In verschillende tests verslaat die de Golf GTI 7 Performance. T.o.v. de Megane weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat die nog heel veel sneller is.

Dit vind ik een erg goede test die het rijden in deze auto goed weergeeft: https://www.youtube.com/watch?v=my5Oh2wLpOA
Hoe het eindigt is typisch.

Nog even een antwoord :) Ben inmiddels iets verder (sorry als ik je topic kaap). Ik heb nu een B-segment hot hatch (Clio 3 RS) en wil naar C-segment. Vandaar. Waarom de Alfa? Omdat ik het een erg mooie auto vind. Je filmpje vind ik wel ok, maar ik kijk liever naar gerenommeerde journalisten van EVO, Chris Harris, CAR Magazine etc.

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/alfa-romeo/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-2014-review/

Ik heb nu gereden met een QV en vond het wel ok. Ik vond de motor wel fijn, maar de TCT niet (in vergelijking met bijv. een DSG uit een GTI, daar heb ik ook mee gereden). Hij stuurt wel fijn maar ook niet hyper scherp, een willekeurige BMW 1-serie kan dit ook. Over de afwerking van het interieur kan ik weinig zeggen, dat vind ik zelf niet heel belangrijk. Het oogt allemaal wat ouderwetser dan bij bijvoorbeeld VW of een andere moderne C-segmenter (maar dat vind ik niet erg). Overall vind ik het nog steeds een mooie auto maar is het los van de motor, (voor mij) geen echte hot hatch. De Engelsen noemen dat heel mooi een "warm hatch". Neemt niet weg dat ik je keuze respecteer :)

Het is ook natuurlijk ook afhankelijk van wat je referentiekader is. Heb je al wel eens met auto's als een Focus RS, Golf R, Megane RS enz gereden?

Ik kijk nu meer richting een Leon Cupra, ook mooi maar sportiever. Megane blijft leuk maar is minder verstandig (hardcore).

Bedankt voor je antwoord!

Driver90 zei:
Om heel eerlijk te zijn: ik snap niet waarom iemand zowel naar een Megane RS kijk als naar een Giulietta QV. Een Giulietta QV is een fantastische allrounder, maar absoluut softer dan een Megane RS. Een GTI Performance en Giulietta QV vind ik wel heel erg overeenkomen.
Wat mij in het stuk echt tegen staat en wat ik echt stellig kan ontkennen na 3 Giulietta's te hebben gehad is onderstuur. Dat kent de Giulietta QV gewoon niet. Het maakt niet uit hoe hard je hem de bocht in smijt, pas als je gaat forceren zal die misschien iets gaan schuiven, maar dat doet die absoluut niet zolang je niet forceert.

Wat betreft remmen, je ziet dat ik op het einde van het rechte stuk al de alarmlichten weet aan te krijgen. Dan rem ik serieus hard. Op de rest van het circuit doe ik het enigszins rustig aan, dit in verband met, zoals je kunt zien, een licht dampige baan.

Als je op zoek bent naar een snoeihard circuitmonster, dan moet je de Giulietta QV echt laten staan. Als je op zoek bent naar een hele scherpe, speelse auto, dan moet je hem absoluut nemen. Een Megane RS is een "serieuze" auto, een Giulietta een "plezier" auto die je in de dagelijkse praktijk het leven niet te moeilijk maakt. Dat die softer is wil niet zeggen dat die ook langzamer is. De Giulietta QV TCT is serieus snel rondom het circuit. In verschillende tests verslaat die de Golf GTI 7 Performance. T.o.v. de Megane weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat die nog heel veel sneller is.

Dit vind ik een erg goede test die het rijden in deze auto goed weergeeft: https://www.youtube.com/watch?v=my5Oh2wLpOA
Hoe het eindigt is typisch.

Nog even een antwoord :) Ben inmiddels iets verder (sorry als ik je topic kaap). Ik heb nu een B-segment hot hatch (Clio 3 RS) en wil naar C-segment. Vandaar. Waarom de Alfa? Omdat ik het een erg mooie auto vind. Je filmpje vind ik wel ok, maar ik kijk liever naar gerenommeerde journalisten van EVO, Chris Harris, CAR Magazine etc.

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/alfa-romeo/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-2014-review/

Ik heb nu gereden met een QV en vond het wel ok. Ik vond de motor wel fijn, maar de TCT niet (in vergelijking met bijv. een DSG uit een GTI, daar heb ik ook mee gereden). Hij stuurt wel fijn maar ook niet hyper scherp, een willekeurige BMW 1-serie kan dit ook. Over de afwerking van het interieur kan ik weinig zeggen, dat vind ik zelf niet heel belangrijk. Het oogt allemaal wat ouderwetser dan bij bijvoorbeeld VW of een andere moderne C-segmenter (maar dat vind ik niet erg). Overall vind ik het nog steeds een mooie auto maar is het los van de motor, (voor mij) geen echte hot hatch. De Engelsen noemen dat heel mooi een "warm hatch". Neemt niet weg dat ik je keuze respecteer :)

Het is ook natuurlijk ook afhankelijk van wat je referentiekader is. Heb je al wel eens met auto's als een Focus RS, Golf R, Megane RS enz gereden?

Ik kijk nu meer richting een Leon Cupra, ook mooi maar sportiever. Megane blijft leuk maar is minder verstandig (hardcore).

Bedankt voor je antwoord!

Wat betreft reviews zijn er een heel aantal nieuwe kanalen, vooral Duitse, die kwalitatief zeer goede reviews brengen. Zie bijvoorbeeld deze review van Autogefuhl. Completer kun je het niet krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=BgtjQ4eBbLU&t=1249s

Goed om te horen dat je met de QV gereden hebt. Het stuurgevoel is ook afhankelijk van de banden. De auto staat standaard op Pirelli P Zero Rosso banden. Ik vind dat persoonlijk echt 3 keer niets banden. Vorige week zijn deze verwisseld voor Kumho PS91 banden en direct is daar die directe turn-in weer. Flink verschil!
Wat bevalt er overigens niet aan de TCT, tov van de DSG? Ik vind de TCT enkel wat vloeiender. De DSG is heel erg "tsjak-tsjak". De TCT kan bijna naadloos schakelen. Het enige wat mij niet bevalt aan de bak is dat ik hem met koude motor te laat vind schakelen, maar dat is slechts iets van de eerste kilometer. Het interieur vind ik in lijn met de concurrentie. Moderner dan een Focus RS van 2015, even modern als dat van een Golf GTI. Het lijkt qua lay-out ook allemaal veel op elkaar. De QV geen echte hothatch? Tja, dat ieders eigen interpretatie. Ik hoef geen auto waar je naar verloop van tijd met een hernia te kampen krijgt. En qua snelheid hebben we hier al geconstateerd dat die prima mee gaat met de rest. Laten we de GT eigenschappen dan maar waarderen.

Qua referentie heb ik alleen veel met de Golf gereden. Een auto die prima rijdt, maar waar ik nooit met een glimlach achter het stuur zat. Daarmee kan ik een goed vergelijk trekken. De andere auto's kwamen om verschillende redenen niet in aanmerking:

- Type R: petjesauto. Zie Focus RS.
- Focus RS: spoiler-sjonny-alert. Mijn klanten zien me al aankomen.
- Megane RS: gedateerd, te hard en onpraktisch.
- Mazda 3 MPS: plastic en verouderd
- Golf GTI/R: petjesauto
- Cupra: saai

Probleem met hothatches is dat ze qua exterieur allemaal veel te schreeuwerig zijn. Ik wil vooral een stijlvolle auto die ook nog eens goed rijdt. Dan blijft er echt weinig over in dit segment. De Cupra zou bij mij denk ik ook op plek 2 komen, maar ik vind hem gewoonweg echt te saai. De rest komt wegens appearance niet in aanmerking.
Nu ik het mij bedenk: de 308GTI, die vind ik oprecht gaaf en schijnt ook goed te rijden. Wellicht is dat nog de moeite waard?

308 GTi is inderdaad ook mooi. De Honda vind ik ook lelijk, de rest niet. Daar overdrijf je een beetje.

https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw

Oprechte vraag: Kun je met matgrijs wel goed aankomen bij klanten? Is dat beter dan bijvoorbeeld een donkerblauwe Golf R?:)

Ik begrijp ook dat je geen extreme auto wil. Maar dat vind ik een beetje verwarrend als ik dan je topic terug lees en 19 inch wielen, turbo's en uitlaten voorbij zie komen;)

Nu ik er over nadenk doet de Alfa mij denken aan een auto waar ik lang geleden een keer in heb gereden (qua type auto); de Volvo C30 T5. Een gematigd sportieve auto met een motor die wel sportief is. Ze zijn verder heel verschillend hoor, maar ik bedoel de bijzondere combo van dikke motor zonder verder heel hardcore te zijn.

Ik vond de DSG bij normaal gebruik juist soepeler en sneller doorschakelen. Dat "tjak, tjak" hoor je eigenlijk alleen omdat hij heel snel door blijft schakelen, dat voel je verder niet. En bij sportief rijden gaat hij juist harder en sportiever schakelen. De DSG lijkt nog wat beter bij de les te zijn dan de TCT.

Banden wisselen zou kunnen helpen, maar dan zou je elke auto weer op andere banden kunnen gaan zetten. Qua banden vind ik voor straat gebruik Michelin Pilot Sport 4 overigens echt geweldig (of Michelin Pilot SuperSport). Niet goedkoop maar wel echte top kwaliteit.

Met alle respect, als we even de autokenner modus volledig uitschakelen, een golf R valt niet op zolang je de 4 pijpen achter maar niet ziet. En een echt totale autoleek zal zeggen, 'ha die vw is degelijk', een alfa roest toch al in de folder:T ? Bij mat grijs val je stiekem altijd wel op ook. Neemt niet weg dat het een schitterende auto is, stond laatst op een balkon en beneden stond een giulietta, zelfs dan is ie nog mooi!

Driver90 zei:
308 GTi is inderdaad ook mooi. De Honda vind ik ook lelijk, de rest niet. Daar overdrijf je een beetje.

https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw

Oprechte vraag: Kun je met matgrijs wel goed aankomen bij klanten? Is dat beter dan bijvoorbeeld een donkerblauwe Golf R?:)

Ik begrijp ook dat je geen extreme auto wil. Maar dat vind ik een beetje verwarrend als ik dan je topic terug lees en 19 inch wielen, turbo's en uitlaten voorbij zie komen;)

Nu ik er over nadenk doet de Alfa mij denken aan een auto waar ik lang geleden een keer in heb gereden (qua type auto); de Volvo C30 T5. Een gematigd sportieve auto met een motor die wel sportief is. Ze zijn verder heel verschillend hoor, maar ik bedoel de bijzondere combo van dikke motor zonder verder heel hardcore te zijn.

Ik vond de DSG bij normaal gebruik juist soepeler en sneller doorschakelen. Dat "tjak, tjak" hoor je eigenlijk alleen omdat hij heel snel door blijft schakelen, dat voel je verder niet. En bij sportief rijden gaat hij juist harder en sportiever schakelen. De DSG lijkt nog wat beter bij de les te zijn dan de TCT.

Banden wisselen zou kunnen helpen, maar dan zou je elke auto weer op andere banden kunnen gaan zetten. Qua banden vind ik voor straat gebruik Michelin Pilot Sport 4 overigens echt geweldig (of Michelin Pilot SuperSport). Niet goedkoop maar wel echte top kwaliteit.

De gemiddelde GTI bestuurder wil ik mij in ieder geval niet mee identificeren. Echt minstens 1 keer per week zie ik wel weer een situatie waarvan ik denk: "tja, Golfjes (GTI) volk".
Een Focus RS schreeuwt gewoon "zie mij!". Het zijn gewoon geen stijlvolle auto's. Het zit op en over het randje van ordinair.
Met een matgrijze auto kan ik tot op heden heel goed aan komen rijden. De klanten reageren tot nu toe juist opvallend positief. Valt het op? Ja. Is het storend? Nee. Is het ordinair of vulgair? Absoluut niet. En dat laatst is waar het mij om gaat.

De reden dat ik bezig ben geweest met motorische modificaties is omdat het blok enerzijds heel veel potentieel heeft, anderzijds in standaard trim wat emotieloos is. Dat is na de facelift (de QV's met TCT bakken) wel al veel beter. Uiterlijke aanpassingen waren simpelweg om een mooie auto nog mooier te maken. Die 19 inch wielen zijn gewoon kunstwerkjes. Wederom: niet ordi, maar juist stijlvol.

Ik snap het vergelijk met de c30 enerzijds, maar anderzijds weer totaal niet. De Alfa is namelijk echt heel veel dynamischer. Veel meer stuurgevoel, strakker/straffer afgeveerd, minder zware neus(!), etc. Dat ze allebei een snelle motor hebben en niet binnen 5 minuten een hernia opleveren is dan de enige overeenkomst mijn inziens.

Wat jouw wensen goed zou invullen is een Giulietta QV op eibach veren. De auto gaat er significant van omlaag en wordt een stuk harder. Tevens krijgt de auto wat meer camber. Hierdoor blijft die op klaverbladjes beter kleven. Van mij hoeft het op deze niet meer, maar op mijn vorige Giulietta's heb ik daarvan erg veel lol gehad. Je hebt dan namelijk en dat scherpe stuurgevoel en dat wordt dan gecombineerd met een stevig onderstel voor veel controle. Alfa kiest ervoor de auto is soepeler uit de fabriek te laten komen dan de knalharde concurrenten, maar naar wens is er van alles voor te krijgen om hem met vrij simpele ingrepen net zo hard te krijgen.

Wat betreft de DSG en TCT, dat ervaar ik zelf niet zo. Ik vind de TCT heel erg scherp en altijd snel reagerend. Daarbij, in tegenstelling tot een DSG blijft het nog heel ook. Dat vind ik op zich ook wel wat waard.

Samenvattend vind ik de QV een baken van stijl en uitstraling in een markt vol met ordinaire schreeuwerige types. Daarbij heeft deze facelift-versie de zaken gewoon heel erg goed voor elkaar. Ik kan echt heel weinig bedenken wat niet goed is aan de QV's vanaf 2014. Een Cupra schreeuwt ook niet, maar heeft gewoon geen emotie en uitstraling. Ik kijk graag nog eens achterom op de parkeerplaats. (tu)

PauseBreak zei:
PauseBreak zei:
Reed jij toevallig gisteren rond 13:00 over de Hengelosestraat? :-D

Jep! (tu)

Dan ben je gespot. Grappig hoe grijs toch best een opvallende kleur kan zijn als het matte verf is. (tu)
Waar was dat? Het eerste stuk bij de uni, of verder richting de singel? Het eerste stukje reed ik namelijk best door ivm haast. :p:o

Damianw26 zei:
Met alle respect, als we even de autokenner modus volledig uitschakelen, een golf R valt niet op zolang je de 4 pijpen achter maar niet ziet. En een echt totale autoleek zal zeggen, 'ha die vw is degelijk', een alfa roest toch al in de folder:T ? Bij mat grijs val je stiekem altijd wel op ook. Neemt niet weg dat het een schitterende auto is, stond laatst op een balkon en beneden stond een giulietta, zelfs dan is ie nog mooi!

Een Golf R is gek genoeg weer meer ingetogen dan een GTI. Probleem is echter dat ik het beide gewoon verschrikkelijk degelijke en saaie auto's zonder karakter vind. Zoals zo vaak aangegeven: rijdt prima. Maar is dat het enige vereiste?
Overigens vind ik die 4 pijpen echt overdaad.

Damianw26 zei:

Een Golf R is gek genoeg weer meer ingetogen dan een GTI. Probleem is echter dat ik het beide gewoon verschrikkelijk degelijke en saaie auto's zonder karakter vind. Zoals zo vaak aangegeven: rijdt prima. Maar is dat het enige vereiste?

Klopt, maar bij een klant wil toch juist een niet al te uitgesproken auto? Ik vind je keuze geweldig, maar een golf 7R staat zeker op de lijst als ik het geld ervoor zou hebben, de auto schijnt zo'n beetje het beste te zijn wat er is qua rijden. 4 pijpen is wat overdaad, maar ach valt er tenminste nog iets aan op. Je commentaar op de golf gti situaties is absoluut herkenbaar, maar ik zie het vaker bij de oudere golfjes polo's blabla met een aantal niet originele 'verfraaiingen' kuch kuch

Waar was dat? Het eerste stuk bij de uni, of verder richting de singel? Het eerste stukje reed ik namelijk best door ivm haast. :p:o
Het was hier:
j7iFD4K.png

Ik zat mooi verscholen achter Luttikhuis :}

Helaas, niet opgevallen! Daar reed ik alweer keurig 50 :}
Kan nog altijd niet wennen dat het stuk voor de uni langs van 80 naar 50 is gegaan. Maar volgens mij met mij vele anderen. Daar rijdt bijna iedereen te hard. Belachelijk ook, want het stuk leent zich prima voor 60-70 km/ph.

Zo aardig bijlezen hier! Vooral de laatste discussie vind ik wel leuk om te volgen. Snap je in deze eigenlijk best wel goed mbt de beweegredenen voor deze auto. En zoals je zegt: Die velgen stonden de auto werkelijk waar fantastisch, was de mooiste upgrade als je het mij vraagt. Denk dat het voordeel hier ook was dat het een "origineel" Alfa design was, waardoor de velgen ook als gegoten zaten onder de auto. Velgen maken de auto, maar vaak is het ook oppassen want ze kunnen de auto ook kraken. *-)

Helaas, niet opgevallen! Daar reed ik alweer keurig 50 :}
Kan nog altijd niet wennen dat het stuk voor de uni langs van 80 naar 50 is gegaan. Maar volgens mij met mij vele anderen. Daar rijdt bijna iedereen te hard. Belachelijk ook, want het stuk leent zich prima voor 60-70 km/ph.

Moet ook wel, ik kan uit ervaring vertellen dat die flitspaal daar nog steeds aanstaat :}
Ja, de weginrichting past niet bij 50, maar toch altijd even opletten daar want ze staan er regelmatig met de laser te spelen.

Vandaag de middendemper verwijderd. En precies het geluid wat ik wou! Waanzinnig. In de auto ietsje luider, maar absoluut niet irritant of vervelend, maar vooral met overschakelen en terugschakelen lekker "bwwuuaaappp" ;)
Een aan te raden aanpassing voor alle QV TCT modellen!

Moet alleen vrijdag even terug om de uitlaat beter te laten uitlijnen. Sierstukken zitten niet mooi in het midden.
Al met al dus erg tevreden!

hy345b7h.jpg

c4xobvqw.jpg

@Brent
Jep. Dat is inderdaad wel een belangrijke factor.

@Pausebreak
I know. Rij er ook eigenlijk niet vaak te hard. Die flitspaal heeft lang uitgestaan (was compleet leeg), maar is sinds paar maanden weer gevuld met een "fruitautomaat".

@Barri
Jep. Denk dat de middendemper maar 15/20% dempt. Als ik mijn vriendin niets zou zeggen en gewoon normaal rij zou ze het waarschijnlijk niet eens merken. Maar ga je meer op het gas, dan komt die echt tot leven. Overschakelen is nu echt een feestje.

Ik ben eigenlijk niet zo technisch maar bovenaan de foto is het net alsof de 'framebalk' (sorry als ik het verkeerde woord gebruik)gelast is na een breuk, of hoort dat zo?

speedtouch zei:
Ik ben eigenlijk niet zo technisch maar bovenaan de foto is het net alsof de 'framebalk' (sorry als ik het verkeerde woord gebruik)gelast is na een breuk, of hoort dat zo?

Ik heb even foto's gecheckt van mijn multiair. Die had dit dus ook. Lijkt me dus gewoon te horen. Plaatje bij het praatje:

33xdncxx.jpg

Prima, dat hoort dus zo. Bedankt voor de reaktie. Het kwam bij mij eerst zo 'afgebroken' over. Maar het is dus het verlengde deel van het frame.

Damianw26 zei:
Damianw26 zei:

Klopt, maar bij een klant wil toch juist een niet al te uitgesproken auto? Ik vind je keuze geweldig, maar een golf 7R staat zeker op de lijst als ik het geld ervoor zou hebben, de auto schijnt zo'n beetje het beste te zijn wat er is qua rijden. 4 pijpen is wat overdaad, maar ach valt er tenminste nog iets aan op. Je commentaar op de golf gti situaties is absoluut herkenbaar, maar ik zie het vaker bij de oudere golfjes polo's blabla met een aantal niet originele 'verfraaiingen' kuch kuch

Een Golf 7R het beste kwa rijden?? nou nee echt niet, ook een vrij zwaar lomp ding.
De type R is momenteel de beste hot hatch die er is, de golf is wel een goede allrounder voor dagelijks gebruik.
Maar ik denk met de komst van de nieuwe Renault Megane RS dat die ook echt beter is kwa rijden.
Over uiterlijk valt niet natuurlijk niet te twisten.

@bofkont
Allround simpelweg onverslaanbaar, civic is het scherpst maar de R doet alles goed, zeker geen zwaar lomp ding zoals ie nu wordt afgedaan.

@eenvrijeusernaam Verder vraagt dit om een geluidsfragment natuurlijkB)

Damianw26 zei:
@bofkont
Allround simpelweg onverslaanbaar, civic is het scherpst maar de R doet alles goed, zeker geen zwaar lomp ding zoals ie nu wordt afgedaan.

@eenvrijeusernaam Verder vraagt dit om een geluidsfragment natuurlijkB)

Zaterdag wordt de auto op de dyno afgesteld/getuned, dus zal daar eens een video van maken (tu)

Ah er wordt weer hard getuned hiero zo te zien haha :D gaaf hoor! Ben wel benieuwd naar het nieuwe uitlaatgeluid, misschien daar ook ff filmpje van maken?

Vandaag bij BR Performance geweest. Wat een fijn bedrijf! Meten = weten is daar wel het credo. Ik ben altijd gewend dat de tuner je de sleutels in de handen druk na de tuning en roept "rij maar een rondje". Hier dus niet. Vooraf op de bank, na de tuning op de bank. Vervolgens dataloggen op de bank, en daarna op de straat.

Resultaat ben ik erg tevreden mee. En Alfa komt eindelijk zijn fabrieksopgave claim na:

c9ymwwqw.jpg

Lekker!!

Blok is door Alfa zelf ook al redelijk stevig afgesteld zo te zien. Relatief beperkte winst.

Ben je bij BR in NL geweest? Ik zit ook aan hen te denken voor de 3..

Terug
Bovenaan