Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Gewoon Dirk zei:
Wow, 300 Pk, dat moet wel van zijn plek willen zeg! Mijn coupe heeft ongeveer hetzelfde vermogen en die voelt met ruwweg 500 kg meer al niet traag aan...
Ik ben wel echt benieuwd naar jouw Giulietta, de diff ziet er prima uit op de foto's en met de 19" er onder moet hij helemaal bruut ogen!

Vooral het koppel van 425NM in combinatie met het gewicht zorgt voor de heerlijke acceleratie mijn inziens. Die PK's zijn bovenin de toeren leuk, maar onderin wordt je zo heerlijk in de stoel gedrukt.
We gaan het zien wat het totaalplaatje wordt. Volgens mij wel dikke prima. (tu):)

Qua koppel kan ik me niet met je meten, kom toch echt 20 Nm te kort...:T

En als ik alle onderdelen zo afzonderlijk zie dan moet het totaalplaatje wel goed zijn! (tu)

Bossinkje zei:
Nico GTR zei:
Naar echte auto's kijken? :-D

Haha nee geintje.

Ik heb een Clio gehad. Waarom denk je dat ik hem weggedaan heb. :T

Te goed. :-D

Renault Tuning Club. :D En nee niet dat spoiler spul. Clio's met Megane blok? already been done, 310 pk uit een Megane, nieuwe interieurs, GTT opnieuw opbouwen. Allemaal technisch tunen en een partij gaaf dat sommige zijn. :)

Oo damn!!!

b02b83d6c74004dbe7920ae9e3c2f478d46a767ba33159993712dfc8f1284be1.jpg

Serieuze noot: Mocht ik binnenkort in de buurt zijn hoor je het zeker! Wie weet dat Cars & Coffee ook een goede is, vind de vriendin zelfs nog leuk ook evenementjes afstruinen. :p

@Bossinkje: Dat vind ik lullig voor jullie allemaal een MINI-meet! Overigens ook voor mezelf, redelijk ongezellig in mijn eentje. *-)

Wordt dit een soort slowchat topic? :}
Maar goed, bij die Rotterdamse Taxi Centrale openingsmeet wil ik wel van de partij zijn. Wellicht leuke mini (whats in a name) opdracht, wie het snelst zijn passagier van Rotterdam naar Kampen krijgt. (:P)

Nico GTR zei:
Een vrachtwagen gooit hem er sowieso voor, of je nu 110, 130 of 150 rijd.

Recht van de sterkste.

Ja maar met 120 of 200+ er aankomen maakt nogal een groot verschil in meters kwa remmen kan ik je uit ervaring zeggen:T

Ik ga ervan uit het niet vaak mee te maken. Echter helpt het voorstellen met droge cijfers wel. En je moet je ook voorstellen dat het theoretisch is. Waar het voor veel mensen heel lastig is vol de rem in te trappen.
Afgezien van de situatie uiteraard.

Dat lijkt me idd wel eens leuk om te zien hoe groot de verschillen zijn of juist niet.
Op papier heeft de E55 goede papieren in huis, 476pk en 700nm bij 2650tpm en een 0-100 sprint in 4.7 sec.

Trouwens onvoorstelbaar hoe zo'n R8 V10 snelheid maakt, net of het niets voorstelt tikt met zoveel gemak de 300 aan :O
https://www.youtube.com/watch?v=3FBADsTPFQE

Hmmm. tsja, moet toch eigenlijk een Armytrix uitlaat onder voor het echt goed klinkt.

Heb veel liever een Lexus LFA voor een ijzingwekkende V10.

:D :T

Maak een half geintje, dashboard van die R8 vind ik erg mooi. ;)

Die klinkt idd ook super! of een carrera GT met een aangepaste uitlaat :O
https://www.youtube.com/watch?v=3XoVCys2x9I

Maar zo'n R8 V10 klinkt origineel al vrij bruut vind ik.
https://www.youtube.com/watch?v=uYNxlV71Ki8

Tsja.....het is meer dan wat wij ooit zullen hebben liggen in het midden van de auto. Maar er zijn betere opties.

Betere opties, tja dat is idd zeer persoonlijk, ik vind dit eerlijk gezegd wel een briljant goede wagen.
Ach kwa pk's is het nog wel eens te benaderen, een E60 M5 V10 is best betaalbaar als ik het echt zou willen.
Maar daar heb ik totaal geen trek in , vind het zo wel goed.

Ik zal Thomas zijn topic verder niet meer vervuilen. :p

Maar inderdaad, wat ik met een 12C heb is dan voor jou de R8. :T Leuk setje voor een fotoshoot. ;)

Ja idd Nico, het is idd wel topic vervuiling, mijn excuses Thomas :D
Ach een R8 zal er bij mij nooit komen, ben ik te nuchter voor, wat ik nu rijdt is voor mij mijn droomwagen, betaalbaar genieten.

Als jij die 12c nu koopt ga ik graag een keertje met je mee, want ik vind het heus wel een super gave wagen (tu)

Komt er geen klep in die na de katalysator alles naar buiten dumpt? Voor maximale knallen tijdens Cars and Coffee?

Seht gut aus!

Maar ben dus ergens wel een klein beetje tokkie. Echter ben ik het met je eens dat ie gewoon altijd goed moet klinken zonder dreun.

Zo, ik ben weer terug van JMTuning. Het terugritje verliep lekker vlot (:B
Vanmorgen vroeg ben ik rond kwart over 7 weggereden en precies om 10.00 uur was ik bij JMTuning in Dirkshorn. JMTuning is een ander bedrijf dan EPS uitlaten waar ik de vorige keer kwam voor mijn uitlaat. Het zijn beide professionele bedrijven met allebei een eigen werkmethodiek. Ik vond bij JMTuning erg fijn dat je lekker mee mocht kijken en ik heb met de monteur dan ook aardig wat afgekletst. Anyway: tijd om de auto op de brug te zetten:
i9gktjjl.jpg

Dat de Giulietta goed in elkaar gebouwd is, blijkt wel uit het verwijderen van de bodemplaat. Dat vergt ongeveer 20 schroeven en dan nog een kliksysteem. Ja, dat zit wel vast. Na het verwijderen van de bodemplaat was dit de situatie:
swf2r9ce.jpg

Tijd om de oude downpipe, plus voorpijp, plus flexibel deel te verwijderen. Dit ging vrij eenvoudig. Eenmaal onder de auto vandaan zie je pas hoe idioot(!) de originele downpipe is vormgegeven. Hallo Alfa, hoe moet die turbo afblazen?! Geen wonder dat er telkens meer turbo's kapot gaan op hedendaagse auto's. De turbo kan zijn hitte op deze wijze natuurlijk totaal niet kwijt.
w2qp5ame.jpg

Vervolgens is JMTuning begonnen met het maken van de downpipe. Zij hebben voor de Giulietta QV een mal ontwikkeld waarin heel snel een downpipe gemaakt kan worden, speciaal voor deze auto. Dit hadden ze voor de tijd dus al netjes gedaan zodat het mij weer tijd scheelde. Deze mal was echter wel voor een type met Ragazzon middenpijp, dus onder de auto moest toch nog wat handmatige aanpassingen worden verricht. Op de volgende foto is alles al wel gepositioneerd maar nog niet vastgemaakt. Ze hebben mij auto gebruikt om de mal deels aan te passen. Op dat moment zag het er ongeveer zo uit:
jovvqh22.jpg

Hier nog 2 paar plaatjes van bovenaf:
547crsqm.jpg

mphomyrs.jpg

En uiteindelijk is het werk volledig afgerond, inclusief een lamdafaker, om maar het zekere voor het onzekere te nemen ivm met foutmeldingen. Op deze foto zie je ook de 200cells sportkatalysator zitten:
8dwtgna2.jpg

Toen het grote moment....... Het starten! En wat verbaasde mij, nauwelijks harder dan origineel, op een fluittoontje van de turbo na. De auto liep even lekker stationair, ik heb even betaald en het was tijd om weer op pad te gaan. Bij accelereren met het raam open hoorde ik echter al wel een duidelijk verschil, maar in de auto is het slecht 10-15% luider geworden. Precies wat ik wou! Onder vollast komt er een mooi vol geluid uit de uitlaat, zonder dat het asociaal of overdreven wordt.
Maar dan de prestaties.... In het begin, tijdens het rustig warm rijden viel mij niet zo ontzettend veel op, maar als je het vermogen gaat benutten is er wel een grote verandering waarneembaar. Qua koppel is er denk ik maar een klein beetje bijgekomen, dat is niet zo spannend, maar mijn hemel.....! Boven de 4000 toeren ging het al hard, maar dit slaat echt alles. Ongekend, alsof de auto geen enkele moeite meer kent knalt die naar de toerenbegrenzer. Het lijkt alsof je bij de al snelle Usain Bolt nog even zijn 30kg zware rugzak hebt afgedaan. Het lijkt alsof het zo af fabriek al had moeten zijn. Een prachtig mooie ronde loop waarin je merkt dat de turbo het veel meer naar zijn zin heeft. Niet meer die rare bocht direct na de turbo, maar gewoon een dikke ronde buis waar de lucht zeer snel van de turbo kan afvloeien. Bij een andere member gaf deze uitlaat in totaal 28PK extra. Dat zou betekenen dat ik richting de (273PK vorige meting + 28PK) 300PK toe ga. Ik ga het nog wel eens laten meten, maar ik geloof het zo. Dit ding vliegt, niet normaal! *-)

Klinkt goed.....:T

Dus maar ff een goed voornemen maken om deze wel te bewonderen. ;)

Oh ja, morgen is uiteraard een ideaal moment voor een cold start.......just saying :T

Terug
Bovenaan