Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Weer leuke plannen Thomas, baal er nog steeds van dat ik niet mee kan naar EPS, altijd leuk om daar te kijken.
Zeer benieuwd ook naar je testbank uitslag (tu)

https://remschijf.nl/

Neem eens contact op met dit bedrijf, doet heel erg veel voor de racerij en perfomance auto's.
Heel erg concurrerend kwa prijs en bediend echt het hoogste segment, maakt alles op maat waar nodig.
Kennis van mij met een AMG was hier de helft kwijt wat hij anders bij de dealer moest betalen.
levert ook keramische remblokken schijnt geweldig te zijn, heeft mijn kameraad ook icm brembo.

Bossinkje zei:
Goed om te horen dat je 'm nog houdt. Hij blijft zo gaaf elke keer dat ik hem zie (tu) !!

Thanks! Het blijft inderdaad een ongelooflijk mooie auto.

Bofkont zei:
Weer leuke plannen Thomas, baal er nog steeds van dat ik niet mee kan naar EPS, altijd leuk om daar te kijken.
Zeer benieuwd ook naar je testbank uitslag (tu)
Ja helaas! Het zal ook lang genoeg gaan duren, dus ik hoop dat ik mij een beetje vermaak :)
Over de resultaten ben ik ook erg benieuwd! Met nieuwe uitlaat moet er toch wel wat fatsoenlijks uitkomen.

Nico GTR zei:
Ferodo, bekende en goed remblok voor performance use. ;)

Ben benieuwd, veel plezier daar! (tu)
Jep, de DS2500 heb ik op het ook.

Ach ze hebben een mooie wachtruimte met wifi Thomas, dus zou een tablet of laptop meenemen.
En vaak zitten er meerdere mensen die net als jij wachten, zijn allemaal liefhebbers dus vaak de leukste gesprekken (tu)

Bofkont zei:
https://remschijf.nl/

Neem eens contact op met dit bedrijf, doet heel erg veel voor de racerij en perfomance auto's.
Heel erg concurrerend kwa prijs en bediend echt het hoogste segment, maakt alles op maat waar nodig.
Kennis van mij met een AMG was hier de helft kwijt wat hij anders bij de dealer moest betalen.
levert ook keramische remblokken schijnt geweldig te zijn, heeft mijn kameraad ook icm brembo.

Probleem is dat ik al precies weet wat ik wil... ;)
Die Zimmermann schijven schijnen veruit best for value te zijn. Voor remblokken kan ik dat bedrijf wel eens vragen, al denk ik dat ik met die Ferodo's wel goed zit.

Ferodo zit je absoluut goed, is topkwaliteit B)
Hij levert ook zimmermann, wellicht kan hij nog een betere prijs voor je regelen.

Setje remschijven is ook goedkoop uit Duitsland (Ebay) te halen. Monteren zelf stelt niets voor.
Zimmermann wil ik t.z.t. ook op de Mazda. Beter als OEM.

Goed te lezen dat de Giulietta blijft, het is gewoon een prachtige auto met heerlijke updates.
Lekker door gaan met het verder finetunen van de auto en hem naar je zin maken, succes!

Tomolino zei:
Goed te lezen dat de Giulietta blijft, het is gewoon een prachtige auto met heerlijke updates.
Lekker door gaan met het verder finetunen van de auto en hem naar je zin maken, succes!

Dank! En dat gaat zeker gebeuren. Gisteren bij EPS geweest. Het werd allemaal wat duurder dan vooraf gecommuniceerd, maar dan heb je wel wat. Ik heb nu een volledig 3-2,5-2,25 inch uitlaat vanaf de turbo. Van 3 naar 2,5 inch onder aan de downpipe, en van 2,5 naar 2,25 inch onder de achterbank. Er is een knoepert van een demper (250 Euro ex BTW!) onder gekomen. Het echt harde van het geluid is eraf. Eigenlijk is het nu perfect (sportief maar niet asociaal), zij het dat hij nog wel wil brommen tussen 120 en 140, dus daar gaat nogmaals naar gekeken worden.

Prestatie verschil is echt opmerkelijk. Het lijkt wel of de auto nogmaals gechipt is. Eps verbaasde zich over de originele diameter. Die is met 47mm echt heel klein. Vooral op de Autobahn is het verschil groot. Hij loopt nu duidelijk veel vrijer naar 6000 toeren. Ongelooflijk wat gaat dit hard voor een 1.4. Een nieuwste Audi A6 (geen idee welk type) rij je zo ongelooflijk hard voorbij. Dat staat dan net niet stil in vergelijk. Erg vermakelijk dus. Met 160 op het gas en je wordt gewoon nog je stoel ingedrukt. De auto zal in November nog een keer op de testbank ge-finetuned worden. Ben erg benieuwd.

Verder nog wat uiterlijke dingetjes: wil de diffuser in het antraciet hebben, evenals de horizontale spiezen van de scudetto. Verder wordt er nog stoelverwarming ingebouwd en komen er betere remmen voor en dan is die helemaal klaar!

Foto van EPS:

Oude situatie :
b8a5xv.jpg

Nieuwe situatie :
24ch2cx.jpg

Barri zei:
Gaaf! Nu dus wel weer een einddemper maar toch meer flow in de uitlaat?

Nee, de ini mini middendemper is vervangen door een zeer goede middendemper. Geluid is nu ook heerlijk, maar helaas zit er nog een brom achterin tussen de 3000 en 3300 toeren. De resonantie van de motor. Die moet er nog uit en daar zal nog een achterdemper voor moeten worden geplaatst. Helaas wordt die dan stiller dan gewenst, maar het zal wel moeten om de brom te verwijderen.

Flow is nu grandioos. Wat een power!

Ziet er mooi uit, kan me voorstellen dat het ook zo klinkt :)

Toch een vraagje, waarom de afname in diameter elke keer? Ik heb juist altijd begrepen dat het beter is om een gelijke diameter over de gehele uitlaat te hebben. Ik leer graag bij, dus ben benieuwd wat de gedachte hierachter is.

Heb zelf ook een rvs uitlaat van voor tot achter onder de auto, bij mij zit de resonantie bij 2400-2500rpm, precies 5de versnelling 80kph. Maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk om een heerlijk geluid over de rest van het toerengebied te hebben (:P)

Maikelz zei:

Toch een vraagje, waarom de afname in diameter elke keer? Ik heb juist altijd begrepen dat het beter is om een gelijke diameter over de gehele uitlaat te hebben. Ik leer graag bij, dus ben benieuwd wat de gedachte hierachter is.

Heb zelf ook een rvs uitlaat van voor tot achter onder de auto, bij mij zit de resonantie bij 2400-2500rpm, precies 5de versnelling 80kph. Maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk om een heerlijk geluid over de rest van het toerengebied te hebben (:P)

Dat is puur een concessie voor het geluid. Met een 3 inch stortkoker naar achter krijg je echt een enorme bak met herrie. Dat wou ik niet. Omdat de lucht vrij snel afkoelt naar achter, is het geen probleem verderop in de uitlaatlijn de boel wat te verkleinen. Wanneer lucht afkoelt neemt het namelijk ook minder in volume in, dus is 3 inch gewoon overkill. Dat merk je ook, want nu heb je gewoon 0 tegendruk meer.

Bofkont zei:
Heerlijk Thomas en vakwerk daar bij EPS B)(tu)

Zeker. Dank!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Maikelz zei:

Dat is puur een concessie voor het geluid. Met een 3 inch stortkoker naar achter krijg je echt een enorme bak met herrie. Dat wou ik niet. Omdat de lucht vrij snel afkoelt naar achter, is het geen probleem verderop in de uitlaatlijn de boel wat te verkleinen. Wanneer lucht afkoelt neemt het namelijk ook minder in volume in, dus is 3 inch gewoon overkill. Dat merk je ook, want nu heb je gewoon 0 tegendruk meer.

Kijk aan, dank je wel voor de info. Klinkt logisch, kan me ook voorstellen dat de gassen in vaart verminderen verderop in de uitlaat, dus dat je door een kleine diameter de flow zelfs beter behoud.

Ik zag je met de Abarth zo vaak rijden, toch wel bijna een keer per week, nu eigenlijk helemaal niet meer. De Guilly is toch een wat subtielere verschijning. Denk dat ik het daarom juist een mooiere auto vind.

Maikelz zei:
Maikelz zei:

Kijk aan, dank je wel voor de info. Klinkt logisch, kan me ook voorstellen dat de gassen in vaart verminderen verderop in de uitlaat, dus dat je door een kleine diameter de flow zelfs beter behoud.

Ik zag je met de Abarth zo vaak rijden, toch wel bijna een keer per week, nu eigenlijk helemaal niet meer. De Guilly is toch een wat subtielere verschijning. Denk dat ik het daarom juist een mooiere auto vind.

De flow wordt niet negatief beïnvloed door een grotere diameter, enkel positief. Echter, wanneer je luchtvolume slechts 40% van de uitlaatpijp beslaat, is het met oog op het minimaliseren van het geluid, de pijp te verkleinen. Maar, het is niet zo dat ik nu een betere flow zou hebben met 2,25 inch achteraan i.p.v. 3 inch. Dat blijft dus gelijk.

Ik heb jou inderdaad ook vrij weinig meer zien rondrijden. Misschien weer wat beter uit mijn doppen kijken. Ik rij nog steeds veel hetzelfde traject, dus daar ligt het niet aan. Dat de Giulietta wat subtieler is, heb je helemaal gelijk aan. (tu)

De flow wordt niet negatief beïnvloed door een grotere diameter, enkel positief. Echter, wanneer je luchtvolume slechts 40% van de uitlaatpijp beslaat, is het met oog op het minimaliseren van het geluid, de pijp te verkleinen. Maar, het is niet zo dat ik nu een betere flow zou hebben met 2,25 inch achteraan i.p.v. 3 inch. Dat blijft dus gelijk.

Ik heb jou inderdaad ook vrij weinig meer zien rondrijden. Misschien weer wat beter uit mijn doppen kijken. Ik rij nog steeds veel hetzelfde traject, dus daar ligt het niet aan. Dat de Giulietta wat subtieler is, heb je helemaal gelijk aan. (tu)

Kijk aan, helder. Ondanks dat ik veel met auto's bezig ben, mis is toch nog een stuk theoretische achtergrondkennis van een aantal zaken.

En nog geen 5 minuten later staan we naast elkaar bij het stoplicht *-) Mijn traject is ook niet veranderd de afgelopen tijd, alleen de tijden zijn licht verschoven, dus zal daar in zitten. Gisteren net iets later van werk vertrokken dan normaal en dat heeft dus meteen resultaat (:P) Jammer dat mijn stoplicht eerder op groen sprong, ben wel benieuwd naar het resultaat van de andere uitlaat ;)

Maikelz zei:

Kijk aan, helder. Ondanks dat ik veel met auto's bezig ben, mis is toch nog een stuk theoretische achtergrondkennis van een aantal zaken.

En nog geen 5 minuten later staan we naast elkaar bij het stoplicht *-) Mijn traject is ook niet veranderd de afgelopen tijd, alleen de tijden zijn licht verschoven, dus zal daar in zitten. Gisteren net iets later van werk vertrokken dan normaal en dat heeft dus meteen resultaat (:P) Jammer dat mijn stoplicht eerder op groen sprong, ben wel benieuwd naar het resultaat van de andere uitlaat ;)

Ook ik leer nog iedere dag hoor haha! Wel inderdaad puur toeval, letterlijk 5 minuten later naast elkaar voor het stoplicht. Jouw auto klinkt anders ook niet verkeerd. Blijf het een gaaf model vinden. Tijdloos ontworpen auto.
Je hoort mij vast nog wel eens rijden ;)

Dank je wel. Ben er ook erg blij mee. Vind hem onderin een beetje brommen, maar bij ongeveer 4500rpm, wanneer de tweede VRIS-klep opengaat, wordt het geluid echt mooi vind ik.

Joa, dat komt wel goed. Zal de oogjes (en oren) open houden ;)

Jeetjemina! Ik snap wel dat jij en Bofkont bevriend zijn. Komt ook direct weer als donderslag bij heldere hemel. :p

Prijs was te mooi om te laten liggen. Maximale uitgehaald. Uitlaat is leuk voor de volgende eigenaar, die een echte liefhebber is. Zijn vader rijdt een Giulietta Veloce, dus ik zei al dat hij die leuk kan gaan pesten.

Zoektocht is in volle gang. Volgende week zal er een QV uit Duitsland worden gehaald.

Zadelsnuiver zei:
wel weer de zelfde kleur alsjeblieft! (tu) Of dat hele diepe bourdeaux rood is ook erg fraai ;)

6918037877_db7a2c49f2_b.jpg

Je hebt 3 kleuren rood:

1. 289 Alfa Rosso (normaal rood)
Alfa_Romeo_Giulietta_289_Rosso_Alfa.jpg

2. 134 Rosso Competizione (3 laags rood, in de zon meer neigend naar donker oranje)
Alfa_Romeo_Giulietta_134_Rosso_Competizione.jpg

3. 106 Alfa Rosso (ondanks de zelfde naam als de eerste een wat donkerrode kleur.
Alfa_Romeo_Giulietta_106_Rosso_Alfa_Metallico.jpg

In ieder geval komt er een bijzonder kleurtje. Dat weet ik vrijwel zeker. Welke het wordt laat ik nog even in het midden. Ik ga vandaag wat belletjes doen. (tu)

Verder aan iedereen: dank voor de complimenten! Het is inderdaad snel gegaan. Koper was na het bezoek onderweg om nog naar een andere te kijken maar is omgedraaid en heeft mij gebeld om te laten weten dat hij direct verliefd was op mijn auto. Zijn vriendin was er ook helemaal gelukkig mee. Mijne wat minder, die vond het een prachtige auto. Ik vind het vooral leuk dat er weer wat nieuws komt wat nog weer vlotter wordt. Idee is toch om bij een nieuwe QV de uitlaatlijn verder origineel te houden, maar wel een katloze downpipe te plaatsen in combinatie met een versterkte koppeling en BMC inlet. Dan is 300 tot 305 pk mogelijk. (tu)

:D(tu)

Als je deze week toch besluit ver Duitsland in te reizen, zou ik wellicht wel mee willen.
Staat ook iets wat mijn interesse namelijk heeft :T

Nico GTR zei:
Heftig! ;) Mooi hoor. Het is dat ik een Renaultfanaat ben, maar die Alfa blijft ook heel erg mooi!

Ik heb ook wel wat met bepaalde modellen van Renault. De nieuwe Megane en Talisman vind ik namelijk waanzinnig mooie auto's, die eigenlijk een mooier interieur hadden verdiend. Maar, qua exterieur is Renault wel 1 van mijn geliefde merken van het moment. Echter, een Alfa doet toch net nog wat meer met mij. Van de week een stuk rondom de nieuwe Giulia gereden op de snelweg. Wat een schitterend apparaat! Echt een auto die tijd nodig heeft om op je netvlies te branden.

Bossinkje zei:
Onverwachts.. Maar ben benieuwd wat er voor terugkomt, zal vast iets moois zijn (tu)

Zeker. Het wordt of aankomende zaterdag, of volgende week dinsdag/woensdag dat ik er naar toe ga. Ik heb 2 modellen op het oog en woensdag weet ik welke het gaat worden. Beide in dezelfde kleur en eigenlijk grotendeels zelfde uitvoering. (tu)
En mooi dat ze zijn.... :O

Megane GT heeft wel hele mooie stoelen. Dashboard ben ik nog niet over uit. Vind het wel wat hebben en het voelt ook goed. Maar het touchscreen vraagt wat gewenning die ik niet zo snel ontwikkel.

Barri zei:
Er staan in DLD best wat mooie Giulietta's die aan jouw eisen voldoen op Autoscout (tu)

Klopt. Toch vind ik het aanbod momenteel wat karig. Toen ik 4 weken geleden aan het zoeken was, was het aanbod veel diverser. Maar goed, heb er 2 op het oog. Beiden bijna full option en in de juiste kleur. (tu)

Ik ben benieuwd en uiteraard hoop ik dat het die diep rode wordt waar ik een plaatje van had gepost, al weet ik nog steeds niet precies welke rood dat is (Competizione?)

Barri zei:
Er staat een leuke met aangepaste bumpers, ook gaaf! (tu)
Ik heb hem gezien. Echter, ik vind hem niet zo mooi... Het is mij net iets te. Overigens staat hij ook wel erg ver weg, namelijk op de grens van Zwitserland.

Zadelsnuiver zei:
Ik ben benieuwd en uiteraard hoop ik dat het die diep rode wordt waar ik een plaatje van had gepost, al weet ik nog steeds niet precies welke rood dat is (Competizione?)

Dat is lastig te zeggen, maar het lijkt mij die donkere Alfa Rosso. Dit is Rosso competizione:

Terug
Bovenaan