Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bossinkje zei:Goed om te horen dat je 'm nog houdt. Hij blijft zo gaaf elke keer dat ik hem zie!!
Ja helaas! Het zal ook lang genoeg gaan duren, dus ik hoop dat ik mij een beetje vermaakBofkont zei:Weer leuke plannen Thomas, baal er nog steeds van dat ik niet mee kan naar EPS, altijd leuk om daar te kijken.
Zeer benieuwd ook naar je testbank uitslag![]()
Jep, de DS2500 heb ik op het ook.Nico GTR zei:Ferodo, bekende en goed remblok voor performance use.
Ben benieuwd, veel plezier daar!![]()
Bofkont zei:https://remschijf.nl/
Neem eens contact op met dit bedrijf, doet heel erg veel voor de racerij en perfomance auto's.
Heel erg concurrerend kwa prijs en bediend echt het hoogste segment, maakt alles op maat waar nodig.
Kennis van mij met een AMG was hier de helft kwijt wat hij anders bij de dealer moest betalen.
levert ook keramische remblokken schijnt geweldig te zijn, heeft mijn kameraad ook icm brembo.
Tomolino zei:Goed te lezen dat de Giulietta blijft, het is gewoon een prachtige auto met heerlijke updates.
Lekker door gaan met het verder finetunen van de auto en hem naar je zin maken, succes!
Barri zei:Gaaf! Nu dus wel weer een einddemper maar toch meer flow in de uitlaat?
Maikelz zei:Ziet er mooi uit, kan me voorstellen dat het ook zo klinkt
Toch een vraagje, waarom de afname in diameter elke keer? Ik heb juist altijd begrepen dat het beter is om een gelijke diameter over de gehele uitlaat te hebben. Ik leer graag bij, dus ben benieuwd wat de gedachte hierachter is.
Heb zelf ook een rvs uitlaat van voor tot achter onder de auto, bij mij zit de resonantie bij 2400-2500rpm, precies 5de versnelling 80kph. Maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk om een heerlijk geluid over de rest van het toerengebied te hebben![]()
Bofkont zei:Heerlijk Thomas en vakwerk daar bij EPS![]()
Bossinkje zei:Ziet er netjes uit!![]()
Nico GTR zei:Wauw!
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Maikelz zei:Ziet er mooi uit, kan me voorstellen dat het ook zo klinkt
Toch een vraagje, waarom de afname in diameter elke keer? Ik heb juist altijd begrepen dat het beter is om een gelijke diameter over de gehele uitlaat te hebben. Ik leer graag bij, dus ben benieuwd wat de gedachte hierachter is.
Heb zelf ook een rvs uitlaat van voor tot achter onder de auto, bij mij zit de resonantie bij 2400-2500rpm, precies 5de versnelling 80kph. Maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk om een heerlijk geluid over de rest van het toerengebied te hebben![]()
Dat is puur een concessie voor het geluid. Met een 3 inch stortkoker naar achter krijg je echt een enorme bak met herrie. Dat wou ik niet. Omdat de lucht vrij snel afkoelt naar achter, is het geen probleem verderop in de uitlaatlijn de boel wat te verkleinen. Wanneer lucht afkoelt neemt het namelijk ook minder in volume in, dus is 3 inch gewoon overkill. Dat merk je ook, want nu heb je gewoon 0 tegendruk meer.
Maikelz zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Maikelz zei:Ziet er mooi uit, kan me voorstellen dat het ook zo klinkt
Dat is puur een concessie voor het geluid. Met een 3 inch stortkoker naar achter krijg je echt een enorme bak met herrie. Dat wou ik niet. Omdat de lucht vrij snel afkoelt naar achter, is het geen probleem verderop in de uitlaatlijn de boel wat te verkleinen. Wanneer lucht afkoelt neemt het namelijk ook minder in volume in, dus is 3 inch gewoon overkill. Dat merk je ook, want nu heb je gewoon 0 tegendruk meer.
Kijk aan, dank je wel voor de info. Klinkt logisch, kan me ook voorstellen dat de gassen in vaart verminderen verderop in de uitlaat, dus dat je door een kleine diameter de flow zelfs beter behoud.
Ik zag je met de Abarth zo vaak rijden, toch wel bijna een keer per week, nu eigenlijk helemaal niet meer. De Guilly is toch een wat subtielere verschijning. Denk dat ik het daarom juist een mooiere auto vind.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De flow wordt niet negatief beïnvloed door een grotere diameter, enkel positief. Echter, wanneer je luchtvolume slechts 40% van de uitlaatpijp beslaat, is het met oog op het minimaliseren van het geluid, de pijp te verkleinen. Maar, het is niet zo dat ik nu een betere flow zou hebben met 2,25 inch achteraan i.p.v. 3 inch. Dat blijft dus gelijk.
Ik heb jou inderdaad ook vrij weinig meer zien rondrijden. Misschien weer wat beter uit mijn doppen kijken. Ik rij nog steeds veel hetzelfde traject, dus daar ligt het niet aan. Dat de Giulietta wat subtieler is, heb je helemaal gelijk aan.![]()
Maikelz zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De flow wordt niet negatief beïnvloed door een grotere diameter, enkel positief. Echter, wanneer je luchtvolume slechts 40% van de uitlaatpijp beslaat, is het met oog op het minimaliseren van het geluid, de pijp te verkleinen. Maar, het is niet zo dat ik nu een betere flow zou hebben met 2,25 inch achteraan i.p.v. 3 inch. Dat blijft dus gelijk.
Ik heb jou inderdaad ook vrij weinig meer zien rondrijden. Misschien weer wat beter uit mijn doppen kijken. Ik rij nog steeds veel hetzelfde traject, dus daar ligt het niet aan. Dat de Giulietta wat subtieler is, heb je helemaal gelijk aan.![]()
Kijk aan, helder. Ondanks dat ik veel met auto's bezig ben, mis is toch nog een stuk theoretische achtergrondkennis van een aantal zaken.
En nog geen 5 minuten later staan we naast elkaar bij het stoplichtMijn traject is ook niet veranderd de afgelopen tijd, alleen de tijden zijn licht verschoven, dus zal daar in zitten. Gisteren net iets later van werk vertrokken dan normaal en dat heeft dus meteen resultaat
Jammer dat mijn stoplicht eerder op groen sprong, ben wel benieuwd naar het resultaat van de andere uitlaat
![]()
Zadelsnuiver zei:wel weer de zelfde kleur alsjeblieft!Of dat hele diepe bourdeaux rood is ook erg fraai
![]()
Nico GTR zei:When you start adding you never stop.
Thomas je bent verslaafd.![]()
Bofkont zei:
Als je deze week toch besluit ver Duitsland in te reizen, zou ik wellicht wel mee willen.
Staat ook iets wat mijn interesse namelijk heeft :T
Nico GTR zei:Heftig!Mooi hoor. Het is dat ik een Renaultfanaat ben, maar die Alfa blijft ook heel erg mooi!
Bossinkje zei:Onverwachts.. Maar ben benieuwd wat er voor terugkomt, zal vast iets moois zijn![]()
Barri zei:Er staan in DLD best wat mooie Giulietta's die aan jouw eisen voldoen op Autoscout![]()
Ik heb hem gezien. Echter, ik vind hem niet zo mooi... Het is mij net iets te. Overigens staat hij ook wel erg ver weg, namelijk op de grens van Zwitserland.Barri zei:Er staat een leuke met aangepaste bumpers, ook gaaf!![]()
Zadelsnuiver zei:Ik ben benieuwd en uiteraard hoop ik dat het die diep rode wordt waar ik een plaatje van had gepost, al weet ik nog steeds niet precies welke rood dat is (Competizione?)