Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Ja jongens, wat een keuzes. Feit is dat ik zaterdag een auto ga kopen en indien deze uit Duitsland komt, ik donderdag uiterlijk het chassisnummer moet doorgeven bij de kentekenboer. Dus, dat wordt nog veel extra uurtjes kijken, bellen, checken en weer bellen. *-)

Nee, GTV wordt het sowieso niet. Ik kijk toch vanaf 2008. Ondanks dat het waarschijnlijk toch een tussendoor auto gaat worden, ga ik er wel veel in rijden. Dan moet de auto betrouwbaar en een prettige metgezel zijn.
Echt, ik vlieg van het 1 naar het ander. Lastig lastig...

Jammer van de proefrit in de Giullietta. Maar 3/6 punten zijn volgens mij goed op te lossen met een chip van Squadra Tuning: https://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/238/auto/107.html

Geluid, onderstel en remmen zijn ook wel op te lossen. Kost je wel weer wat extra geld maar dan is de auto wel zoals je hem zelf hebben wil.

Je komt natuurlijk uit een fenomenaal scheurijzertje...,
denk dat alles nu eerder zal tegenvallen (of je zou al naar een Lotus Elise moeten overstappen).

Neen,
eigenlijk best verrassend dat je nieuwe "droomauto", de Giuletta QV, zo tegen viel.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ja jongens, wat een keuzes. Feit is dat ik zaterdag een auto ga kopen en indien deze uit Duitsland komt, ik donderdag uiterlijk het chassisnummer moet doorgeven bij de kentekenboer. Dus, dat wordt nog veel extra uurtjes kijken, bellen, checken en weer bellen. *-)

Als je in de Duitse vijver gaat vissen, kan een Audi TT misschien iets voor je betekenen?
Of misschien weer een "saaie" Golf GTI.

Heb een nieuwe auto gekocht, op afstand ;) Wel spannend met een koopcontract zonder de auto in het echt te hebben gezien. Maar staat bij een dealer en is volledig gedocumenteerd en heb zeer veel foto's ontvangen.
Zaterdag haal ik "haar" op.

Laat het speculeren maar beginnen...:

350lczt.jpg

ff kijken wat we zo kunnen zien. Groene umweltplakette dus niet te oud/ onzuinig. Zwart bodywork tussen gril en koplampen en volgens mij de horizontale spijlen van een alfa rechts wat de gril moet zijn. Aluminium kapjes op de spiegels en volgens mij een chromen rand rond de koplampen.

Ik denk toch een Guiletta of MiTo

EDIT, had je bericht hierboven niet gezien dus:

Ik denk toch een Guiletta QV of MiTo

Zou idd (:P) Ik weet het ook niet en had dat ook gelezen maar ik probeer de foto alleen maar te raden, heb zelfs nog even in photoshop de swirls proberen om te draaien zonder succes overigens :D

Het is inderdaad een Giulietta! Maar geen QV echter, het is een 1.4 Multiair distinctive met sport package 2. Ik wil graag zien hoe deze bevalt. Ondersteltechnisch gelijk aan de QV, maar hopelijk door de kleinere turbo een wat levendiger karakter. Ik zie de auto ook als een mooie "trading up". Er was simpelweg geen andere auto die aan mijn wensen voldeed. De Bravo ken ik ondertussen (ondanks dat het echt een geweldige auto blijft), de Mito vond ik toch teveel Abarth 500 (te klein, te hoog in combinatie met een beperkte breedte), dus een Giulietta was uiteindelijk toch het gevolg.
De QV wil ik nog wel een herkansing geven. Het kan maar zo zijn dat deze direct de verkoop ingaat om met de marge een mooie QV te halen. Echter, dan wil ik wel eerst weten hoe deze Giulietta over de lange termijn zich gedraagt. In ieder geval is deze wel vrijwel gelijk aan een QV op de motor na.

14y7ezd.jpg

2kklkg.jpg

10zmi6p.jpg

favl9e.jpg

Dank Sketcher. Het ontwerp is inderdaad erg geslaagd. Op de foto's nog een beetje vies (auto is net binnen, door een klant ingeruild) en met de juiste zorg staat er straks een prachtige Giulietta. Van buiten heeft deze volgende extra opties:

- Mistlichten
- Donkere koplampen
- Sideskirts
- Achterspoiler
- 17 inch Turbine velgen
- Chroomomlijsting
- Chromen spiegelkappen

Van binnen spreekt vanzelf denk ik (tu)

Zijn vliegen Kristiaan.

Zeer mooie wagen Thomas (tu)
Kameraad van mij heeft ook eentje, met deze motor, ik vind het een zeer fijne wagen.

@Caspian
Oke oke... De eervolle vermelding gaat bij deze naar jou ;)

@Kristian
Betreffen inderdaad herfstvliegen. De auto krijgt van mij zodra de kentekens erop zitten zijn eerste rit in de richting van de wasbox.

@Bofkont
Thanks! Ik ben erg benieuwd. Het grootste struikelblok bij de QV vond ik de motor. Ik hoop dat de Multiair iets meer als het T-jet blok is. Hoe bevalt de Giulietta van jouw kameraad?

Hoi Thomas,

Om heel erg eerlijk te zijn valt vooral het verbruik vies tegen, amper 1 op 10/11, wagen is al meerdere malen bij de dealer geweest ervoor.
60000km en bouwjaar 2010, er is niets te vinden alles functioneert normaal.
Gemiddeld is het verbruik zo rond de 1 op 14 volgens spirit de.

Voor de rest een geweldige wagen, rijdt super, kleine turbo spoelt mooi snel op, voldoende power.
Ik vind het een zeer fijne wagen om te rijden, maar nu ben ik dan ook geen overmatige sportieve rijder zoals jij.
Kwalitatief ook erg goed verder, er is nooit wat mee.

Bofkont zei:
Hoi Thomas,

Om heel erg eerlijk te zijn valt vooral het verbruik vies tegen, amper 1 op 10/11, wagen is al meerdere malen bij de dealer geweest ervoor.
60000km en bouwjaar 2010, er is niets te vinden alles functioneert normaal.
Gemiddeld is het verbruik zo rond de 1 op 14 volgens spirit de.

Voor de rest een geweldige wagen, rijdt super, kleine turbo spoelt mooi snel op, voldoende power.
Ik vind het een zeer fijne wagen om te rijden, maar nu ben ik dan ook geen overmatige sportieve rijder zoals jij.
Kwalitatief ook erg goed verder, er is nooit wat mee.

Dat de multiair een klein zuipschuitje betreft had ik al gehoord. De t-jet in de bravo doet ook iets van 11,8km/l dus dat Is ook niet best.

Klinkt goed verder! Ben erg benieuwd naar de auto! Gek om een auto op afstand te kopen. Gaat tegen mijn natuur in, maar deze is het waard. Staat bij de dealer en heb alle documentatie al per email ontvangen. Kenteken is reeds geregeld, dus zaterdag lekker 400km crossen!

Best nieuwsgierig naar je ervaringen zaterdag.
Echt helemaal blind een tweedehandswagen kopen in het buitenland... *-)

Ziet er voor een Italofiel best een hebbeding uit, zo op foto.
Al blijf ik - van de oude stempel zijnde - een weerstand hebben tegen die enorme vermogens die men tegenwoordig uit eerder kleine cilinderinhouden haalt.

British Racing Green zei:
Best nieuwsgierig naar je ervaringen zaterdag.
Echt helemaal blind een tweedehandswagen kopen in het buitenland... *-)

Ziet er voor een Italofiel best een hebbeding uit, zo op foto.
Al blijf ik - van de oude stempel zijnde - een weerstand hebben tegen die enorme vermogens die men tegenwoordig uit eerder kleine cilinderinhouden haalt.

Er zit nog wel een ontbindende clausule in die feitelijk aangeeft dat als de auto niet voldoet aan de opgegeven informatie (uitvoering, schades, documentatie, kmstand, etc) de koop niet door hoeft te gaan.
Daar de auto bij een dealer staat durf ik het wel aan. Spannend is het wel! (:P)

Lijkt me ook wel wat, zo'n Guilietta 170pk. Maar dat verbruik, daar schrik ik toch wel een beetje van!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen zaterdag! (tu)

Barri zei:
Lijkt me ook wel wat, zo'n Guilietta 170pk. Maar dat verbruik, daar schrik ik toch wel een beetje van!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen zaterdag! (tu)

Ik kom op spritmonitor ook verbruiken tegen van 1 op 15 tot 1 op 17, dus wat dat betreft moet het ook gewoon zuinig kunnen. We zullen het wel zien!
Ik ben ook benieuwd naar de 170 pk's. Mijn Bravo met 180/185pk was oprecht snel, maar die was ook 50 kilo lichter. De Abarth was dan weer een treetje sneller, dus aanpassen wordt het sowieso.

Tomolino zei:
Gave machine, veel plezier ermee!

Thanks! Gaat zeker lukken!

Om heel erg eerlijk te zijn Thomas vond ik hem niet uitgesproken snel, hij zal bijlange na niet je beleving geven van de 500 abarth.
Absoluut wel vlot hoor en fijn rijdend, van dat een heerlijke reiswagen.

Kwa verbruik denk ik dat maximaal 1 op 15 realistisch is.

Bofkont zei:
Om heel erg eerlijk te zijn Thomas vond ik hem niet uitgesproken snel, hij zal bijlange na niet je beleving geven van de 500 abarth.
Absoluut wel vlot hoor en fijn rijdend, van dat een heerlijke reiswagen.

Kwa verbruik denk ik dat maximaal 1 op 15 realistisch is.

Ik heb hem ook niet gekocht voor het racen, als hij maar lekker meekomt op de snelweg ben ik tevreden. Zelfs de QV vond ik teleurstellend wat snelheid betreft, dus aanpassen wordt het sowieso. Toch zegt mij iets dat de QV waar ik in heb gereden niet helemaal in orde was. Alleen daarom wil ik de QV wel eens een herkansing geven.

Ik ga in ieder geval bij deze auto, zo lang als dat ik hem heb, genieten van de luxe, comfort en uiterlijk. Kan ik hem voor een goede prijs verkopen, dan zie ik dan wel weer verder. (tu) Mocht deze onverhoopt snel weg gaan, dan is de auto die er na komt wel een definitieve. Ik kan met deze goed bepalen of dat een Giulietta wordt. Uiteindelijk wil ik toch een snelle versie, dus we zullen zien. (tu)

Dat is ook mijn idee Thomas, een goede QV is absoluut wel snel, zou in praktijk niet onder moeten doen voor je abarth, enkel de beleving zal minder zijn.
Grotere motor/turbo dus het duurt ook iets langer voor die goed op stoom komt.

:}.....
Ik herzie mijn mening. Wat een bochtenridder! En gevoelsmatig niet heel veel trager dan de qv. Je moet wel flink de toeren erin houden voor maximaal vermogen. Maar 230 op de autobahn vind ik meer dan voldoende!

Mooie wagen trouwens. Bruin in het zonlicht zwart in de schaduw.

Kom later met een uitgebreider verhaal.

De auto is trouwens diep donkerbruin en niet zwart. In de zon echt een waanzinnig mooie kleur! Zie hier een voorbeeld: KLIK!

Verder paar eerste foto's. Ik moet zeggen toen ik hem kocht had ik nog zo iets van.... Tja... Maar nu, definitief om! De Giulietta is echt beter dan de Bravo die ik heb gehad. Op het rijden kom ik nog terug, maar qua afwerking is dit wel van een ander niveau. Veel punten die bij de Bravo stoorden, zijn bij de Giulietta opgelost. Paar kleine voorbeelden: gasveren onder de motorkap ipv een hendeltje, blue&me nu ook direct op de radio te bedienen, stoelen die lager geplaatst kunnen worden en de boordcomputer die met de PDC ook vakverdeling aangeeft en laat zien hoe dichtbij objecten je bent. Ik kan nog wel even doorgaan, maar dat komt later wel. Tevens is vooral de isolatie, VEEL beter. Ook motorsteunen etc, zijn een stuk beter afgestemd waardoor schokken, trillingen en allerlei andere ongewenste zaken niet het interieur inkomen.

Hier paar eerste foto's:

2nk2e54.jpg

25fpwr9.jpg

prhs.jpg

12480so.jpg

Fijn om lezen dat je zo enthousiast bent.
Is natuurlijk een ultieme droom voor elke Italofiel!!!

Nou zeg, klinkt spannend, dat importeren, maar van dichterbij importeren kon haast niet. Zie ik daar nou Autohaus Vortkamp, 100m over de grens? :T

Hele mooie auto overigens. (tu) Deze gaat wel lastiger te spotten zijn dan die brulkikker 500, maar ik ga het proberen. ;)

Gaaf hoor, gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Inderdaad dapper om een auto op afstand te kopen, maar ik snap de gemaakte afweging wel.

Caspian zat er trouwens blijkbaar toch naast. ;)

Terug
Bovenaan