Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Kleur doet me denken aan mijn eigen Mazda.
Zodra de zon erop schijnt komen tal van mysterieuze tinten tevoorschijn.
Veel plezier ermee,
en wie weet is het toch meteen de juiste keuze en mag hij wat langer blijven. Denk dat het een exemplaar is dat dit wel zou kunnen waarmaken.

British Racing Green zei:
Fijn om lezen dat je zo enthousiast bent.
Is natuurlijk een ultieme droom voor elke Italofiel!!!
Het is inderdaad een veel betere auto dan ik van te voren had gedacht. Ik had toch een beetje verwacht dat hij wellicht wat zou tegenvallen, maar het tegendeel is waar. Erg sportieve auto!

MWH zei:
Nou zeg, klinkt spannend, dat importeren, maar van dichterbij importeren kon haast niet. Zie ik daar nou Autohaus Vortkamp, 100m over de grens? :T

Hele mooie auto overigens. (tu) Deze gaat wel lastiger te spotten zijn dan die brulkikker 500, maar ik ga het proberen. ;)
Goed gespot! ;) Haha, maar was het maar zo makkelijk. Auto komt uit Schwentinental. Bij Vortkamp heb ik even mijn vriendin opgewacht, zodat we nog even wat konden rijden in de omgeving. Je mag op deze platen namelijk niet in Nederland rijden.
Bedankt voor het compliment over de auto!

Barri zei:
Ik ben niet zo van zwarte auto's, maar in de zon is deze kleur wel gaaf idd!
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik dacht eerst dat er een beetje een paarstint in zou zitten, maar het blijkt dus Nero Etna te zijn, een donkerbruine kleur.

der Magistrat zei:
Gaaf hoor, gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Inderdaad dapper om een auto op afstand te kopen, maar ik snap de gemaakte afweging wel.

Caspian zat er trouwens blijkbaar toch naast. ;)
Dat was inderdaad ook spannend. Maar hij stond bij een Renault - Subaru dealer in een middelgroot dorp. Dan kan het natuurlijk bijna niet misgaan. En ik had nog ontbindende voorwaarden, maar die hoefde gelukkig niet te worden gebruikt.

Ontzettend mooie wagen Thomas (tu)
Ook goed om te horen dat hij absoluut niet tegenvalt, nu nog even een kuurtje jouw kennende en gaan B)

Bofkont zei:
Ontzettend mooie wagen Thomas (tu)
Ook goed om te horen dat hij absoluut niet tegenvalt, nu nog even een kuurtje jouw kennende en gaan B)

Het is wel een erg mooie auto inderdaad. Ik denk dat ik hem eerst te koop zet en verkoopt die niet voor de prijs die ik ervoor in gedachten heb, dan besluit ik deze auto grondig aan te pakken. Dat betekent:

- Uitlaatsysteem (supersprint met demper aan beide zijde)
- Diffuser
- Chip naar 200PK
- 18 inch velgen

Als dank voor haar goede gedrag tijdens de RDW keuring heb ik haar overigens wel even getrakteerd op mooie wit blauwe ogen:

1yvi1v.jpg

Twee jaar te vroeg en de verkeerde kleur, want het mag zeker de opvolger van mijn Punto worden! (tu)

Mooi dat importeren zo makkelijk gaat. Dat zou ik ook nog wel eens willen meemaken.
hoe heb je het transport gedaan? Op Duitse tijdelijke platen zag ik, maar daarmee ook in NL gereden? Hoeveel kosten die platen (incl verzekering, toch?)?

Barri zei:
Twee jaar te vroeg en de verkeerde kleur, want het mag zeker de opvolger van mijn Punto worden! (tu)

Mooi dat importeren zo makkelijk gaat. Dat zou ik ook nog wel eens willen meemaken.
hoe heb je het transport gedaan? Op Duitse tijdelijke platen zag ik, maar daarmee ook in NL gereden? Hoeveel kosten die platen (incl verzekering, toch?)?
De kentekens regel ik via via. Een oom van mijn collega heeft een Duits autobedrijf net over de grens hier. Zijn kenteken huur ik voor 50 euro. Ik mag daar officieel niet mee in Nederland rijden, maar daar het maar 600 meter is van de grens naar mijn huis neem ik dat stuk voor lief.
Een andere optie is om met het betreffende Zulassungsdienst in het Kreis waar je de auto koopt een ausfuhrkennzeichen aan te vragen. Maar goed, die kosten meen ik wel 200 euro en gezien deze dienst op zaterdag gesloten is, is het alleen mogelijk je auto doordeweeks te kopen. Of je moet kopen bij een partij die dat voor jou wil regelen. Daar mag je dan wel weer mee in Nederland rijden.

PS. De kleur vind ik juist WAANZINNIG!

Dat is wel een nadeel ja, zo'n kenteken moeten regelen. De kleur is inderdaad gaaf, maar het blijft zwart B)

Heerlijke kleur vind ik ook, duplex uitlaat is trouwens heel erg simpel aan te passen net als de diffusor.
Maar direct in de verkoop :S

Ik heb er volgens mij nooit een geheim van gemaakt dat deze auto slechts een "tussenoplossing" zou zijn. De Abarth verkocht op een moment dat ik hem eigenlijk wou behouden. Maar de afspraak stond al gepland. Het idee was hem te houden en door te spelen naar mijn vriendin op termijn.

Dus ik moest snel naar iets op zoek en dit was ver uit de meest interessante optie die te koop stond. Dus ja, de QV spookt nog steeds door mijn hoofd. Maar eerst maar eens zien of deze bevalt en wat er eventueel te koop staat na deze Giulietta. Heb er in ieder geval voor "the time being" een prima auto aan.

Nee dat wist ik Thomas, maar zo'n kortdurende tussenoplossing had ik nu ook weer niet verwacht eerlijk gezegd.
Deze Alfa lijkt me meer dan prima eerlijk gezegd, echt geweldig B)

Voor het transport naar NL kan je toch ook een transporteur inschakelen?

Onlangs heeft een vriend van mij een vergelijkbare Giulietta gekocht in België en naar NL gehaald (ik heb hem geadviseerd en de auto ook meebekeken). Betreft ook een Nero Etna, heeft wel navi en vol lederen interieur. Motorisering is niet mis, 2.0 JTD met 170 pk. Staat wel maar op 16"inch.

Zijn wensenlijstje van modificaties:
originele cruise control inbouwen (schreeuwend duur blijkbaar)
17" velgen (18" te hard?)
eventueel xenon, makkelijk te doen?

R.J.G. Ruiters zei:
Onlangs heeft een vriend van mij een vergelijkbare Giulietta gekocht in België en naar NL gehaald (ik heb hem geadviseerd en de auto ook meebekeken). Betreft ook een Nero Etna, heeft wel navi en vol lederen interieur. Motorisering is niet mis, 2.0 JTD met 170 pk. Staat wel maar op 16"inch.

Zijn wensenlijstje van modificaties:
originele cruise control inbouwen (schreeuwend duur blijkbaar)
17" velgen (18" te hard?)
eventueel xenon, makkelijk te doen?

Originele Cruise Control is wellicht veel makkelijker dan gedacht. Hij moet even de bekapping om het stuurwiel verwijderen. Als daar een losse stekker tevoorschijn komt, zal het heel goed kunnen dat dit van de cruise control is. Dan is het een kwestie van op de sloop hendeltje zoeken, stekker in de stekkerverbinding klikken en klaar is kees. Dit was in ieder geval bij de Bravo wel het geval, in mijn Giulietta zit het er al op.

Ik heb nu 17 en eventueel ben ik wel bereid te kijken of ik deze wil verkopen en direct naar 18 te gaan als hij mijn velgen mooi vind.

Xenon heb ik middels 4200k halogeen gedaan. Dit simpelweg omdat de Giulietta lenskoplampen heeft. Het effect is hetzelfde, de lichtopbrengst verschilt ook niet veel van origineel xenon en je verblind door de lens dus niemand. Een erg goedkope oplossing (lampjes zijn ongeveer 30 euro), maar het lijkt echt 100% origineel xenon.

Dat van de velgen, zal hij wellicht wel interessant vinden. Ik meld het hem. Hoe goed zijn de zomerbanden die erop liggen (die vraag krijg ik geheid)...
Mag after market xenon tegenwoordig zonder een probleem te krijgen met de keuring?

Cruise Control - lijkt me goed te doen en de omkapping van het stuur is simpel te koop. Jammer dat het in het Italiaans geschreven is en dat je hiervoor de airbag moet demonteren (lijkt me eng en gevaarlijk).
Maar een cruise control stengeltje zal wel snel gevonden zijn (ebay of sloop).

R.J.G. Ruiters zei:
Dat van de velgen, zal hij wellicht wel interessant vinden. Ik meld het hem. Hoe goed zijn de zomerbanden die erop liggen (die vraag krijg ik geheid)...
Mag after market xenon tegenwoordig zonder een probleem te krijgen met de keuring?

Cruise Control - lijkt me goed te doen en de omkapping van het stuur is simpel te koop. Jammer dat het in het Italiaans geschreven is en dat je hiervoor de airbag moet demonteren (lijkt me eng en gevaarlijk).
Maar een cruise control stengeltje zal wel snel gevonden zijn (ebay of sloop).

De banden zijn gloednieuw. Pirelli cinturato p7. De lijnen staan zelfs nog op de band.

De velgen zijn niet allemaal helemaal vlekkeloos. Hier en daar wat stoeprandschade. Kan uiteraard hersteld worden waar ik een goed en zeer goedkoop adres voor ken.

Ja, prachtige auto die Giulietta. Lekker sportief rijden zonder dat het oncomfortabel wordt. Hij heeft echt een prachtig uitgebalanceerd onderstel. Heb een jaar een Giulietta gehad en mis hem nog steeds wel een beetje...

Heel mooi ding. De 'kleur' staat 'm ook erg goed, vooral in combinatie met velgen en chroomrandjes. Veel geluk ermee! (tu)

@Nissan-GTR Awsome
Thanks!

@Barri
Gaat weer hard tegenwoordig. Wat ik persoonlijk prettig vind is dat je van buitenaf niet kunt zien dat het een import betreft, aangaande het kenteken.

@Quadrifoglio Verde
Daar zeg je het precies goed. Het onderstel is ongelooflijk neutraal. Super scherp sturend, maar hij zal je nooit negatief verassen op momenten dat je dat niet wilt. Ik denk ook dat daarom mijn proefrit met een QV zo tegenviel. De Abarth stuitert en knalt over de weg, de Giulietta (QV) doet het in relatief alle rust. Daarom dacht ik ook "is dit het nou?!", maar nu begin ik te beseffen hoe goed het onderstel eigenlijk is.
Over de motor van de QV denk ik dan weer anders. Die blijft echt een software-update van Savali of Squadra behoeven.

@Jacob106XS
Thanks!

@Rob0032
Grazie! De kleur heb ik helaas nog niet goed kunnen waarnemen gezien de zon nog altijd niet heeft geschenen in het oosten van het land. Begint ondertussen wat vervelend te worden, maar we blijven geduld hebben. Verder is het een volledig QV uitgevoerde versie van buiten, behalve dan 18 inch wielen. Ik vind hem zo erg geslaagd.

@Bofkont
Haha, wie weet! Ik geef het even een poosje en dan zou dat maar zo kunnen gebeuren. ;)

Erg mooie auto: donkerrood is mijn favoriete kleur op de Guli, maar dit vind ik 'm ook prima staan. En erg verrassend bij vol zonlicht.
Destijds bij de Alfa MiTo was het voor veel mensen 'wat nieuws' en werd daardoor ook vaak besteld.

Heb mijn Punto ook in hetzelfde kleurtje maar heet dan net weer geen Nero Etna :)

Sanoma zei:
Erg mooie auto: donkerrood is mijn favoriete kleur op de Guli, maar dit vind ik 'm ook prima staan. En erg verrassend bij vol zonlicht.
Destijds bij de Alfa MiTo was het voor veel mensen 'wat nieuws' en werd daardoor ook vaak besteld.

Heb mijn Punto ook in hetzelfde kleurtje maar heet dan net weer geen Nero Etna :)

Hoe heet de kleur op de Punto dan?

Ik stond vandaag nog naast een MiTo in deze kleur. Stuk mooier dan gewoon zwart! (tu) Hij stond binnen, in een hal, maar dan is het een soort paars/bruin.

Audi A4tdi zei:
Fraaie auto weer hoor:

Zo is een QV toch wel heel bijzonder hoor!
DSC_7287_zpsplfzotde.jpg
Ja dat is wel een hele gave versie. Die kleur is echt waanzinnig, maar mijn vriendin zegt continu dat als ik een rode auto neem, zij bij mij vertrekt. :} Mocht ik de auto voor langere tijd houden dan zal ik volgend jaar ook een aantal aanpassingen doen. Dan ga ik ongeveer voor dit resultaat:

R20150502_172409.jpg

Dat betekent:

1. Iets verlagen (zoals op de foto)
2. 18 inch wielen (vind deze op de foto wel erg mooi, maar zouden eventueel nog andere kunnen worden)
3. Dubbele uitlaat (Deze van de foto)
4. Diffuser (Deze van de foto, of 1 van de sprint uitvoering: (https://images.autowereld.com/high/92882-542d518a76690.jpg)

En dan natuurlijk nog een chip.

Barri zei:
Ik stond vandaag nog naast een MiTo in deze kleur. Stuk mooier dan gewoon zwart! (tu) Hij stond binnen, in een hal, maar dan is het een soort paars/bruin.
Een collega heeft 'm gekocht, dus binnenkort kan ik de kleur wat beter bekijken (tu)

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
maar mijn vriendin zegt continu dat als ik een rode auto neem, zij bij mij vertrekt.

Ah is vast een korreltje zout, denk dat als jij met een rode ferrari thuiskomt ze echt niet weg gaat. ;)

Zojuist een leuke aankoop gedaan! Een Ragazzon H2 uitlaatsysteem (demper aan beide zijde) zonder laatste demper! En daarbij een standaard diffuser voor een uitlaat aan beide zijde. Dit wordt dan het resultaat:

120212102945922709426905.jpg

Met dit geluid: https://www.youtube.com/watch?v=wsOgw6r6Ge4

Fantastisch, die uitlaat! Ik begin wel een beetje te kwijlen zeg. Dat rode exemplaar ook; geniaal!
Het liefst ga ik tzt voor een blauwe Guilietta met beige lederen interieur. 170pk, automaat mag :) en inderdaad die 'doppelauspuff', dat maakt 'm helemaal af! (tu)
Prima geluidje ook!

Gave aankoop, wel erg luid naar mijn mening, ben benieuwd hoe dit bevalt op constante snelheid.
Betekend dit ook dat je de auto gaat houden? :}

Barri zei:
Fantastisch, die uitlaat! Ik begin wel een beetje te kwijlen zeg. Dat rode exemplaar ook; geniaal!
Het liefst ga ik tzt voor een blauwe Guilietta met beige lederen interieur. 170pk, automaat mag :) en inderdaad die 'doppelauspuff', dat maakt 'm helemaal af! (tu)
Prima geluidje ook!

Oei, dat is een erg mooie maar tevens bijna onvindbare combinatie! Ik zag laatst een donkerblauwe qv met beige bekleding. Dat ziet er inderdaad wel super uit. En dan moet die natuurlijk de 8c-spider wielen hebben, die als optie kunnen worden geleverd.

Tomolino zei:
Gave aankoop, wel erg luid naar mijn mening, ben benieuwd hoe dit bevalt op constante snelheid.
Betekend dit ook dat je de auto gaat houden? :}

Als het echt te is, dan gaat het er weer onder weg.
En je hebt het bij het goede eind: Giully blijft! Hij heeft niets gelopen, heeft met paar modificaties bijna het standaard vermogen van de qv, maar wel het voordeel van een lichtere neus, fellere motor en mooier geluid. Komen dus nog andere velgen onder, hij wordt gechipt naar 200pk (Revlimit) en ik ga zelf de remklauwen nog rood maken en dan is het volgens mij bijna de perfecte auto. Een QV biedt dan te weinig voordeel.

Prachtig om dit te zien!

Ik begin de Giulietta steeds leuker te vinden. :D
Zeker met zo'n stoere achterkant en voldoende vermogen *kwijl*

Barri zei:
Prima geluidje ook!

Die dubbele uitlaat is erg makkelijk naderhand te plaatsen.

Lekkere plannen Thomas, mooi dat hij blijft, zeer dikke wagen B)

Terug
Bovenaan