Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is inderdaad een veel betere auto dan ik van te voren had gedacht. Ik had toch een beetje verwacht dat hij wellicht wat zou tegenvallen, maar het tegendeel is waar. Erg sportieve auto!British Racing Green zei:Fijn om lezen dat je zo enthousiast bent.
Is natuurlijk een ultieme droom voor elke Italofiel!!!
Goed gespot!MWH zei:Nou zeg, klinkt spannend, dat importeren, maar van dichterbij importeren kon haast niet. Zie ik daar nou Autohaus Vortkamp, 100m over de grens? :T
Hele mooie auto overigens.Deze gaat wel lastiger te spotten zijn dan die brulkikker 500, maar ik ga het proberen.
![]()
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik dacht eerst dat er een beetje een paarstint in zou zitten, maar het blijkt dus Nero Etna te zijn, een donkerbruine kleur.Barri zei:Ik ben niet zo van zwarte auto's, maar in de zon is deze kleur wel gaaf idd!
Dat was inderdaad ook spannend. Maar hij stond bij een Renault - Subaru dealer in een middelgroot dorp. Dan kan het natuurlijk bijna niet misgaan. En ik had nog ontbindende voorwaarden, maar die hoefde gelukkig niet te worden gebruikt.der Magistrat zei:Gaaf hoor, gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Inderdaad dapper om een auto op afstand te kopen, maar ik snap de gemaakte afweging wel.
Caspian zat er trouwens blijkbaar toch naast.![]()
der Magistrat zei:Caspian zat er trouwens blijkbaar toch naast.![]()
Bofkont zei:Ontzettend mooie wagen Thomas
Ook goed om te horen dat hij absoluut niet tegenvalt, nu nog even een kuurtje jouw kennende en gaan![]()
Moderator
De kentekens regel ik via via. Een oom van mijn collega heeft een Duits autobedrijf net over de grens hier. Zijn kenteken huur ik voor 50 euro. Ik mag daar officieel niet mee in Nederland rijden, maar daar het maar 600 meter is van de grens naar mijn huis neem ik dat stuk voor lief.Barri zei:Twee jaar te vroeg en de verkeerde kleur, want het mag zeker de opvolger van mijn Punto worden!
Mooi dat importeren zo makkelijk gaat. Dat zou ik ook nog wel eens willen meemaken.
hoe heb je het transport gedaan? Op Duitse tijdelijke platen zag ik, maar daarmee ook in NL gereden? Hoeveel kosten die platen (incl verzekering, toch?)?
Ja?eerriikk zei:Voor het transport naar NL kan je toch ook een transporteur inschakelen?
Bofkont zei:Nee dat wist ik Thomas, maar zo'n kortdurende tussenoplossing had ik nu ook weer niet verwacht eerlijk gezegd.
Deze Alfa lijkt me meer dan prima eerlijk gezegd, echt geweldig![]()
R.J.G. Ruiters zei:Onlangs heeft een vriend van mij een vergelijkbare Giulietta gekocht in België en naar NL gehaald (ik heb hem geadviseerd en de auto ook meebekeken). Betreft ook een Nero Etna, heeft wel navi en vol lederen interieur. Motorisering is niet mis, 2.0 JTD met 170 pk. Staat wel maar op 16"inch.
Zijn wensenlijstje van modificaties:
originele cruise control inbouwen (schreeuwend duur blijkbaar)
17" velgen (18" te hard?)
eventueel xenon, makkelijk te doen?
R.J.G. Ruiters zei:Dat van de velgen, zal hij wellicht wel interessant vinden. Ik meld het hem. Hoe goed zijn de zomerbanden die erop liggen (die vraag krijg ik geheid)...
Mag after market xenon tegenwoordig zonder een probleem te krijgen met de keuring?
Cruise Control - lijkt me goed te doen en de omkapping van het stuur is simpel te koop. Jammer dat het in het Italiaans geschreven is en dat je hiervoor de airbag moet demonteren (lijkt me eng en gevaarlijk).
Maar een cruise control stengeltje zal wel snel gevonden zijn (ebay of sloop).
Wie weetR.J.G. Ruiters zei:Yep, seen it! PM terug.
Misschien komt er wel een mini meet! Twee zwarte bij elkaar ;-)
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Sanoma zei:Erg mooie auto: donkerrood is mijn favoriete kleur op de Guli, maar dit vind ik 'm ook prima staan. En erg verrassend bij vol zonlicht.
Destijds bij de Alfa MiTo was het voor veel mensen 'wat nieuws' en werd daardoor ook vaak besteld.
Heb mijn Punto ook in hetzelfde kleurtje maar heet dan net weer geen Nero Etna![]()
Ja dat is wel een hele gave versie. Die kleur is echt waanzinnig, maar mijn vriendin zegt continu dat als ik een rode auto neem, zij bij mij vertrekt.Audi A4tdi zei:Fraaie auto weer hoor:
Zo is een QV toch wel heel bijzonder hoor!
![]()
Progressive Black.... qua naamgeving hebben ze het bij Alfa beter voor elkaar.Hoe heet de kleur op de Punto dan?
Moderator
Een collega heeft 'm gekocht, dus binnenkort kan ik de kleur wat beter bekijkenBarri zei:Ik stond vandaag nog naast een MiTo in deze kleur. Stuk mooier dan gewoon zwart!Hij stond binnen, in een hal, maar dan is het een soort paars/bruin.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:maar mijn vriendin zegt continu dat als ik een rode auto neem, zij bij mij vertrekt.
Barri zei:Fantastisch, die uitlaat! Ik begin wel een beetje te kwijlen zeg. Dat rode exemplaar ook; geniaal!
Het liefst ga ik tzt voor een blauwe Guilietta met beige lederen interieur. 170pk, automaat magen inderdaad die 'doppelauspuff', dat maakt 'm helemaal af!
Prima geluidje ook!
Tomolino zei:Gave aankoop, wel erg luid naar mijn mening, ben benieuwd hoe dit bevalt op constante snelheid.
Betekend dit ook dat je de auto gaat houden?![]()
Barri zei:Fantastisch, die uitlaat! Ik begin wel een beetje te kwijlen zeg. Dat rode exemplaar ook; geniaal!
Het liefst ga ik tzt voor een blauwe Guilietta met beige lederen interieur. 170pk, automaat magen inderdaad die 'doppelauspuff', dat maakt 'm helemaal af!
Prima geluidje ook!