Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Ja de service van tunex is zonder meer uitstekend in deze.
en als je nu tevreden bent en de wagen rijdt verder goed, mooi zo laten(tu)
Mijn kameraad met zijn grande moest werken, anders waren we wel even langsgekomen.

Bofkont zei:
Ja de service van tunex is zonder meer uitstekend in deze.
en als je nu tevreden bent en de wagen rijdt verder goed, mooi zo laten(tu)
Mijn kameraad met zijn grande moest werken, anders waren we wel even langsgekomen.

Oke, volgende keer beter. (tu)

Gefeliciteerd overigens met jouw SLK. Gaaf model met mooie motorisering!

De Bravo vandaag even langs de garage gebracht. Lekte wat olie. Bleek dat de carterplug niet helemaal goed zat. Garage bood excuses aan, carterplug goed geplaatst en weer prima.
Tevens lekte de vacuumslang van de rembekrachtiging. Deze schuurt continu langs een koelbuis van de koeling/airco. Hierdoor was er een scheurtje ontstaan in het slangetje en siste dit ook hard. Slangetje is, schrik niet: €49 (zonder werkuren), bij geen enkele dealer in Nederland op voorraad en niet leverbaar voordat ik met vakantie ga.
Ik heb een nieuwe vacuumslang gehaald (dikkere), op maat gemaakt, aan 1 kant open gesneden, hiermee over het originele vacuumslangetje geplaatst met de open kant aan de andere kant van het scheurtje en met 2 sterke klemmen vastgeklemd. Kosten: geen. Vacuumslangetje en klemmen kreeg ik gratis bij de automaterialenzaak. Zal morgen een foto plaatsen van de oplossing. Voordeel: de klemmen zorgen voor afstand tussen de koelbuis en vacuumslang. Ideaal!
Nog veel belangrijker: veel directere remkracht. Je schrikt echt als je bedenkt wat je al die tijd eigenlijk gemist hebt.

Zoals beloofd, foto van de oplossing:

1495u79.jpg

Zo terug van vakantie! 3500KM gereden met de Bravo uiteindelijk. Meer dan ik in eerste instantie gedacht had. Erg veel mooie plekken gezien. Vooral de kust tussen Genua en Sestrie Levante is waanzinnig mooi.
De Bravo heeft zich goed gehouden. Het vermogen sinds de laatste chiptuning is echt grandioos. Met volgepakte auto en vrouw, nog steeds geen moeite om de meeste Duitse middenklassers (ver) achter je te laten. Op de terugweg voornamelijk 150 gereden, met af en toe wat file, of langzamere stukken. Het gemiddelde verbruik op de terugweg van 1 op 14,5 vond ik dan ook absoluut niet slecht! Onderweg ook erg veel pretspul tegengekomen:

Bovenop de Gotthardpass (helaas niet de Nufenenpass genomen, gezien het slechte weer (SNEEUW!!)) stond wat leuk speelgoed. Hint, V12(!)
iynbx5.jpg

Nog meer leuk spul bovenop de Gotthard: ;)
acbbbd.jpg

Uitzicht vanuit ons verblijf (kijkend naar Genua):
24fi4x2.jpg

Bravo op onze 2de locatie (Casale Monferatto):
fnviit.jpg

Absolute jeugddroom passeert ook even:
5ezbqb.jpg

En alsof er 1 zien op vakantie nog niet genoeg is: nog een v12 vantage:
rtl2jd.jpg

Rest mij te zeggen dat de Bravo een goede reisauto is. De kofferbak is riant groot, de stereo zorgt voor goede muziek op de lange afstanden en de stoelen hebben mij geen pijn in de rug gegeven. Dit krijg ik wel vaak in andere stoelen.
De 1.4 t-jet trekt er echt heel erg hard aan, maar verbruik blijft binnen de perken. De Italiaanse wegen zijn een kwelling voor de degelijkheid van een auto. Volgens mij heb ik er in het dashboard een kraakje bijgekregen, maar dat kan ik de komende weken pas goed horen. Geen wonder ook, als je af en toe door kraters heen rijdt met 80km/u.

Ow, helemaal niet vermeld, maar de Bravo is terug gegaan naar zijn geboortegrond in Turijn. We hebben een triomfantelijke rondje gereden rondom de fabriek in Turijn.
Weinig boeiends te zien en de uitstraling van de fabriek ademt diezelfde als van het merk momenteel. Verroest, oud en rommelig. (td)

Leuke vakantieplek. Wat een net verbruik ook van je 1.4 T-Jet. Als je het grootste deel 150 km/h rijdt is 1 op 14,5 erg netjes. Wat is je verbruik normaal in Nederland dan?

Gave foto's, prachtig uitzicht ook! Leuk dat je Bravo het zo goed heeft gehouden, kan ook niet anders natuurlijk :D

DS345 zei:
Leuke vakantieplek. Wat een net verbruik ook van je 1.4 T-Jet. Als je het grootste deel 150 km/h rijdt is 1 op 14,5 erg netjes. Wat is je verbruik normaal in Nederland dan?

Over het algehele verbruik valt geen zinnig woord te zeggen eerlijk gezegd. Het loopt enorm uiteen. Belangrijke factoren zijn de seizoenen en rijstijlen. Het verbruik bij gelijke rijstijl per winter/zomer scheelt 2 liter per 100 km. In de winter zal je bij normale rijstijl ongeveer 1 op 12.5 rijden en in de zomer 1 op 14.5.
Bij enorm rustige rijstijl kun je in de zomer makkelijk 1 op 17 rijden. Hoe warmer hoe zuiniger lijkt zowel bij mijn vorige auto (Stilo 1.6 16v) als de Bravo de regel.
Tevens moet je rekening houden met het feit dat het vrij druk was. Dat helpt ook goed met het gebruik. Er is veel slipstream op de autobahn op dat moment. Wordt het rustig, dan zie je het verbruik omhoog springen. Tevens heb ik op de grens van Italie/Zwitserland voor 54 liter getankt (nog nooit zoveel getankt) en pas bij Oberhausen was de tankt vrijwel leeg. In Zwitserland wel rustig moeten rijden uiteraard. 100/120 km/u.
Martijnst1990 zei:
Gave foto's, prachtig uitzicht ook! Leuk dat je Bravo het zo goed heeft gehouden, kan ook niet anders natuurlijk :D
De locatie was 'breathtaking'! Het moment dat wij aankwamen waren we echt even overdonderd. De weg om er te komen is ook een bijzondere! Ik heb er een stukje van opgenomen: FILMPJE!
Helaas komt de stijlheid niet helemaal over. Vooral die linkerbocht na de hekwerken aan de rechterkant is echt onwaarschijnlijk stijl. Tevens alle blinde bochten zijn een avontuur. De italianen knallen gewoon met 30km/u door de bochten heen.

Toch best netjes voor een auto met dat vermogen. Bij mijn Punto Evo 1.3 Multijet is het ook erg afhankelijk van het seizoen, voor of tegenwind en de rijstijl. In de winter was mijn gemiddelde ongeveer 1 op 18,5, nu in de zomer is het meestal ongeveer 1 op 19,5, als ik mijn best doe 1 op 21.

Leuke bergweggetjes, lijkt me leuk autorijden daar. Je moet er alleen niet naast de weg belanden. Komt je vriendin uit Twente oid? ;)

DS345 zei:
Toch best netjes voor een auto met dat vermogen. Bij mijn Punto Evo 1.3 Multijet is het ook erg afhankelijk van het seizoen, voor of tegenwind en de rijstijl. In de winter was mijn gemiddelde ongeveer 1 op 18,5, nu in de zomer is het meestal ongeveer 1 op 19,5, als ik mijn best doe 1 op 21.

Leuke bergweggetjes, lijkt me leuk autorijden daar. Je moet er alleen niet naast de weg belanden. Komt je vriendin uit Twente oid? ;)

Dat vind ik niet bijzonder zuinig trouwens. Ik had wel verwacht dat je met normale rijstijl 1 op 22 zou kunnen rijden.
Mijn vriendin komt inderdaad uit Twente. Een echte. Overigens moet je niet letten op het cynische commentaar in het filmpje haha.

PS. we denken er aan de MGF weg te doen uit praktische overweging. We hebben al wel wat dingen op het oog. Wat laat ik nog even in het midden, maar in ieder geval iets kleins, met achterbank en goede kofferbak, wat nu toch wel gemist wordt door vrouwlief.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
De locatie was 'breathtaking'! Het moment dat wij aankwamen waren we echt even overdonderd. De weg om er te komen is ook een bijzondere! Ik heb er een stukje van opgenomen: FILMPJE!
Helaas komt de stijlheid niet helemaal over. Vooral die linkerbocht na de hekwerken aan de rechterkant is echt onwaarschijnlijk stijl. Tevens alle blinde bochten zijn een avontuur. De italianen knallen gewoon met 30km/u door de bochten heen.
Zo, das een bijzonder stukje weg, lijkt me gaaf om te rijden :D

DS345 zei:

Dat vind ik niet bijzonder zuinig trouwens. Ik had wel verwacht dat je met normale rijstijl 1 op 22 zou kunnen rijden.
Mijn vriendin komt inderdaad uit Twente. Een echte. Overigens moet je niet letten op het cynische commentaar in het filmpje haha.

PS. we denken er aan de MGF weg te doen uit praktische overweging. We hebben al wel wat dingen op het oog. Wat laat ik nog even in het midden, maar in ieder geval iets kleins, met achterbank en goede kofferbak, wat nu toch wel gemist wordt door vrouwlief.
Nee viel mij inderdaad ook wat tegen. Het verschilt ook nogal per Punto Evo lijkt het. De een rijdt makkelijk 1 op 21, de ander haalt met moeite 1 op 19. Als ik normaal rijdt, dus niet elke keer hard optrekken, kom ik op 1 op 19 ongeveer. Rijdt ik wat sportiever dan zit je zo op 1 op 17. Het beste wat ik tot nu toe heb gehaald is 1 op 22, maar dan moet je eigenlijk niet harder dan 110 en vroeg opschakelen. Bij 125 km/h GPS op de cruise control wat ik vaak rijdt is het meestal rond de 1 op 18.

Haha ik vond het een interessant gesprek ;)

Ben benieuwd wat dat wordt. Iets Italiaans zoals Panda 100 HP, Grande Punto T-Jet, Ypsilon 1.4 16v?

Martijnst1990 zei:
Zo, das een bijzonder stukje weg, lijkt me gaaf om te rijden :D

En dan zijn we nog vergeten het eerste deel te filmen. Dat is ook al redelijk stijl, met haarspeldbochten, de berg op. De eerste keer vond ik het een spannende onderneming. Na paar keer vlieg je zelf ook naar boven, alhoewel sommige bochten gewoon erg lastig bleven. In de 2 waren ze gewoon te stijl, waardoor je midden in de bocht terug naar de 1 moest. Lastig om dan heel voorzichtig met het materiaal om te gaan, door alle krachten die op de aandrijving komen. Op hellingen ook nooit meer dan half gas gegeven. Meer dan genoeg vermogen en het (be)spaart de koppeling en versnellingsbak.

DS345 zei:
DS345 zei:

Nee viel mij inderdaad ook wat tegen. Het verschilt ook nogal per Punto Evo lijkt het. De een rijdt makkelijk 1 op 21, de ander haalt met moeite 1 op 19. Als ik normaal rijdt, dus niet elke keer hard optrekken, kom ik op 1 op 19 ongeveer. Rijdt ik wat sportiever dan zit je zo op 1 op 17. Het beste wat ik tot nu toe heb gehaald is 1 op 22, maar dan moet je eigenlijk niet harder dan 110 en vroeg opschakelen. Bij 125 km/h GPS op de cruise control wat ik vaak rijdt is het meestal rond de 1 op 18.

Haha ik vond het een interessant gesprek ;)

Ben benieuwd wat dat wordt. Iets Italiaans zoals Panda 100 HP, Grande Punto T-Jet, Ypsilon 1.4 16v?

Je zit al in de goede richting. De MGF gaat of via de inruil, of de verkoop in. Heeft geen haast, maar keuze staat wel vast. Geweldig leuke auto, maar uiteindelijk valt hij als vervoersmiddel voor iedere dag dan wel wat tegen aldus mijn vriendin. Maar goed, daar had ik haar al voor gewaarschuwd. *-)

Ik denk de Grande Punto al dan niet met T-Jet. De kofferbakken van de Panda en de Ypsilon zijn nl. kleiner dan die van de MG F en je vriendin wil vast ook wat meer comfort. Staat mooi naast je Bravo.

Leuke foto's van de Bravo in Italie. Op sommige plekken is het inderdaad leuk sturen daar, ben er ook voor een paar week terug net geweest. In tegenstelling tot in Nederland val je met je Bravo niet echt op daar. Die 8C Spider is geweldig!

DS345 zei:
Ik denk de Grande Punto al dan niet met T-Jet. De kofferbakken van de Panda en de Ypsilon zijn nl. kleiner dan die van de MG F en je vriendin wil vast ook wat meer comfort. Staat mooi naast je Bravo.

De MGF heeft zeker geen kleine kofferbak. Het grootste probleem echter is dat deze verticaal is. Dit zorgt ervoor dat het vervelend tillen is met zware dingen, maar tevens geen grote dingen mee kunnen doordat je geen diepte hebt.
Tevens mist ze voor vriendinnenuitjes/familie een achterbank.

We hebben nu een lijstje. Het mooiste vind mijn vriendin in volgorde:

1. Lancia Ypsilon
2. Fiat Grande Punto
3. Fiat 500

De Ypsilon springt er voor haar wel bovenuit. We kijken dus naar een versie vanaf 2006 (facelift) met het liefst leer en climate in de 1.2 of 1.4 8v uitvoering. Deze is namelijk net een klasse lager in de wegenbelastinggrens t.o.v de 1.4 16v. Iemand nog specifieke tips? We zijn van plan deze auto ook uit Duitsland te halen, net als de Bravo.
Echter, eerst zal de MGF verkocht moeten worden. Dit zal nog wel even tijd in beslag nemen. Vanaf de verkoop zullen wij vlot voor een Ypsilon of een Grande Punto op stap gaan.

Goede smaak heeft ze! (tu) Zou ook mijn eerste keuze zijn.

Zelf zou ik voor de 1.4 16v gaan in de Ypsilon, vanwege het geluid en de erg vlotte prestaties. Door de zesbak is deze denk ik ook zuiniger op de snelweg. Wil je dan het liefst een two-toneuitvoering of gewoon standaard in een kleur? Jammer dat dit een automaat is, anders naar mijn mening een prachtexemplaar, voorzien van alle opties: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m827710450-lancia-ypsilon-1-4-16v-platino-bicolore-aut-2007.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr

En het nieuwe model met Twinair heeft niet jullie voorkeur (ook goedkoper in belasting, ruimer achterin en zuiniger)? Is namelijk niet veel duurder tweedehands en een veel groter aanbod:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m826703457-lancia-ypsilon-0-9-twinair-airco-apk-t-m-5-7-2015.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m829979875-lancia-ypsilon-0-9-twinair-platinum-airco-ecc-lm-v-leder-etc.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr

Zo vandaag de auto eens goed onderhanden laten nemen. De beide aandrijfassen zijn verwisseld.

Bij mijn vorige Fiat (Stilo) heb ik ook lang met kapotte aandrijfassen rondgereden. Zo'n 2 jaar. De kosten voor vervangen waren astronomisch en op zich was het schudden van de auto tussen de 80 en 120 niet super hinderlijk. Ik heb de auto zo verkocht en het aan de nieuwe eigenaar overgelaten wat er mee te doen.

Toen ik in november mijn Bravo kocht was ik uiteraard blij met de nieuwe auto, maar ook dat ik van het ellendige geschud af was. Echter, zo'n 3 maanden geleden begon ook bij deze auto de aandrijfassen kuren te vertonen. Na veel rondbellen en navragen kwam ik tot de simpele conclusie: de aandrijfassen van Fiat, op bijna elk model, zijn compleet kut. Iets teveel vermogen en ze kunnen het niet aan. Helaas is er in de markt geen versterkte/betere versie te krijgen. Je zit dus gebonden aan de standaard as. Kosten van 2 assen plus montage? 1400 euro!!
Dat dacht ik dus niet!
Ik heb uit Oost-Duitsland een rechter aandrijfas laten overkomen van een Bravo Sport met weinig kilometers (vrijwel nieuw) en bij Geuzendam een nieuwe askom gekocht, plus een nieuwe tripod voor de linker as. Deze zijn er vanmorgen onder gezet bij Geuzendam. Super bedrijf, goede prijs en vriendelijke jongens! Uiteindelijk voor in totaal €400 klaar. Dus 1000 euro bespaard en gewoon een goede oplossing

Twee foto's van de operatie:

6sqfip.jpg

2gxivbl.jpg

Nog een foto van een zuiger daar in een vitrinekast dat een "ongelukje" heeft gehad.
2r6nsz5.jpg

Resultaat is echt super! Geen trillingen/geschud meer bij accelereren en een veel directer gevoel op de aandrijving. Oude aandrijfassen (koppelingen) waren schrikbarend ver heen. De tripod viel bijna uit elkaar.

Hmmm valt me eerlijk gezegd vies tegen dat zelfs de nieuwe bravo deze kwaal nog steeds heeft.
Maar zeer goed opgelost (tu)
Maar krijg je nu niet weer hetzelfde probleem weer op korte termijn?
Ook omdat die van jou nogal wat gekieteld is.

Bofkont zei:
Hmmm valt me eerlijk gezegd vies tegen dat zelfs de nieuwe bravo deze kwaal nog steeds heeft.
Maar zeer goed opgelost (tu)
Maar krijg je nu niet weer hetzelfde probleem weer op korte termijn?
Ook omdat die van jou nogal wat gekieteld is.
Tijd zal het leren. Ik las op het Duitse Fiat forum een member die na 7000KM al de aandrijfassen heeft moeten laten vervangen.
Het is gewoon niet anders. Er is niets anders in de markt.

Mij valt het persoonlijk ook erg tegen. De koppelingen zijn kwetsbaar, iel en van slechte kwaliteit. Mijn hele onderkant van de motor zit onder het vet uit de koppelingen. Gelukkig zie je dat natuurlijk niet.
Ik ben benieuwd hoe lang deze het gaan volhouden. Aan de andere kant: ik ken andere (gechipte) Bravo's die er geen last van hebben met meer dan een ton gereden.

Hmmm dat zijn minder mooie berichten over de Bravo.
Zijn er geen revisie bedrijven die iets op maat en steviger kunnen maken?
Elke 7000km is natuurlijk gekkenwerk *-)

Trouwens bij de Uno Turbo IE, waren de zeer slechte aandrijfassen ook een zeer zeer bekende kwaal al.
Onbegrijpelijk dat ze er niet van geleerd hebben.
Hoe zit het dan bij de mito en de Guillieta QV??
Die beschikken ook over fors vermogen en gebruiken grotendeels dezelfde techniek.

Bofkont zei:
Trouwens bij de Uno Turbo IE, waren de zeer slechte aandrijfassen ook een zeer zeer bekende kwaal al.
Onbegrijpelijk dat ze er niet van geleerd hebben.
Hoe zit het dan bij de mito en de Guillieta QV??
Die beschikken ook over fors vermogen en gebruiken grotendeels dezelfde techniek.

De Giulietta QV heeft naar mijn weten dezelfde aandrijfassen, met wellicht iets andere afmetingen (artikelnummer 51806992) :

https://catalogus.tuynder.nl/catalogus/api/images/7474A442AEAC8D4D04A009077F429D20FC.cgm

Deze tekening is exact hetzelfde als deze van de Bravo:

https://catalogus.tuynder.nl/catalogus/api/images/C5C533EF2FC962E4680205C6BFA4B41AFA.png

In ieder geval is er dus in beide situaties sprake van een aandrijfas met tripode koppeling.
Er is tevens geen andere as te verkrijgen op de markt. Ik las wel een bericht van een Engels forum lid die op aanvraag er 2 had laten maken, maar die waren 1400 pond (€1700) per stuk.
Tsja, dat is natuurlijk gekkenwerk. Tevens waren deze single off hand gemaakt. Stevig zal het wel zijn haha!

Bofkont zei:
Staat er mooi strak bij (tu)

Dank! Ik vind de lak(kleur), ondanks dat het zwart betreft, erg mooi. Geweldige glans en het absorbeert licht erg mooi.

Moet overigens ook zeggen dat ik zeer te spreken ben over Meguiars producten. Vooral de Quick detailer is een prettig product.

Meguiars is absoluut goed, heb ik ook veel gebruikt in het verleden.
Ik ben overgestapt op de poorboys, minstens net zo goed en persoonlijk vind ik het zelfs nog ietsje beter.
En toch een stukje goedkoper.

https://www.carclean.nl/merken/Poorboys_World

Maar uiteraard ieder zijn eigen voorkeur (tu)

De Quick detailer van PB gebruik ik na elke wasbeurt om de bestaande waxlaag te beschermen en intact te houden.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/QD_Quick_Detailer_Plus_473ml_PB_QD_16_101019
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Red_235ml_PB_NPW_RD_101115

Sinds anderhalve week ook in het bezit van een Fiat Bravo 1.4 tjet met 150 pk. Ongeveer de zelfde uitvoering, oa zelfde velgen sportinterieur e.d.
In de 5e en 6e versnelling maakt de auto een ander geluid dan in de eerste 4 versnellingen. Dit blijkt nu iets met de lagers te zijn. De bak krijgt aankomende maandag (Gelukkig onder garantie) een revisie. Verder erg blij met de wegligging en het vermogen.

fiat.jpg

AUG7 zei:
Sinds anderhalve week ook in het bezit van een Fiat Bravo 1.4 tjet met 150 pk. Ongeveer de zelfde uitvoering, oa zelfde velgen sportinterieur e.d.
In de 5e en 6e versnelling maakt de auto een ander geluid dan in de eerste 4 versnellingen. Dit blijkt nu iets met de lagers te zijn. De bak krijgt aankomende maandag (Gelukkig onder garantie) een revisie. Verder erg blij met de wegligging en het vermogen.

fiat.jpg

Mooie bak ;)
Je mag heel blij zijn dat je die revisie onder garantie krijgt. Kosten liggen op ongeveer 1500 tot 2000 euro. Bekend kwaaltje van de m32 versnellingsbakken. Vooral de Astra OPC en Alfa 159 diesels hebben er last van.

Ik zal binnenkort het topic even updaten. MG f is al lang de deur uit en mijn vriendin heeft alweer 2000km met de Ypsilon gereden.

Korte update:

Morgen gaat de Bravo waarschijnlijk naar een gelukkige volgende eigenaar. De MG F is reeds al een tijdje verkocht en daarvoor in de plaats is een Lancia Ypsilon gekomen.
De opvolger van de Bravo laat zich wel een beetje raden, indien dit rondkomt met de persoon waar ik reeds mee in contact ben. Het begint met een A en eindigt op 2 nullen.

Binnenkort zal ik een update geven.

Een Audi 100? ;)

Maar waarom is de Bravo weg als ik vragen mag? Je was er zo enthousiast over.

Gezien jij een fanatieke enthousiasteling bent mbt Italiaanse auto's heb ik zo het vermoeden dat het om een Abarth 500 gaat.

Rob0032 zei:
Een Audi 100? ;)

Maar waarom is de Bravo weg als ik vragen mag? Je was er zo enthousiast over.

Liep richting de 150.000km. Rij de laatste tijd erg veel. Het was lucratief hem nu te verkopen.
Het betreft inderdaad een Abarth 500. Kijk eventueel ook nog met een schuin oog naar een Mito of wederom een Bravo. Abarth heeft wel de grootste voorkeur, ondanks dat ik op de grote afstanden flink ga inleveren op comfort en luxe.
Volgende week zaterdag komt er wat nieuws, indien de te bezichtigen auto bevalt. Even afwachten wat dus. ;)

Ik ben overeen gekomen met de eigenaar van de Abarth 500. Zaterdag ga ik naar Stuttgart.

Gefeliciteerd, ik ben benieuwd. Dit was/is een interessant topic, ik hoop dat je er mee doorgaat.

Sketcher zei:
Ik ben overeen gekomen met de eigenaar van de Abarth 500. Zaterdag ga ik naar Stuttgart.

Gefeliciteerd, ik ben benieuwd. Dit was/is een interessant topic, ik hoop dat je er mee doorgaat.
Dank, alhoewel de auto natuurlijk nog wel goed bevonden moet worden. Ik ga er wel vanuit, maar je weet maar nooit en het gaat uiteraard om veel geld. Uiteraard ga ik wel door met dit topic en zal het bijhouden!

Best een eindje rijden Stuttgart, maar een geweldige stad , ik kom er elk jaar om een goede kameraad te bezoeken.
Ben zeer benieuwd, ben een zeer grote fan van Abarth.

Gisteren tijdens een lange en vermoeiende dag de Abarth 500 (2009) gekocht van een lief stel in zuid Duitsland. De auto werd gereden door de zoon van het gezin en ging weg omdat hij opnieuw ging studeren. De zoon had de advertentie gemaakt maar had niet zitten opletten: de auto kwam niet uit 2008, maar 2009. Een leuke bijkomstigheid dus! Eerste bevindingen:

Wat is dit ongelooflijk gaaf!!! Ik heb weer uitgevonden wat autorijden is. Op zo'n afstand sloopt de auto werkelijk je gesteldheid, maar ik heb alleen maar met een big smile achter het stuur gezeten. De auto is echt serieus snel. Zo snel dat ik vermoed dat er andere software inzit, maar de turbodruk komt niet boven de 1.0 bar. Zij wisten het niet, maar ik ga nog wel even contact opnemen met de Abarth dealer waar zij en de eerste eigenaar de auto onderhouden hebben. De manier waarop deze auto naar de 200 accelereert: wow! Sneller dan mijn Bravo en die had 185 pk.
De auto is ook echt heel stug, ondanks dat hij nu op 16 inch velgen staat met winterbanden
Onderweg kreeg ik veel duimpjes en omgedraaide gezichten. Mensen vinden het een interessante auto. In de file is het geluid echt heel gaaf en bij het tankstation kijkt iedereen om omdat ze denken dat er iets heel exclusiefs passeert. Wat een sound!
Ook veel sound in het interieur trouwens. Zowel door het optionele interscope soundsysteem als de rijgeluiden.

Hoe je in totaliteit deze auto moet beschrijven? Als een maf klein serieus snel brulkikkertje waar je na 10 km smoorverliefd op wordt. Wat een geweldig gaaf apparaat! Ik had wel verwacht dat een Abarth 500 gaaf zou zijn, maar niet dat hij zo Italiaans zou zijn. Hij is echt veel stugger, scherper, sneller en luider dan dat ik had gedacht.

Maandag gaat de auto naar de keuring. Ik zal in de loop van deze week even wat foto's plaatsen. Vandaag even lekker het interieur schoonmaken.

Terug
Bovenaan