Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

De sleutel ligt niet in ontvangstafstand van de auto inderdaad, dus zoals hierboven gaat niet lukken. Maar er zijn op Instagram genoeg filmpjes te vinden van resellers(!!) van apparatuur die een Stelvio/Giulia mee kunnen nemen in 20 seconden. Het gaat dus niet zoals hier bovenstaand, maar ik ga het hier niet delen (wil dit soort zooi niet promoten). Het meest treurige van alles is dat Alfa Romeo gewoon er niets tegen wil doen. Er hoeft maar 1 modificatie doorgevoerd te worden, maar ze verpieteren het gewoon.
 
Ja precies. Dan is het gegaan zoals ik dacht. En inderdaad, dat is oplosbaar door een kleine isolatie, kan zelfs digitaal geregeld. Raar toch, dat de fabrikant er niks aan wil doen... Overigens kun je er zelf ook een oplossing voor maken.

Hoop dat je snel de afhandeling achter de rug hebt en verder kunt. Wat een gedoe. Sterkte, nogmaals.
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
De sleutel ligt niet in ontvangstafstand van de auto inderdaad, dus zoals hierboven gaat niet lukken. Maar er zijn op Instagram genoeg filmpjes te vinden van resellers(!!) van apparatuur die een Stelvio/Giulia mee kunnen nemen in 20 seconden. Het gaat dus niet zoals hier bovenstaand, maar ik ga het hier niet delen (wil dit soort zooi niet promoten). Het meest treurige van alles is dat Alfa Romeo gewoon er niets tegen wil doen. Er hoeft maar 1 modificatie doorgevoerd te worden, maar ze verpieteren het gewoon.

In dat voorbeeld van mij versterken ze met een handzame versterker het signaal van je sleutel die ergens binnen ligt, naar het andere kastje bij de auto. De Relay Attack-methode is meen ik nog steeds het meest gebruikt. En inderdaad, fabrikanten kunnen simpel iets toevoegen (beweegsensor sleutel (Daimler), checken van verzendtijd (Land Rover)) om het te voorkomen. Maar goed, laten we op een openbaar forum vooral niet dat soort dingen bespreken inderdaad. Ongeacht welke methode gebruikt is, zoals het bepaalde stekkertje lostrekken...

Succes met al het gedoe wat je er zo gratis bij hebt gekregen...
 
Ik volg dit topic al een tijdje(zonder te reageren). Wat een nare gebeurtenis! Enerzijds mooi nieuws dat je de auto terughebt, anderzijds geeft dit toch een extreem zure nasmaak. Een absolute droomauto waar hard voor gewerkt is, men moet met de poten van andermans spullen afblijven.

Succes met de afhandeling.
 
Wellicht is dat ook een juridische kwestie. Zou Alfa een modificatie toepassen, dan erken je daarmee dat de af-fabriek beveiliging onvoldoende was. En dat kan weer tot aansprakelijkheidskwesties leiden.
 
Kwam net op Tiktok een video tegen van een andere Alfa die op eenzelfde wijze is meegenomen, https://www.tiktok.com/@blauw.staat.aan/video/7158167017277705477
 
Het gaat 'lekker' met gestolen Stelvio's...

Op beveiligingsbeelden is te zien hoe een donkergrijze Alfa Romeo Stelvio achteruit rijdt en het hekwerk naast het monumentale pand van de juwelier ramt. In beeld verschijnen vier personen, ze dragen vermoedelijk bivakmutsen of helmen, met een lamp op hun hoofd. ,,Die auto blijkt gestolen”, weet Grandia. ,,De nummerborden zijn verwisseld.”

https://www.gelderlander.nl/rheden/enorme-schade-na-alweer-een-plofkraak-bij-velpse-juwelier-hadden-die-gasten-meteen-in-benen-moeten-schieten~af5ee618/
 
Het is momenteel echt dramatisch gesteld met alle diefstallen.
Mijn auto gaat in ieder geval vanaf vandaag het herstelproces in. Ik ben dolgelukkig dat technisch en optisch aan de buitenkant de auto nul littekens aan deze dagen heeft overgehouden. Het interieur is echter wel flink toegetakeld en gaat in zijn totaliteit vernieuwd worden.
Over de verzekeraar Interpolis heb ik overigens geen goed woord over. Gelukkig neemt de Rabobank nu zoals het er naar uitziet wel haar verantwoordelijkheid. Mocht je goed verzekerd willen zijn, dan adviseer ik zeer zeker om Interpolis te ontwijken.
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Over de verzekeraar Interpolis heb ik overigens geen goed woord over. Gelukkig neemt de Rabobank nu zoals het er naar uitziet wel haar verantwoordelijkheid. Mocht je goed verzekerd willen zijn, dan adviseer ik zeer zeker om Interpolis te ontwijken.

Iets met contact zien te krijgen en verdere opvolging vermoed ik? Dan kunnen we elkaar de hand geven.
Wij hebben al onze verzekeringen (2e auto, woonhuis, inboedel, reis, aansprakelijkheid, etc. etc.) al ruim 12 jaar bij Interpolis. Waren altijd dik tevreden, er werd nooit heel moeilijk gedaan, snel contact, etc.

In april hadden we in ons half jaar oude huis ineens lekkage op zolder achter de plafondaftimmering van de dakkapel. Na wat onderzoek blijkt dat de zonnepanelen-leverancier in januari waarschijnlijk met het draaien van een paneel een snee in de epdm heeft veroorzaakt. Gemeld bij Interpolis, en inmiddels zijn we een half jaar (!) verder. Dan weer gedoe om contact te krijgen, dan is de offerte niet specifiek genoeg (ze willen zelfs de prijs van een kwast of stuk hout erop hebben). Begin november komt er een expert langs om, ondanks de vele foto's, zelf te kijken. En de oudste dochter klaagt eens in de x-tijd wanneer haar kamer nou eindelijk eens gemaakt wordt, want het plafond ligt nog half open.

Waardeloos (n)


Succes in ieder geval met de afhandeling en hopelijk zit het interieur straks weer net zo strak in elkaar als dat het was, zonder piepjes en kraakjes, want dat is vaak een hele uitdaging.
 
Hier nog iemand met waardeloze ervaringen met interpolis. Enkel wanneer jij hen moet betalen is het glashelder.
Welke partij gaat het interieur opnieuw opbouwen? Als je opeens een piepend en krakend interieur hebt omdat iemand achterin het dashboard een schroefje is vergeten wordt je daar ook niet vrolijk van.
 
Toch wel bijzonder datnje een interieur zo weet te verpesten in zo'n korte tijd. Wat hebben ze dan allemaal vervoerd in die (best veel) kilometers....

Fijn dat de auto eindelijk een hersteltraject in mag. Dat je m maar snel terughebt!
 
NN is niet veel beter. Incasseren gaat goed, maar als ze wellicht moeten uitbetalen stopt de communicatie volledig. Vier maanden op mn geld wachten en nauwelijks communicatie, daarvoor ben ik niet volledig casco verzekerd. Maarja, ik denk dat elke verzekeraar daarin gelijk is.
Wat is er kapot aan het interieur? Alle bekleding ofzo? Gescheurd, of vies?
 
406c zei:
Welke partij gaat het interieur opnieuw opbouwen? Als je opeens een piepend en krakend interieur hebt omdat iemand achterin het dashboard een schroefje is vergeten wordt je daar ook niet vrolijk van.

Wie zegt dat het dashboard vervangen moet worden dan? Dat zou wel heel rigoureus zijn toch?
 
De onderkant van het dashboard wordt vernieuwd. Dus alles wat onder het stuur, climate, etc. loopt. Verder de carbonstrip op het dashboard, de centrale luchtroosters, de luchtroosters aan de zijkant, het centrale scherm, klokkenwinkel en zo nog wat dingen. Dan heb je ongeveer wel alles te pakken van het dashboard. Interieur is trouwens zo kapot doordat ze opzoek waren naar de GPS tracker.
Het herstel is overigens nog altijd niet begonnen. Niet de verzekeraar maar mijn bank via wie de verzekering is afgesloten is nu alsnog naar de situatie aan het kijken. Dat dus even afwachten, wie weet resulteert het nog ergens in. Gemis begint nu wel merkbaar te worden. Ondertussen alweer een maand geen Stelvio meer. Scheelt wel lekker in de benzinekosten ;)

OWVDB zei:
Het gaat 'lekker' met gestolen Stelvio's...

Op beveiligingsbeelden is te zien hoe een donkergrijze Alfa Romeo Stelvio achteruit rijdt en het hekwerk naast het monumentale pand van de juwelier ramt. In beeld verschijnen vier personen, ze dragen vermoedelijk bivakmutsen of helmen, met een lamp op hun hoofd. ,,Die auto blijkt gestolen”, weet Grandia. ,,De nummerborden zijn verwisseld.”

https://www.gelderlander.nl/rheden/enorme-schade-na-alweer-een-plofkraak-bij-velpse-juwelier-hadden-die-gasten-meteen-in-benen-moeten-schieten~af5ee618/

Deze van afgelopen vrijdag is ook leuk: https://www.tiktok.com/@leon_oldenburg/video/7160014439431933189?_r=1&_t=8X19JQp1b9R&is_from_webapp=v1&item_id=7160014439431933189
 
Klinkt als een flinke klus...

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Deze van afgelopen vrijdag is ook leuk: https://www.tiktok.com/@leon_oldenburg/video/7160014439431933189?_r=1&_t=8X19JQp1b9R&is_from_webapp=v1&item_id=7160014439431933189


Dat je denkt als agent: Ik ga die auto zo bijhouden? Plant hem ervoor joh. Tenzij ze natuurlijk schietgevaarlijk zijn.
Jammer die actie, het uitlaatgeluid blijft wel fantastisch. Zowel de Giulia Q die ik een week had als de Stelvio Q staan nog in de trommelvliezen waarbij de Stelvio zelfs nog meer 'herrie' kon produceren dan zijn lage broer.
 
De afwachtende houding van de politie is in dat filmpje wel gênant. Instinctief zou ook ik er vol in rammen, al was het maar om enkele minuten tijd te winnen om versterking te laten komen.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Deze van afgelopen vrijdag is ook leuk
Ik vond de ramkraak afgelopen maandag in wageningen leuk: https://www.gelderlander.nl/wageningen/ramkrakers-boren-daihatsu-cuore-in-gevel-juwelier-en-nemen-kluis-mee-natuurlijk-schrik-je-enorm~ac76494f/
 
uwbuurman zei:
D'r voor? Ik had 'm d'r middenin gerost...

Je kunt beter je wapen trekken en de banden lek schieten. Dat zou ik althans doen. Maar ik zou dan ook niet geschikt zijn als agent. :D
 
Wow ik lees even bij, wat een verhaal. Super vervelend maar wel 'fijn' dat je hem terug krijgt. Zat er geen tracker in of hebben ze die gevonden? Dat is het overwegen wel waard, een paar auto's van kennissen hier zijn zo al terug gevonden.

Wel schokkend dat de sleutel zo snel na te maken is, niet alleen omdat ze zo snel te stelen zijn maar ook vooral omdat ik al 6 jaar met 1 sleutel voor mijn 159 door modder omdat een nieuwe zo duur is en ze niet na te maken blijken te zijn :)

Heel veel succes met de verdere afhandeling. Ik hoop dat je hem snel terug krijgt en er weer van gaat genieten.
 
Kleine update dan maar:

De Stelvio is terug en volledig hersteld door Prins. Wat een toppers: de auto voelt waanzinnig goed aan, is weer als nieuw en ik ben daarmee blij de auto niet weg te hebben gedaan. Het blijft zo'n briljant fijne auto. Van cruisende lobber tot absoluut maniakale hooligan. Wat-een-wagen!
De auto is gelijk voorzien van een automaatpook uit de faceliftversie, welke volledig van leer is voorzien, in plaats van die plastic hendel uit de eerste generatie lijn.
Daarbovenop is de auto voorzien van veel extra beveiliging. Er zit een nieuwe modificatie op die het nog langer onmogelijk maakt de auto via de radar module mee te nemen. Daar zit een groot beveiligingslek waar Alfa Romeo zelf niets aan wil doen. Gelukkig is er een alternatief ontwikkeld door AR eigenaren zelf in Engeland. Deze oplossing ben ik voor de Nederlandse markt aan het invoeren zodat ook hier mensen beveiligd zijn tegen diefstal. Prins die de inbouw verzorgde was onder de indruk, dus dat zegt wat.
Het 1-tje op het kenteken moeten we mee leren leven, maar c'est ca.

Daarbij hebben we een viagrapil in de benzinetank van de Fiat 500S cabrio gegooid en zijn we met een roller met witte verf aan de slag gegaan. Het resultaat daarvan is deze Fiat 500X Sport Cabrio DolceVita Hybrid (hele naam vol). De auto heeft de nieuwe 1.5T 4 cilinder die ook in de Tonale ligt. We hebben deze nieuw gekocht bij de dealer en de eerste 600km staan er ondertussen op. Een enorm fijne en leuke auto waar ik t.z.t. eens wat betere foto's van moet maken. Je ongemerkt veel elektrisch in de stad en op lange afstanden is die alsnog lekker zuinig. Gemiddeld, met grotendeels autobahn (135km/pu) na die eerste 600km: 1 op 16,8. Dat gaat ongetwijfeld nog wel wat verder dalen de komende periode met warmer weer. Verder is de auto voorzien van bijna alle opties denkbaar, rijdt die dus redelijk autonoom en gaat het dak er bij deze ook weer relatief ver af. Er wordt door de dealer volgende week nog stoelverwarming ingebouwd (gek genoeg zat dat er dan weer niet op) en de stoel wordt lager geplaatst aan de passagierszijde. Het lijkt alsof je daar een verdieping hoger zit dan de bestuurder. Fiat lijkt affabriek altijd wat te hebben met een hoge plaatsering van stoelen gek genoeg. Achter het stuur is prima, maar de passagierszijde dus niet. Veel mensen zullen het niet eens doorhebben, maar wij vonden het wel belang en hebben het bij de koop bedwongen. Volgende week dus opgelost. Paar plaatjes bij de praatjes. Ik zal t.z.t. wat betere maken.


IMG-20230126-144735-1.jpg


IMG-20230126-144726-2.jpg
 
Goed om te lezen dat de Stelvio naar tevredenheid is hersteld.
Nu weer maximaal genieten van die bijzondere bak!

Die Fiat 500X sport Cabrio ziet er ook goed uit!
 
@Joel
Thanks! Ik heb de software laten herschrijven door Beek in Den Haag (heeft de 4C ook gedaan). Het was al bruut, maar dit is wel echt next level. Wat een monster. Maar tegelijkertijd blijft het een heerlijke cruiser met cilinderuitschakeling en goed comfort.

@uwbuurman
Dank! Het is echt een verrassend leuke en veelzijdige auto. Enorme stap omhoog t.o.v. de vorige 500. Er moeten veel ritten mee naar Italie worden gereden (daar huis gekocht, plus steeds meer werk daar) dus daar is die goed geschikt voor.

@Jay DoubleYou
Zeker! Topwerk door Prins!
 
Toen ik de topictitel zag dacht ik: 'jammer van het cabriogevoel....' Dat was even gerekend buiten de 500X 'Cabrio', waarvan ik niet eens wist dat ie bestond. Is het nog een beetje klappervrij te doen, open rijden met deze auto? Dat was in mijn beleving niet een van de sterkste punten van een 500 Cabrio. Verder blijft de X, ondanks zijn wat gevorderde leeftijd, een fris model dat mooier oud wordt dan zijn concurrenten.

Ook erg fijn dat de Stelvio weer up-and-running is. Hopelijk blijf je voortaan verschoond van dit soort leed en beleef je alleen nog maar rijplezier.
 
Een 500x met cabriodak? Dat is tof! Hoe is het 'cabriogevoel' bij zo'n auto?

Mooi dat de Stelvio terug is en dat je weer van de auto kunt genieten (y)
 
@Elco
De Fiat 500X cabrio bestaat inderdaad nog niet zo heel lang. Volgens mij nu 1 a 2 jaar. De vorige Fiat 500C was tot ongeveer 80km/pu te doen, daarboven werd het wat oncomfortabel. Gezien het winterse weer hebben we nog niet echt kunnen testen met de 500X, maar toch bij een vlugge poging vond ik het beter dan de oude Fiat. Wel was de oude natuurlijk veel meer cabrio wanneer je het hele dag eraf deed, dan deze.
@Sanoma
Het is niet zoals een pure cabrio, maar het is ook zeker niet zoals een zonnedak. Het is echt iets er tussenin. Het dak gaat tot boven de achterbank open. Ik vind het heerlijk zolang de zon maar op je kop staat. Je zit wat minder op de kijk en je bent meer beschermd van de elementen, maar het is geen echt cabrio rijden. Ik vind het wel heel ideaal, gezien in een cabrio altijd direct het hele dak eraf moet.
 
Bijzonder ding, die 500X. Onlangs las ik een test met die uitvoering Yacht Club Capri, die vind ik echt zo gaaf! Het model ziet er eigenlijk best geinig uit.
 
Kleine update maar weer eens:

Alfa Romeo 4C:
De auto die al het langst met mij getrouwd is. Meer dan 5 jaar verder ondertussen. Kilometerstand net een kleine 80.000km. Auto heeft nog altijd de originele accu (staat nooit aan de druppellader) en maakt nog altijd heerlijk haar rondes. Het blijft een briljante auto. Aan niets merk je dat deze auto alweer 80.000km heeft gereden. Foutloos, volledig. De jaarlijkse beurtjes zijn genoeg. Dit jaar maar eens de remschijven achter preventief vervangen. De auto rijdt overigens nog maar iets van 5000 tot 10.000km per jaar. Max. Maar wat zijn dat toch heerlijke kilometers. Hoe langer ik de auto heb, hoe bijzonderder die wordt. Afschrijven doet die toch niet meer.
Wat wel nadelig blijft en daarmee steeds meer naar voren komt is de kwetsbaarheid van de lak. Die is zo boterzacht dat de auto best wat steenslag heeft opgelopen. Maar dat is het dan ook.
Foto van afgelopen weekend met het touren in Duitsland:

IMG-20230520-130333.jpg


Alfa Romeo Stelvio Q
Mijn dagelijkse auto. 44.000km in het afgelopen jaar. Nu net iets meer dan een jaar in het bezit. Ook deze auto is foutloos. De stage 1 software maakt de auto nog sneller. Voor mij is de Stelvio de meest briljante auto die ik ooit heb gehad en waarschijnlijk ook ooit zal hebben. Er komt denk ik nooit meer iets beters. Het is een auto die alles doet: mooi zijn, praktisch zijn, heerlijk comfortabel in alle luxe van a naar b brengen, maar als je de knop in Race zet (2 tikjes, binnen 1 seconden gedaan (hallo BMW met ingewikkelde menu's en wat niet al)), een totale hooligan, een soort hoge hothatch en een brulmachine met een prachtig geluid. Ik weet niet wat je van een auto meer kan wensen dan dit, maar het is gewoon ALLES in 1 auto. Ja, onderhoud is best kostbaar (een set remschijven is 800 euro ex montage, banden zijn soort zwart-goud, oliewissel dubbel zo duur als bij een reguliere auto), maar het is het volledig waard. De cilinderinschakling zorgt ervoor dat op lange ritten in Nederland ik gemiddeld 1 op 13 haal (100/110 km/pu). Op de lange ritten in het buitenland blijft ik ondanks doorrijden rond de 1 op 10. Uiteraard alles op Super Plus, over het afgelopen jaar gemiddeld 2 euro de liter. 4.400 liter keer 2 euro =... ach laat ook maar... Had ik het al gezegd? Briljante auto.
Enige wat een beetje balen is, is dat er getik vanuit de remschijf komt bij scherp insturen op lage snelheid. Veel voorkomend probleem bij zwevende remschijven bij warm weer (in de winter ook niet aanwezig). Is Alfa mee bekend, die hebben een modificatie uitgebracht van 2 kleine spacertjes die voor en achter de schijf moeten komen. Helaas zijn die momenteel niet op voorraad, al kan het verder geen kwaad. Het is meer een auditief dingetje.

IMG-20230411-201403.jpg



Fiat 500X Hybrid
De nieuwste telg uit de familie. Ondertussen vanaf levering tot aan nu alweer 10.000 km mee gereden. Wat een onwijs fijne reisauto blijkt dit te zijn. De Stelvio laten staan is ondertussen steeds gewoner geworden. Het hybride deel is in de stad heel erg fijn en het gemiddelde verbruik staat nu rond de 1 op 17,4. Dit inclusief 2x Italie tripje. De auto biedt onwijs veel comfort (stoelen zijn heerlijk en zitpositie is top). De passagiersstoel krijgt morgen wel een hoogteverstelling, gezien deze standaard erg hoog staat.
Het dak wat open kan is natuurlijk de gimmick. Het geeft oprecht een soort cabriogevoel. Binnen 5 seconden staat je zon in ieder geval vol op in de zon. Heerlijk.
Het hybride deel werkt niet helemaal zonder slag of stoot. Wellicht dat er nog een keer een update komt. Soms merk je overduidelijk dat die van benzine naar elektro gaat of andersom. Anderzijds rijden wij in de stad nu veel elektrisch (je leert ermee rijden zodat je vooral op de accu rijdt) en is het een soort spelletje geworden om zoveel mogelijk te regenereren op een ritje naar Italie. Er gaat tevens veel in mee en de auto heeft echt een mooi onderstel. Volwassen, volledig kraakvrij (rest van de auto ook) en buitengewoon sportief. Ik zag dat er vanaf de fabriek Good Year Eagle F1 banden onderzaten. Topband! Wat een grip.
Nadelen van de auto? Op de niet super geciviliseerde hybride aandrijflijn niet zo heel veel. Wellicht is het multimediascherm iets te klein voor deze tijd, maar we redden ons er prima mee (AA/AC). De combinatie van wel elektro (we wonen midden in de stad) maar niet hoeven te laden en zware batterijen op de lange ritten meezuilen, is voor ons het perfecte compromis.

IMG-20230427-133605.jpg


Verder nog een andere grote aankoop gedaan. Een mooi huis in Piemonte, Italie. Daar dus ook veel naar heen en weer, ook voor het werk van mijn vrouw in Italie de ideale uitvalbasis. We hebben dit jaar 15+ evenementen die we organiseren in Italie, dus het is heerlijk om een eigen plek te hebben. Het huis is ook via Micazu te huur voor de Italie liefhebbers. Het uitzicht vanaf ons balkon:

65595225-430450297805176-3520574345954983936-n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig zeg! En heerlijk wagenpark zo. Ik kan me de stappen naar goedkope auto's nog wel herinneren, volgens mij toen de 4C kwam? Een Yp voor de dagelijkse kilometers. En moet je nu zien waar je staat!
 
Even bijgelezen. Wat een hoop dingen meegemaakt zeg. Gelukkig is de Stelvio weer terug en goed hersteld en beveiligd. Die Fiat 500 Hybrid vind ik er ook best geinig uitzien. Heeft de charme van de originele een beetje teruggevonden.

En uiteraard gefeliciteerd met de aankoop van dat landhuis in Italië! Prachtige omgeving, dat wordt ongetwijfeld genieten!
 
Mooie stek in Italië en Piemonte is een prachtige streek! Is dat een privé zwembad of betreft het een apartement met zwembad voor gezamenlijk gebruik?
 
Lekker bezig zeg! En heerlijk wagenpark zo. Ik kan me de stappen naar goedkope auto's nog wel herinneren, volgens mij toen de 4C kwam? Een Yp voor de dagelijkse kilometers. En moet je nu zien waar je staat!
Ja, er is wel wat veranderd in de afgelopen jaren. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijzelf niet heel veel anders zie kopen de komende twee jaar. Uiteraard een bewaarpost dit, maar ik ben super content met wat we nu hebben. Divers, veel verschillende kwaliteiten in het wagenpark en blij met alles.
Even bijgelezen. Wat een hoop dingen meegemaakt zeg. Gelukkig is de Stelvio weer terug en goed hersteld en beveiligd. Die Fiat 500 Hybrid vind ik er ook best geinig uitzien. Heeft de charme van de originele een beetje teruggevonden.

En uiteraard gefeliciteerd met de aankoop van dat landhuis in Italië! Prachtige omgeving, dat wordt ongetwijfeld genieten!
Ja, het hele traject met de Stelvio heeft 4 maanden geduurd. Een verschrikkelijk traject. Interpolis wou niets uitkeren (kan hier niet teveel uitweiden over het hoe en waarom, maar uiteindelijk heeft de Rabobank alle kosten op zich genomen. Maar veel impact heeft het wel gehad.
De 500X krijgt meer positieve reacties dan de Stelvio en 4C gek genoeg. Ongelooflijk hoeveel aanspraak dat ding maakt. Dit zowel bij mannen als bij vrouwen wat dan wel weer grappig is. Dank voor de felicitaties. Het huis is de kroon op de afgelopen jaren. Dit was echt een droom die we gerealiseerd hebben.

Mooie stek in Italië en Piemonte is een prachtige streek! Is dat een privé zwembad of betreft het een apartement met zwembad voor gezamenlijk gebruik?
Piemonte is geweldig. De Monferrato, Langhe en Roero behoren wat mij betreft tot de mooiste gebieden van Italie en dat relatief dichtbij Nederland. Nog niet overspoelt door massatoerisme en echt authentiek nog. Geweldig!
Het zwembad is gemeenschappelijk. Wij bevinden ons in een oud klooster waar we een groot appartement hebben met eigen balkon. Er bevinden zich ongeveer 12 appartementen.
 
Het plaatje deed mij denken aan een agriturismo waar we een aantal jaren geleden verbleven, was in de buurt van Acqui Terme. Geweldige stek!

iRS13tK.jpg
 
Het plaatje deed mij denken aan een agriturismo waar we een aantal jaren geleden verbleven, was in de buurt van Acqui Terme. Geweldige stek!

iRS13tK.jpg
Dat lijkt er inderdaad veel op. Acqui Terme is ook een mooie omgeving inderdaad, net iets hoger dan bij ons. Ons huis staat in de comune Vignale Monferrato. Qua eten, cultuur, authenticiteit en mensen is dit deel van Piemonte echt geweldig.
 
Ik spiek op de instagram stories ook nu en dan mee naar de ontwikkelingen in Italia :cool:
Heel gaaf en leuk om te zien dat je dit ook gerealiseerd hebt. Al heb jij het apartment ook voor de verhuur geloof ik? Wat natuurlijk wederom een slimme investering is. Financieel doe je het slimmer dan ik haha, maar ach het gaat erom dat je happy bent, niewaar? :D Regenachtige groet -voor de verandering- uit España!
 
Prachtige ontwikkelingen weer evenals de nieuwe/extra stek in Italië. Gaaf dat het kan én je het doet.
Wat betreft de Stelvio Q, die heeft nog steeds een onuitwisbare indruk op me achtergelaten in de week dat ik hem te leen had. Beter dan de Giulia Q, op een of andere manier veel meer de 'hooligan' wanneer het kan, maar lekker overzicht en een geweldige reisauto wanneer het moet. Ik snap je helemaal.

Geniet van de aankomende zomermaanden! (y)
 
Geweldig dit! de Stelvio QV is geniaal, mijn beste kameraad heeft naast zijn Giulia QV ook de Stelvio QV kan je ervaring compleet beamen. En wat een prachtig appartement hebben jullie gekocht.
Die 500x is trouwens ook prachtig! wat een sjieke verschijning.
De 4C is mij natuurlijk zeer bekend daar ik deze meermaals heb mogen polijsten en zelfs de eer heb gehad deze te mogen rijden, wat een geweldige auto is dat!! ik kan mee geen leukere auto voorstellen dan die, oh wacht de spider 4c ;)
Wellicht tot binnenkort voor ons jaarlijkse poets ouwehoer momentje.
 
@omniradius
Insgelijks Ramon. Jouw avonturen in Spanje zijn ook heel gaaf! Het appartement hebben wij een beetje 50/50. 50% voor onszelf en 50% voor de verhuur. Maakt het inrichten ook lastig, want we houden heel erg van mooie meubelen, maar beseffen ook dat niet iedereen er zo mee omgaat als wijzelf. Dus we kiezen een beetje de middenweg. En inderdaad, financieel, wat maakt dat eigenlijk uit? Geluk komt niet voort uit de hoeveelheid geld dat je te spenderen hebt. Vrijheid en verbinding met anderen is veel belangrijker! Hopelijk is het ondertussen wat droger bij jullie. Het lijkt alsof we in Italie nu ook stilaan maar eens aan het voorjaar gaan beginnen haha!

@adinsx
Dank je wel Tom! Het vergt soms even wat doorzetten (het aankoopproces geheel zelf gedaan), maar het is het waard. Ik vind de Stelvio is gaver dan de Giulia. Het is meer het gevoel van op een dolle stier zitten. De Giulia is dan veel geciviliseerder ondanks de AWD versus RWD. Op de paar dagen sneeuw die we hebben gehad was de Stelvio ook ronduit briljant. Bizar wat is dat vet op een parkeerplaats haha!
De 4C folder staat hier trouwens nog altijd in de kast die ik van je heb gekregen destijds. Af en toe pak ik hem er nog eens bij. Genieten van de zomermaanden gaat helemaal goedkomen. Insgelijks en heel veel plezier met de nieuwe Megane! Mooie kleur!


@Bofkont
Ook jij bedankt Rene. De 500X is echt een hele toffe auto. Veel beter ook dan dat je zou verwachten. De auto is net terug gekomen van de dealer met de hoogteverstelling aan de passagierskant. Man, dat is echt prettig. Nu zit je net zo laag als de bestuurder. Heel prettig.
De volgende keer gaan we weer even toeren met de 4C. En met de Z4 uiteraard. Dat roadster gevoel mis is toch wel vaak merk ik. Ik zou er ooit nog wel een leuke F-type cabrio naast willen hebben ofzo, gewoon om lekker te cruisen en genieten.
Trouwens: nu moet je wel een keer afreizen naar Italie he? ;)
 
Ah fijn die aanpassing aan de 500x, ik geloof je direct, lijkt me bijzonder comfortabel rijden.
Oef ja een F-type cabrio! geweldig! Maar denk niet dat die leuker dan een 4c kan zijn wel iets meer comfort waarschijnlijk.
Ja Italië geweldig! Als ik het aandurf moet het toch echt eens wezen, lijkt me een geweldige beleving met de Z4 te mogen rijden in die omgeving.
 
Ah fijn die aanpassing aan de 500x, ik geloof je direct, lijkt me bijzonder comfortabel rijden.
Oef ja een F-type cabrio! geweldig! Maar denk niet dat die leuker dan een 4c kan zijn wel iets meer comfort waarschijnlijk.
Ja Italië geweldig! Als ik het aandurf moet het toch echt eens wezen, lijkt me een geweldige beleving met de Z4 te mogen rijden in die omgeving.
Zeker. Het is prachtig rijden daar en de zon zal genoeg op je bol staan. De omgeving is vooral heel veel heuvels, dus korte haarspeldbochtweggetjes, lange doordraaiers en veel snelle hoogteverschillen. Wegen zijn relatief goed daar.
De F-type zou ik alleen doen naast de 4C, absoluut niet als vervanger. Maar goed, dat gaat echt nog een tijd duren. Ik ben helemaal content met het huidige wagenpark merk ik.
 
Een leuke auto voor in Italië zou natuurlijk een rasechte Italiaan zijn. Bijvoorbeeld een cabrio van het merk met een stijgerend paard.
 
Een leuke auto voor in Italië zou natuurlijk een rasechte Italiaan zijn. Bijvoorbeeld een cabrio van het merk met een stijgerend paard.
Ja, dat is natuurlijk ook fantastisch, al hebben we het dan over andere bedragen. De vraag is dan wat je met een 4C zou doen. Ik moet wel zeggen dat een 458 of 488 mij niet zo trekken. Dan vind ik bijvoorbeeld een California T weer mooier (Portofino overigens niet).
Ach ja, je moet wat te dromen overhouden.
 
In BE zijn er 5 Stelvio's QV 'gehackt' via de voorbumper de voorbije weken

"
De autodieven hacken de Alfa Romeo Stelvio via de voorbumper. © Faroek Özgünes / ID/ Maarten De Bouw

HLN ONDERZOEK. Diefstallenplaag van nieuwe, snelle wagens: autobouwer valt compleet uit de lucht

Autodieven hebben het dezer dagen gemunt op een nieuw type snelle wagen. Met een topsnelheid van 283 km/u is hij geliefd bij criminelen als vluchtauto voor overvallen. De voorbije weken zijn over heel België minstens vijf dezelfde wagens op een ongeziene manier gehackt en vervolgens gestolen. Dat blijkt uit onderzoek van de onderzoekscel van HLN en VTM NIEUWS. Auto-experts en de autobouwer zelf zijn compleet verbaasd.
 
Lekker rijtje dan. Ik had er natuurlijk wel over gelezen, ook over de de Stelvio Q in dit topic, maar had niet gedacht dat het zo serieus was met diefstal van Giulia's en Stelvio's.
 
Zo, alweer anderhalf jaar geleden sinds de laatste update. Maar even een update van het wagenpark:

Alfa Romeo 4C:
De auto staat ondertussen net over de 90.000km. Ik merk dat ik er minder en minder mee rijdt. Deze winter staat de auto in de stalling om ergens in mei weer tevoorschijn te komen. De auto doet het nog altijd fantastisch en rijden in de auto is een magistrale belevenis. Keer op keer op keer. De belofte bij aankoop, dat die nooit meer weg zou gaan: die overtuiging wordt steeds sterker. Afgelopen jaar ben ik met de auto naar Italie geweest om mee te rijden in een door mijzelf georganiseerde tour. De stickers zijn ondertussen van de auto weer verwijderd. Tevens is de auto volledig gepolijst en voorzien van een op maat gemaakte uitlaatsysteem (JMTuning) alsmede downpipe met sportkatalysator van Scara73 (Italiaans bedrijf gespecialiseerd in de 4C). Door de downpipe werd de auto simpelweg te luid. Nu is het precies goed met de klep open en met de klep dicht... stil! Het rijdt, ziet en klinkt fantastisch!

Tour in Italië:
20240614-130620570-i-OS.jpg


Uitlaatsysteem:
IMG-1829.jpg


20241008-190105.jpg


DSC09808.jpg


Alfa Romeo Stelvio Q
De Stelvio Q staat ondertussen alweer op 123.xxx km. De auto draait heerlijk haar rondes nadat ik toch best wel veel gedoe ermee heb gehad, wat nog een restant was van het verhaal hier eerder gedeeld. Alles is echter door specialisten volledig hersteld en de auto draait wederom fantastisch haar rondes. Deze auto blijft in alles de overtreffende trap. De 580PK gaan altijd als de brandweer, het geluid is waanzinnig en de praktische inzetbaarheid blijft top. Zo goed als dit gaan ze in de toekomst niet meer gemaakt worden. Toch kijk ik wel eens met een schuin oog naar een vervanger. Dat zou maar zo een nieuwere Stelvio Q kunnen zijn. Ik heb proefgereden met de Grecale Trofeo, maar het exterieur kan mij niet overtuigen. Interieur is echter wel erg mooi! Maar, als het hart er niet harder van gaat kloppen... Tja. Dat doet de nieuwe Stelvio Q iedere keer wel.
Tot nu toe brengt de Stelvio mij iedere keer weer met het allergrootste gemak dwars door Europa. En met wellicht een nog wel grotere smile!

Kientour24-1-12-1.jpg



Fiat 500X Hybrid Cabrio
Ook deze auto maakt veel kilometers. De auto wordt veel zakelijk ingezet voor vervoer van collega's met de tours en bruiloften. Maar ook zelf maak ik er geregeld gebruik van. Foutloos tot nu toe, behalve paar hele kleine dingetjes die geen naam mogen hebben. Dit is echt een auto die verrast. Je verwacht niet dat die zo goed is in zoveel dingen. Hij is comfortabel, rijdt gewoon echt goed, biedt fun door het dak wat eraf kan, heeft veel moderne connectiviteit, etc. Echt een top ding!... soms ook om een Italiaanse boom in te vervoeren:

20240815-153606.jpg


Jaguar XKR Cabrio
Tja, en dan is er nog een nieuweling onderweg. En dit keer geen Italiaan, maar een Britse schoonheid. Ik heb deze week een Jaguar XKR cabrio gekocht uit 2008. Deze wordt door de verkopende partij helemaal klaar gemaakt en moet nog op kenteken gezet, maar ik kan niet wachten! Proefrijden met deze auto was geweldig en ik was op slag verliefd. Het betreft een 4.2 V8 supercharged (betere motor dan de 5.0 V8 die erna kwam). De auto is van slechts 2 eigenaren geweest (de laatste heeft hem 12 jaar gereden) en heeft nog maar 90.000km gereden. De auto is uitgevoerd in Pearl Grey (erg mooi) en heeft het luxe interieur met leer overal om je heen, de uitvoerige stoelverstelling, etc. etc. Voor mij nu al een toekomstige klassieker, die ik goed ga gebruiken. Ongetwijfeld deel ik hier nog wel meer over, maar hierbij alvast een eerste 2 foto's:

20241227-143412.jpg


Naamloos.png


20241227-143103.jpg



En verder is de autohobby door de tours met The Italian Tour echt nog verder toegenomen. Ik mag mijzelf gelukkig prijzen met alle plekken die ik mag bezoeken, de mensen die je ontmoet en de vriendschappen die je maakt. Deze fantastische foto was dit jaar bijvoorbeeld bij Villa Kimera waar we een dag lang op bezoek zijn geweest bij Luca Betti. Fantastisch!
20240610-082757000-i-OS.jpg
 
Terug
Bovenaan